Kundservicechef
This job is taken from the Swedish Public Employment Service, recruitment is not performed by Manpower
- Posted: October 25, 2024
- Industry: Management
- Apply by : November 30, 2024
- roma-no-of-positions: 1
Nu söker Cheffelo en engagerad kundservicechef till varumärket Linas Matkasse!
Vi söker dig som är en naturlig ledare, proaktiv och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta med människor, har starka kommunikativa och samarbetande förmågor, och är både resultat- och datadriven. Här får du möjlighet att leda ett engagerat team och säkerställa hög service och kundnöjdhet!
Cheffelo grundades 2008 med visionen om att underlätta vardagen genom att erbjuda en stor variation av inspirerande måltider levererat direkt hem till våra kunder. Idag är gruppen en av de ledande leverantörerna i Norden och ledande inom Skandinavisk foodtech. Vi finns i Sverige, Norge och Danmark under varumärkena Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse och RetNemt. Cheffelo (CHEF) är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market.
Vi ser kundtjänst som kärnan i relationen till våra kunder.
Som ledare för vårt kundserviceteam i Sverige kommer du ha personalansvar för ett fantastiskt team som jobbar för att våra kunder ska få de bästa upplevelserna. Ledaren vi söker omfamnar värdet för en god arbetsmiljö och engagemang. Du följer upp teamet och deras arbete på daglig basis, rekryterar och on-boardar nya anställda. Samt har ett kors-funktionellt samarbete för att följa upp förbättringsområden.
Du kommer vara en del av att göra vår kundservice så smidig som möjligt, lösa kundproblem proaktivt och identifiera förbättringsområden tillsammans med kundserviceteamet och kollegor i motsvarande roll i Norge och Danmark. I rollen rapporterar du till vår nordiska kundservicechef (Nordic Customer Service Manager)
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Personalansvar
• Ansvarig för att ditt team når våra KPI’er
• Skapa veckorapporter
• Säkerställa att teamet följer företagets policys och rutiner
• Personalplanering
• Delta i kontinuerlig utveckling av avdelningen
• Kommunicera effektivt med tvärfunktionella team för att hantera kundfrågor och förbättra processer
• Följa upp kvaliteten på kundkontakten
Vi önskar att du har följande kvalifikationer:
• Effektiv, serviceinriktad och stresstålig
• Talar och skriver svenska flytande och kan göra dig förstådd på engelska
• Goda ledar- och kommunikationsegenskaper
• Resultatdriven
• God samarbetsförmåga
• Lösningsorienterad och framåt
• Ansvarstagande
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:
• Personalansvar
• Servicebranschen, gärna med kundservice
Vad kan vi erbjuda dig?
• Vara en del av ett spännande företag med massor av härliga kollegor som är engagerade i deras arbete och gillar att ha kul tillsammans på arbetet.
• Utbildning och coachning i arbetet.
• Friskvård
• Sjukvårdsförsäkring
• En god gemensam frukost varje onsdag.
• Och självklart har du möjligheten att köpa våra matkassar till ett förmånligt pris.
Intresserad?
Vi ser fram emot att höra från dig om du tycker att detta låter spännande!
Vill du veta mer om tjänsten tveka inte på att ta kontakt med vår Nordic Customer Service Manager Oda Skuggedal Wilhelmsen på [email protected]
Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.
Sista ansökningsdag är den 30 november, men vi observerar oss för att tjänsten kan tillsättas tidigare. Så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Vi uppmanar alla kvalificerade att ansöka, oavsett ålder, kön, religion, ursprungsland eller etnicitet. Du kan läsa mer om Cheffelo eller träffa några av våra fantastiska kollegor HÄR.