HR assistent/ Payroll administratör till Malmö
- Posted: November 15, 2024
- Industry: Management
- Apply by : December 15, 2024
- No of open positions: 1
Om företaget ARYZTA Bakeries Nordic AB grundades som ett litet familjeföretag 1915 men var sedan 1998 en del av en amerikansk koncern som heter Fresh Start Bakeries (FSB). År 2010 förvärvades FSB av ARYZTA AG som är en av världens största koncern inom bageribranschen med tillverkning i samtliga världsdelar. ARYZTA Bakeries Nordic AB har två produktionsanläggningar i Sverige (Stockholm och Malmö). ARYZTA Bakeries Nordic AB bakar bröd till några av de ledande hamburgerkedjorna och bageribolagen i Norden.
Om tjänsten Vi söker nu en HR Assistent/Payroll Administratör till vår kund Aryzta i Malmö, som vill vara med och stötta i en bred och utvecklande roll!
I denna tjänst kommer du att vara en nyckelperson i samarbete med HR Managern. Du får en central roll i att hantera personalfrågor, följa kollektivavtal och arbetsrättsliga regler samt hålla nära dialog med fackklubben. I rollen ingår att stötta chefer och skiftledare i arbetsrelaterade frågor och att delta i vårdande personalsamtal. Du kommer även att arbeta med schemaläggning och tidrapportering, samt följa upp anställningsavtal och arbetstider i systemet Agda.
Arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
- Delta i fackliga förhandlingar och ha en bra dialog med fackklubben
- Samordna och dokumentera möten, följa upp olycksfall, tillbud och rehabärenden
- Uppdatera medarbetare om förändringar kring avtal, lön och friskvård
- Ansvara för planering av personalbehov, särskilt vid hög- och lågsäsong
- Säkerställa att scheman, arbetstider och anställningsavtal följer kollektivavtal
- Kontrollera tidrapporteringen och stötta skiftledare i användningen av Agda
- Vara kontaktperson för företagshälsovården, boka hälsokontroller och följa upp rehabiliteringsinsatser
- Delta i skyddskommittémöten och aktivt bidra till arbetsmiljö- och säkerhetsarbetet
Kvalifikationer:
- Universitets- eller yrkesutbildning inom HR eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- 2-3 års erfarenhet i en liknande roll, gärna i ett multinationellt företag
- Goda kunskaper inom arbetsrätt och kollektivavtal (meriterande inom livsmedelsbranschen)
- Erfarenhet av tidrapporteringssystem, gärna Agda
- Flytande i svenska och engelska
Personliga egenskaper Vi söker dig som är proaktiv, metodisk och har en god kommunikationsförmåga. Du är noggrann, prestigelös och har en stark samarbetsförmåga. Du hanterar konflikter och förhandlingar på ett tryggt sätt och har en förmåga att skapa förtroende i dina relationer.
Tjänstens omfattning är på heltid med tillträde 1 februari 2025.I denna rekrytering samarbetar Aryzta med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivera Cvetkovic på [email protected]
Välkommen med din ansökan!