Operativ Inköpare / Supply manager till SAAB, Linköping!
- Job Published: October 24, 2024
- Form of employment: Konsultuppdrag
- Industry: Inköp, Logistik
- Apply by : Apply as soon as possible
- No. of total positions: 1
- Remote Jobs: Onsite Jobs
Om rollen:
Som Supply Manager på SAAB Aeronautics i Tannefors ansvarar du för att säkra leveranser genom att hantera leverantörer och relaterade upphandlingsaktiviteter. Du kommer att leda operativa inköpsprocesser, inklusive hantering av inköpsförfrågningar, offertförfrågningar, leveransbevakning, reklamationer och fakturor. En viktig del av din roll blir att övervaka och förbättra leverantörernas prestation.
Du arbetar tätt tillsammans med Sourcing Manager, samt tekniska och ingenjörsteam inom både nya och befintliga projekt. Utöver detta driver du kontinuerlig utveckling inom ditt ansvarsområde.
Detta är initialt ett konsultuppdrag, men för rätt person finns det goda möjligheter till överrekrytering.
Mer info om roll ges vid en personlig kontakt.
Vem är du?
Din profil:
- Erfarenhet inom supply chain och grundläggande kommersiella kunskaper.
- Stark förmåga att bygga och vårda långsiktiga relationer med både leverantörer och interna samarbetspartners.
- Strukturerad och engagerad lagspelare som trivs med samarbete.
- Relevant utbildning inom inköp eller motsvarande erfarenhet (BSc, YH-utbildning).
- Erfarenhet av ERP-system (t.ex. IFS) och gedigen kunskap inom MS Office, särskilt Excel.
- Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Internationell erfarenhet eller ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Varför SAAB Aeronautics?
Hos SAAB Aeronautics får du möjlighet att bygga ett omfattande professionellt nätverk, både med våra leverantörer och internt. Du kommer att ha en nyckelroll i en dynamisk och tekniskt avancerad organisation som ständigt strävar efter förbättring och innovation.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Ansök idag!
Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?
Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig konsultchef, Stina Johansson på [email protected].