Lediga jobb som Verksamhetscontroller

På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb som Verksamhetscontroller. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.

Visar 20 av 371 jobb

17/04/2025
NYTT
location iconÖstersund
type iconKonsultuppdrag
domain iconEkonomi, Finans, Försäkring

Vi på Jefferson Wells söker nu en engagerad och erfaren Projektcontroller för ett spännande uppdrag hos ANDRITZ. Om du har en gedigen ekonomibakgrund och goda kunskaper om projektstyrning och organisering, kan detta vara rätt roll för dig!

14/04/2025
location iconGöteborg
type iconKonsultuppdrag
domain iconEkonomi, Finans, Försäkring

För kunds räkning söker vi en datadriven och utvecklande Business Controller/ Financial Analyst med ansvar för finansiell vägledning och analys för att generera positiva finansiella resultat. Du kommer bidra med finansiell expertis för projekt och affärsstrategier.

03/04/2025
location iconJönköping
type iconRekrytering till företag
domain iconEkonomi, Finans, Försäkring,Industri, Produktion,Inköp, Logistik,Inköp, Transport, Logistik,IT, Data,Kontor, Administration,Management

Lockas du av att arbeta i en organisation som präglas av professionalism, framåtanda och engagemang? Orkla är ett välkomnande bolag i en koncern som är ledande i sin bransch. Har du erfarenhet av controlling i en produktionsnära miljö och drivs av att arbeta i en central funktion för att bolaget ska uppnå sina mål? Besitter du ett starkt sinne för siffror, analys och data? Då kan rollen som Business Controller Supply Chain vara rätt för dig!

17/04/2025
NYTT
location iconVadstena
type iconRekrytering till företag
domain iconEkonomi, Finans, Försäkring

ÖoB är en ledande lågpriskedja i Sverige med en lång och framgångsrik historia. Sedan den 1 maj 2024 är vi en del av Europris, Norges största lågprisjätte och ett börsnoterat bolag. Tillsammans driver vi mer än 370 varuhus i Sverige och Norge och har en årlig omsättning på 14 miljarder kronor. Genom vårt samgående med Europris stärker vi vår position på den nordiska marknaden och öppnar upp för nya tillväxtmöjligheter.

17/04/2025
NYTT
location iconMotala
type iconRekrytering till företag
domain iconEkonomi, Finans, Försäkring

ÖoB är en ledande lågpriskedja i Sverige med en lång och framgångsrik historia. Sedan den 1 maj 2024 är vi en del av Europris, Norges största lågprisjätte och ett börsnoterat bolag. Tillsammans driver vi mer än 370 varuhus i Sverige och Norge och har en årlig omsättning på 14 miljarder kronor. Genom vårt samgående med Europris stärker vi vår position på den nordiska marknaden och öppnar upp för nya tillväxtmöjligheter.

17/04/2025
NYTT
location iconMjölby
type iconRekrytering till företag
domain iconEkonomi, Finans, Försäkring

ÖoB är en ledande lågpriskedja i Sverige med en lång och framgångsrik historia. Sedan den 1 maj 2024 är vi en del av Europris, Norges största lågprisjätte och ett börsnoterat bolag. Tillsammans driver vi mer än 370 varuhus i Sverige och Norge och har en årlig omsättning på 14 miljarder kronor. Genom vårt samgående med Europris stärker vi vår position på den nordiska marknaden och öppnar upp för nya tillväxtmöjligheter.

10/04/2025
location iconLinköping
type iconRekrytering till företag
domain iconEkonomi, Finans, Försäkring

ÖoB är en ledande lågpriskedja i Sverige med en lång och framgångsrik historia. Sedan den 1 maj 2024 är vi en del av Europris, Norges största lågprisjätte och ett börsnoterat bolag. Tillsammans driver vi mer än 370 varuhus i Sverige och Norge och har en årlig omsättning på 14 miljarder kronor. Genom vårt samgående med Europris stärker vi vår position på den nordiska marknaden och öppnar upp för nya tillväxtmöjligheter.

25/03/2025
location iconMalmö
type iconRekrytering till företag
domain iconEkonomi, Finans, Försäkring

Drivs du av att leda och utveckla en controllerfunktion? Vill du arbeta i en verksamhet som bidrar till en hållbar framtid? Då är tjänsten som enhetschef Controlling hos oss på Sysav kanske rätt för dig!

28/01/2025
location iconJönköping
type iconRekrytering till företag
domain iconIT, Data

Brinner du för att skapa och förmedla datadrivna insikter och visualisera sann business intelligence? Kinnarps söker nu dig som älskar att bygga BI-lösningar och som vill arbeta i en spännande och händelserik miljö! Kinnarps är Europas ledande leverantör inom möbeldesign och inredningslösningar och producerar cirkulära produkter att vara stola över. Välkommen att bli en av oss!

19/12/2024
location iconSkövde
type iconRekrytering till företag
domain iconIT, Data

Brinner du för att skapa och förmedla datadrivna insikter och visualisera sann business intelligence? Kinnarps söker nu dig som älskar att bygga BI-lösningar och som vill arbeta i en spännande och händelserik miljö! Kinnarps är Europas ledande leverantör inom möbeldesign och inredningslösningar och producerar cirkulära produkter att vara stola över. Välkommen att bli en av oss!

16/04/2025
NYTT
location iconStockholm
domain iconKontor, Administration

Är du redo att ta en ledande roll i att utveckla Nordomatics koncernekonomifunktion och bidra till vår resa mot en mer hållbar framtid?Som Group Financial Controller blir du en nyckelspelare i en innovativ organisation som är branschledande inom smart och grön fastighetsautomation. Du får möjlighet att göra skillnad både för företaget och miljön, samtidigt som du utvecklas i en dynamisk roll med stort ansvar.Vår koncern omfattar bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Storbritannien, Benelux, USA och Indien. Med över 1,000 medarbetare globalt och med en omsättning på cirka 3 miljarder driver vi innovation inom hållbara fastigheter. Med en ambitiös tillväxt, förvärvs- och digitaliseringsagenda är det en mycket spännande fas att komma in i organisationen och bidra med sina idéer och erfarenheter.Arbetsbeskrivning Som Group Financial Controller på Nordomatic blir du en viktig del i koncernens finansiella rapportering, analys och compliance och driver utveckling och digitalisering av dessa processer. Du blir en del av koncernens ekonomifunktion som utöver denna roll består av Head of Group Accounting och Head of Business Control. Rollen är placerad i Stockholm och du rapporterar till koncernens CFO.Dina arbetsuppgifter innefattar: Analysera och sammanställa koncernens finansiella resultat Stötta Head of Group Accounting med konsolidering, månads-/kvartals-/årsrapportering Säkerställa korrekt och enhetlig redovisning enligt K3 och interna standarder samt synkronisera med lokala GAAP i Nordomatics olika marknader Utveckla och implementera förbättrade redovisnings- och rapporteringsprocesser och verktyg Ansvar för koncernens cash flow-prognoser och likviditetsplanering Att, tillsammans med CFO, samordna och optimera koncernens skatteplanering Säkerställa efterlevnad av transfer pricing-regler Stödja CEO, CFO och lokala finansorganisationer med analyser och beslutsunderlag i pågående M&A aktiviteter Ansvara för finansiell integration av förvärvade bolag Samarbeta med internationella enheter för att effektivisera finansiella processer Bidra till utvecklingen av ekonomiska strategier och målKvalifikationerFör att lyckas i rollen krävs följande: Du har relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande Några års arbetslivserfarenhet som revisor eller konsult hos någon av de stora revisionsbyråerna Praktisk erfarenhet av koncernredovisning Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö Har ett gediget systemintresse och god vana av att hantera Excel Flytande språkkunskaper i engelska och svenskaMeriterande Erfarenhet av förvärv och finansiell integration Praktisk erfarenhet av skatt och transfer pricing Erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 eller liknande ERP-systemVi ser att du Har en stark analytisk förmåga och vana att arbeta i team Är strukturerad, noggrann och har en god affärsförståelse Trivs med att arbeta i en dynamisk och internationell miljöVarmt välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande.Att vara anställd hos Nordomatic kan innebära att behöva ge samtycke till sekretessbevis och registerkontroll. 

16/04/2025
NYTT
location iconSigtuna
domain iconKontor, Administration

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Avdelningen för ekonomi och styrning finns inom kommunledningskontoret och har en samordnande roll genom att ge stöd och service till hela kommunen. Avdelningens ansvarsområde spänner över hela det ekonomiska spektret såsom ekonomisk planering, redovisning, budget och uppföljning, likviditets- och finansieringsfrågor, investeringar och ekonomiadministration. På avdelningen finns också ansvaret för kommunens inköp och upphandlingar, lokalstrategiska frågor samt uppdraget att hålla samman frågor kring verksamhetsplanering, uppföljning, statistik, kvalitet och analys. Vi driver också kommunens övergripande arbete för en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en engagerad och driven projektcontroller till ett vikariat vid Sigtuna kommun. Tjänsten är ett tidsbegränsat uppdrag då vår ordinarie medarbetare kommer att vara föräldraledig. Du kommer att tillhöra avdelningens enhet för ekonomisk planering och uppföljning, som ansvarar för att den ekonomiska planeringen och uppföljningen, såsom budget, månads- och delårsrapporter, projektuppföljning, analyser etc. Enheten arbetar strategiskt för att integrera en god process kring ekonomisk planering och uppföljning för att stötta Sigtuna kommuns långsiktiga ekonomiska mål. Som projektcontroller är din roll att tillsammans med projektorganisationen och respektive verksamhetschef följa upp pågående investerings- och exploateringsprojekt samt vara delaktig i kommunens arbete med utvecklad ekonomistyrning tillsammans med övriga funktioner inom avdelningen. I rollen ingår också att vara •    Behjälplig som stöd och bollplank i tidiga skeden där viktiga beslut med hänsyn till projektupplägg och ekonomistyrning tas •    Delaktig i att genomföra ekonomisk riskbedömning av projekt tillsammans med projektledare och vara ett stöd i framtagandet av projektkalkyler och indelning i komponenter. •    Säkerställa tillsammans med ansvarig chef att beslut i projekt följer delegationsordning. •    Ansvara för månadsavstämning av projekten. •    Stödja chefer och projektledare i beredning av projektärenden till styrgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer som lämplig för tjänsten. Du har erfarenhet av arbete med investeringar och stora projekt samt erfarenhet av projektstödsystem Meriterande för tjänsten är: •    Erfarenhet av arbete i en kommunal organisation. •    Erfarenhet av entreprenadupphandling och entreprenaduppföljning. •    Erfarenhet av utvecklingsarbete Vi tror att du som söker har stor erfarenhet av att jobba med ekonomiska analyser och är tydligt mål- och resultatinriktad. Din personliga mognad gör dig självgående och initiativtagande, där du tar en naturlig plats i diskussioner och argumenterar och förklarar på ett pedagogiskt sätt. Rollens natur gör att du också behöver vara strategisk, ha ett gott omdöme samt helhetssyn. Vidare kommer din relationsskapande förmåga och din vilja att ge god service få dig att nå framgång! ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

15/04/2025
NYTT
location iconVallentuna
domain iconKontor, Administration

Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Är du initiativrik, noggrann och tar gärna en ledande roll? Vill du arbeta med uppföljning av mål, ekonomi och internkontroll? Då ska du söka som controller till oss. Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar.   Om verksamheten: Som medarbetare på kommunledningskontorets ekonomiavdelning blir du välkomnad till ett kompetent och vänligt gäng. Här råder ordning och reda med välfungerande processer, rutiner och arbetssätt. Vi söker en controller för en roll som ska fungera både kommunövergripande och vara inriktad mot kommunstyrelsens verksamheter.    Arbetsuppgifter: Uppdraget som controller på ekonomiavdelningen innebär dels en central roll med ansvar för kommunövergripande arbetsuppgifter dels arbete som är inriktat på kommunstyrelsens verksamheter. Förvaltningsorganisationen under kommunstyrelsen består av tre förvaltningar; kommunledningskontoret, samhällsbyggnadsförvaltningen samt teknik- och fastighetsförvaltningen. En väsentlig del av arbetet består i att samordna arbetet med verksamhetsplan och uppföljning av ekonomi och verksamhet samt planering och uppföljning av internkontroll. Rollen ställer krav på en utvecklad initiativförmåga, gott ledarskap och samarbetsförmåga. Arbetet sker i nära samarbete med controllerkollegor, kvalitetshandläggare och chefer.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som controller på ekonomiavdelningen inkluderar att ansvara för och samordna arbetet med planering och uppföljning av verksamhetsmål och ekonomi för kommunstyrelsen, inklusive tidplan och stöd till chefer. Du får särskilt ansvar för planering och uppföljning av verksamhetsmål för kommunledningskontoret. Vidare ingår i uppdraget att ansvara för och samordna kommunstyrelsens samt Vallentuna kommuns internkontrollarbete inklusive riskinventering. Du kommer att löpande få skriva fram ärenden till nämnd såsom styrdokument, verksamhetsplan, uppföljningsrapporter och internkontrollärenden. En annan del i arbetet är att arbeta med uppföljning och rapportering av ekonomi och verksamhet för Vallentuna kommun, liksom att samordna kommunens inrapportering av nyckeltal till Kolada. Du kommer också att vara utsedd systemförvaltare av det kommunövergripande verksamhetssystemet Stratsys, vilket innebär breda kontakter inom organisationen såväl som med leverantör. För övrigt ingår även arbete med utredningar och beräkningar samt andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.   Kvalifikationer: • Universitets- eller högskoleexamen i ekonomi eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Goda kunskaper i Excel. • Vana att hantera digitala verktyg. • Mycket god kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och i skrift. Vi ser det som mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som controller inom kommunal verksamhet. Det är också meriterande om du har arbetat i Unit4ERP och/eller Stratsys.   Personliga egenskaper: • Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. • Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information. • Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ. • Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar. • Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande. Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss enligt nedan. När du ansöker får du besvara ett antal urvalsfrågor som är kopplade till kravprofilen i annonsen. Dina svar används som en del av urvalsarbetet och kan avgöra om du går vidare i rekryteringsprocessen eller inte. Det är därför viktigt att du svarar så utförligt och tydligt som möjligt. För en fördomsfri rekryteringsprocess tillämpas tester för de som vi anser uppfyller kvalifikationskraven. Under rekryteringsprocessen kan arbetsprov förekomma. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 11 maj 2025. För mer information kontakta: Karin Kilerud, chefscontroller, 08-58785118, karin.kilerud@vallentuna.se Mer information och fackliga representanter hittar du på https://www.vallentuna.se/naringsliv-och-arbete/arbeta-hos-oss/lokala-fackliga-foretradare/  

15/04/2025
NYTT
location iconStockholm
domain iconKontor, Administration

Är du en driven och strukturerad person med erfarenhet av verksamhets- och portföljstyrning? Motiveras du av ordning och reda, effektivitet och resultat? Har du erfarenhet och intresse av den svenska betalningsmarknaden? Då kan tjänsten som verksamhetscontroller vid avdelningen för betalningar vara något för dig! VI ERBJUDER DIG Riksbanken är en unik arbetsplats där Sveriges ekonomiska utveckling står i fokus. Här kombinerar du din kunskap och erfarenhet med genuin samhällsnytta. Vi erbjuder ett spännande arbete där du har stora möjligheter att påverka och utvecklas. Inom betalningsområdet strävar Riksbanken efter att betalningar ska vara säkra, effektiva och tillgängliga. Detta uppnår vi bland annat genom att tillhandahålla betalningssystemet RIX och bidra till att kontantförsörjningen i Sverige fungerar. En viktig del av vårt arbete är att följa och analysera utvecklingen på betalningsmarknaden. Du kommer att kunna bidra både i våra löpande verksamheter och i de utvecklingsinitiativ som pågår. Under de kommande åren kommer vi ha stort fokus på att stärka vår motståndskraft i olika dimensioner på betalningsområdet och på att utveckla vår betalningsinfrastruktur.   DET HÄR GÖR DU HOS OSS Som verksamhetscontroller kommer du att spela en nyckelroll i avdelningens arbete med de strategiska förändringar som Riksbanken ska genomföra de kommande åren, särskilt inom betalningsområdet. Ditt arbete kommer att omfatta intern styrning och kontroll, implementering av strategiarbete, verksamhetsplanering, budget och uppföljning. Du kommer också bidra i arbetet med samordning av operativa risker. Du kommer att delta i utvecklingen av några av våra större projekt och säkerställa att dessa genomförs enligt plan och bidrar till våra övergripande mål. Du jobbar i nära samarbete med både avdelningens enheter och andra avdelningar. Bland annat kommer du att stödja i styrning och uppföljning av införandet av Eurosystemets plattform T2 för Riksbankens avvecklingstjänst för stora betalningar i svenska kronor.   DITT TEAM Riksbanken består av nio avdelningar. Du kommer att tillhöra avdelningen för betalningar och vara placerad i staben, som för närvarande består av tre medarbetare. Du kommer att arbeta nära biträdande avdelningschefen, som också kommer att vara din chef. Här kan du läsa mer om Riksbankens organisation.  MER OM DIG Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av verksamhetsstyrning och verksamhetsuppföljning. Du har erfarenhet av arbete med portfölj- och projektstyrning. Det är meriterande om du har arbetat i en stabs- eller ledningsfunktion. Det är även meriterande med erfarenhet från arbete i statlig eller finansiell sektor och med erfarenhet från betalningsområdet. Du har förmåga att tänka strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du ser helheter, tar initiativ och uppnår resultat. Du har lätt att samarbeta med andra, lyssnar och har en god kommunikativ förmåga. Vidare är du strukturerad, drivande och självgående. Du är flexibel och har lätt att anpassa dig till föränderliga uppgifter. Vi värdesätter din sociala förmåga högt.  MER OM TJÄNSTEN Tillträde: Omgående eller Enligt överenskommelse Anställningstyp: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas. Placering: Stockholm Arbetstid: Förtroendearbetstid Möjlighet att jobba distans: 1 eller 2 dagar i veckan Förmåner: Generösa semestervillkor, löneväxling till pension, subventionerad lunch, friskvårdsbidrag, subventionerad massage och tillgång till gym och ledarledda träningspass.  Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll, säkerhetsprövningssamtal och särskild personutredning görs då för slutkandidaten. För vissa tjänster ställs krav på svenskt medborgarskap.  ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN Riksbanken är en myndighet under riksdagen som ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här. ANSÖK  Vi vill ha din ansökan med CV senast den 6 maj. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Logiska tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att vi kontrollerar examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning.  Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

15/04/2025
NYTT
location iconVallentuna
domain iconKontor, Administration

Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Är du noggrann, engagerad och driven? Vill du arbeta med analys av siffror och statistik? Då ska du söka till oss.   Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar.   Om verksamheten: Du välkomnas till ekonomiavdelningen på kommunledningskontoret som kännetecknas av kompetenta medarbetare som med en unik laganda gärna delar med sig av erfarenheter och levererar högsta kvalitet. Vi söker en controller för en kommunövergripande roll med särskilt fokus på kommunplanemodellen och befolkningsprognos.   Arbetsuppgifter: Som controller på ekonomiavdelningen har du en central roll med ansvar för underhåll av kommunplanemodellen, den interna budgetprocessen och kommunens befolkningsprognos. Arbetet sker i nära samarbete med chefscontroller och ekonomichef. I den här rollen behöver du kunna ifrågasätta etablerade mönster och arbetssätt samt vara konstruktiv i att självständigt ta fram nya lösningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att förvalta och utveckla kommunens budgetmodell i Excel. Du ansvarar för samordning av den interna budgetprocessen, inklusive tidplan och stöd till controllers vid budgetarbete i Unit4ERP. Du ingår i och förväntas delta aktivt i kommunens lokalresursplaneringsgrupp. Vidare ansvarar du för att ta fram kommunens befolkningsprognos samt vidareutveckla arbetssätt och arbeta med kvalitetssäkring inom området. Du kommer också att få arbeta med övrig statistik och nyckeltal samt andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen. Där ingår bland annat att skriva fram ärenden till nämnd såsom styrdokument, taxor och peng.   Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Universitets- eller högskoleexamen i ekonomi eller statistik, eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Mycket goda kunskaper i Excel på en avancerad nivå. • Kunskaper om och erfarenhet av att arbeta med statistik. • Vana att hantera digitala verktyg. • God kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och i skrift. Vi ser det som mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som controller inom kommunal verksamhet. Det är också meriterande om du har arbetat i affärssystemet Unit4ERP samt om du har kunskaper om eller erfarenhet av att arbeta med befolkningsstatistik.    Personliga egenskaper: • Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. • Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information. • Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ. • Du har lätt för att pendla mellan detaljer och helhet. • Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar. • Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande. Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss enligt nedan. När du ansöker får du besvara ett antal urvalsfrågor som är kopplade till kravprofilen i annonsen. Dina svar används som en del av urvalsarbetet och kan avgöra om du går vidare i rekryteringsprocessen eller inte. Det är därför viktigt att du svarar så utförligt och tydligt som möjligt. För en fördomsfri rekryteringsprocess tillämpas tester för de som vi anser uppfyller kvalifikationskraven. Under rekryteringsprocessen kan arbetsprov förekomma. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 11 maj 2025. För mer information kontakta: Karin Kilerud, chefscontroller, 08-58785118, karin.kilerud@vallentuna.se  Mer information och fackliga representanter hittar du på https://www.vallentuna.se/naringsliv-och-arbete/arbeta-hos-oss/lokala-fackliga-foretradare/  

