Lediga jobb i Värmdö
På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb i Värmdö. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.
Visar 20 av 78 jobb
Jag är en pigg och glad tjej på 16 år. Jag har ett stort rörelsehinder, men vill uppleva allt som alla andra 16-åriga tjejer vill göra! Jag bor tillsammans med min familj i Gustavsberg i Nacka/Värmdö. Jag är en smart, snabbtänkt och lekfull tjej som gillar när det händer mycket. Nu behöver vi utöka vårt team lite och söker en lyhörd och glad personlig assistent som vill hitta på roliga saker tillsammans med mig! Arbetet är förlagt till vardageftermiddag kväll och/eller heldagar helger. Eftersom vi reser mycket, speciellt under sommaren, så behöver vi dig som är pigg på att resa med oss. På sommaren blir det oftast resor till Frankrike och på vintern kan det bli fjällen. Detta innebär förstås att chans till mycket jobb under sommaren och vintern varje år finns! Du skall fungera som en ”hjälpmotor” för att jag ska få stimulans, motivation och struktur under dagarna /kvällarna. Alternativ kommunikation är i fokus för mig, och du som assistent kommer få möjlighet att vara med i utvecklingen av det arbetet. Träning är en del av min vardag och arbetet innebär en del lyft, och förflyttningar mellan olika hjälpmedel. Så det är av vikt att du inte är rädd för att ta i fysiskt när det behövs. Erfarenhet av alternativ kommunikation (bliss eller Tobii) även erfarenhet av konduktiv pedagogik är meriterande, men inget krav. Det största värdet sätter vi på att intresse och engagemang finns. Personlig lämplighet är avgörande. Vill du vara den som stödjer och hjälper mig till ett aktivt liv som andra 16-åringar? Då är du den vi söker. Om tjänsten: Du blir anställd vid behov och kommer att jobba enligt överenskommelse. Du kanske pluggar eller jobbar deltid redan och ser detta som ett roligt och lärorikt extrajobb. Eftersom jag är minderårig så måste du ha utdrag ur polisregistret, detta beställs på www.polisen.se. Lön: Individuell lönesättning. Avtal: Fremia Ansökan: Låter det här som ett jobb som passar dig? Berätta vem du är och vad du har gjort och sök via formuläret nedan. Intervjuer sker löpande och anställning sker omgående så skicka din ansökan redan idag!
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Socialsekreterare till utredningsgrupp med förmånlig arbetslivsbalans – upplev ett meningsfullt arbete på mindre än 5 dagar i veckan! Sedan januari 2024 har vi ett projekt för återhämtning där vi schemalägger arbetstiden så du som socialsekreterare är ledig på fredagar och arbetar var 7:e fredag. Om vi får bra utvärdering av projektet så kommer vi fortsätta med schemaläggningsmodellen som arbetssätt. Utöver schemaläggning erbjuder vi en rad förmåner som till exempel ljusa och fina lokaler, gratis parkering och ett nära ledarskap. Till oss pendlar du enkelt och smidigt på 30 minuter med direktbuss från Slussen som går var 10:e minut. I vår centralort Gustavsberg hittar du vårt ljusa och fräscha kommunhus. Väljer du i stället bilen tar samma sträcka ca 20 min. Vi söker socialsekreterare till vår familjerätt på Värmdö kommun. Vi erbjuder dig ett roligt och ansvarsfullt arbete tillsammans med en erfaren, engagerad och driven arbetsgrupp. Det händer mycket på det familjerättsliga området vilket gör arbetet stimulerande och det finns behov av att ständigt utveckla verksamheten. Gruppen består av 4 familjerättssekreterare och är organiserad tillsammans med socialsekreterare inom Barn och ungdom. Vi arbetar utifrån ett barnperspektiv där barnets bästa i fokus. Vi ser nyttan av ett gott samarbete med andra och vi vill förbättra och utveckla vårt arbete till fördel för de barn och föräldrar som vi möter. I rollen som socialsekreterare kommer du tillsammans med kollegor att utföra de arbetsuppgifter som traditionellt åligger familjerätten. Du arbetar med rådgivning och samarbetssamtal till separerade föräldrar och på uppdrag av tingsrätten ansvarar du för vårdnad-, boende- och umgängesutredningar. Du handlägger även umgängesstödsärenden, adoptionsutredningar och fastställer faderskap/föräldraskap. För denna tjänst krävs att du har: - Socionomexamen - 2 års erfarenhet av familjerätt - Goda kunskaper om aktuell lagstiftning inom aktuella områden Vi ser att du har god samarbetsförmåga och kan bidra positivt till gruppens arbetsmiljö. Du har därtill en god planeringsförmåga och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din vilja att bidra till verksamhetens utveckling. Inneha B-körkort För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning. Värmdö kommun erbjuder friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Anställningen avser en tillsvidareanställning på heltid. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Titta gärna på vår film om socialtjänsten Värmdö kommun https://play.mediaflowpro.com/ovp/16/13HE9LE1LE Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Älskar du hur det känns att hjälpa andra? I din roll som säljare på Key Solutions kommer du att få möjligheten att representera och samarbeta med Sveriges största varumärken och produkter. Arbetet kommer att innebära kontakt med både varma och kalla kunder där telefonen kommer vara ditt främsta verktyg.Arbetsuppgifter:I rollen som säljare driver du ditt eget arbete och gör allt från att prospektera nya kunder till att slutföra affärer.Du ansvarar för att boka, förbereda och genomföra kundmöten. Du kommer till en början arbeta med nykundsbearbetning och med tiden utveckla och vårda långvariga kundrelationer.Till din hjälp har du dedikerade kollegor och en Coach som stöttar dig i din utveckling. Uppföljning och feedback får du på dagsbasis med fokus på hur du kan växa i din arbetsroll.Vi erbjuder rätt person:- Möjligheten till att vara en del av en snabbt växande internationell koncern- En meriterad arbetsplats med lång och framgångsrik historik inom försäljningsbranschen- Spännande karriärmöjligheter med möjlighet att lära dig nytt och växa i din roll- En lönemodell med fast grundlön som trygghet samt möjlighet till att påverka din lön- Prisbelönt utbildningsprogram med personlig coachingOm orden målinriktad, energisk och utåtriktad beskriver ditt sätt att arbeta är du precis vad vi söker! Du har god kommunikationsförmåga och ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du är en person som både kan arbeta självständigt och i team. Du kan vara erfaren inom försäljningsyrket eller i början av din karriär, det viktigaste är att du har en stark vilja att utvecklas professionellt och har inställningen att ingenting är omöjligt för dig.Övrig information:Start: Enligt överenskommelsePlats: Stockholm, Solna StrandLön: Fast timlön samt gynnsam provisionVi hanterar alla ansökningar löpande, välkommen med din ansökan!Om Key Solutions:Key Solutions koncernen består idag av 12 företag med över 200 ambitiösa medarbetare som dagligen hjälper några av Sveriges största och mest välkända företag med att öka sin försäljning. Vi är i varje månad kontakt med fler än 250 000 kunder och har 12 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place to Work Institute.
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjenUnder din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta:Antal barn: 1Ålder: 3 årDagar i veckan de önskar hjälp: 2-3 gånger i veckanTider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som:Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barnHar erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigtKan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningenFlexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardagFölja och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpenIntroduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNannyViktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.seBarnvakt hos https://barnvakt.seAu pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pairPersonlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.sePersonlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nuStudiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholmPersonlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholmPersonlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Nu söker vi på Slottsovalen i Gustavsberg på Värmdö vikarier till sommaren 2025. Du får introduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Nu söker vi dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden – oavsett var den är. Självklart får du en introduktion som spänner över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltid, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Introduktionsutbildning Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper Karriär- och utvecklingsmöjligheter Arbetskläder Kollektivavtal Om rollen Din uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Om SlottsovalenVardaga driver äldreboendet Slottsovalen på entreprenad. Slottsovalen är ett litet hemtrevligt äldreboende i skärgårdsmiljö, vackert beläget vid Farstaviken med plats för 40 pensionärer. Vår verksamhet riktar sig till personer med demenssjukdom. Verksamheten är i ett plan vilket underlättar kommunikation och överblick. Vår fantastiska innergård möjliggör utevistelse alla årstider! Vi är ett Silviacertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Silviahemmet. Du har en gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Det händer att vi får besök av djur som berikar de boendes vardag. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 2025-05-01 Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Minna.Kjerrgren@vardaga.se Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.seOm du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Inbjudan till chattintervju med Hubert AISom ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.aiEfter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert.Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra.Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här.Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Vill du ha ett meriterande arbete där du berikar vardagen för personer med funktionsnedsättning och hjälper dem i deras vardag? Nu söker vi dig som vill arbeta extra som personlig assistent inom personlig assistans. En kort bussfärd från Stockholm välkomnas du till Värmdös vackra skärgårdsmiljö. Hos oss får du arbeta med något av det mest värdefulla som finns - att göra vardagen meningsfull för brukare i Värmdö kommun. I rollen som personlig assistent hjälper du brukaren med det hon eller han behöver stöd med för sin dagliga livsföring. Uppdraget är beroende på brukarens behov, det kan handla om allt från personlig hygien, medicinering, kommunikation till att vara ett stöd i olika situationer i vardagen. Respekt, empati och engagemang är ledord i vår verksamhet. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med människor med intellektuell funktionsnedsättning, autism. Vi söker även dig som har erfarenhet av hjälpmedel/förflyttning. Då kommunikation är ett stort behov hos våra brukare är det ett krav att du talar och skriver god svenska. Vem är du? Du har några års erfarenhet av målgruppen, vidare har du ett pedagogiskt förhållningssätt och är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du är lugn och kan hantera situationer som kan upplevas stressande. Du är säker och stabil i utmanande situationer och har en förmåga att sprida trygghet omkring dig. Du har god självkännedom och kan reflektera över vad olika förhållningssätt och ageranden kan ge för resultat. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom LSS. Som person är du lugn och trygg, utåtriktad, bra på att skapa relationer, anpassningsbar och har hög integritet. Brukaren lägger stor vikt vid personliga egenskaper och personkemi. Som person vill vi att du har en kreativ förmåga i planering och genomförande av aktiviteter. Du bör kunna agera lösningsfokuserat och tänka utanför ramarna. Du behöver vara tålmodig och ha uthållighet. För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Anställningen - vi erbjuder visstidsanställning. Vi ser att du är flexibel och kan arbeta varierade arbetstider såsom dag, kväll, helg, natt. Ansökan Du söker tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 30/4 2025 Urval, intervjuer och anställning sker löpande. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Annelie Karlsson 08-570 485 65 eller Kerstin Jansson 08-570 475 35 Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Vikarierande Fritidsledare/pedagog Om oss: Internationella Engelska skolan (IES) är en växande friskola som grundades 1993 och nu har ca 30000 elever. Att arbeta inom IES är en möjlighet att arbeta i en internationell miljö med en tydlig pedagogisk tanke. IES Värmdö öppnades hösten 2021 med två paralella klasser från F-ÅK 9. Vi finns i Gustavsberg nära Värmdö marknad och bushållsplats med direkt bus in till Slussen. För mer information besök vår hemsida: https://engelska.se/our-schools/varmdo/ Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonsplatser. Arbetsbeskrivning: Vi söker nu VIKARIAT fritidspedagog/fritidsledare som kan bidra till att utveckla vårt fritids. Du kommer att arbeta för att stimulera elevernas lärande och utveckling utifrån elevernas behov, intresse och erfarenheter men också utmana dem genom att inspirera till nya kunskaper. Du ansvarar för att eleverna erbjuds en variation av arbetssätt, uttrycksformer och lärmiljöer. Tillsammans med dina kollegor planerar, genomför och utvärderar du fritidsverksamheten. Du kommer att ha ett nära samarbete med vår fritidsansvarig. Som fritidsledare hos oss ska du också arbeta för att erbjuda våra elever en meningsfull fritid genom att uppmuntra till social gemenskap och att stärka grupprelationer. Du måste tycka att det är roligt, stimulerande och spännande att arbeta på fritids och ge varje elev möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar och förmågor. Kvalifikationer: Till denna tjänst söker vi dig som är legitimerad fritidspedagog/fritidsledare med inriktning mot arbete i fritidshem. Du är väl förtrogen med läroplanen och andra styrdokument inom skolområdet och du har god förmåga att arbeta mot uppsatta mål för att utveckla kvalitén på fritidshemmet. Du är nyfiken, kreativ och du kan inspirera och motivera dina kollegor i arbetslaget. Dina IT-kunskaper är goda och du arbetar med interaktiva verktyg och dokumentation som en självklar del i undervisningen. Goda kunskaper i det svenska och i det engelska språket i tal och skrift krävs för tjänsten. Som person är du trygg och stabil och duktig på att skapa goda relationer med såväl elever som kollegor och vårdnadshavare. Du är klar och tydlig i din kommunikation och har förmåga att motivera och entusiasmera elever till att ta till sig ny kunskap. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan: Vänligen ladda upp ditt CV och ett personligt brev via http://www.engelska.se/careers Registerkontroller görs i samband med anställningen. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Kvarnbergsskolan är en 6-9 skola som ligger i centrala Gustavsberg, ca 30 minuter med buss från Slussen. Skolans lokaler är utformade och anpassade för arbete med de högre årskurserna. Skolan genomgick för ett par år sedan en omfattande renovering och utbyggnad. Vi har ett högt söktryck och vi strävar efter att ha 4 paralleller i alla årskurser. På skolan finns även en av kommunens särskilda undervisningsgrupper för elever i åk 6-9, Kvarnbergsgruppen. I Kvarnbergsgruppen går 25 elever uppdelade på 3-4 grupper. På vår skola arbetar en varm och engagerad personalgrupp med elevernas bästa för ögonen. För att säkerställa stöd till elever finns ett specialpedagogiskt arbetslag där speciallärare i nära samarbete med övriga lärare arbetar med stödbehövande elever i anpassad lärmiljö och mindre sammanhang. Vi satsar särskilt på skolans uppdrag att främja elevers allsidiga personliga utveckling. Hos oss är en viktig utgångspunkt att den kunskapsmässiga utvecklingen går hand i hand med den sociala. Därför har vi flera socialpedagoger på skolan som samverkar med lärarna i arbetslagen kring eleverna. Vi söker nu en speciallärare alternativt lärare med specialpedagogisk kompetens till ett vikariat i Kvarnbergsgruppen. I den aktuella rollen som speciallärare i Kvarnbergsgruppen ingår undervisning för elever i årskurs 6-9. Dokumentation kan också komma att ingå i tjänsten liksom mentorskap. Du kommer att tillhöra Kvarnbergsgruppens arbetslag och arbeta i nära samarbete med kompetenta och erfarna kollegor, såväl lärare som kurator och socialpedagoger/ resurspedagoger. Vi söker dig som är legitimerad lärare och speciallärare för grundskolans senare år. Gärna med bred ämneskompetens. Meriterande är dokumenterad erfarenhet av att arbeta med elever med omfattande behov av särskilt stöd och erfarenhet av elever med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, liksom arbete i mindre undervisningsgrupper. Vi förväntar oss att du är trygg i din ledarroll, att du arbetar med lågaffektiva metoder och skapar en undervisningssituation där eleverna görs delaktiga. Att du har en positiv elevsyn som utgår från att elever kan och vill och att du värdesätter olikheter. Vi förutsätter att du kan och vill samarbeta med både elever, kollegor och vårdnadshavare. Det är också viktigt att du deltar aktivt i arbetslagets arbete kring eleverna och med andra gemensamma uppgifter, samt att du är villig att tillföra arbetslaget dina erfarenheter och din kompetens. Med tanke på elevernas stora behov av trygga och förtroendeingivande vuxna kommer personliga egenskaper att särskilt beaktas vid tillsättningen av tjänsten. För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning. Värmdö kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Anställningen avser deltid 80% och är ett vikariat t om 21 december 2025. Tillträde omgående/ efter överenskommelse. Sista ansökningsdag är 21 mars 2025. Intervjuer och urval kommer att ske löpande. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du göra skillnad på riktigt och bidra med din kompetens som specialistsjuksköterska i palliativ vård? Är du engagerad, flexibel och redo att ta nästa steg i en dynamisk och utvecklande verksamhet?Hos oss står teamarbete i fokus – tillsammans skapar vi en miljö där vi inte bara når våra mål utan också ständigt växer och förbättrar vår verksamhet.Vill du bli en del av vårt team? Vi ser fram emot din ansökan!Aleris ASIH Inom Aleris ASIH arbetar vi i multiprofessionella team med läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, dietister, kuratorer, undersköterskor och fysioterapeuter för att ge våra patienter den bästa vården. Vi utgår från flera geografiska platser i Stockholms län. Aleris ASIH ingår i Aleris Närsjukvård, där också två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Basal hemsjukvård, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår.Om oss Hos oss på Aleris ASIH Värmdö erbjuds du en arbetsplats med ett gott arbetsklimat och en välorganiserad verksamhet där våra värdeord – Ansvarsfullt, Enkelt och Innovativt – genomsyrar allt vi gör. Inom avancerad hemsjukvård arbetar vi på uppdrag av regionen, Detta innebär att vi utför hembesök som ersätter sjukhusvård. Rollen Som sjuksköterska hos oss har du ett varierande arbete där du utför hembesök hos våra svårt sjuka patienter. Arbetsuppgifterna innefattar avancerade medicinska insatser med avancerad medicinsk utrustning och teknik. Vi dokumenterar i journalsystemet TakeCare och använder Epsilon som arbetsverktyg. Hos oss har du alltid ett team som stöttar, du är aldrig ensam.Vi utgår från kontoret i Gustavsberg och patienterna finns inom ett avgränsat geografiskt område. För att ta dig mellan patientbesök använder du våra miljöklassade bilar.Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i ditt arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här.Hos oss på ASIH erbjuder vi även dig: En genomtänkt introduktion med uppföljning En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Om dig Vi söker dig som: Är legitimerad specialistsjuksköterska i palliativ vård Har B-körkort Har god datorvana och erfarenhet av journalsystemet TakeCare Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Tidigare arbetslivserfarenhet inom ASIH är mycket meriterande.Du är professionell i ditt bemötande och värnar om att sätta patienten första rummet. Vi arbetar personcentrerat. Du är en positiv, engagerad och kommunikativ person som aktivt vill bidra till vår gemenskap och utveckling. Du är trygg i din yrkesroll, har lätt för att samarbeta och har en bred medicinsk kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss! Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Vi ser fram emot att höra från dig!MvhEmma GembäckEnhetschef ASIH VärmdöAleris Närsjukvård Besöksadress: Skärgårdsvägen 7 Postadress: 134 30 Gustavsberg Telefon: 079-071 91 21
Brinner du för service och vill arbeta i en spännande bransch där du arbetar med en mix av både mode och ögonhälsa? Är kundrelationer något du värderar samtidigt som du själv får personlig och professionell utveckling? Nu söker vi på Synoptik en säljare till vår butik på Värmdö! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.Som säljare på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Utvecklingsmöjligheter inom en spännande bransch där du får en gedigen introduktion och personlig utvecklingsplan ➜ Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang ➜ Ett arbete i ett team som präglas av samarbete och försäljningsglädje ➜ Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning ➜ Utbildningsmöjligheter genom Synoptik Akademin Arbetet som säljare innefattar att ansvara för butikens dagliga drift, utföra vissa förmätningar som görs innan undersökningen samt utföra enklare justeringar av glasögon. En av dina primära arbetsuppgifter är självklart att hjälpa kunderna i butiken, bland annat vid val av båge.Sök tjänsten redan idag! Vi tror att du som söker är en driven säljare som brinner för service och mötet med kunden. Du har erfarenhet från serviceyrket, gärna från butik. Det är meriterande om du även har erfarenhet från optikbranschen, men det är inget krav. Precis som dina kollegor är du positiv, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. För att ge kunden bästa möjliga service tror vi att du även är lyhörd för kundens önskemål samtidigt som du vågar ta egna initiativ. Vi tror också att du är engagerad, handlingskraftig och agerar affärsmässigt i alla lägen.Tjänsten är en tillsvidareanställning på 15% där vi gärna ser att du påbörjar din introduktion och upplärning så snart som möjligt. Arbetstiden är främst förlagt på helger och enstaka vardagskvällar där du jobbar kortare arbetspass. Det finns även möjlighet att arbeta extra under sommaren. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Ellinor Fernström på 08-57010877.I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.Välkommen med din ansökan!⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
MidSale Consulting växer och vi söker ambitiösa personer som vill utvecklas inom försäljning och bli en del av ett av marknadens främsta säljbolag. Vi satsar stort på kvalitet, personlig utveckling och resultat – och nu letar vi efter dig som vill vara med på vår resa. Vem vi söker:-Tävlingsinriktad och motiverad av att nå höga mål-God social förmåga och gillar att skapa relationer med kunder-Självdriven och trivs med att arbeta i en resultatinriktad miljö-Erfarenhet av försäljning är meriterande, men inget krav-Öppen för att lära och utvecklas - vi erbjuder en gedigen utbildning Vad vi erbjuder:-En spännande och utmanande karriär inom försäljning-En professionell och stöttande arbetsmiljö med erfarna ledare och kollegor-Konkurrenskraftig lön och ett attraktivt bonussystem-Möjlighet att tävla om priser, från resor till den senaste tekniken-Tydliga karriärmöjligheter och chans att avancera internt-En grundlig utbildning i både produkt och försäljning Om tjänsten:-Omfattning: Heltid-Placering: Stockholm, du utgår från vårt kontor i Stockholm-Start: Enligt överenskommelse Rekrytering pågår löpande - ansök redan idagÄr du redo för nästa steg i din karriär? Vi ser framemot att höra från dig! Skicka in din ansökan här:https://app.qwiojobs.com/#/job/MidSale-saljare-stockholm
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobbUndervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid!Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritidMycket utvecklande och en merit som imponerarGör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoachDu väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportalNi träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller onlineLektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som:Går på exempelvis gymnasiet eller universitetVill göra skillnad för andra människorÄr positiv och engagerandeHar goda ämneskunskaper i dina ämnenKan extrajobba minst 4 timmar i veckanKommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper:Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller onlineVälj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisaJobba på de dagar och tider som passar digInga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuterDu ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheterDu som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som:Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/Privatlärare i matematik: https://smartstudies.sePersonlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nuPersonlig nanny: https://nannypoppins.se/Privat barnvakt: https://barnvakt.se/Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter:Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Med 13 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag, året runt, väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats, eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdragsgivare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt. Läs mer om oss på www.nobina.se. Trafikområde Nacka-Värmdö består av ca 750 medarbetare och vi kör varje dag ca 250 bussar. Tillsammans med vår uppdragsgivare SL ansvarar vi för att driva och utveckla busstrafiken i område Nacka-Värmdö.Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss.Vill du bli vår kollega? Sök jobbet som bussförare hos oss! Personliga egenskaper och kvalifikationer Som bussförare är du utåtriktad, flexibel och tycker om både service och kundkontakter. Du möter stressiga situationer och miljöer på ett lugnt och tryggt sätt. Du har ett säkert körsätt och kör miljövänligt. Vidare ser vi att du: Har D-körkort och giltigt YKB. Har goda svenska kunskaper i tal och skrift. Kan arbeta oregelbunda tider Som ny medarbetare på Nobina får du en gedigen introduktion och möjlighet till fortsatt kompetensutveckling. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig värdefull. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation. Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsidentitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar alla!Om tjänsten Vi erbjuder anställningsform heltid, deltid och timanställning. Lön enligt kollektivavtal. Du som tidigare har arbetat som bussförare får tillgodoräkna dig år(inom EU) för inplacering i lönestegen. Som en del i rekryteringsprocessen genomförs digitala tester. Testerna skickas till dig per e-post. För att gå vidare i processen så måste du få ett godkänt resultat, så gör därför ditt bästa. Observera att vi inte alltid har möjlighet att ge återkoppling på testerna om du inte går vidare till intervju. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsansvarig johan.fasth@nobina.se Ansökan Vi vill ha din ansökan senast: [Project.ApplicationDue] . Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Har du inte de kvalifikationer som vi skriver här ovanför men vill arbeta som bussförare? Nobina anordnar bussförarutbildningar på utvalda orter. Klicka här för att se om det finns någon sökbar utbildning just nu eller prenumerera på våra utbildningar genom att klicka här. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du göra skillnad på riktigt och bidra med din kompetens som specialistsjuksköterska i palliativ vård? Är du engagerad, flexibel och redo att ta nästa steg i en dynamisk och utvecklande verksamhet?Hos oss står teamarbete i fokus – tillsammans skapar vi en miljö där vi inte bara når våra mål utan också ständigt växer och förbättrar vår verksamhet.Vill du bli en del av vårt team? Vi ser fram emot din ansökan!Aleris ASIH Inom Aleris ASIH arbetar vi i multiprofessionella team med läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, dietister, kuratorer, undersköterskor och fysioterapeuter för att ge våra patienter den bästa vården. Vi utgår från flera geografiska platser i Stockholms län. Aleris ASIH ingår i Aleris Närsjukvård, där också två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Basal hemsjukvård, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår.Om oss Hos oss på Aleris ASIH Värmdö erbjuds du en arbetsplats med ett gott arbetsklimat och en välorganiserad verksamhet där våra värdeord – Ansvarsfullt, Enkelt och Innovativt – genomsyrar allt vi gör. Inom avancerad hemsjukvård arbetar vi på uppdrag av regionen, Detta innebär att vi utför hembesök som ersätter sjukhusvård. Rollen Som sjuksköterska hos oss har du ett varierande arbete där du utför hembesök hos våra svårt sjuka patienter. Arbetsuppgifterna innefattar avancerade medicinska insatser med avancerad medicinsk utrustning och teknik. Vi dokumenterar i journalsystemet TakeCare och använder Epsilon som arbetsverktyg. Hos oss har du alltid ett team som stöttar, du är aldrig ensam.Vi utgår från kontoret i Gustavsberg och patienterna finns inom ett avgränsat geografiskt område. För att ta dig mellan patientbesök använder du våra miljöklassade bilar.Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i ditt arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här.Hos oss på ASIH erbjuder vi även dig: En genomtänkt introduktion med uppföljning En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Om dig Vi söker dig som: Är legitimerad specialistsjuksköterska i palliativ vård Har B-körkort Har god datorvana och erfarenhet av journalsystemet TakeCare Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Tidigare arbetslivserfarenhet inom ASIH är mycket meriterande.Du är professionell i ditt bemötande och värnar om att sätta patienten första rummet. Vi arbetar personcentrerat. Du är en positiv, engagerad och kommunikativ person som aktivt vill bidra till vår gemenskap och utveckling. Du är trygg i din yrkesroll, har lätt för att samarbeta och har en bred medicinsk kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss! Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Vi ser fram emot att höra från dig! Aleris Närsjukvård Besöksadress: Skärgårdsvägen 7 Postadress: 134 30 Gustavsberg Telefon: 079-071 91 21
Vill du göra skillnad på riktigt och bidra med din kompetens som sjuksköterska inom ASIH? Är du engagerad, flexibel och redo att ta nästa steg i en dynamisk och utvecklande verksamhet?Hos oss står teamarbete i fokus – tillsammans skapar vi en miljö där vi inte bara når våra mål utan också ständigt växer och förbättrar vår verksamhet.Vill du bli en del av vårt team? Vi ser fram emot din ansökan!Aleris ASIH Inom Aleris ASIH arbetar vi i multiprofessionella team med läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, dietister, kuratorer, undersköterskor och fysioterapeuter för att ge våra patienter den bästa vården. Vi utgår från flera geografiska platser i Stockholms län. Aleris ASIH ingår i Aleris Närsjukvård, där också två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Basal hemsjukvård, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår.Om oss Hos oss på Aleris ASIH Värmdö erbjuds du en arbetsplats med ett gott arbetsklimat och en välorganiserad verksamhet där våra värdeord – Ansvarsfullt, Enkelt och Innovativt – genomsyrar allt vi gör. Inom avancerad hemsjukvård arbetar vi på uppdrag av regionen, Detta innebär att vi utför hembesök som ersätter sjukhusvård. Rollen Som sjuksköterska hos oss har du ett varierande arbete där du utför hembesök hos våra svårt sjuka patienter. Arbetsuppgifterna innefattar avancerade medicinska insatser med avancerad medicinsk utrustning och teknik. Vi dokumenterar i journalsystemet TakeCare och använder Epsilon som arbetsverktyg. Hos oss har du alltid ett team som stöttar, du är aldrig ensam.Vi utgår från kontoret i Gustavsberg och patienterna finns inom ett avgränsat geografiskt område. För att ta dig mellan patientbesök använder du våra miljöklassade bilar.Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i ditt arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här.Hos oss på ASIH erbjuder vi även dig: En genomtänkt introduktion med uppföljning En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Om dig Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har B-körkort Har god datorvana och erfarenhet av journalsystemet TakeCare Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Tidigare arbetslivserfarenhet inom ASIH är mycket meriterande.Du är professionell i ditt bemötande och värnar om att sätta patienten första rummet. Vi arbetar personcentrerat. Du är en positiv, engagerad och kommunikativ person som aktivt vill bidra till vår gemenskap och utveckling. Du är trygg i din yrkesroll, har lätt för att samarbeta och har en bred medicinsk kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, timanställning Omfattning: Heltid, dag, kväll, helg Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss! Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Vi ser fram emot att höra från dig! Aleris Närsjukvård Besöksadress: Skärgårdsvägen 7 Postadress: 134 30 Gustavsberg Telefon: 079-071 91 21
Till vår City Gross i Värmdö söker vi en Teamledare till vår KöttavdelningCity Gross har drivit stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör vi inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder vi färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredast livsmedelssortiment. Vi ingår sedan 1 november 2024 inom Axfoodkoncernen som är en av de ledande aktorerna inom dagligvaruhandeln i Sverige. Vi har idag 42 butiker med 3 200 anställda, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder. Vi anser att våra medarbetare är vår främsta resurs, därför försöker vi ta tillvara på varje medarbetares kompetens på bästa sätt. Bli en av oss! SomTeamledare till vår Köttavdelning kommer du att: Arbeta med personalledning, planering och uppföljning inom ansvarsområdet. Arbeta med att samordna resurserna och säkerställa att kompetensen används på ett effektivt sätt, för att nå uppsatta mål. Ansvara för att skapa en god ekonomi för avdelningen Medverka till att vi erbjuder en fräsch och inspirerande köttavdelning. Arbeta aktivt i butiken och köttavdelningen, vilket kräver att du är kreativ och inspireras av att möta och utveckla andra människor. Tillsammans med dina kollegor medverka till en trivsam, effektiv och säljande arbetsmiljö Du rapporterar till Säljchef Färskvaror som också har personalansvaret för avdelningen. Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i butiksarbetet. Vi söker dig som: Har relevant utbildning Har flerårig detaljhandelserfarenhet i arbetsledande befattning, inom området färskvaror och kött/styckning. Har mycket goda färskvarukunskaper. Har goda kunskaper i butiksekonomi, försäljning och personledning. Gesällbrev och/eller Mästarbrev inom färskvaror i butik samt erfarenhet från hantering av större volymer är meriterande. Är en lagspelare och brinner för att leverera god kundservice. För att lyckas i rollen som Teamledare till vår Köttavdelning ser vi att du har ett starkt driv, ett prestigelöst förhållningssätt, god samarbetsförmåga och bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat. Du trivs i mötet med kunden och strävar alltid efter att göra det lilla extra för att överträffa kundens förväntningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, framförallt vad gäller ledarskap. Vi erbjuder På City Gross erbjuder vi dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Vårt arbete grundar sig i våra värderingsord - kundfokuserade, resultatdrivna, inkluderande och ansvarstagande. Tillsammans möter vi kundernas behov, driver försäljning och skapar en atmosfär av öppenhet och förtroende. För oss som arbetsgivare är ambitionen att alltid skapa bästa möjliga förutsättningar för dig som medarbetare så att du kan känna trygghet och arbetstillfredsställelse i din vardag samt att du kan utvecklas i din roll. Startdatum: 2025-03-24Tjänstens omfattning: Heltid, 38.25h/vecka Anställningsform: Provanställning/Tillsvidare Sista ansökningsdag: 2025-03-28Din ansökanVi tillämpar löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt! Vi tar endast emot ansökningar via vår karriärsida www.jobb.citygross.seRekrytering på City GrossVi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför organisationen. Vår ambition är att rekrytera medarbetare med en bra mix av olika bakgrunder för att återspegla vårt samhälle och våra kunder.
