Lediga jobb i Upplands Väsby
På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb i Upplands Väsby. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.
Visar 20 av 131 jobb
Vill du bli vår framtida Visuell Merchandiser? Letar du efter en arbetsplats där du kan växa, utvecklas och bygga en karriär inom en dynamisk bransch? Eller vill ha ett spännande jobb i en social och aktiv miljö? Hos oss är utveckling mer än bara ett ord – det är en del av vår kultur. Hos oss jobbar du i en inspirerande och energifylld miljö. Join the Movement! Stadium erbjuder dig: - Ett meningsfullt jobb: Vi är ett familjeföretag som har vuxit till att bli en av Nordens största sportkedjor. Vi når resultat tillsammans genom engagemang, energi, innovation och enkelhet. Vi erbjuder dig en plats i vårt team, där du får möjligheten att växa och bli en del av vår vision: Att inspirera till en aktiv livsstil! - Gemenskap och glädje: Vi är ett sammansvetsat team som arbetar för att nå resultat – och har kul på vägen! Vi anordnar aktiviteter som stärker gemenskapen både på och utanför jobbet. Vi tränar och tävlar tillsammans - Kreativ utveckling: Vi erbjuder dig möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med oss. Vad innebär jobbet som Visual Merchandiser på Stadium? Våra kunder ska känna sig välkomna till Stadium, de ska bli inbjudna till en kundupplevelse runt hela löparbanan. En upplevelse som kännetecknas av service i världsklass. Som Visual Merchandiser ansvarar du för butikens utseende och den visuella försäljningen. Detta innebär bland annat genomförande av säsongsbyten, kampanjer och skyltfönster. Självklart är du duktig på att skapa säljande miljöer som inspirerar kunden till ett komplett köp. Tjänsten innefattar också ansvar för att leda, inspirera och bygga upp VM-kunskap hos kollegorna i butiken. Säkerställa att presentationen av visual merchandising implementeras enligt gällande riktlinjer och guidelines. Du har också förmågan att ta egna initiativ, prioritera och organisera ditt arbete för att på ett effektivt sätt nå ett bra resultat. Självklart drivs du av försäljning och att ge våra kunder en upplevelse i världsklass. Vi tror att nyckeln till detta ligger i hur vi som medarbetare trivs på jobbet och vilken atmosfär vi skapar i butiken. Där har du en nyckelroll att skapa en positiv och inspirerande arbetsmiljö med våra Värderingar i centrum. Genom att leva efter våra värderingar skapar vi en bra arbetsmiljö som avspeglar sig i mötet med kunden. Våra värderingar är ENERGI – ENKELHET – LAGANDA – INNOVATION – PASSION Vem är du? - Tycker om att ta ansvar och ser möjligheter i alla utmaningar. - Har en god känsla för färg och form och har ett stort intresse för mode och trender och är duktig på att skapa säljande miljöer som inspirerar kunden. - Tycker om och är van att jobba mot deadlines samt att du har flerårig visuell erfarenhet. Om du har intresse och kunskap om våra varumärken och produkter, är det ett stort plus. - Goda digitala kunskaper samt erfarenheter av MS Office - Är pedagogisk och lösningsorienterad och har en god kommunikationsförmåga - Delar vår vision om ett aktivt liv - 1- 2 års erfarenhet som VM i butik, alternativt relevant VM utbildning Följ med på vår resa! Så om du delar vår passion för sport, försäljning och gemenskap, vill vi gärna höra från dig! Läs mer om vårt lag på vår Karriärsida, på Instagram WorkatStadium eller på Linkedin. Klicka på länken här för att komma till att av våra poddavsnitt och på 15 min få en inblick i hur det är att jobba på Stadium. Varaktighet/arbetstid Tjänsten är på 75% med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Ansökan Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail till att besvara ett personlighetstest och ett kapacitetstest. Det tar ca 30 minuter att besvara testen. Vi kommunicerar mestadels genom mail så se till att hålla koll på din inkorg, håll även koll på skräpposten för säkerhets skull. Eftersom vi alltid vill göra saker så enkelt som möjligt är det inte säkert att vi väntar till sista ansökningsdag innan vi går vidare i rekryteringsprocessen. Så vänta inte, sök redan nu. Välkommen med din ansökan. Come join the movement! Tycker du också att livet är roligare när det rör på sig? Hos oss på Stadium jobbar lagspelare som brinner för försäljning, sport och sportmode. Energi, mod och laganda är några av de grundstenar som gjort att det lilla familjeföretaget från Norrköping blivit en av Nordens största sportkedjor. Men vi stannar inte där. Genom innovation och enkelhet fortsätter vi att utvecklas med nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden. Tävlingsandan och passionen genomsyrar allt vi gör och vår mission är att inspirera och ge fler människor möjlighet till ett aktivt liv. Join the movement.
Om tjänsten Vi söker dig som har ett starkt engagemang för miljö och hållbarhet och vill dela med dig av dina kunskaper och inspirera den yngre generationen. Som utbildare i vårt projekt kommer du, tillsammans med en kollega, att utveckla och anpassa en vattenstation baserad på de globala målen, med fokus på vatten och sanitet. Under projektets gång kommer din huvudsakliga uppgift vara att på ett engagerande och inspirerande sätt förmedla kunskap om miljö- och hållbarhetsfrågor till 6:e klassare. Du kommer att leda eleverna genom olika stationer, där de får lära sig om energi, odling och vatten. Projektet genomförs utomhus, oavsett väder, och sträcker sig över 6–8 veckor, måndag till torsdag. Din profil Vi söker dig som har ett genuint intresse för natur, miljö och energi och som brinner för att dela med dig av dina kunskaper på ett pedagogiskt och inspirerande sätt, anpassat för barn och ungdomar. Du är självgående när det behövs, men trivs också med att samarbeta med andra i projektet för att uppnå gemensamma mål. För att lyckas i denna roll är det inte bara viktigt att ha goda ämneskunskaper, utan även att kunna inspirera och skapa intresse för de aktuella frågorna. Även om inga formella utbildningskrav ställs, krävs tidigare erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar. Vidare ser vi att du har ett starkt engagemang, driv och en energisk personlighet. Så söker du jobbet För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra en god kommunikation med våra sökande tar vi endast emot ansökningar via digital länk i annonsen eller vår hemsida. Om oss Precator Pedagogerna är experter på kompetensförsörjning för förskolor och skolor. Vi erbjuder engagerade och kompetenta vikarier samt stöd vid rekrytering av kvalificerad personal. Vi tänker långsiktigt i alla våra samarbeten, både med konsulter och kunder. Våra konsulter får möjlighet att prova på olika förskolor och skolor för att hitta sin ideala arbetsplats, medan våra kunder får chansen att bygga relationer och lära känna framtida medarbetare i praktiska arbetsmiljöer.
Om tjänsten Vi söker dig som har ett starkt engagemang för miljö och hållbarhet och vill dela med dig av dina kunskaper och inspirera den yngre generationen. Som utbildare i vårt projekt kommer du, tillsammans med en kollega, att utveckla och anpassa en vattenstation baserad på de globala målen, med fokus på vatten och sanitet. Under projektets gång kommer din huvudsakliga uppgift vara att på ett engagerande och inspirerande sätt förmedla kunskap om miljö- och hållbarhetsfrågor till 6:e klassare. Du kommer att leda eleverna genom olika stationer, där de får lära sig om energi, odling och vatten. Projektet genomförs utomhus, oavsett väder, och sträcker sig över 6–8 veckor, måndag till torsdag. Din profil Vi söker dig som har ett genuint intresse för natur, miljö och energi och som brinner för att dela med dig av dina kunskaper på ett pedagogiskt och inspirerande sätt, anpassat för barn och ungdomar. Du är självgående när det behövs, men trivs också med att samarbeta med andra i projektet för att uppnå gemensamma mål. För att lyckas i denna roll är det inte bara viktigt att ha goda ämneskunskaper, utan även att kunna inspirera och skapa intresse för de aktuella frågorna. Även om inga formella utbildningskrav ställs, krävs tidigare erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar. Vidare ser vi att du har ett starkt engagemang, driv och en energisk personlighet. Så söker du jobbet För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra en god kommunikation med våra sökande tar vi endast emot ansökningar via digital länk i annonsen eller vår hemsida. Om oss Precator Pedagogerna är experter på kompetensförsörjning för förskolor och skolor. Vi erbjuder engagerade och kompetenta vikarier samt stöd vid rekrytering av kvalificerad personal. Vi tänker långsiktigt i alla våra samarbeten, både med konsulter och kunder. Våra konsulter får möjlighet att prova på olika förskolor och skolor för att hitta sin ideala arbetsplats, medan våra kunder får chansen att bygga relationer och lära känna framtida medarbetare i praktiska arbetsmiljöer.
