Medicinsk sekreterare på Akuten, Södersjukhuset

This job is taken from the Swedish Public Employment Service, recruitment is not performed by Manpower
  • Posted: November 19, 2024
  • Industry: Kontor, Administration
  • Apply by : December 19, 2024
  • roma-no-of-positions: 1

*Beskrivning av aktuellt VO  Arbetsbeskrivning  *Texten kan justeras efter behov. Fokus på arbetsuppgifter, ansvarsområden, hur en arbetsdag kan se ut (ta bort denna mening innan publicering) Som medicinsk sekreterare/vårdadministratör är du en viktig del av verksamheten och arbetar i nära samarbete med bland annat läkare, omvårdnadspersonal samt andra yrkeskategorier. Du kommer även att arbeta självständigt med varierande arbetsuppgifter, så som utskrift av journalanteckningar, brev, remisser via digital diktering i journalsystemet TakeCare samt att tillsammans med kollegor bemanna klinikens reception. Sjukdoms- och åtgärdsklassificering är en stor del av det dagliga arbetet. Det ingår även en del telefonkontakter, viss patientkontakt samt administrativ stöd till övrig verksamhet på Akutmottagningen.  Kvalifikationer *Nedan stycke: Beskrivning utifrån kompetenser/personliga egenskaper, kan ändras efter behov (ta bort denna mening innan publicering). Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, där det är viktigt att du är flexibel, självständig och inte rädd för att ta egna initiativ. Vi ser även att du har ett positivt engagemang och arbetar utifrån patientfokus. Du är en person med gott bemötande gentemot patienter och kollegor samt drivs av utvecklings-och förbättringsarbete. Kompetenskrav: Formell utbildning som medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. Dokumenterad grundutbildning i sjukdomsklassificering. Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.  Goda kunskaper i medicinsk terminologi. Goda IT-vana i Windows miljö och Office 365. Meriterande Utbildning i sjukdomsklassificering exempelvis via Vårdinformatik eller Emendor.  Erbjudande Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och därför månar vi om att du ska ha ett utvecklande, tryggt och hållbart arbetsliv. Vi erbjuder många olika förmåner och fördelar oavsett var du befinner dig i livet och i karriären. Några av dessa förmåner är: Vidareutbildning. Vi erbjuder regelbundna, kompetenshöjande aktiviteter utifrån medarbetarens och verksamhetens behov. Personalgym och hälsoteam med fysioterapeuter, ergonomer och hälsopedagoger som kan stötta dig i din träning. Föräldrapenningtillägg och föräldralön. Läs mer om vårt erbjudande här Övrigt Södersjukhuset tillämpar kontroll i belastningsregistret före beslut om anställning. I denna rekrytering arbetar vi med löpande med urval och intervjuer.  Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Välkommen med din ansökan! Läs mer här om hur det är att arbeta inom Region Stockholm. Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus, vi finns i hjärtat av samhället, dag som natt för våra patienter. Hos oss står akutsjukvården i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning, för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. På Södersjukhuset är alla en del i en större helhet där vi tillsammans skapar morgondagens vård.

If you have questions of a technical nature concerning your account at Manpower, please contact our technical support:
0771-55 99 10 
[email protected]

We are open weekdays. Timing 07:00-18:00