Ekonom/controller mot vård/omsorg
- Posted: December 06, 2024
- Industry: Kontor, Administration
- Apply by : January 02, 2025
- No of Openings: 1
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Ekonomiavdelningen samordnar och utvecklar kommunens planering och uppföljning med tillhörande ekonomiprocesser. Inom kontoret finns även inköp och upphandling samt målstyrning och internkontroll. Målet för oss är att tillsammans vara ett nära, serviceinriktat och professionellt stöd till verksamheten. Vi skapar goda förutsättningar för kommunens chefer att lyckas i sina uppdrag att leda och utveckla kommunens verksamheter.
Ekonom/controller mot vård/omsorgArbetsuppgifter
Arbetet som controller innebär att du är en viktig del av ekonomikontoret. Du drivs och motiveras av att bidra till utveckling genom att analysera samband mellan siffror och verksamhet, där du har förmågan med ett helhetsperspektiv. Arbetsuppgifterna kan också komma att omfatta stöd till andra inom ekonomikontoret, eller till andra delar av verksamheten.
Du ger på ett pedagogiskt sätt stöd till chefer och budgetansvariga i arbetet med budget, uppföljning, prognoser, analyser och det löpande redovisningsarbetet. Du rör dig bekvämt över flera tidshorisonter och stöttar både i det dagliga arbetet som i det långsiktiga. I ditt ansvar ingår även att driva och vara delaktig i utvecklingen av arbetssätt och rutiner för att effektivisera dessa i nära samarbete med ansvariga inom dina arbetsområden.
Du förväntas att vara en del av och driva samt utveckla det ekonomiska arbetet inom kontoret och i samråd med övriga ekonomiavdelningen se till att flödena fungerar i hela kommunen.
Kommunens storlek och tjänstens innehåll kan innebära många olika frågeställningar och utredningsuppdrag. En del av ditt uppdrag kommer innebära arbete mot nämnd och politiska beredningar. I tjänsten ingår även ekonomiuppgifter av central karaktär.
Övrig information
Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.
Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning med flera års erfarenhet.
Viktiga personliga egenskaper är att du är en driven och erfaren, kommunikativ, utvecklingsinriktad, affärsmässig, pedagogisk och analytisk samt kvalitetsmedveten.
Som person känner du dig trygg med att arbeta självständigt och samarbeta i team samtidigt som du drivs och motiveras av att beskriva komplexa sammanhang på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du är nyfiken, noggrann, prestigelös och analytisk. För att trivas i rollen bör du uppskatta att arbeta såväl operativt som strategiskt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Krav:
- högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- erfarenhet av projektstyrning, projektredovisning samt projektekonomi
- god kommunikativ förmåga i svenska i både tal och skrift
- goda kunskaper i Officepaketet (word, excel, powerpoint)
Meriterande:
-erfarenhet från arbete i offentlig sektor
-arbete med datamodeller i excel eller hypergene eller likande program.
-grundläggande kunskaper om vård och omsorgsprocessen
Ansökan
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Läs mer här
Nykvarns kommun som arbetsgivare
https://nykvarn.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare