Ekonom till GRAM Group

This job is taken from the Swedish Public Employment Service, recruitment is not performed by Manpower
  • Job Published: October 12, 2024
  • Industry: Kontor, Administration
  • Apply by : November 04, 2024
  • No. of total positions: 1

Vill du arbeta med ekonomi i en fantastisk miljö där du kan vara med och utveckla verksamheten? Då är du kanske vår nya kollega. Välkommen till en spännande resa med oss på GRAM Groups ekonomiavdelning.

Om oss

GRAM Group är Bjärehalvöns främsta företag inom besöksnäringen. I GRAM Group ingår Hotel Skansen, Hotel Riviera Strand och Torekov Hotell samt ett flertal restauranger i Båstad och på Bjärehalvön. Alla med sin egen personlighet och karaktär, men med samma gemensamma känsla. En känsla skapad av atmosfär, passion och personlighet på en stark destination som lockar både individuella gäster och företaget, året runt.

Om tjänsten

Vi söker en resurs till koncernens centrala ekonomifunktion som tillsammans med övriga medarbetare i teamet ska ansvarar för löpande ekonomiarbete för de sju olika bolag som verkar inom hotell- och restaurangbranschen. Vi jobbar med tydliga ansvarsområde inom gruppen, men vi försöker hjälpas åt och vara flexibla.

Vi söker nu en noggrann och analytisk ekonom med erfarenhet av arbete med löpande leverantörsreskontra och månadsbokslut.

Tjänstens ansvarsområde innebär framför allt:

  • Ta emot, verifiera, registrera och behandla leverantörsfakturor
  • Utföra leverantörsbetalningar och hantera återrapportering från bank
  • Följa upp fakturor i attestflöden
  • Hantera leverantörspåminnelser/uppgift om utestående skulder
  • Analys och bokföring av upplupna kostnader i leverantörsreskontran
  • Redovisning av skatter och avgifter
  • Löneavstämning/bokföring, dock ej ansvarig för lönehantering
  • Månadsvis avstämningar av balanskonto
  • Uppföljning av investeringsprojekt
  • Hantering av anläggningsregister och utrangeringar
  • Förbereda analyser och upprätta relaterade månadsrapporter
  • Säkerställa att interna kontrollera och policys följs
  • Besvara frågor från leverantörer angående fakturor och betalningar
  • Även i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomiavdelningen kan vara aktuella

Vi vill att du är delaktig i att initiera och driva förbättringar av rutiner och processer för att effektivisera flöden inom ekonomiavdelningen.

Om dig

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi och några års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom redovisning.

Du bör vara van användare i Excel och ha erfarenhet av relevanta system för denna typ av arbete. Vi använder Hogia och Rillion.

Som person ser vi att du är självgående, analytisk och du tycker om att ta eget ansvar och egna initiativ samt har förmåga att hålla ordning och prioritera mellan arbetsuppgifter.

Du bör ha god samarbets- och kommunikationsförmåga, då tjänsten innebär både interna och externa kontakter. Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö där fokus på ständiga förbättringar och ett proaktivt tankesätt värderas högt. Du är van att arbeta mot deadlines och kan planera din tid. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare med en övergripande förståelse för ekonomiavdelningens åtaganden och ansvar.

Om anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (provanställning tillämpas) med start så snart som möjligt.

Arbetsplatsen är på GRAM Groups kontor i Båstad.

Lön enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten?

Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef Annica Fagerberg på telefon 073-398 16 99.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 4 november. Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

If you have questions of a technical nature concerning your account at Manpower, please contact our technical support:
0771-55 99 10 
[email protected]

We are open weekdays. Timing 07:00-18:00