Affärsinriktad Account Coordinator till Protector Försäkring
- Posted: November 29, 2024
- Industry: Kontor, Administration
- Apply by : May 18, 2025
- No of open positions: 1
Om Protector
Protector Försäkring är ett skandinaviskt försäkringsbolag som är noterat på Oslobörsen. Sedan starten för 20 år sedan har de organiskt vuxit snabbt och stabilt till ett av de främsta bolagen i branschen. De verkar idag inom Norge, Sverige, Danmark, Finland och Storbritannien. Företaget omfattar idag ca 500 anställda varav 140 sitter på deras kontor i Stockholm, vilket är beläget centralt i Tändstickspalatsets ståtliga lokaler. Protector erbjuder försäkringar till både den privata sektorn och offentlig verksamhet, och affärsidén och strategin är att göra detta via försäkringsförmedlare.
Protectors viktigaste löfte är att de ska vara enkla att ha att göra med, kommersiellt attraktiva och att lita på. Detta har legat till grund för att de idag rankas som topp tre inom branschen av försäkringsförmedlare. De står för hög kvalitet, högsta service mot deras kunder och pålitlighet i deras samarbeten. De är stolta över att vara ett värderingsstyrt företag och hela verksamheten genomsyras av deras värderingar; trovärdig, innovativ, modig och engagerad.
Om tjänsten
I rollen tillhör du avdelningen Mäklarservice som består av ca 30 engagerade medarbetare. Mäklarservice sköter den löpande kontakten med förmedlarna och strävar alltid mot att ge kunderna den absolut högsta servicen och kvaliteten. Du ansvarar för kvalificerat arbete inom administration både kring nyteckningar och förnyelser av försäkringar. Du har löpande kontakt med mäklarhusen för att vårda och utveckla relationerna. I rollen kommer du även att arbeta med arbetsuppgifter som:
- Genomföra enklare riskbedömningar och analysarbete
- Utveckling av arbetsprocesser i kvalitetessyfte
- Fakturering och offertskrivning
- Skapa och uppdatera försäkringsbrev
- Stötta Account Managers
Du samarbetar dagligen med dina kollegor där du förväntas ta ett stort eget ansvar. Målet är att inom ditt första år kliva in i rollen som Account Manager, där du tar vid ett större eget ansvar för mäklarhusen.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
- Akademisk examen inom ekonomi, juridik eller liknande
- Någon form av tidigare arbetslivserfarenhet inom försäljning, ekonomi, administration eller liknande (kan vara heltid, deltids- eller sommarjobb)
- Goda kunskaper i Excel
- Mycket goda kunskaper i svenska
Vi ser gärna att du nyligen är nyexaminerad.
Som person ser vi gärna att du;
- identifierar dig som en ambitiös, relationsskapande och målinriktad
- triggas av utmaningar och är serviceminded i ditt förhållningssätt
- är analytiskt lagd och ansvarstagande
- gillar att du förväntas fatta egna beslut samt att det finns utvecklingsmöjligheter där du själv får vara med att forma ramarna
- trivs och är trygg i en ambitiös kultur där löpande uppföljning av kvalitet i arbetet och feedback är en del av vardagen
Här ges du en motiverande miljö, med såväl högt tempo i arbetet som gemensamma frukostfredagar, teamträningar, PT på gymmet och gemensamma padelmatcher.
Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Plats: Stockholm, centralt (Tändstickspalatset)
- Omfattning: Heltid
- Lön: Fast lön + årsbonus
Urval sker löpande så ansök redan idag!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].