Vanliga frågor
Här hittar du snabbt svar på våra vanligaste frågor. Hittar du inte informationen du söker är du varmt välkommen att kontakta oss på 0771-55 99 10. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00
Så här söker du jobb hos oss:
Lycka till med din ansökan!
Du kan enkelt se om din ansökan kommit in genom att se om annonsen finns under Ansökningar på min profil.
När du registrerat ditt CV blir du tillgänglig för våra konsultchefer och rekryteringskonsulter som letar efter personal till olika tjänster. För att öka dina chanser att få ett jobb är det viktigt att du är aktiv i ditt jobbsökande. Gå in på vår jobbsökmotor för att leta efter intressanta tjänster och när du hittar ett jobb som du vill söka är det bara att klicka på Ansök så följer ditt CV med automatiskt.
För frågor om specifika tjänster vänder du dig till den ansvarige rekryteraren. Du hittar oftast kontaktuppgifter till denne till höger i jobbannonsen.
Har du problem med din ansökan eller inloggning kontaktar du istället vår tekniska support på 0771-55 99 10 eller [email protected]
Vi arbetar för att du ska få svar på din ansökan så snart som möjligt. Har du sökt en tjänst hos oss får du alltid svar senast när tillsättningen är gjord, antingen via telefon eller mail.
Du kan se om du kan hitta tjänsten på den här sidan. Finns den inte där så har ansökningstiden gått ut och det går inte längre att söka tjänsten. Leta gärna vidare och se om du hittar någon annan tjänst du är intresserad av. Lycka till!
Vi använder digital inläsning av CV, vilket innebär att ditt konto automatiskt fylls i med den information som hämtats från ditt CV. Vill du uppdatera ditt konto med ett nytt CV rekommenderar vi därför att du börjar med att ladda upp det nya CV:t och därefter justerar den information som hämtats. Testa att göra detta via dator om det inte fungerar via mobil.
Om du inte kan spara dina ändringar, trots att du gjort på detta vis, är du välkommen att kontakta oss på 0771-55 99 10 eller [email protected]. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00
För att vi ska kunna hantera ditt CV måste du ladda upp den i något av följande format: .docx .doc .docm .xls .xlsx .pdf .pdfx .rtf .txt .wps.Har du problem med uppladdningen via mobil rekommenderar vi att du testar via dator. Rekommenderad webbläsare är Google Chrome.
Får du fortfarande det inte att fungera är du välkommen att kontakta oss på 0771-55 99 10 eller [email protected]. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00.
Om du inte kan logga in på ditt konto beror det ofta på att du behöver byta lösenord. På sidan inloggningssidan finns det en länk du kan klicka på för att återställa ditt lösenord.
Ibland hamnar mailet med återställningslänken i mailserverns skräppost. Se om du hittar mailet där, annars är du välkommen att kontakta oss igen på 0771-55 99 10 eller [email protected]. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00.
Ett nytt lösenord till din profil hittar du genom att gå till inloggningssidan och klicka på Glömt ditt lösenord.
Ibland hamnar mailet med återställningslänken i mailserverns skräppost. Se om du hittar mailet där, annars är du välkommen att kontakta oss igen på 0771-55 99 20 eller [email protected]. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00. Välkommen!
Om du vill beställa ett arbetsgivarintyg så gör du det via MyManpower under ”e-tjänster”. Om du behöver hjälp kan du alltid ringa vårt Contact Center på telefon 0771-55 99 10.
Vägen till att få ett jobb hos Manpower är uppdelat i två steg. För att finnas tillgänglig behöver du först skapa ett konto på manpower.se. Med ett Manpowerkonto kan du sedan söka de jobb du är intresserad av eller skapa en jobbevakning och få tips på lediga jobb direkt i din mail.
Din tidrapportering är viktig för att du ska kunna få ut rätt lön i tid. Tidrapporteringssystemet når du via vårt intranät
MyManpower (för dig som är anställd hos Manpower) eller
MyExperis (för dig som är anställd hos Experis eller Jefferson Wells)
Där hittar du även instruktioner för hur du gör när du tidrapporterar.