Ekonomiadministratör, vikariat
This job is taken from the Swedish Public Employment Service, recruitment is not performed by Manpower
- Posted: November 08, 2024
- Industry: Kontor, Administration
- Apply by : November 29, 2024
- No of open positions: 1
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Med cirka 3 700 heltidsstudenter, 500 anställda och 160 internationella partneruniversitet, erbjuder Handelshögskolan i Göteborg en unik akademisk miljö. Handelshögskolan i Göteborg är EQUIS, AACSB och AMBA ackrediterad.
Environment for Development (EfD) är en enhet vid Handelshögskolan i Göteborg med 22 medarbetare. EfD är ett globalt växande nätverk av forskningscentra inom miljöekonomi främst baserat i det globala syd. Nätverket samordnas av enheten. Det övergripande målet med EfD är att stödja fattigdomsbekämpning och hållbar utveckling genom att bygga miljöekonomisk kapacitet och koppla denna till policyprocesser. EfD har centra vid akademiska institutioner i Centralamerika, Chile, Colombia, Etiopien, Ghana, Indien, Kenya, Kina, Nigeria, Sydafrika, Tanzania, Uganda, och Vietnam. Mer information om EfD finns på: www.environmentfordevelopment.org
Arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör kommer du att hantera ekonomiadministration för enhetens verksamheter och dess stöd till EfD-nätverket. I arbetsuppgifterna ingår att stödja enhetens ledning genom budgetering och finansiell uppföljning och granskning av revisionsrapporter hos externa parter. Du kommer även att fungera som ett stöd till våra partners i sin finansiella rapportering. Övriga arbetsuppgifter inkluderar exempelvis hantering av leverantörsfakturor, viss fakturering och förberedelse av dokumentation till utbetalningar. Du kan även komma att fungera som stöd vid inköp för enheten och externa avtal. Arbetsuppgifterna är varierade och kan även komma att ändras över tid.
Kvalifikationer
Krav:
• En universitetsexamen inom ett för tjänsten relevant område, exempelvis inom offentlig förvaltning, administration eller ekonomi, alternativt en gymnasieexamen tillsammans med flerårig relevant erfarenhet.
• Minst 3 års erfarenhet av för tjänsten relevant arbete.
• En van datoranvändare, med goda kunskaper inom MS Officepaketet. Mycket goda kunskaper och van användare av Excel.
• Mycket goda språkkunskaper i engelska samt goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.
Meriter:
• Erfarenhet av arbete med ekonomiarbete, såsom budgetering, redovisning, och uppföljning av finansiell rapportering.
• Erfarenhet från arbete inom internationella organisationer, speciellt med budgetarbete och finansiell uppföljning.
• Kunskaper om regelverk som rör universitets- och högskolesektorn samt erfarenhet att ha arbetat med Agresso, Primula och Proceedo.
• Tidigare erfarenhet av liknande arbete på universitet/högskola eller annan statlig myndighet.
För att lyckas i tjänsten behöver du trivas med att självständigt utföra arbetsuppgifter, fungera i grupp och bidra effektivt till att utföra gemensamma arbetsuppgifter. Då arbetet ofta är föränderligt och utförs periodvis under tidspress, behöver du vara stresstålig, effektiv och kunna prioritera bland arbetsuppgifter. Som person är du noggrann och har en stark analytisk förmåga gällande detaljer, men även förmåga att se helheten.
EfD erbjuder en internationell miljö, vilket ställer krav på språkkunskaper (engelska) samt ett flexibelt arbetssätt. Då du kommer ha mycket kontakt med medarbetare inom enheten och vid EfD centren ser vi att du som person är utåtriktad och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Arbetet ställer höga krav på samarbets- och kommunikationsförmåga, engagemang och ansvarstagande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningen är ett vikariat, deltid med en omfattning på 50% med placering vid Environment for Development, Göteborgs universitet. Tillträde för anställningen är 20250101 eller enligt överenskommelse. Anställningsperiod: 20250101 – 20251231 med möjlighet till förlängning.
Tillsättningsförfarande
Ett språkprov och/eller arbetsprov kan tillämpas för kandidater som väljs ut för intervju. Referenser kommer att kontaktas för de högst rankade kandidaterna.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:
Emelie César, Program manager, [email protected]
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Urvalet av sökande kandidater görs utifrån de handlingar och kvalifikationer som är registrerade i ansökan vid sista ansökningsdag.
Bifoga i ansökan:
• CV
• Personligt brev
• Examensbevis/betyg/intyg på utbildning
• Övriga dokument, relevanta för ansökan
• Tre referenser (namn och kontaktuppgifter)
Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-11-29
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.