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjenUnder din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta:Antal barn: 1Ålder: 3 årDagar i veckan de önskar hjälp: 2-3 gånger i veckanTider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som:Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barnHar erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigtKan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningenFlexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardagFölja och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpenIntroduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNannyViktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.seBarnvakt hos https://barnvakt.seAu pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pairPersonlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.sePersonlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nuStudiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholmPersonlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholmPersonlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Våra Assistansanvändare runt om i hela Sverige söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Om mig: Jag är en pigg och glad tjej på 16 år. Jag har ett stort rörelsehinder, men vill uppleva allt som alla andra 16-åriga tjejer vill göra! Jag bor tillsammans med min familj i Gustavsberg i Nacka/Värmdö. Jag är en smart, snabbtänkt och lekfull tjej som gillar när det händer mycket. Nu behöver vi utöka vårt team lite och söker en lyhörd och glad personlig assistent som vill hitta på roliga saker tillsammans med mig! Arbetet är förlagt till eftermiddag, kväll och/eller heldagar på helgerna. Om dig: Du skall fungera som en ”hjälpmotor” för att jag ska få stimulans, motivation och struktur under dagarna /kvällarna. Alternativ kommunikation är i fokus för mig, och du som assistent kommer få möjlighet att vara med i utvecklingen av det arbetet. Träning är en del av min vardag och arbetet innebär en del lyft, och förflyttningar mellan olika hjälpmedel. Så det är av vikt att du inte är rädd för att ta i fysiskt när det behövs. Erfarenhet av alternativ kommunikation (bliss eller Tobii) även erfarenhet av konduktiv pedagogik är meriterande, men inget krav. Det största värdet sätter vi på att intresse och engagemang finns. Personlig lämplighet är avgörande. Vill du vara den som stödjer och hjälper mig till ett aktivt liv som andra 16-åringar? Då är du den vi söker. Om tjänsten: Till att börja med kommer du att bli anställd vid behov och kommer att jobba enligt överenskommelse, men målet är att du ska kunna gå in på en egen fast rad inom kort. Tjänsten planeras att vara upp till 62,5%. Eftersom vi reser mycket, speciellt under sommaren, så behöver vi dig som är pigg på att resa med oss. På sommaren blir det oftast resor till Frankrike och på vintern kan det bli fjällen. Detta innebär förstås att chans till mycket jobb under sommaren och vintern varje år finns! Lön: Individuell lönesättning. Avtal: Fremia Ansökan: Låter det här som ett jobb som passar dig? Berätta vem du är och vad du har gjort och sök via formuläret nedan. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling, eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige samt utdrag ur polisregistret. Detta beställs på www.polisen.se Välj det utdrag som heter Arbete med barn med funktionsnedsättning Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se
Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB! SAAND Service & Omsorg AB är verksamma inom hemtjänst, personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Botkyrka, Södertälje, Västervik, Värmdö med regional kontoret i Solna. Vill du göra skillnad i människors vardag? Vi söker dig som har erfarenhet inom hemtjänsten eller vård och vill arbeta inom hemtjänsten på Värmdö! 💙 Din roll hos oss Som hemtjänstpersonal arbetar du med: ✔️ Omsorg och omvårdnad ✔️ Ledsagning och socialt stöd ✔️ Serviceinsatser utifrån kundens behov och önskemål Du bidrar till trygghet och delaktighet genom ett professionellt och pålitligt bemötande. 🎓 Kvalifikationer ✅ Utbildad undersköterska eller erfarenhet inom vård och omsorg ✅ B-körkort (meriterande) ✅ Trygg i att använda dator och digitala system ✅ Goda kunskaper i svenska (tal och skrift) Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 🌟 Vem är du? 🔹 Ansvarsfull och självständig, men också en lagspelare 🔹 Flexibel och lösningsorienterad 🔹 Trivs med att arbeta i ett varierat tempo och fatta egna beslut 🔹 Har ett genuint engagemang för människor och gör gärna det lilla extra 🕒 Arbetstider Vi söker personal för dag-, kväll- och helgpass. 💚Ansök idag! Vill du bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!