15/04/2025
NYTT
location iconÅmål
domain iconKontor, Administration

Åmåls kommun söker Controller Vi söker en ny medarbetare som vill vara med och utveckla ekonomienheten med oss!Ditt uppdrag På ekonomienheten är vi nio medarbetare som tillsammans har ansvaret för att leda och utveckla ekonomistyrningen i kommunen, samt att vara en intern servicefunktion inom ekonomiområdet. Vi ansvarar även för upphandling och inköp. I rollen som controller kommer du att ge stöd till chefer och enheter i arbetet med styrning, planering, budgetering, uppföljning och analys av verksamheten. Du kommer även att finnas med i förbättrings- och utvecklingsarbeten i såväl verksamheterna som ekonomienheten. Arbetet innebär även föredragningar på politiska sammanträden, både för den egna nämnden och i andra sammanhang. Därutöver innehåller tjänsten traditionella arbetsuppgifter inom ekonomi. I vårt arbetslag är samarbete en förutsättning, vilket innebär att tjänstens uppgifter och innehåll kan variera över tid.Vad erbjuder vi Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång. Personalförmåner som du erbjuds är bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande!Vem är du Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp och du ser det som en självklarhet att arbeta med utveckling för att nå ständiga förbättringar. Du har en god analytisk och pedagogisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbetet förutsätter att du är noggrann och strukturerad, samt att du kan prioritera och slutföra dina uppdrag. Vi ser också att du är en person som bidrar till att bibehålla ett trivsamt arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.Formella kompetenskrav Vi söker dig med högskoleexamen inom ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.Du är en van Office-användare framförallt i Excel samt vana med att arbeta i affärssystem.Anställningen förutsätter att du har B-körkort samt digital identifikation med Bank ID.Meriterande Erfarenhet från liknande arbete i kommunal eller annan offentlig verksamhet är meriterande men inget krav.Anställningen Tillsvidareanställning 100% med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning. Controller är för närvarande placerad vid ekonomienheten inom kommunledningskontoret, som är organiserat direkt under kommunstyrelsen. Närmaste chef är ekonomichefen. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.Varmt välkommen med din ansökan!    (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

15/04/2025
NYTT
location iconÖstersund
domain iconKontor, Administration

Brinner du för ekonomi och att arbeta nära verksamheten tillsammans med kollegor för att driva utveckling av verksamhetens affärsutveckling? K-Bygg har nu en fantastisk möjlighet för dig! Läs mer och sök redan idag då urval sker löpande!  Information om tjänstenProfessionals Nord söker i samarbete med K-bygg en Redovisningsekonom/Controller. Detta är en heltidstjänst med start omgående enligt överenskommelse för ett föräldravikariat som sträcker sig fram till slutet av juli 2026. Arbetstiderna är förlagda på vardagarna med vanliga kontorstider. Kontoret ligger i centrala Östersund där du arbetar nära chefen för redovisningsgruppen i öppet landskap med resterande avdelningar. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och K-Byggs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se  ArbetsuppgifterDu kommer att vara drivande i bokslutsprocessen och arbeta med såväl IFRS som koncernrapportering. En viktig del av rollen innebär även ansvar för internkontroll kopplad till redovisningen samt underhåll av kontoplan, kontostyrning och rapportupplägg. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter: Operativt stöd till övrig organisation i redovisningsfrågor Löpande följa upp och åtgärda avvikelser inom det egna ansvarsområdet, delta i budgetprocess samt följa upp kostnader Öka förståelsen för kundorienterat arbetssätt som stödjer företagets övergripande strategiVi söker dig somInnehar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller har arbetslivserfarenhet inom ekonomi sedan tidigare. Du är flytande i svenska och engelska i båda tal och skrift. Har du erfarenhet av att arbeta i ekonomi- och affärssystem så som SAP och HFM är det meriterande men inte ett krav. Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos K-Bygg. Detta väger väldigt tungt och det är inte alltid viktigt med vad du har för utbildning och arbetslivserfarenhet sedan tidigare. Som person har du en passion för att arbeta strukturerat och proaktivt, samtidigt som du är bekväm med att driva frågor på nya sätt. Du är analytisk och bra på att identifiera förbättringsområden som du tar ansvar för att lösa. För att lyckas i rollen tror vi att du är en "doer" som förstår värdet av snabba leveranser och löpande prioriteringar. Då kontaktpunkterna är många är kommunikationen och lyhördheten viktig såväl internet som externt som gör att du kan bygga nätverk inom organisationen. START: Omgående enligt överenskommelse. OMFATTNING: Heltid  STAD: Östersund URVAL: Sker löpande KONTAKT: Jonathan Gerafi #K-Bygg #Redovisningsekonom #Controller #Ekonomi Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

