Ekonomiadministratör – Karlstads pastorat
This job is taken from the Swedish Public Employment Service, recruitment is not performed by Manpower
- Posted: December 06, 2024
- Industry: Kontor, Administration
- Apply by : December 19, 2024
- roma-no-of-positions: 1
This position is no longer available
Ekonomiadministratör – Karlstads pastorat
Vill du vara en del av en organisation där dina kunskaper och engagemang gör skillnad? Hos oss på Karlstads pastorat får du arbeta med ekonomiska uppgifter i en miljö som präglas av gemenskap, omtanke och meningsfullhet. Är du den vi söker?
Om tjänsten
Som ekonomiadministratör hos oss kommer du att spela en viktig roll i vårt ekonomiarbete. Din vardag kommer främst att bestå av att hantera leverantörsfakturor, löpande bokföring och till viss del hantering av kollekter. Det kan även förekomma övrigt ekonomiarbete som kundreskontra, fakturering mm.
Karlstads pastorat är anslutna till Svenska kyrkans Löneservice i Uddevalla och viss administration av bland annat tidrapporter till Lönetjänsten ingår i tjänsten. För att ge bästa möjliga stöd till alla våra medarbetare och församlingar kommer du också vid behov att ta dig an andra administrativa uppgifter. Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina tre kollegor i ett litet, men engagerat team.
Vi erbjuder dig en trygg, stabil och trivsam arbetsplats där omtanke, inkludering och solidaritet står i fokus. Här får du möjlighet att skapa värde i en värderingsdriven organisation.
Vi strävar efter att vara en arbetsplats för alla, välkommen att bli en del av oss idag!
Om dig
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi, antingen på gymnasie-, YH- eller högskolenivå, och som har några års erfarenhet av ekonomiarbete. Grundläggande kunskaper i bokföring är viktiga, liksom din förmåga att uttrycka dig obehindrat på svenska, både i tal och skrift. Eftersom arbetet kan innebära resor mellan våra församlingar behöver du också ha B-körkort.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, noggrann och uppmärksam i ditt arbete. Det är viktigt att du har en förmåga att lyfta blicken och se helheten. Vidare ser vi att du trivs att arbeta både självständigt och tillsammans med andra – hos oss behöver vi alla hjälpas åt och se till teamets bästa. Med en hjälpsam och serviceinriktad inställning bidrar du till en god arbetsmiljö, både i ditt eget arbetslag och runt om i församlingarna.
Vi förutsätter att du har en förståelse för och delar Svenska kyrkans värderingar.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman. Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070 594 72 77 eller Linette von Bargen på 073 504 22 64.
Välkommen in med din ansökan senast den 15 december.
Vill du vara en del av en organisation där dina kunskaper och engagemang gör skillnad? Hos oss på Karlstads pastorat får du arbeta med ekonomiska uppgifter i en miljö som präglas av gemenskap, omtanke och meningsfullhet. Är du den vi söker?
Om tjänsten
Som ekonomiadministratör hos oss kommer du att spela en viktig roll i vårt ekonomiarbete. Din vardag kommer främst att bestå av att hantera leverantörsfakturor, löpande bokföring och till viss del hantering av kollekter. Det kan även förekomma övrigt ekonomiarbete som kundreskontra, fakturering mm.
Karlstads pastorat är anslutna till Svenska kyrkans Löneservice i Uddevalla och viss administration av bland annat tidrapporter till Lönetjänsten ingår i tjänsten. För att ge bästa möjliga stöd till alla våra medarbetare och församlingar kommer du också vid behov att ta dig an andra administrativa uppgifter. Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina tre kollegor i ett litet, men engagerat team.
Vi erbjuder dig en trygg, stabil och trivsam arbetsplats där omtanke, inkludering och solidaritet står i fokus. Här får du möjlighet att skapa värde i en värderingsdriven organisation.
Vi strävar efter att vara en arbetsplats för alla, välkommen att bli en del av oss idag!
Om dig
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi, antingen på gymnasie-, YH- eller högskolenivå, och som har några års erfarenhet av ekonomiarbete. Grundläggande kunskaper i bokföring är viktiga, liksom din förmåga att uttrycka dig obehindrat på svenska, både i tal och skrift. Eftersom arbetet kan innebära resor mellan våra församlingar behöver du också ha B-körkort.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, noggrann och uppmärksam i ditt arbete. Det är viktigt att du har en förmåga att lyfta blicken och se helheten. Vidare ser vi att du trivs att arbeta både självständigt och tillsammans med andra – hos oss behöver vi alla hjälpas åt och se till teamets bästa. Med en hjälpsam och serviceinriktad inställning bidrar du till en god arbetsmiljö, både i ditt eget arbetslag och runt om i församlingarna.
Vi förutsätter att du har en förståelse för och delar Svenska kyrkans värderingar.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman. Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070 594 72 77 eller Linette von Bargen på 073 504 22 64.
Välkommen in med din ansökan senast den 15 december.