Lediga jobb som Verksamhetsutvecklare
På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb som Verksamhetsutvecklare. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.
Visar 20 av 211 jobb
Vi är Mjölby kommun. Tillsammans levererar vi service och tjänster, är samhällsbyggare och myndighetsutövare. Vårt arbete är till nytta för samhället och med medborgarens bästa i fokus - genom hela livet. Samhällsbyggnadsförvaltningen har totalt cirka 340 medarbetare som dagligen utför ett samhällsviktigt arbete. Förvaltningen består av avdelningarna fastighet, gata-park, måltid och lokalvård, räddningstjänst, stadsbyggnadskontor, VA- avfall samt administration. Du tillhör den administrativa avdelningen som i dagsläget består av sju medarbetare.
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. För att hus, broar och vägar ska kunna byggas behövs kunskap om Sveriges geografi och fastigheter. Genom att kartlägga verkligheten och tillhandahålla aktuell information om landets topografi och infrastruktur bidrar du därför till grunden för ett hållbart och fungerande samhälle. ARBETSUPPGIFTER Enheten Geografisk information söker dig verksamhetsutvecklare med intresse av att utveckla vår verksamhet. Vi inom enheten Geografisk information ansvarar för att samla in, förvalta och utveckla Lantmäteriets geografiska information inom bild- och höjd, inom topografisk information samt fullgöra Lantmäteriets myndighetsuppdrag inom ortnamn och kart-och bildsekretess. Som verksamhetsutvecklare hos oss utgår du ifrån vår funktion Enhetssamordning vars uppdrag bland annat är att stödja, driva, hålla samman och vara resurs för enhetens verksamhetsutveckling. Detta genom att tillsammans med verksamheten analysera behov av utveckling och ta fram lösningar för att utveckla och förbättra vår verksamhet som tar oss mot våra uppsatta mål. Dina arbetsuppgifter utgörs dels av självständigt arbete, dels som deltagare eller uppdragsledare i olika projekt och uppdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen från högskola eller universitet med inriktning mot geografisk informationsteknik (GIT och GIS), och/eller erfarenhet av arbete med geografisk information eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom uppdragsledning/projektledning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har ett engagemang och är samarbetsvillig, vilket är viktiga förutsättningar för att du ska trivas och vara framgångsrik i rollen som verksamhetsutvecklare hos oss. Du tar ansvar för dina uppgifter, har god ordning och driver arbetet framåt enligt uppsatt tidplan. Du är trygg, stabil, har självinsikt och är lyhörd i samarbetet med andra samt lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du har även ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och är tillmötesgående i ditt bemötande. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med registerkontroll och säkerhetssamtal kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Vi önskar att du inte bifogar något foto till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp. Vid denna rekrytering kommer 6 månaders provanställning att tillämpas.
Enhetens Ersättningars uppdrag Enheten Ersättningar ingår i verksamhetsområdet Arbetsförmedlingen Direkt som erbjuder service till arbetsgivare, arbetssökande via digital självservice, telefon el digitalt personligt distansmöte. Vi tillvaratar digitaliseringens möjligheter, utvecklar effektiva processer, skapar förutsättningar för en enhetlig, rättssäker tillämpning av regelverket. Arbetslöshetsförsäkringens roll som omställningsförsäkring är central i Arbetsförmedlingens uppdrag. Ansvaret för dessa frågor ligger hos Enheten Ersättningar. Vi utvecklar, effektiviserar myndighetens kontrollfunktion i syfte att stärka arbetsmarknadens funktionssätt. Detta gör vi genom att skapa förutsättningar för att regelverket tillämpas enhetligt, rättssäkert samt att utveckla en effektiv kontrollprocess. Enheten Ersättningar ansvarar bland annat för: - Strategisk verksamhetsutveckling av kontrollfunktionen avseende individersättningar. - Tolkning, normering av det regelverk som styr Arbetsförmedlingens uppdrag i arbetslöshetsförsäkringen samt för ersättning till deltagare i arbetsmarknadspolitiska insatser. - Remissvar, verksamhetsuppföljning, återrapporteringar samt särskilda strategiska utredningsuppdrag inom enhetens sakområde. - Samverkan med externa parter såsom Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen, Sveriges a-kassor och Försäkringskassan. Enheten Ersättningar söker nu en (1) Kvalificerad handläggare/Verksamhetsutvecklare. Beskrivning av tjänsten Du kommer vara en viktig del i Arbetsförmedlingens utvecklingsverksamhet avseende myndighetens kontrollfunktion för arbetslöshetsersättning, aktivitetsstöd, utvecklingsersättning, etableringsersättning. Dina arbetsuppgifter omfattar allt från att samordna, driva, delta i forum, arbetsgrupper för planering, uppföljning, till verksamhetsutveckling bl a av sanktionsprocessen avseende arbetsmarknadspolitiska insatser, program. Du arbetar självständigt med att genomföra strategiska utrednings- och utvecklingsuppdrag inom enhetens sakområde ex. genom att bidra till utveckling av systemstöd, digitala tjänster. Du är ofta samordnande gentemot andra enheter, avdelningar, såväl internt som externt med våra externa samverkanspartners, har ibland rollen som uppdrags- eller projektledare. I arbetsuppgifterna ingår även att tolka lagar och förordningar samt att ta fram och bereda olika typer av beslutsunderlag. Kvalifikationer - Akademisk examen, om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system), med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller annan för tjänsten relevant inriktning. - Goda kunskaper om arbetsmarknad, samhälle och om det arbetsmarknadspolitiska uppdraget. - Minst 2 års arbetslivserfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom statlig myndighet eller motsvarande organisation. - Kunskap om - och erfarenhet av - att arbeta med regelverket för individersättningar inom det arbetsmarknadspolitiska området - Kunskap och erfarenhet om/av verksamhetsutveckling inom kontroll- och sanktionsprocessen avseende arbetslösa med arbetslöshetsersättning samt deltagare i arbetsmarknadspolitiska insatser och program. - Erfarenhet av att samordna och identifiera utvecklingsbehov inom verksamhet och IT-utveckling. - Erfarenhet av att arbeta med, ansvara för utredningar, remissvar, beslutsunderlag inom det arbetsmarknadspolitiska området. Meriterande - Erfarenhet av styrning, verksamhetsuppföljning avseende kontrollen av arbetssökande med fokus på deltagare i program. - Erfarenhet av att ta fram och hantera statistik, mått och indikatorer avseende arbetslöshetsersättning, aktivitetsstöd, utvecklingsersättning, etableringsersättning samt av taktiska frågor kopplat till planering, uppföljning och utveckling. - Erfarenhet av att arbeta med såväl strategiska, taktiska som operativa frågeställningar inom Arbetsförmedlingens kontrolluppdrag Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer, sitt bidrag till helheten. - Anpassar sig till förändring, oförutsedda händelser. - Tar initiativ till utveckling, bidrar till förbättring. Vem är du - Det är viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar. - Du har mycket god förmåga att arbeta självständigt, kan snabbt sätta dig in i en arbetsuppgift, leverera resultat. - Du har mycket god förmåga att kommunicera muntligt, skriftligt på svenska. - Du har mycket god analytisk förmåga samt god samarbetsförmåga. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Tillträde 1 juli 2025. Placering vid huvudkontoret i Solna el. enligt överenskommelse. Flera medarbetare på enheten finns på andra orter än Solna. Resor ingår i tjänsten. I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-04-27. Bifoga ditt CV, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Är du intresserad av verksamhetsutveckling och logistik? Vill du vara med och påverka Sveriges försvarsförmåga? Då ska du söka rollen som Verksamhetsutvecklare, tillsammans skapar vi en hållbar logistik i fred, kris och krig för Försvarsmakten. Om enheten Du kommer arbeta på FMLOG Försörjning som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige. Det innebär att produktion, planering och kundsupport är viktiga delar i vårt arbete. Övre Norrlands försörjningsområde är under uppbyggnad och kommer att ha en viktig roll i Försvarsmaktens förmåga att kunna leverera försvarslogistik när och där den behövs. Vi skapar möjligheter genom att ta emot och leverera materiel i tid och med hög kvalitet. Genom kunskap om hur materielen ska tas emot, lagras, förråds underhållas, levereras och även avvecklas är vi delaktiga i att göra Försvarsmaktens verksamhet möjlig. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha varierande arbetsuppgifter som syftar till att skapa goda förutsättningar för att bygga, utveckla och stödja både den dagliga och den långsiktiga verksamheten tillsammans med avdelningen. Din roll är att identifiera, samordna och leda utvecklingsarbetet. Du kommer arbeta praktiskt med verksamhetsutvecklande aktiviteter, utredningar och analyser vilket förutsätter att du har en god administrativ förmåga och kommunikativt förhållningssätt. Du ska stödja med underlag, initiera utvecklingsområden inom verksamhetens olika uppdrag och vara ett stöd för avdelningschef och ledningsgrupp inför beslut. Huvuddelen av denna tjänst kommer att ha tyngd på organisation och logistik. KRAV Kvalifikationer • Relevant akademisk utbildning gärna med påbyggnad logistik • Dokumenterad erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt • Mycket goda kunskaper i Officepaketet • B-körkort för manuell växellåda Personliga egenskaper För att passa in i rollen ska du ha ett stort eget driv och erfarenhet av att vara motorn i utvecklingsarbetet. Du ska kunna leda och arbeta självständigt. Du behöver vara mycket strukturerad samt ha god förmåga att kunna ingå som medlem i grupp ledd av annan. Du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer och du har en förmåga att leda andra mot gemensamt mål. Du har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt och kan genomföra dina åtaganden så de ger resultat. Du har ett högt kvalitetsmedvetande, tillsammans med en lojal och positiv attityd. Det är viktigt för dig att handla i enighet med fattade beslut och mål. Flexibilitet är en förutsättning, eftersom varierande arbetsuppgifter förekommer och förändrade omständigheter inträffar. Du kan och vill verka både operativt och strategiskt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet inom logistik och lager • Erfarenhet av arbete i förändringsprocesser och projektledning • Kunskap i Försvarsmaktens stödsystem (VIDAR,PRIO, LIFT) • Förmåga att kommunicera obehindrat på engelska i tal och skrift • Erfarenhet av Försvarsmakten För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Arvidsjaur. Resor ingår i tjänsten. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Maria Stoltz Fackliga företrädare Ola Andersson SEKO Pernilla Kjellgren SACO Håkan Antonsson OFR/S Samtliga nås via växeln 0589-40400 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-05-16. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Inom verksamhetsområde Myndighet och Arbetsliv och stöd finns åtta enheter som ansvarar för myndighetsutövning inom flera lagstiftningar, socialtjänstlagen, lag om stöd och service till vissa funktionshindrade, lag om bostadsanpassningsbidrag, lag om färdtjänst, parkeringstillstånd. Totalt är vi ca 140 medarbetare som tillsammans arbetar för att invånarna i Lerum ska få bästa möjliga stöd. Inom båda verksamhetsområdena pågår ett aktivt utvecklingsarbete inom alla enheter och en omställning inför nya socialtjänstlagen. Vi stöttar varandra över enheterna och arbetar utifrån en sammanhållen socialtjänst och gläds tillsammans åt framgångar i arbetet. ARBETSUPPGIFTER I ditt uppdrag som verksamhetsutvecklare är du ett stöd till verksamhetschefer och enhetschefer och kommer att arbeta nära ledningsgruppen. Det huvudsakliga området som tjänsten verkar inom är myndighetsutövning inom socialtjänst och en stor del av uppdraget kommer vara nära sammankopplat till nya socialtjänstlagen. Du är viktig i arbetet med att verksamheten når sina mål och driver de förbättringar vi vill skapa. Du kommer tillsammans med chefer leda och utveckla områdets arbete med verksamhetsplanering och uppföljning samt arbeta med verksamhetsutveckling. Du har ett stort ansvar att stödja arbetet med verksamhetsplan, rapporteringar samt verksamhetsberättelse tillsammans med chefer. Arbetet innebär att du kommer arbeta proaktivt, identifiera utvecklingsmöjligheter och ta fram väl underbyggda underlag. I arbetet ingår även att samordna och återrapportera samt leda alternativt medverka i olika projekt. En viktig del i uppdraget är att vara drivande i kvalitetsarbetet inom båda verksamhetsområdena. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Universitetsexamen som socionom, beteendevetare eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten, • aktuell och flerårig erfarenhet som verksamhetscontroller, verksamhetsutvecklare, metodutvecklare eller liknande roll om minst 3 år, • aktuell erfarenhet av att självständigt driva komplexa utvecklings- och förbättringsarbeten, • mycket god förmåga att uttrycka dig obehindrat på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har: • Utbildning i processledning, processutveckling eller analys, • erfarenhet av förändringsledning, • erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, • erfarenhet av preventivt utvecklingsarbete arbete inom socialtjänsten. I rollen som verksamhetsutvecklare är det viktigt att du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och processer. Du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt utifrån satta mål, strukturer och tidsplaner. Då tjänsten innebär många kontaktytor både internt och externt krävs det att du har en god samarbetsförmåga och att du kommunicerar på ett tydligt, pedagogiskt och professionellt sätt. Du är en person som tar initiativ och får saker att hända. Du är drivande i utvecklings- och förbättringsarbetet och bidrar med nytänkande och engagemang. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tillträde till tjänsten är 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Intervjuer kommer ske 8 maj och 13 maj.
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Avdelningen för ekonomi och styrning finns inom kommunledningskontoret och har en samordnande roll genom att ge stöd och service till hela kommunen. Avdelningens ansvarsområde spänner över hela det ekonomiska spektret såsom ekonomisk planering, redovisning, budget och uppföljning, likviditets- och finansieringsfrågor, investeringar och ekonomiadministration. På avdelningen finns också ansvaret för kommunens inköp och upphandlingar, lokalstrategiska frågor samt uppdraget att hålla samman frågor kring verksamhetsplanering, uppföljning, statistik, kvalitet och analys. Du kommer att tillhöra enheten för kvalitet och hållbarhet inom kommunledningskontoret, som ansvarar för att samordna frågor kring planering, uppföljning, statistik, analys, lokalstrategiskt arbete och hållbarhet. Enheten arbetar strategiskt för att integrera kvalitet och hållbarhet i hela kommunens verksamhet och är en nyckelaktör i att realisera Sigtuna kommuns mål för långsiktig samhällsutveckling. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och bidra till ett av våra viktigaste utvecklingsprojekt? Vi står inför en spännande fas där vi ska upphandla och implementera ett nytt ledningssystem samt ett nytt ekonomisystem. I samband med detta söker vi nu en vikarie för vår verksamhetsutvecklare som kommer att gå in som projektledare för dessa upphandlingar. Som vikarie kommer du dels att ansvara för ordinarie arbetsuppgifter kopplade till systemförvaltning och utveckling, dels att bistå i projektledningen av de nya systemen. Välkommen till en roll där du får kombinera strategisk utveckling med operativt arbete mitt i navet av kommunens styrning. I rollen som verksamhetsutvecklare kommer du att: • Systemförvaltning och utveckling av vårt nuvarande och kommande ledningssystem och BI-system. • Tillsammans med verksamhetsstrateg och verksamhetscontrollers utveckla ledningsstrukturer och styrstöd inom organisationen. • Bistå nuvarande verksamhetsutvecklare i projektledning av upphandling och implementering av nya lednings- och ekonomisystem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Akademisk examen inom ekonomi, systemvetenskap eller annat relevant område alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. • Förmåga att analysera komplex information och omsätta den till praktiska lösningar • God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta över organisatoriska gränser. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av systemförvaltning och systemutveckling, gärna med koppling till ekonomisystem eller ledningssystem • Kunskap om ledningssystem, BI-system och/eller ekonomisystem. • Tidigare arbete inom offentlig sektor eller kommunal verksamhet. • Erfarenhet av projektledning, särskilt inom upphandling och implementering av IT-system. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Om oss Hos oss blir du en del av ett sammanhang med engagerade kollegor och ett starkt driv för utveckling. På Biblioteksutveckling kombineras självständighet med samarbete, innovation med struktur, och strategi med praktisk handling. I rollen som verksamhetsutvecklare har du stora möjligheter att styra ditt eget arbete samtidigt som du ingår i olika samarbeten, både lokalt, regionalt och nationellt. Du får jobba nära folkbiblioteken i Blekinge och Kronoberg, leda utvecklingsinsatser och vara en del av förändringsarbete i en dynamisk miljö där lärande och påverkan är en del av vardagen. Arbetet utförs både på kontoret, på distans och till viss del på plats i de kommunala verksamheterna. Om jobbet På Biblioteksutveckling Blekinge Kronoberg arbetar vi med att driva och stödja utvecklingsarbete inom bibliotekssektorn, i nära samverkan med folkbiblioteken i regionerna och utifrån de områden och prioriteringar som finns i den regionala biblioteksplanen och de två regionala kulturplanerna. Ditt uppdrag handlar om att stärka och möjliggöra utveckling genom fortbildning, handledning, omvärldsbevakning och gemensamma initiativ. Du leder projekt och processer, bygger relationer och skapar forum för erfarenhetsutbyte och lärande. I din roll ingår särskilt fokus på barn och unga, där du arbetar långsiktigt med utveckling av bibliotekens verksamhet för unga målgrupper. Även bibliotekslagens prioriterade grupper och rättighetsfrågor kopplade till bibliotekens mål att säkerställa allas rätt till kultur, information och lärande är centrala delar i tjänsten. Över tid kan uppdragen förändras utifrån politiska beslut och folkbibliotekens behov. En viktig del av arbetet är att vara närvarande och lyhörd för behoven i biblioteksverksamheten – att samverka, inspirera och bidra till att nya idéer får fäste och blir verklighet. Du kommer att initiera och leda förändringsarbete, och i rollen rör du dig mellan det strategiska och det operativa. Du behöver vara utvecklingsinriktad, nyfiken och trivas med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Rollen kräver ett relationsskapande arbetssätt, ett intresse för samtida samhällsfrågor och en vilja att vara med där det händer. Om dig Du har relevant högskoleutbildning, exempelvis inom biblioteks- och informationsvetenskap, pedagogik, kulturvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Körkort är ett krav. Tjänsten innebär resor i framför allt Blekinge och Kronoberg. Du känner dig trygg i en handledande roll där du inspirerar och stöttar andra i deras utveckling. Du har en god kommunikativ och språklig förmåga i tal och skrift och är van att formulera dig anpassat efter målgrupp och kontext. Du ser det som en självklar del av jobbet att arbeta i olika digitala miljöer och har en vilja att kontinuerligt lära och anpassa dig till en digitalt föränderlig omvärld. För att trivas och lyckas i rollen är arbetslivserfarenhet från biblioteks- eller kultursektorn värdefull men det är inget krav att ha arbetat som bibliotekarie. Det är meriterande om du har erfarenhet av att hålla i utbildningar, presentationer eller workshops och att leda projekt eller processer med ett utvecklingsfokus. Tidigare arbete i en konsultativ eller strategisk roll, där du verkat som stöd gentemot andra yrkesverksamma, är också en fördel. Kulturell kompetens är meriterande. Vi ser det som en styrka om du har en god kommunikativ förmåga i mötet med människor från olika språkliga och kulturella bakgrunder. Du bör ha en öppenhet för olika perspektiv och förmåga att bidra till en verksamhet där mångfald ses som en styrka. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585). Om regional utveckling Region Blekinges organisation är indelad i sex ansvarsområden, ett av dem är regional utveckling. Här finns samlade resurser med ansvar för att främja hållbar utveckling, kultur, bildning och kollektivt resande. Området har det strategiska ansvaret för genomförandet av det regionala utvecklingsuppdraget och arbetar bland annat för att skapa attraktiva livsmiljöer och ett expansivt näringsliv med god kompetensförsörjning för att skapa de bästa förutsättningarna för att få fler att leva, arbeta och utvecklas i Blekinge. Inom området finns även ansvaret för att skapa förutsättningar för ett rikt kulturliv och uppdraget att möjliggöra ett hållbart kollektivt resande. Till området hör också Blekinge folkhögskola som ska utveckla möjligheterna till ett livslångt lärande och verka för visionen en hållbar bildning för alla. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Om tjänstenI rollen som Verksamhetsutvecklare kommer du att få kombinera din tekniska bakgrund med kundkontakt, förstudier och projektledning – utan att släppa det tekniska helt. Här kommer du att få arbeta med varierande uppdrag inom producerande industri där du kommer att agera länken mellan kundens behov och utvecklingsteam. Att bygga och utveckla kundrelationer, både nya och befintliga kommer vara en stor del av arbetet. Du kommer att identifiera förbättringsområden, diskutera lösningar med kunden och ta projektet vidare tillsammans med teamet.Du blir en del av ett team på 18 kollegor, både juniora och seniora med kompetens inom automation, systemutveckling och IT-drift. Din kompetensVi söker dig som stämmer in på följande: Minst 5 års erfarenhet inom systemutveckling eller liknande IT-roll (Microsoft-teknologier) Tidigare jobbat med kunder och har ett tydligt driv att gå mot affär och ledning God kommunikativ förmåga på svenska och engelska Som person är du en teamspelare som är social, prestigelös och lyhörd. ÖvrigtLön: Fast månadslönOmfattning: Heltid, tillsvidareStart: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstidPlaceringsort: KarlstadVi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!Om ossProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Verksamhetsområde Akademiska laboratoriet Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vår verksamhet Akademiska laboratoriet svarar för kvalificerad medicinsk diagnostik, forskning, utveckling och utbildning. Som en viktig del av Akademiska sjukhuset medverkar vi i utvecklingen av framtidens sjukvård. Klinisk kemi och farmakologi (KKF) är en av Akademiska laboratoriets fem sektioner. Vi driver dygnet-runt-öppna laboratorier vid Akademiska sjukhuset i Uppsala samt vid Lasarettet i Enköping. KKF är en spännande och högspecialiserad verksamhet som utför diagnostik och tillhandahåller vägledning inom områdena kemi och farmakologi. Vi ger även stöd för patientnära analysverksamhet inom sluten och öppen vård samt bidrar till forskning och utbildning. Inom KKF arbetar idag ca 140 medarbetare. Ditt uppdrag Som biträdande kvalitetssamordnare eller verksamhetsutvecklare inom kvalitetssäkring i verksamheten är du direkt underställd biträdande verksamhetschef för sektionen och ingår i sektionens ledningsgrupp. Ditt uppdrag är att tillsammans med kvalitetssamordnare arbeta med verksamhetens kvalitetsarbete och vara med på en spännande resa mot att bli en åter-ackrediterad verksamhet. Du kommer även att ha ett nära samarbete med biträdande verksamhetschef, sektionschef, avdelningschefer och medicinsk ledningsansvarig läkare. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen innefatta: • Att driva och samordna verksamhetens kvalitets- och patientsäkerhetsarbete samt ackrediteringsfrågor. • Hantera administrering kring kvalitetssystemets dokument (skriva och granska dokument). • Implementera och utveckla kvalitetsarbetet inom ansvarsområdet • Säkerställa att verksamheten upprätthåller kvalitetsnivån enligt sina kvalitetskrav samt de krav som ställs från lagar, författningar, standarder och granskande myndigheter • Medverka i utbildnings- och informationsaktiviteter särskilt inom kvalitetsområdet • Utföra interna revisioner. • Samordna handläggning och uppföljning av avvikelser samt utveckla kvalitén i våra övergripande processer. Dina kvalifikationer Du är utbildad biomedicinsk analytiker eller annan likvärdig naturvetenskaplig högskole-/universitetsutbildning och har jobbat inom laboratoriemedicin. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med och inom kvalitetsledningssystem, regelverk och standarder samt meriterande om du har kännedom om hälso- och sjukvård. Det är även meriterande om du har jobbat i Centuri och med avvikelsehantering samt deltagit vid revisioner och inspektioner. Som person är du analytisk, noggrann, kvalitetsmedveten och strukturerad. Du trivs med att ta ansvar och vill ständigt förbättra den verksamhet du arbetar i. Du kommer att ha kontakt med många människor och professioner i ditt arbete vilket kräver en god kommunikativ förmåga såväl som god samarbetsförmåga. För tjänsten krävs det att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift eftersom svenska är vårt arbetsspråk. Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Eventuell provanställning om högst sex månader kan komma att tillämpas. Arbetstiderna är förlagda vardagar, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsintervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att utföras löpande under ansökningstiden. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Tf. biträdande verksamhetschef: Mariam Sliwa 018-611 39 29 Fackliga företrädare nås via växeln, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Anställningsintervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att utföras löpande under ansökningstiden. För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla: • Ett CV och personligt brev på svenska • Yrkeslegitimation i relevant omfattning samt ev. övriga bilagor Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
FöretagsbeskrivningAFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. JobbeskrivningÄr du redo för nya utmaningar som verksamhetsutvecklare med inriktning Industri? Vi söker en teknikintresserad verksamhetsutvecklare med ett genuint intresse för både människa och teknik och som ser dig själv som bryggan däremellan. I din roll kommer du få jobba med industriella processer där du agerar rådgivare och visar vägen för kunderna i deras effektivisering- och förbättringsarbete.Utifrån kundernas behov kommer du vara med och ge input till funktioner som kan förbättras eller utvecklas inom våra produkterbjudanden.Du kommer att leda projekt som innefattar allt från implementering av avancerade digitala mjukvarulösningar till optimering av produktionsprocesser. Vi arbetar ofta i team med stora industriella omställningar och tekniklösningar som hjälper kunden att producera och ta de bästa besluten för att nå sina produktivitets- och kvalitetsmål.Du får en nyckelroll på sektionen där du får möjlighet att påverka den tekniska lösningen i projekten, samtidigt som du har ett övergripande ansvar över projektleveransen. Arbetet omfattar både uppdateringar av befintliga system och nyutveckling från kravanalys till och idrifttagning. Tillsammans med teamet blir du en central del i att skapa moderna och hållbara tekniska lösningar för våra kunder.I denna roll finns det goda möjligheter för personlig utveckling samt att vara delaktig i att utveckla sektionens framtid genom att agera säljstöd inom våra produkterbjudanden och vår resursförsäljning.Läs mer om oss och exempel på uppdrag. KvalifikationerRelevant teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi söker dig med erfarenhet som teknisk projektledare eller liknande roll inom IT, med tyngdpunkt på industriell digitalisering eller motsvarande. Vi ser helst att du har en vana att leda team i både tidiga och sen implementationsskeden och ha en djup kunskap inom system. Kanske har du också erfarenhet inom industriellt förbättringsarbete.Behärskar både det svenska och engelska språket mycket väl såväl muntligt som skriftligt.Det är även meriterande om du har kunskaper inom MES, TAK/OEE samt projektledning. Ytterligare informationVi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling och arbeta tillsammans för att hitta den bästa lösningen. Vi erbjuder dig ett arbete på en modern arbetsplats där vi gillar att ha roligt på jobbet och ta nya utmaningar. På AFRY har du även möjlighet att skapa ett hållbart byggande och arbeta i en organisation som skapar verklighet av visioner. Arbetet är omväxlande med stora möjligheter till personlig utveckling. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-05-30, anställning sker löpande. Kontaktperson för frågor: Erik Matton, Sektionschef erik.matton@afry.com 070-3221031 Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och forma framtidens utbildning i Göteborg? Göteborgs Stad Utbildningsförvaltningen (UBF) söker en engagerad och kompetent verksamhetsutvecklare till gymnasieområde Lindholmen. Lindholmen gymnasieområde är en dynamisk och innovativ utbildningsmiljö som erbjuder en bred palett av program och möjligheter. Här samlas några av Göteborgs mest framstående gymnasieskolor, inklusive Polhemsgymnasiet, Lindholmens tekniska gymnasium, Bräckegymnasiet, Ester Mosessons gymnasium och Center för språkintroduktion. Som verksamhetsutvecklare kommer du att ingå i områdets ledningsgrupp och rapportera direkt till utbildningschefen. Din huvudsakliga uppgift är att ge kvalificerat närstöd till verksamhetschef och rektor samt att arbeta nära utbildningschefen i strategiska skolfrågor på skol-, områdes- och förvaltningsnivå. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Leda kollegialt lärande för rektorer • Vara ställföreträdande utbildningschef vid dennes frånvaro • Ersätta tillfälliga rektorsvakanser • Vara UBF:s representant i externa grupper • Bidra till att utveckla arbetet med systematiskt kvalitetsarbete • Kvalitetssäkra planer och underlag gentemot externa aktörer • Omvärldsbevaka och implementera nya lagar och styrdokument • Leda prioriterade insatser för ökad kvalitet • Samverka med avdelningen för planering och utveckling • Samordna och utveckla marknadsförings-, digitaliseringsrådet samt områdets VFU-råd KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen som verksamhetsutvecklare ser vi att du har en relevant pedagogisk utbildning. Det är meriterande om du har genomfört rektorsutbildning. Du har dokumenterad bakgrund av att leda och driva kvalitetsarbete inom skolan, med särskilt fokus på gymnasienivå. Vidare har du tidigare arbetat som rektor på gymnasieskola. Du har en god förmåga att analysera och förstå skolans pedagogiska processer, samt att identifiera utvecklingsmöjligheter som främjar hög måluppfyllelse. Att arbeta med kvalitetsutveckling inom skolväsendet, särskilt på gymnasiet, är något du är väl förtrogen med. Din digitala kompetens är hög, och du uttrycker dig obehindrat i både tal och skrift. Du har även vana av samverkan med akademin och dialog med myndigheter såsom Skolinspektionen och Arbetsmiljöverket. Vi fäster stor vikt vid din förmåga att bygga och upprätthålla professionella relationer, både internt och externt. Som person är du engagerad, flexibel, kreativ och uthållig, med god samarbetsförmåga och gott omdöme. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Utvecklingsenheten är en del av Område 1 (Drottning Silvias barnsjukhus och den samlade kvinnosjukvården) vid Sahlgrenska universitetssjukhuset. De flesta av områdets verksamheter finns lokalmässigt på Östra sjukhustomten, men vi har också verksamhet som finns på Sahlgrenska-tomten och i externa lokaler. Området består av nio verksamhetsområden och har cirka 2 500 anställda. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill jobba som verksamhetsutvecklare med särskilt fokus på digitalisering. Som verksamhetsutvecklare är du direkt underställd operativ chef på områdesnivå. Du kommer att ha primär kontakt mot ett verksamhetsområde, men samarbetar också med övriga verksamhetsutvecklare och andra stödfunktioner på området. Du kommer också att ingå i ett sjukhusövergripande samarbete med verksamhetsutvecklare med spetsinriktning på digitalisering. Utifrån fastställda mål kommer du att driva, genomföra och samordna utveckling av verksamheternas arbete med digitalisering, men arbetar också med breda verksamhetsutvecklingsfrågor. Rollen som verksamhetsutvecklare innebär goda möjligheter att fördjupa kunnande i digitalisering och systematiskt kvalitetsarbete. Om dig Vi söker dig med lämplig utbildning på universitets- eller högskolenivå. Du har dokumenterad utbildning inom kvalitetsdriven verksamhetsutveckling och erfarenhet av digitaliseringsarbete inom hälso- och sjukvård. Utbildning med koppling till digitalisering inom sjukvård är meriterande. Du har också erfarenhet av att driva förbättringsarbete och av att leda projekt. Ditt fokus finns på dem vi är till för, du har god förmåga till systemförståelse och kan omsätta mål och visioner till konkreta åtgärder. Du trivs med att arbeta i team, har erfarenhet av att leda grupper, men är också bekväm med att arbeta självständigt. Du har också god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Till avdelningen för cybersäkerhet och samhällsviktiga kommunikationer söker vi nu en verksamhetsutvecklare med fokus på systematisk cybersäkerhet. Vi behöver dig som på övergripande nivå vill bidra till att stödja Sveriges samhällsviktiga organisationer i sitt förebyggande och systematiska säkerhetsarbete. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som Verksamhetsutvecklare kommer du systematiskt utvärdera och utveckla arbetssätt på enheten med målet att främja kvalitet och effektivitet samt struktur. I dina arbetsuppgifter ingår att: - bidra med strategiskt ledningsstöd till enhetschefen i form av exempelvis kartläggnings- och analysuppdrag, samt arbete med planering, uppföljning, mål och prioriteringar för enhetens leveranser - samordna och utveckla enhetens inre ledningssystem samt enhetens process för produktförvaltning - bidra till enhetens leveranser och uppdrag utifrån din tidigare profil, kompetens och erfarenhet inom systematiskt informations- och cybersäkerhetsarbete. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har akademisk utbildning inom relevant område för tjänsten, eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst två års erfarenhet arbete med verksamhetsutveckling och förändringsledning, och erfarenhet av arbete med informations- och cybersäkerhet på övergripande nivå, till exempel som CISO, informationssäkerhetssamordnare, informationssäkerhetsansvarig eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet av: - arbete inom offentlig sektor - arbete med verksamhetsstyrning, styrmodeller och kvalitetsledningssystem - arbete med övergripande processer inom planering och uppföljning - erfarenhet av att leda och samordna uppdrag/projekt - erfarenhet av arbete med övergripande informationshanteringsfrågor, exempelvis inom registratur- eller arkivområdet. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i den här rollen behöver du ha förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv, vara självgående och kunna sätta saker i en strategisk kontext. Du behöver också vara analytisk, initiativtagande, strukturerad och på ett pedagogiskt sätt kunna förmedla din kunskap. Arbetet kräver förmåga att kunna arbeta såväl enskilt som att samarbeta i team. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm på vårt kontor Tomteboda, och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Den nya enheten för systematiskt cybersäkerhetsarbete ansvarar för att ta fram föreskrifter, ge råd och stöd samt tillhandahålla utbildning för samhällsviktiga aktörer och andra organisationer inom cybersäkerhet, systematisk informationssäkerhet, IT-säkerhet och OT-säkerhet. Vi stöttar organisationer ur ett helhetsperspektiv genom cybersäkerhetsrådgivning, metodstöd och vägledningar, utbildningar, nätverkande samt kommunikation. Vi erbjuder en proaktiv verksamhet med fantastiskt kompetenta och hjälpsamma kollegor. Regeringen storsatsar på cybersäkerhet – och vi svarar upp! Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor kontakta enhetschef Erika Oscarius. Facklig företrädare är Carl Önne SACO-S, Jan Herremo ST och Josefin Berglund eller Ann-Britt Paradis SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 27 april 2025. Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.
Tjänsten som verksamhetsutvecklare är organiserad inom enheten för hållbar omställning på Social- och arbetsmarknadsförvaltningen är en projektanställning tom 20261231. Enheten för hållbar omställning skapar förutsättningar för förändring i hela social- och arbetsmarknadsförvaltningen. Vi bygger framtidens socialtjänst genom att möjliggöra omställning, utveckling och samskapande. Hos oss pågår ett arbete för att göra tjänster mer tillgängliga och än mer behovsstyrda – tillsammans med medarbetare och invånare. Det vi gör varje dag är värdeskapande för dem vi möter – och vi strävar efter att göra verklig skillnad i människors liv. Du kliver in i ett viktigt skede där vi både utvecklar och stärker vårt arbete inom ramen för olika omställningsarbeten såsom kommunens tillväxtmål och den social hållbarheten. Det här är en möjlighet för dig som vill bidra till något större och vara en del av ett engagerat sammanhang med både hjärta och driv. Du kommer arbete nära förvaltningsledningen och som stöd till förvaltningens olika sektorer. Ditt nya jobb Förvaltningen har ett uppdrag att etablera och driva en modell för idéutveckling och tester i liten skala för att kunna ställa om mot kommunens tillväxtmål, ökad tillgänglighet och sociala hållbarhet inom Social - och arbetsmarknadsförvaltningen. Modellen ska vara en grund för att i dialog, delaktighet och lärande för att utveckla tillgängliga tjänster och insatser med invånarna. Vi söker nu en engagerad och driven person och vi är nu nyfiken på hur du vill och skulle kunna vara med och bidra till utvecklingen av framtidens socialtjänst? Vad skulle du vilja och kunna bidra med för att forma en socialtjänst som präglas av tillit, tillgänglighet och ett starkt fokus på dem vi är till för? Du kommer behöva vara spindeln i nätet – en person som gillar service, samskapande och har ett eget driv. För att lyckas i rollen som verksamhetsutvecklare behöver du ha en god förmåga att anpassa dig till förändrade omständigheter och hitta lösningar även när förutsättningarna skiftar – du är flexibel och ser möjligheter där andra ser hinder. Du kommer få arbeta i en miljö där kreativitet finns, nytänkande uppmuntras, mod krävs och i rekryteringsprocessen kommer vi arbeta casebaserat för att fånga upp det du kan bidra med. Vanliga arbetsuppgifter • Etablera och driva modellen för idéutveckling och tester i liten skala. • Utvärdera tester och besluta om skalning upp eller ner. • Främja medarbetardriven utveckling inom förvaltningen. • Fånga upp behov i förvaltningen och samordna med övriga omställningsuppdrag. Din kompetens • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig. • Erfarenhet av förändringsledning, projektledning, verksamhetsutveckling och samordning, gärna inom offentlig sektor. • Förmåga att tänka i perspektiven strategiskt, taktiskt och operativt. • Kunskap om och/eller erfarenhet av agila arbetsmetoder. • Stark kommunikativ förmåga och förmåga att engagera och motivera medarbetare. • Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Hos oss får du • En nyckelroll i en samhällsviktig omställning. • Möjlighet att forma en ny roll tillsammans med oss. • Ett kreativt team med fokus på samarbete, lärande och rörelse framåt. • Flexibelt arbetssätt och en organisation där vi testar, justerar och lär tillsammans. Vi söker dig som är lyhörd, nytänkande, engagerad och har en positiv grundinställning. Du är trygg i dig själv, tar ansvar och har en god förmåga att skapa relationer och bygga samarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. På vilket sätt kan och vill du vara med och skapa framdrift i en verksamhet som gör skillnad? Välkommen med din ansökan! En hälsning från din blivande chef Vill du ha personlig utveckling i en stimulerande miljö där vi tillsammans gör skillnad så ser jag fram emot att arbeta tillsammans med dig! Såklart värdesätter jag även att vi skickliggör varandra, har roligt tillsammans och hittar på annorlunda arbetssätt som skapar lekfullhet i vardagen. Så går rekryteringen till Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Social- och arbetsmarknadsförvaltningen Att jobba med hjärtat är att vara med och skapa förutsättningar för att alla i Östersund ska kunna leva ett enklare, rikare och tryggare liv. Hos oss kan det innebära att du jobbar med invånare i alla åldrar inom såväl öppenvård, arbetsmarknad och socialtjänst. Det är viktigt. På riktigt.
Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i staden och skapar förutsättningar för en god service till göteborgarna. Vi har en central roll i stadens digitalisering och automatisering och våra kunder är Göteborgs alla förvaltningar och bolag. Vi är drygt 700 medarbetare som arbetar i centrala Göteborg. Hoppas du vill bli en av oss! Mer information: http://www.goteborg.se/intraservice ARBETSUPPGIFTER Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som är innovativ och nytänkande med en vilja att utveckla tjänster, principer och arbetssätt. Som verksamhetsutvecklare hos oss stöttar du vår avdelnings fortsatta resa mot att vara en stabil och kvalitativ tjänsteleverantör. Allt för att ge stadens förvaltningar och bolag bästa möjliga förutsättningar för att sköta sina kärnuppdrag. Avdelningen för gemensamma tjänster levererar digitala tjänster till förvaltningar och bolag inom Göteborg Stad. I nuläget återfinns tjänsterna inom områdena HR, ekonomi samt ledning och styrning. Vår tjänsteportfölj bygger främst på förvaltning och utveckling av befintliga tjänster, men också utveckling av nya tjänster. Avdelningens tjänsteportfölj innehåller idag drygt 20 tjänster. Hos oss kommer du arbeta som en av flera verksamhetsutvecklare på avdelningen. Huvudspåren i arbetet är stöd och utveckling av interna processer samt stöd och utveckling av befintliga och kommande tjänster, där man behöver ha förmågan att hantera frågor från strategisk till operativ nivå. I de flesta uppdragen kommer du att arbeta under ledning av andra på avdelningen såsom tjänstestrateg, projektledare eller chef. Konkreta exempel på arbetsuppgifter är: • identifiera, bereda och paketera utvecklingsbehov av våra befintliga och kommande tjänster • identifiera och omsätta behov till krav i våra upphandlingar • kartlägga användarnas beteende, drivkrafter och behov samt dokumentera dessa med hjälp av arbetsmetoder såsom effektkartor, nyttorealiseringsplaner och kundresor • leda förändring genom att utbilda och skapa förståelse och acceptans för de förändringar som införandet av nya tjänster och processer medför hos intressenter och individer i mottagande verksamheter • medverka till att förbättra förvaltningens befintliga styrprocesser • projekt-/uppdragsleda, göra utredningar och ta fram beslutsunderlag • omvärldsbevaka digitalisering med koppling till vårt uppdrag. Du kommer att vara placerad på avdelnings- eller verksamhetsområdesnivå. Dina arbetsuppgifter kan komma att variera över tid och kan i viss mån anpassas mot just dina specialist- och intresseområden inom ramen för tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med en högskoleutbildning som vi bedömer relevant för uppdraget. Du har i flera år arbetat med verksamhetsutveckling eller projektledning inom digitaliseringsområdet, i gränslandet mellan kärnverksamhet och IT. Du har förståelse för utmaningen att föra en idé till en färdig produkt i en komplex organisation. Det är meriterande om du har några av nedan erfarenheter: • förändringsledning • process/arbetssätt, gärna med koppling till robotisering och AI • verksamhetsutveckling inom ekonomi eller ledningssystem • arbete i offentlig verksamhet. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga, kan kommunicera utifrån kundens perspektiv och omsätta deras målbild till effektiva digitala lösningar. Du kan förklara dina uppdrag på ett enkelt, tydligt och pedagogiskt sätt med olika presentationsmedel. Du arbetar mål- och resultatorienterat, drivs av att skapa ett gott resultat och ser till att slutföra dina arbetsuppgifter ÖVRIGT Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer, där du är med och bidrar till samhällsnytta för stadens verksamheter och i förlängningen för medborgarna. Vi arbetar både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat, erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Hos oss får du flera friskvårdsförmåner såväl som andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare! Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Beskrivning Transport- och fordonsavdelningen har det övergripande ansvaret för området transporter och fordon. Vi förvaltar och erbjuder transporttjänster med kommunens fordon och maskiner samt utför olika vekstadsarbeten inom området. Avdelningens uppdrag utförs i nära samarbete med övriga förvaltningar och bolag inom kommunkoncernen. Avdelningen består av fyra enheter; transportenheten, åkerienheten, enheten för fordonsservice samt verkstamhetsstöd. Arbetsuppgifter Till enheten för verksamhetsstöd söker vi nu en driftig verksamhetsutvecklare/inköpssamordnare som kan ta en övergripande beställarroll inom kommunkoncernens transport- och fordonsrelaterade inköp. I ditt uppdrag ingår att; - Analysera underlag utifrån ett helhetsperspektiv och ta fram åtgärdsförslag - Utföra omvärldsanalyser och ha kunskap om affärsmässighet, ekonomi, drivmedel, laddning och klimatpåverkan. - Genomföra livscykelanalyser och beräkna livscykelkostnader. - Vara projektledare inom flera olika utvecklingsområden I rollen som inköpssamordnare kommer du också att; - Samordna hela kategoriområdet transporters kravställande i avtalsfrågor. - Samordna transportfrågorna och upphandlingsplaneringen gentemot inköpsavdelningen. - Samverka löpande med de beställande verksamheternas behov. - Ta beställarrollen när flera förvaltningar ingår, i stället för att inköpsavdelningen gör detta. - Värdera vilka tjänster som ska köpas externt och vilka som ska tillhandahållas internt. Kvalifikationer Du har relevant eftergymnasial utbildning. Tidigare erfarenhet inom inköp och verksamhetsutveckling är meriterande. Vi söker dig som har; - Analytisk förmåga - Projektledningsförmåga - Erfarenhet av strategiskt och taktiskt inköpsarbete. - Goda kunskaper inom affärsmässighet, ekonomi, drivmedel, laddning och klimatpåverkan. - Förmåga att genomföra livscykelanalyser och beräkna livscykelkostnader. - Erfarenhet av att samordna kravställande i avtalsfrågor. - Ett strukturerat och effektivt arbetssätt - God samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga. Tjänsten kräver B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk- och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi erbjuder dig - En dynamisk arbetsmiljö med stor möjlighet att påverka och utveckla såväl verksamheten i stort som inköpsprocesserna. - Samarbete med olika verksamheter inom kommunkoncernen. - Möjlighet att bidra till hållbara och effektiva transportlösningar. Om Karlstads kommun Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Sektor utbildning omfattar förskola, grundskola f-9, fritidshem, gymnasium och vuxenutbildningen, anpassad grund- och gymnasieskola samt verksamhetsområdet stöd- och utveckling. Hos oss får du en arbetsplats med god stämning, erfarna och kunniga kollegor och stor delaktighet i att driva verksamheten framåt. Sektor utbildning utvecklas kontinuerligt och fokus är att skapa en bra verksamhet för kommunens barn och elever och vi söker nu en verksamhetsutvecklare till, som i samarbete med vår strategiska verksamhetsutvecklare och ledningsgruppen, blir en aktiv del i det arbetet. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innebär att vara med och samordna och utveckla sektorns systematiska kvalitetsarbete i nära samarbete med vår strategiska verksamhetsutvecklare, rektorer, enhetschefer och sektorns ledningsgrupp. Du ansvarar för att samordna och sammanställa sektorns verksamhetsplan, uppföljningsrapporter samt följa upp verksamheternas mål och uppdrag och att vara ett administrativt stöd till sektorschefen. I uppdraget ingår också utredningar, processkartläggningar och analys av nyckeltal inom aktuella områden. Du bereder också ibland ärenden till politiken (utbildningsnämnden och kommunstyrelsen) i nära samarbete med skolchef och kan även föredra dessa och stötta kollegor i förvaltningsadministrativa och skoljuridiska ärenden. Uppdraget innebär också att arbeta med omvärldsbevakning både externt och internt. Som verksamhetsutvecklare bidrar du till utveckling och kvalitet inom Sektor utbildnings verksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med gedigen erfarenhet från skola och som är analytisk, nyfiken och samtidsorienterad inom utbildnings- och samhällsfrågor. Du har relevant högskoleutbildning utifrån det breda uppdraget och du är grundad i att utbildning vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Du har god kunskap i kvalitets- och utredningsarbete, skolans styrdokument samt erfarenhet av att arbete i en politiskt styrd organisation. För att bli framgångsrik i rollen krävs att du har god kommunikativ förmåga, är noggrann och duktig på att formulera dig i tal och skrift. Som person söker vi någon som är samarbets- och serviceinriktad samt ansvarstagande. Du vill driva utvecklingsfrågor och är resultatinriktad med ett kvalitetstänk och ett helhetsperspektiv på utbildning med barnen och eleverna i fokus. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Tillträde sker efter sommaren. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Plattformen ska fungera som ett nav för social gemenskap och som en lots för att vägleda våra besökare till nya och befintliga arenor i samhället. Den ska främja fysisk och intellektuell aktivitet samt inspirera och stödja besökare att börja eller fortsätta leva ett så självständigt och aktivt liv som möjligt Vi arbetar i nära samverkan med olika verksamheter inom Västerås Stad, föreningar, Region Västmanland, intresseorganisationer, privata aktörer och civilsamhället. Vi står i och inför spännande utmaningar där en ny socialtjänstlag och omställningen till en mer Nära vård fokuserar alltmer på det förebyggande arbetet. Det förebyggande arbetet kommer att vara en framgångsfaktor och därför pågår nu ett arbete i förvaltningen att utveckla vårt stöd och samverkan för att möjliggöra för stadens seniorer att fortsätta vara självständiga. I det här spännande och utmanande arbetet behöver vi kroka arm med det omgivande samhället för att lyckas på bästa sätt. Du kommer att vara en viktig aktör i detta arbete. Västerås stad har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en bättre och mer rättvis rekryteringsprocess. När du skickar in din ansökan kommer du att få svara på ett antal frågor som blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vill du vara med och starta upp en ny plattform där människor möts för att växa och samskapa tillsammans för individuell och gemensam utveckling som gör skillnad för våra seniorer? Vi söker en engagerad och driven verksamhetsutvecklare som ska vara med och leda uppstarten och ta emot de första besökarna till vårt nya mötesplatsnav för seniorer. Dina arbetsuppgifter Som verksamhetsutvecklare på mötesplatsen kommer du att ha en central roll i att starta upp, bemanna och utveckla verksamheten framåt i dialog med seniorer. Ditt arbete innebär att möta seniorer, lotsa och stödja i att förbereda sin framtid för att fortsätta leva ett självständigt liv även om något skulle förändras framöver. Din kontakt med invånare och din förmåga att bygga nätverk och skapa hållbara samarbeten med civilsamhället, näringslivet och andra relevanta aktörer kommer bli viktig. Tanken är att verksamheten ska utvecklas kontinuerligt med underlag från dialoger med seniorer och olika aktörer. Du ska jobba i en verksamhet som utvecklas under en successiv öppning av verksamheten. Du kommer att jobba i och leda i både strategiska och operativa frågor samt bemanna under öppningen av verksamheten. Marknadsföring av mötesplatsnavet och dess aktiviteter är en viktig del av arbetet, liksom att kontinuerligt