Sales Manager Täby/Sollentuna

This job is taken from the Swedish Public Employment Service, recruitment is not performed by Manpower
  • Posted: December 04, 2024
  • Industry: Försäljning, Marknad, Reklam
  • Apply by : January 03, 2025
  • No of open positions: 1

Nu söker Telenor en Sales Manager till Täby/Sollentuna!  Inom hela Stores pågår ett arbete med att sätta kunder, medarbetare och försäljning i främsta rummet. Stores är och kommer vara en av Telenors absolut viktigaste säljkanal tillsammans med kundservice, externa partners och digitala kanaler. Som Sales Manager ansvarar du för allt som sker i butiken, från resultatfokuserad försäljning till starkt fokus på medarbetarnas utveckling och lärande.   Vilka är vi?  Stores i Telenor är en av våra viktigaste säljkanaler som utgör cirka 40 % av all försäljning. Uppdraget för en Sales Manager i Täby/Sollentuna är att tillsammans med kollegorna skapa en välfungerande butik. För att trivas i denna roll brinner du för ledarskap och försäljning som innefattar totalansvar inom Stores på en lokal marknad. Om du brinner för att bli Telenors lokala hub för både konsumenter och företagare samt älskar försäljning, människor och ledarskap - då är detta rollen för dig!  Vad gör en Sales Manager?  * Du har fullt ansvar för butiken, vilket innebär all försäljning, rekrytering, medarbetarutveckling samt att samtliga kampanjer och nya produkter förs ut på bästa sätt   * Du sätter tillsammans med teamet upp gemensamma mål samt leder och säkerställer att medarbetarna i butiken når sina och butikens mål * Du blir en av våra primära Telenor ambassadörer mot såväl konsument som företagskunder   * Du utvecklar och bygger teamet lokalt i nära samarbete med Learning Lab  * Du ansvarar tillsammans med dina kollegor för att rutiner och kvalitet följs i enlighet med policys, vad gäller exempelvis inventering, lagerhållning och säkerhet * Du utvecklar och skapar kontakter med kollegor inom Stores samtidigt som du säkerställer en gruppdynamik inom din butik som är framgångsrik  * Du ansvarar även för schemaläggning, kostnadsmål, drift och kundklagomål i butiken.  Är du den vi söker?   Vi söker dig som fullkomligt brinner för ledarskap och försäljning. Du stimuleras av att coacha andra och bidrar gärna med din erfarenhet till dina kollegor. Du är duktig på att hantera olika typer av personligheter och du är en teamspelare av rang. Vidare är du en god organisatör med en problemlösningsförmåga och inställning att allt är möjligt. Vi ser att du har ett genuint intresse när det gäller försäljning och tillväxt såväl mot konsument som mot företag.  För att trivas med jobbet måste du tycka om att vara nära medarbetarna, bidra med egen försäljning och även vilja vara en del av bemanningen i butiken. Det är meriterande om du har jobbat inom Telekombranschen tidigare och vi ser gärna att du erfarenhet av att leda ett större team. Vi söker dig som har fullständig gymnasiebehörighet. Du behärskar engelska i tal och skrift då vårt koncernspråk är engelska.   Vad vi erbjuder:  Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och eget ansvar inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har flera förmåner, så som friskvårdsbidrag, flexibelt arbetssätt, utbildningsprogram, Give me a break-days och mycket mer.   Vill du skapa framtiden med oss?   Välkommen att söka tjänsten via länken  Ansök nu. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt.  Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du få göra tre tester som fokuserar på din personlighet och dina färdigheter. Syftet med testerna är att vi på ett rättvist och objektivt sätt ska bedöma dina kompetenser i förhållande till tjänsten.  Placeringsort: Täby/Sollentuna Anställningsform: Heltid För frågor om tjänsten kontakta rekryterande ledare André Almstedt Molnar på +46766476243 och [email protected]. Skicka inte in din ansökan via email, dessa kommer inte utvärderas.   Bra att känna till  Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.  Vi för människor närmare varandra och ger dem tillgång till den allra senaste tekniken. Vi står mitt i den digitala förändringen. Vi lever och utvecklas med den. Nu behöver vi din hjälp för att utvecklas ännu mer. 

If you have questions of a technical nature concerning your account at Manpower, please contact our technical support:
0771-55 99 10 
[email protected]

We are open weekdays. Timing 07:00-18:00