Nordisk servicemarknadschef

This job is taken from the Swedish Public Employment Service, recruitment is not performed by Manpower
  • Posted: December 02, 2024
  • Industry: Management
  • Apply by : January 01, 2025
  • Number of open positions: 1

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Har du en lösningsorienterad och affärsdriven inställning, kombinerat med en förmåga för att bygga starka relationer? Då ska du läsa denna jobbannons! För nu erbjuder vi rätt person en möjlighet att bli en del av en spännande tillväxtresa. Vi har fått äran att för OP Systems räkning hitta deras nya servicemarknadschef. OP Systems huvudkontor hittar du i nya, moderna lokaler precis intill E6 i Landskrona. Företaget är marknadsledande inom försäljning och service av mobila och stationära maskiner för modern materialhantering, återvinning och avfallshantering. Nu finns det alltså en unik möjlighet att bli en del av det svenska teamet som består av ca 40 personer. Men dina framtida kollegor och samarbetspartners hittar du i hela Norden. Så för dig med rätt ledaregenskaper och samarbetsförmåga så kan detta bli ett riktigt roligt jobb! Om rollen I denna nyckelroll som servicemarknadschef kommer du att ha totalansvar för den nordiska servicemarknaden. Du kommer ha budget- och resultatansvar samt personalansvar. Du kommer att ha personalansvar för OP Systems 3 verkstadschefer, två teknisk support samt leda via andra i övriga delar av organisationen.  Detta är en affärsdriven roll, med stort fokus på budget och resultat. Du kommer att jobba nära VD för att förvalta och utveckla affären, serviceavtalen samt OP Systems olika verkstäder och servicepartners. Rollen behöver ligga nära affären och rätt person förstår vikten av att finnas tillgänglig för medarbetarna och partners. I denna roll ingår också resor till OP Systems olika kontor, verkstäder och servicepartners. Eftersom OP System har kontor och servicepartners i de nordiska länderna, behöver du även vara bekväm och trygg med att leda och samarbeta internationellt. Det krävs en hel del flexibilitet och lösningsfokus i denna roll, eftersom oförutsägbara saker kan inträffa på en verkstad eller med maskinerna ute hos OP Systems kunder och partners. Du kommer att bli en del av ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD. I denna roll kommer du att: • Ansvara för den nordiska servicemarknaden • Dimensionera och planera arbetet på verkstäderna efter behov • Stötta platscheferna i deras dagliga utmaningar kopplat till drift och personal • Ansvara för, hantera och utveckla serviceavtal • Hjälpa till att driva och utveckla OP Systems verksamhet samt att nå nästa års omsättningsmål Kvalifikationer & erfarenheter Följande kompetenser ser vi att du behöver för att lyckas i rollen: • Tidigare erfarenhet av personalansvar • Jobba med ständiga förbättringar • Arbetslivserfarenhet från serviceverkstad • Erfarenhet av att förhålla sig till budget och KPI:er • Vana av internationellt arbete/samarbete • Stabil teknisk grundkunskap • Flytande kunskaper i svenska och engelska • B-körkort • Goda kunskaper i Office 365, särskilt Excel Du behöver inte ha arbetslivserfarenhet från just denna bransch. Men det krävs att du har god kännedom om arbetet på en verkstad. Lite meriterande punkter (ingen kan ju allt, men kanske har just du något nedan): • Högskole/Universtitetsexamen inom relevant område eller motsvarande kunskap • Erfarenhet från branschen eller en snarlik bransch Vem vi tror att du är Vi söker dig som är affärsinriktad, resultatorienterad och driven. Du kan behålla en stadig blick mot målet samtidigt som du hanterar de dagliga frågorna. Du behöver därför ha en stor förståelse för det operativa arbetet såväl som att du drivs av den strategiska affärsplanen. Ibland kräver rollen att du snabbt kan prioritera och prioritera om arbetet i verkstäderna. Därför vill vi att du är självgående, och att du är lösningsorienterad. Du är en trygg ledare som trivs med personalansvar, och vi tror att du är en engagerad person som gillar att leda och bygga relationer. Denna roll kräver att du både är och vill vara tillgänglig för ditt team. Eftersom ditt team är utspritt på olika kontor i Sverige och Norden, ingår resor i tjänsten. Om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid (Förtroende- och flextid) Tillträde: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid Ort: Landskrona eller Malmköping Resdagar: Ca 5 resdagar per månad Förmåner & kultur Bastu, gym och gemensam frukost – det är några av förmånerna hos OP System. Dessutom sitter de i helt nya, fräscha lokaler som de flyttade in i för bara ett år sedan. På OP System blir du en del av en trevlig och familjär stämning. • Gym & bastu • Friskvård • Kollektivavtal • Gemensam fredagsfrukost • Tjänstebil ingår • Fräscha, moderna lokaler OP System har huvudkontor intill E6 i Landskrona, vilket gör att företaget är lättillgängligt från större delen av Skåne. Det finns också ett kontor i Malmköping, om rätt person finns i dessa trakter så är du lika välkommen med din ansökan. Om OP System OP System levererar kompletta system av utrustning för modern materialhantering, återvinning och avfallshantering?både mobilt och stationärt. Under 30 år har vi levererat över 1000 maskiner till nöjda kunder i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vårt huvudkontor ligger i Landskrona. I Malmköping och Landskrona har vi anläggningar för service, lager och försäljning. Vi har även servicepartners i Luleå, Östersund, Skellefteå samt Karlstad. Bolaget omsätter idag cirka 600 MSEK och är cirka 60 anställda i Norden. OP System är marknadsledande inom sitt område med god tillväxt. Välkommen med din ansökan! Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.   sökord: servicemarknadschef, servicechef, mobilamaskiner, verkstad, personalansvar, budget

If you have questions of a technical nature concerning your account at Manpower, please contact our technical support:
0771-55 99 10 
[email protected]

We are open weekdays. Timing 07:00-18:00