15/04/2025
NYTT
location iconLund
domain iconKontor, Administration

Vi söker en Controller till en samhällsviktig aktör inom offentlig sektor. Ekonomifunktionen är en del av en stab med strategiskt ansvar inom organisationens serviceverksamhet. Gruppen består av controllers, ekonomihandläggare och administratörer inom ekonomi. Rollen innebär ett nära samarbete inom områden som redovisning, budgetarbete, uppföljning och prognoshantering för hela verksamheten.En viktig del av uppdraget är att bidra till en stark ekonomistyrning och att vidareutveckla processer för att säkerställa en god ekonomisk hushållning i organisationens alla delar. Om uppdragetI rollen som controller är ditt huvudsakliga ansvar att bidra till en stabil ekonomistyrning och löpande uppföljning inom en specifik avdelning hos en aktör inom offentlig sektor. Du arbetar i nära samarbete med andra stödfunktioner samt med verksamhetsansvariga, med målet att stödja organisationen i att nå sina mål. Rollen innebär att du fungerar som ett strategiskt och operativt stöd – ett bollplank – för de delar av verksamheten du är kopplad till.Exempel på arbetsuppgifter:• Ansvara för kvalificerat ekonomiarbete såsom budgetarbete, uppföljning, nyckeltalsanalys och ekonomiska utvärderingar i nära dialog med kollegor inom controllerfunktionen. • Bidra aktivt till att utveckla och effektivisera interna arbetssätt, systemlösningar och ekonomiska processer.Krav: • Du har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande, och har flera års erfarenhet av kvalificerat och självständigt ekonomiarbete – gärna med inriktning mot fastighetsekonomi. • Du är van vid att arbeta i olika ekonomi- och verksamhetssystem och har mycket goda kunskaper i Excel. • Det är en fördel om du tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation. • Du har en stark analytisk förmåga, arbetar strukturerat och har ett tydligt fokus på service. Du trivs i en roll där du får bidra med lösningar och vara ett stöd för andra. • Du trivs med att arbeta både analytiskt och strategiskt – du har öga för detaljer men kan också se sammanhang och bidra med ett helhetsperspektiv. • Du är kommunikativ, har god förmåga att lyssna in och samarbeta, och bygger relationer med lätthet. • Du kan förklara och visualisera ekonomiska samband på ett tydligt och pedagogiskt sätt, både muntligt och skriftligt. Tillträde och ansökan:Startdatum: 28-04-2025 Slutdatum: 30-09-2025. Möjlighet till 4 månaders förlängning Distansarbete: 25% Omfattning: 30 timmar per vecka. Ort: Lund Sista ansökningsdagen: 21 apr 2025 Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande!Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

