HR-/Löneadministratör Till GKN Aerospace
This job is taken from the Swedish Public Employment Service, recruitment is not performed by Manpower
- Job Published: December 06, 2024
- Industry: Kontor, Administration
- Apply by : January 31, 2025
- No of Openings: 1
Om företaget
Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör.
Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas.
Tjänstebeskrivning
Vi söker nu en HR-/Löneadministratör till vår kund GKN Aerospace för ett vikariat på 12 månader. Som HR-/Löneadministratör hos oss kommer du att ingå i en avdelning bestående av fem medarbetare som har till huvuduppgift att stötta våra chefer och medarbetare i alla frågor rörande tid, lön, lagar och avtal. Vi är alla experter inom olika områden och området som du förväntas ta ansvar för är främst vårt tidredovisningssystem och allehanda uppgifter som är kopplade till det. Övriga uppgifter som ingår i tjänsten är personaladministration i vårt lokala HR-system (SAP) samt i vårt globala system (Success Factors).
Du kommer att ha mycket kontakt med företagets medarbetare och chefer. Du är den man vänder sig till i alla frågor kring personaladministration från det att en medarbetare anställs till dess han/hon avslutar sin anställning. I detta ingår t.ex. löneförändringar, schemabyten och avdelningsbyten. I och med att vi är en del av en global koncern kommer du att ha kontakt med kollegor runtom i världen i diverse ärenden kopplat till vår personal. Regelbunden extern kontakt sker framförallt med vår samarbetspartner CGI som via out sourcing kör våra löner varje månad.
Kvalifikationer
Önskade kompetenser
Nödvändigt att du är en ansvarstagande person med ett genuint servicetänk där kunden alltid står i fokus. Då arbetet är strukturerat utifrån när månadens lönekörning ska ske är det en klar fördel om du är van att jobba mot och möta deadlines. Det krävs att du är strukturerad och kan hålla på med många ärenden parallellt. Vidare är en hög social kompetens av stor vikt, då du kommer att ha mycket kontakter såväl internt som externt.
Krav för tjänsten är:
-Tidigare erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter, kopplat till lön, övrig HR-administration och tidredovisningssystem.
- Att du är obehindrad i både tal och skrift i svenska och engelska
Meriterande för tjänsten är:
- Erfarenhet av SAP, Success Factors
- Erfarenhet av arbete med Teknikavtalet
Låter det intressant?
Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Frida Sahlin tel 0707858645. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om NearYou
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se
Att arbeta som konsult på NearYou
Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester.
Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.