Depot Assets Manager till Solna eller Örebro!
- Posted: October 02, 2024
- Industry: Bygg, Anläggning
- Apply by : October 10, 2024
- No of open positions: 1
Nu söker vi en Depot Assets Manager med placering i Stockholm eller Örebro!
Depot Assets Manager hanterar kritiska depåtillgångar och utrustning, investeringar i depåtillgångar och förnyelsestrategi. Säkerställer kontinuiteten i produktionsplanerna och stödjer verkstädernas mobiliserings- och demobiliseringsplaner.
Om rollenI rollen som Depot Assets manager kommer du att supportera alla våra verkstäder i olika projekt kopplade till kritisk utrustning och riskbedömningar. I rollen ingår det att definiera och registrera vad som är kritisk utrustning sam skapa en prediktiv och förebyggande underhållsplan för dem. Ur ett kostnadsmedvetet- och miljömedvetet val så utvärderas det om det bör ”tillverka eller köpa” möjligheterna att underhålla, uppgradera eller byta utrustning. Genom din expertkunskap stöttar du cheferna i att utföra riskbedömningar och utbildning inför implementering av ny eller förändrad utrustning. I rollen kommer du även att skapa och underhålla en databas för utrustning, jiggar, verktyg, leasingbilar, truckar etc, och skapa ett standardsystem för märkning och registrering. Rollen rapporterar direkt till Chef Operations Support.
I rollen kommer du bl.a. att:
- Utvärdera möjligheter och alternativ att underhålla, uppgradera eller byta ut växellok
- Tillämpa OEE (Overall Equipment Efficiency)-konceptet för kritisk utrustning
- Stötta i att utföra riskbedömningar och utbildning inför implementering av ny eller förändrad utrustning
- Kontrollera och hantera verktygen ur kostnadsperspektiv
- Föreslå anläggningsinvesteringar som kommer att minska beroendet av kritisk utrustning
- Säkerställ serviceavtal för nödvändig utrustning och kalibreringshantering
- Hantera alla utrustningsserviceavtal och kalibreringsavtal ur ett kostnadsmässigt perspektiv
- Stödja fotavtrycksoptimering och verkstadsutvecklingsprojekt
- Driva inköpsarbete med att skapa, utveckla och följa gemensamma processer.
Din profil
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område samt tre-fem års relevant erfarenhet från en industriell miljö. Vi ser att du har god erfarenhet av inköpsprocesser gällande varor och tjänster, samt vana av uppföljning och kontroller av kostnader.
Som person är du noggrann och har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt. Du kan hantera oförutsedda situationer och göra tydliga prioriteringar utifrån kvalité och säkerhet. Du är en duktig kommunikatör som är trygg i din roll som främjar en förtroendeskapande arbetsmiljö.
Då vi jobbar i en internationell organisation så behöver du kunna både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
Övrig information Placering: Stockholm eller Örebro
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Sista ansökningsdag är den 13 oktober.
Visst låter det spännande? Vänta inte med din ansökan då vi rekryterar löpande.
Om EuroMaintEuromaint är Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon. Vårt nätverk av verkstäder finns där du behöver dem, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi underhåller alla typer av spårburna fordon, från passagerarfordon som intercity- och regionaltåg, tunnelbanetåg och spårvagnar, till lok, vagnar och arbetsmaskiner. Euromaint har över 1 000 anställda och en omsättning på mer än 1,5 miljarder SEK. Sedan 2019 ägs Euromaint av CAF, en spansk leverantör av mobilitetslösningar.