Administratör med inriktning hemliga tvångsmedel

This job is taken from the Swedish Public Employment Service, recruitment is not performed by Manpower
  • Posted: March 31, 2025
  • Industry: Kontor, Administration
  • Apply by : April 13, 2025
  • No of open positions: 1

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 800 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka. Vill du bli en av oss och bidra till att bekämpa den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör på Ekobrottsmyndighetens centrala funktion för hemliga tvångsmedel. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling. Arbetsplats Vid Ekobrottsmyndigheten finns polisoperativa enheter som bedriver underrättelseverksamhet samt kvalificerat utredningsstöd i form av spaningsverksamhet och hemliga tvångsmedel (HTM). HTM-funktionen verkställer och administrerar myndighetens hemliga tvångsmedel så som kameraövervakning, rumsavlyssning och övervakning av elektronisk kommunikation och har därigenom ett nationellt ansvarsområde. Arbetsuppgifter Som administratör vid Ekobrottsmyndighetens centrala HTM-funktion kommer du att ha huvudansvar för administration och diarium som hanterar myndighetens samtliga hemliga tvångsmedel. I arbetsuppgifterna ingår även att: Vara kontaktyta mot beställare av hemliga tvångsmedel samt hantera och samordna dessa beställningar mot övriga aktörer Arbeta med viss inhämtning och bearbetning av uppgifter som inkommit via hemliga tvångsmedel, företrädesvis telefonavlyssning Ansvara för uppföljning av tvångsmedelsbeslut samt förstörelsebeslut och redovisning till regeringen av hemliga tvångsmedel Du kommer att utbildas bland annat i de operativa system vi använder för att kunna hantera uppdraget. Arbetet är av kvalificerad art, har ett högt sekretessvärde och är främst inriktat mot grov ekonomisk brottslighet. Krav Vi söker dig som har: Fullgjord gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant Aktuell erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant Minst två års aktuell erfarenhet av arbete inom brottsbekämpande myndighet Erfarenhet av att arbeta med diarieföring eller liknande administrativa arbetsuppgifter Vana av att arbeta utifrån strikta regelverk Hög digital mognad och mycket goda kunskaper i Excel Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du utöver ovan även har: Erfarenhet av arbete med hemliga tvångsmedel Erfarenhet av arbete mot ekonomisk brottslighet Eftergymnasiala studier från högskola eller universitet inom relevant område t.ex. administration, IT, ekonomi eller juridik Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift Personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi ser gärna att du som person är drivande och självgående i ditt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och social kompetens. Du är mycket noggrann och strukturerad i ditt arbete och mån om att leverera med hög kvalitet, även under tidspress. Vidare får du gärna vara flexibel, engagerad och intresserad av att utveckla dig själv samt den verksamhet som du arbetar i. För att trivas behöver du ha ett högt sekretessmedvetande. För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy, EBM-modellen. Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Christina Andersson tfn. 010-562 96 65. Fackliga företrädare för Saco-S är Henrik Lundin, tfn 010-562 91 72, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10. Information om anställningen Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Tjänstebenämning: Administratör Arbetsort: Stockholm Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 april. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen HR-enheten, Ekobrottsmyndigheten, 10422 Stockholm. Är du redan registrerad som användare i Easycruit kan du logga in här för att söka tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! 

If you have questions of a technical nature concerning your account at Manpower, please contact our technical support:
0771-55 99 10 
contactcenter@manpower.se

We are open weekdays. Timing 07:00-18:00