Customer service och reservdelsansvarig
- Posted: October 23, 2024
- Industry: Management
- Apply by : November 06, 2024
- No of open positions: 1
Vi hjälper vårt systerbolag Oplana att hitta en Customer service och reservdelsansvarig åt deras kund TeknoDetaljer.
Uppdragsbeskrivning
TeknoDetaljer utvecklar och marknadsför avancerad automationsutrustning till i första hand den medicintekniska industrin. Våra kunder finns över hela världen.
Nu säker vi en Customer service för vår maskintillverkning. Rollen är varierad och spänner över många områden; allt från offerering, orderbokning, hantering av prislistor, bokning av transporter etc. Du är den administrativa ”spindeln i nätet” för våra maskinleveranser samt ansvarig för reservdelsförsäljningen.
Du kommer att vara kundens första kontakt i många ärenden såsom beställningar och frågeställningar rörande produkter och tjänster. Du kommer att ha vårt affärssystem och e-post som främsta arbetsredskap. I arbetet ingår administrativa arbetsuppgifter tex orderadministration, fakturering, inköp samt hantering av betalningspåminnelser.
Som Customer service kommer du ha följande arbetsuppgifter:
- Hantering av reservdelsförsäljning
- Offert- och orderadministration
- Logistikansvarig
- Fakturering
- Inköp
Vi ser gärna att du har följande bakgrund:
- Du har erfarenhet från en liknande roll från tex ekonomiavdelning, innesäljare, kundservice, projektadministratör
- Mycket god administrativ förmåga, erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem
- Du är sälj- och serviceinriktad
- Inköpserfarenhet är meriterande
- Det är meriterande om du har erfarenhet av export/import och logistik
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav
- Du har ett strukturerat arbetssätt
Som person är du självgående, stresstålig och noggrann. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta.