Senior IT-supporttekniker | Stockholm | Experis
- Posted: November 06, 2024
- Form of employment: Konsultuppdrag
- Industry: IT, Data
- Apply by : Apply as soon as possible
- No of open positions: 1
- Work Location: Onsite Jobs
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att dyka djupt in i problemlösning och erbjuda förstklassig service? Som IT-supporttekniker på Experis kommer du inte bara lösa dina kollegors IT-relaterade problem utan också utvecklas och utmanas dagligen. Ditt uppdrag innefattar allt från att säkerställa den dagliga driften till felsökning, systemadministration, nätverkshantering, IT-säkerhet, anpassningar och installationer. Du är nyckeln till ett smidigt IT-landskap och din insats kommer vara lösningen på andras tekniska huvudvärk! Hos oss får du inte bara möjligheten att arbeta självständigt utan också att skapa starka band med dina kollegor, vilket ger dig inte bara ett brett nätverk utan också nya kunskaper. Här kommer du möta du varierade arbetsuppgifter som gör att ingen dag är den andra lik!
Att jobba som konsult via Experis är inte bara spännande utan också lärorikt. För oss är det viktigt att du som konsult blir och känner dig som en del av Experis-teamet redan från dag ett. Du kommer att vara anställd hos oss på Experis och jobba ute hos någon av våra kunder.
Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Ellen Egnell, så berättar vi mer än gärna mer!
Vi söker dig som har:
- 3-7 års erfarenhet av arbete som supporttekniker inom IT-support eller liknande roll
- Minst 3 års sammanhängande erfarenhet av felsökning i Windows 10 och Microsoft Office
- Erfarenhet av felsökning av nätverk, fjärrstyrning, mailhantering och applikationer i Microsoft Windows 10 för PC
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem, inklusive upplägg och åtgärd av ärenden
- Minst 3 års sammanhängande erfarenhet av en Windows-miljö där SCCM används som klienthanteringsverktyg
- Erfarenhet av arbete i Active Directory
- God kunskap och erfarenhet inom nätverksinfrastruktur, konfiguration och administration av nätverksenheter såsom routrar, switchar och brandväggar
- Erfarenhet av installation, felsökning och underhåll av kringutrustning som skrivare, scanners och andra tillbehör
- Förmåga att hantera supportärenden på en avancerad nivå
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande om du har:
- Certifieringar inom relevanta IT-områden är meriterande, såsom:
- ITIL Foundation (eller annan IT Service Management-certifiering)
- CompTIA Network+
- Cisco Certified Network Associate (CCNA) - Erfarenhet av att arbeta med virtuella miljöer (exempelvis VMware, Hyper-V)
- Kunskap om molnlösningar, t.ex. Azure eller AWS
- Erfarenhet av arbete i Linux- och iOS-miljöer
Vem är du?
Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Noggrannhet, serviceinriktning och förmågan att kommunicera med olika typer av människor är viktigt för oss. Men framför allt ser vi att du har en positiv inställning, är driven och vill utvecklas!
Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Ansökan
Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på mailadress [email protected].