15/04/2025
NYTT
location iconÖrebro
domain iconKontor, Administration

Är du en erfaren controller som gillar att arbeta nära verksamheten och fatta beslut som gör skillnad? Då är detta uppdraget i Örebro perfekt för dig – en strategisk roll med både ansvar och inflytande! Om uppdraget Vi söker en controller för ett konsultuppdrag hos vår kund i Örebro. Uppdraget är med start omgående och pågår till 30 Januari 2026. Du arbetar på heltid under kontorstider med möjlighet till flex. Arbetet sker på plats på kundens kontor i Örebro. Dina arbetsuppgifterI denna roll kommer du att upprätta budget, prognosarbete, rapporter och redovisning i nära samarbete med förvaltningsdirektör, verksamhetschefer och enhetschefer ute i verksamheterna. Att omvärldsbevaka och bereda underlag med både kort varsel och proaktivt framåtsyftande är också en del av ditt uppdrag. Du kommer att arbetsleda ekonomteamet om 3 pers i arbetet mot förvaltning.Exempel på arbetsuppgifter: Föredragande mot politisk nämnd Ekonomistyrning och resursfördelning Budget och prognosarbete Ekonomiska utredningar och analyser Viss redovisning Dina kvalifikationerI detta uppdrag behöver du ha mycket god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig tydligt och strukturerat i både tal och skrift. Du behöver kunna föra en professionell dialog med olika aktörer samt självständigt handlägga och leda utredningar inom olika verksamhetsområden. Vidare ser vi att du är en trygg och stabil person med förmåga att arbeta både självständigt och i team. Noggrannhet i processer är viktigt, liksom att kunna ta hänsyn till helheten och se det större perspektivet. Du känner dig även trygg i att arbeta i digitala system.Utöver detta behöver du ha: Högskoleexamen om 180 hp med inriktning ekonomi, juridik eller motsvarande 5-10 års erfarenhet som controller eller ekonomichef God vana i att arbeta i Exel Meriterande Erfarenhet av tidigare arbete med ekonomimodell Erfarenhet från offentlig sektor Erfarenhet av controllerroll inom politiskt styrd organisation Erfarenhet av Raindance och Microsoft 365 Vad vi erbjuder digSom konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 22 april.Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.seFör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhetLedningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. 

15/04/2025
NYTT
location iconSundbyberg
domain iconKontor, Administration

Uppdragsbeskrivning För vår kunds räkning söker vi en IT-controller med god kunskap om IT-driftstjänster. I rollen som IT-controller arbetar du med budget, prognos och uppföljning av tjänster och leveranser – både internt hos kunden och gentemot andra myndigheter. För att lyckas i rollen krävs en god förståelse för IT-teknik och insikt i vilka faktorer som driver kostnader. Kunden arbetar enligt TBM-ramverket och implementerar för närvarande ett verktyg – Proven Optics – som stöd för kostnadsuppföljning kopplat till tjänster och leveranser. Du kommer att arbeta nära de enheter som ansvarar för leveranser till andra myndigheter, med särskilt fokus på kundens tekniska tjänsteenhet, business controller samt enhetschef, för övergripande rapportering. Arbetsuppgifter Analysera IT-kostnader, identifiera avvikelser och optimera budgetar.Skapa rapporter och dashboards för att visualisera kostnader, resursanvändning och affärsnytta.Identifiera möjligheter för kostnadsbesparingar och effektiviseringar baserat på data. Obligatoriska krav Minst 4 års arbetslivserfarenhet som controller i en stor organisation inom IT-området.Dokumenterad erfarenhet av TBM (Technology Business Management) ramverket och dess principer.Dokumenterad erfarenhet från arbete med ett verktyg anpassat till TBM ramverket.Erfarenhet av ekonomiska verktyg som t ex Mercur, UBW eller liknade.Aktuell och mycket god vana av att arbeta i Excel. Mervärdeskrav Certifiering inom TBM, t.ex.. TBM Certified Professional.Erfarenhet av att arbetat med kostnadsoptimering.Goda kunskaper i Power BI eller liknande visualiseringsverktyg.Erfarenhet av att kommunicera och samarbeta med tekniska team och beslutsfattare. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Visar 20 av 371 jobb

Arbetsuppgifter
Som verksamhetscontroller kan du arbeta för många olika typer av företag och offentliga institutioner. En arbetsplats med många nivåer i organisationen kan behöva en verksamhetscontroller för att dokumentera, beskriva och utveckla verksamhetens olika processer. Du följer upp och mäter kundnöjdhet, hanterar synpunkter och sammanställer statistik för verksamheten.

Du hamnar mitt i centrum för att förbättra resultatutvecklingen och för att kunna styra verksamheten mot bättre resultat, både vad gäller kundnöjdhet och ekonomiska resultat. I vissa fall kan du ta mer ansvar för bland annat likviditetsplanering och för att följa upp företagets investeringar.

Kvalifikationer
Eftersom positionen som verksamhetscontroller är krävande och mångsidig bör du som söker ha en relevant högskoleexamen inom ekonomi, organisation eller ledning/styrning. Du bör ha tidigare arbetslivserfarenhet inom administration och känna till branschen väl.

Du ska vara kommunikativ och tydlig, kunna göra korrekta analyser men också presentera dem på ett lättförståeligt sätt. God datorvana och särskild kunskap om Excel är nödvändigt, samt svenska i både tal och skrift. Många företag lägger också stor vikt vid din personliga lämplighet.