Enhetschef till Personlig assistans, OF

This job is taken from the Swedish Public Employment Service, recruitment is not performed by Manpower
  • Posted: November 14, 2024
  • Industry: Management
  • Apply by : December 15, 2024
  • No of Openings: 1

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en enhetschef till Området för funktionsnedsatta, OF, med ansvar för personlig assistans. Du kommer att jobba tillsammans en kollega där ni har ett gemensamt ansvar för verksamheten. Som enhetschef hos oss ingår du i ledningsgruppen som består av 10 enhetschefer, verksamhetsutvecklare och enhetsassistent. Du är underställd områdeschefen och har ansvar att verkställa beslut gällande personlig assistans. Det innebär att du behöver ha ett nära samarbete med en del externa aktörer, både privata och offentliga. OF: s verksamhet växer och det pågår ständiga utvecklingsarbeten där vi försöker ta tillvara olika enhetschefers kompetens och erfarenhet inom olika områden så att det ska bli så bra som möjligt för verksamheterna. I ditt uppdrag ingår det att du ska omvandla politiskt fastställda mål till effektiv verksamhet. Enhetschefen ansvarar för verksamhet, personal och ekonomi. Inom verksamheten OF vill vi ständigt ligga i framkant och driva utvecklingsarbeten och där har du som enhetschef en viktig roll att fylla. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning och gärna med en tidigare erfarenhet av arbetsledning. Erfarenhet av budget och personalansvar ser vi som meriterande. Tjänsten kräver att du är strukturerad och organiserad, med ett gott sinne för administration. Du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer vilket innebär att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Ditt ledarskap skapar delaktighet och ansvarstagande ute i organisationen. Du är aktiv, lyhörd och närvarande som ledare med en förmåga att hantera så väl sakfrågor som medarbetare på ett professionellt sätt. För att lyckas med uppdraget är det viktigt att ha förmågan till ett närvarande ledarskap, även om stora delar av ledarskapet sker på distans.  I ditt uppdrag ingår det varierad dokumentation varför du behöver kunna formulera dig väl i både tal och skrift på svenska. Vi använder oss av en mängd olika datasystem som exempelvis Medvind, WinLas, eCompanion och Treserva. Det är därför viktigt att du, förutom en grundläggande datavana, lätt kan ta dig an olika datasystem. I ditt arbete har du stöd av HR-partner, ekonom och framförallt av ditt team. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Löpande rekrytering sker och provanställning kan förekomma.  Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/flytta-till-oskarshamn/din-framtid-finns-i-oskarshamn/ https://flyttahit.nu/ och https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

If you have questions of a technical nature concerning your account at Manpower, please contact our technical support:
0771-55 99 10 
[email protected]

We are open weekdays. Timing 07:00-18:00