följa upp och dokumentera verksamhetens resultat. Du är ansiktet utåt för detta nav och en drivande kraft i att säkerställa att den blir en uppskattad och inkluderande resurs som gör skillnad för Västerås seniorer. Du kommer vara en del i en förebyggande enhet som är under uppbyggnad under förvaltningens verksamhetsområde hemvård och servicehus. Din kompetens Du har erfarenhet av att leda och driva utvecklings- och förändringsarbete inom förebyggande verksamhet för seniorer, gärna i en ledarroll. Du drivs av att få vara med och skapa någonting nytt och att få testa och prova nya lösningar för att tillsammans med andra utveckla verksamheten för de vi är till för. Du är flexibel och gillar att vara med och skapa något nytt där alla svar inte finns från början. Du gillar att möta människor och har en god förmåga att samverka med andra. Du har kunskap om de lagar som berör verksamheten och erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Du är självgående i din roll samtidigt som du tar hänsyn till det större perspektivet. Du skapar engagemang och delaktighet när du samordnar grupper för att nå gemensamma mål. Du har ett nytänkande och är duktig på att anpassa ditt sätt att förmedla information och säkerställa att budskapet når fram. Erfarenhet från förebyggande verksamhet och äldreomsorg är ett krav. Vi erbjuder Hos oss får du vara med från början och skapa något unikt – tillsammans med andra som också brinner för att göra skillnad för våra seniorer. Det finns stort utrymme för att driva utveckling med delaktighet, innovation och nytänkande. Vi tror på tillit och frihet under ansvar. Det innebär att du själv planerar din arbetsdag, har flextid och möjligheten att viss del av tiden arbeta på distans. Här blir du en del av något större! Med värme och respekt visar vi handlingskraft i det stora och det lilla. Vi lever vår värdegrund i mötet med varandra och de vi är till för. Varje dag, året runt ser vi till att Västerås fungerar. Tillsammans med dina ca 11 500 kollegor runt om i staden får du Sveriges viktigaste jobb. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:https://www.vasteras.se/jobbochkarriär (https://www.vasteras.se/jobbochkarriär) Övrig information I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Är du en driven lagspelare med passion för IT och verksamhetsfrågor? Vill du vara med och forma en ny roll där du får stort inflytande och möjlighet att göra skillnad i vår fortsatta resa inom digitalisering? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vill du också vara med och göra Kalix Kommun bättre? Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Vi söker en Verksamhetsutvecklare till IT-enheten för att ta vårt arbete med digitalisering och verksamhetsutveckling till nästa nivå, du kommer även att bli en viktig del i samverkan mellan IT och verksamhet.I denna roll kommer du att: Agera länk mellan IT och verksamhet med fokus på att tillsammans ta tillvara på möjligheterna med digitalisering. Driva och leda projekt på uppdrag av IT-enheten, verksamheten eller som en del av nationella initiativ inom digitalisering. (ex Handslaget från SKR) Utveckla och etablera arbetssätt för verksamhetsutveckling och systemförvaltning. Kartlägga och analysera arbetssätt för att hitta förbättringsområden där ny eller befintlig teknik kan användas. Arbeta som införandestöd och stötta verksamheten vid införande av nya IT-stöd och arbetssätt. Omvärldsbevaka och samverka med andra kommuner i Norrbotten. Vi söker För att lyckas i rollen tror vi att du: Har en högskoleutbildning inom exempelvis industriell ekonomi, systemvetenskap, verksamhetsutveckling eller motsvarande. Har erfarenhet av att leda projekt inom verksamhetsutveckling och digitalisering. Är en självgående och initiativrik person som trivs med att driva förändring. Har en god förståelse både för IT och verksamhetsfrågor. Är en skicklig kommunikatör som kan bygga relationer och samarbeta med olika intressenter.Erfarenhet av offentlig verksamhet är meriterande men inget krav Vi erbjuder En nyckelroll i arbetet med vår digitalisering och verksamhetsutveckling. En möjlighet att påverka och forma arbetssätt, strategier och processer. Detta är en ny tjänst. Möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt. Och inte minst: En arbetsplats att trivas på, ha roligt på jobbet är viktigt hos oss.Som medarbetare i Kalix Kommun har du många förmåner, såsom bl.a. : semesterväxling förmånscykel bidrag för att studera på fritiden läs mer om våra förmåner på www.kalix.se/formanÖvrigt Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Vi ser fram emot att höra från dig! Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Varje år fattar Försäkringskassan ca 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar. IT verksamhetsutvecklaren kommer att arbeta inom Verksamhetsområde IT-Utveckling.Vi är ca 700 anställda på sju orter och arbetar med att utveckla Försäkringskassans socialförsäkringssystem. Du placeras i staben och kommer ingå i en grupp med seniora verksamhetsutvecklare med placeringsort Sundsvall. Verksamhetsutveckling, helhetssyn och samarbete, agil uppdragsledning I denna roll kommer du att arbeta med uppdrag åt verksamhetsområdets ledningsgrupp. Arbetet innefattar verksamhetsutveckling, delta i beredningar, driva utredningar, göra uppföljningar och primärt bistå verksamhetsområdeschef och sekundärt områdeschefer. Du ingår också i ledningsgruppen som mötets administratör. Du behöver vara självgående, drivande och ha en god kommunikationsförmåga. God förmåga att presentera resultat på ett pedagogiskt sätt. För att lyckas i rollen krävs att du självständigt kan leda eller medverka i verksamhetsutvecklingsarbete samtidigt som du trivs att arbeta i team och förväntas ta gemensamt ansvar för uppdrag och arbetsuppgifter. Du behöver vara flexibel och öppen för att arbeta i uppdrag med varierande inrikting. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet från verksamhetsutveckling i större organisation • har förståelse för hur systemutveckling fungerar • har erfarenhet och dokumenterad kompetens från verksamhetsutveckling, t ex att genomföra analyser och driva egna utredningar • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i tal och skrift • ser möjligheter och är lösningsorienterad och prestigelös • har god organisatorisk förståelse och kan omsätta denna i verksamheten. Det är meriterande om du • har arbetat med agil uppdragsledning • har erfarenhet från offentlig sektor • har god förståelse för Försäkringskassans uppdrag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Sundsvall. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Peter Ågren, 010-112 83 03 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Anneli Wetterholt, 010-118 68 12 (om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Simo Dzeletovic, Saco-S Mohammed Abu-Torse och Seko Eliza Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 27 april. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till BankID ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Visar 20 av 211 jobb
Arbetsbeskrivning:
Som verksamhetsutvecklare arbetar du till största del operativt med att implementera strukturer och metoder i verksamheten utifrån beslutade övergripande riktlinjer och instruktioner. Du granskar det interna arbetet, deltar i utredningar och arbetsgrupper, samt fungerar som ett stöd för övrig personal i organisationen. Du kan även vara delaktig i produktutveckling och att samordna organisationens utvecklingsbehov när det gäller IT och andra tekniska frågor.
Kvalifikationer:
För att arbeta som verksamhetsutvecklare bör du ha en akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig samt vara intresserad av utvecklingsfrågor, förändrings - och förbättringsarbete. Det är viktigt att du har god pedagogisk förmåga och uppskattar att arbeta i grupp med kollegor som arbetar fokuserat mot samma mål. Att du uttrycker dig väl i tal och skrift, samt har en god datorvana är ett krav för tjänster som denna.