Arbetsbeskrivning: I rollen som Kassa och informationsmedarbetare på BAUHAUS har du en viktig roll då du är BAUHAUS ansikte utåt mot våra kunder. I din roll arbetar du i vår kassalinje med sedvanliga kassauppgifter samt i vår informationsdisk med kundservice genom att besvara frågor via disk, mail och telefon. Du är också vår första instans för hantering av reklamationer och återköp och därför är det viktigt att du har en ödmjukinställning, är serviceminded och professionell gentemot kundens behov och önskemål. Du ingår i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment vilket skapar stor variation i arbetet. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik. Vill du komma in i vår gemenskap, då kanske detta är jobbet för dig? Vem söker vi? Vi söker efter dig som tycker om och är duktig på att arbeta med människor samt är service- och kundfokuserad. Vi gillar att du är lösningsorienterad och har en positiv inställning till din omgivning. Du är behöver vara utåtriktad, självständig och flexibel för att trivas i rollen. Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är ett extra plus om du är praktiskt lagd med branscherfarenhet och/eller har varit hantverkare, men det är inte ett krav. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirarenade arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö. Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering Vi accepterar ingen form av korruption Vi arbetar för en hållbar utveckling Vi följer policyer,riktlinjer och lagkrav BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.
Arbetsbeskrivning: I rollen som säljare på BAUHAUS är du en nyckelspelare och ansiktet utåt mot våra kunder. Du arbetar mot din/dina avdelningar och främst med det sortiment som är på de avdelningarna. Du ska kunna agera rådgivande och sälja rätt produkter till våra kunder. Du kommer att ingå i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment vilket skapar stor variation i arbetet. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik. Vill du komma in i vår gemenskap, då kanske detta är jobbet för dig? Vem söker vi? Vi söker efter dig som tycker om och är duktig på att arbeta med människor genom att ge dem bästa tänkbara service. Du är lösningsorienterad, flexibel och har en positiv inställning till din omgivning. Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är ett extra plus om du är praktiskt lagd med branscherfarenhet och/eller har varit hantverkare, men det är inte ett krav. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirarenade arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö. Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering Vi accepterar ingen form av korruption Vi arbetar för en hållbar utveckling Vi följer policyer,riktlinjer och lagkrav BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.
Arbetsbeskrivning: I rollen som logistikmedarbetare ansvarar du för varans väg från lastbil till hylla. Det innebär framför allt att fylla på och prismärka varor på försäljningsavdelningarna så att varuhuset alltid är redo att ta emot kunder. Vår målsättning är att ha branschens finaste byggvaruhus så vi söker dig som har en känsla för ordning. Vi gillar att du är självständig och självstartande och att du tycker om att ge service. Du ingår i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment vilket skapar stor variation i arbetet. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik. Vill du komma in i vår gemenskap, då kanske detta är jobbet för dig? Vem söker vi? Vi söker efter dig som tycker om och är duktig på att arbeta med flöden. B körkort är ett krav, har du dessutom truckkort så är det ett plus. Vi gillar om du är en lösningsorienterad person som alltid försöker ha en positiv inställning till din omgivning. Du behöver gilla tidiga mornar då vissa arbetspass startar kl 05.00. Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi gillar om du är utvecklingsmotiverad och vill bidra till att vi bibehåller branschens bästa kundservice. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirarenade arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö. Vi delar med oss av erfarenheter och information Vi kommunicerar och tilltalar varandra på ett trevligt sätt Vi ger konstruktiv kritik och uppmärksammar framgång Vi arbetar för att skapa en roligare arbetsplats genom motivation. engagemang, utveckling och utbildning Vi respekterar varandras tid och arbete, tar ansvar för beslut, är tillgängliga och håller vad vi lovar Vi talar med varandra, inte om varandra Vi accepterar ingen form av diskriminering eller sexuella trakasserier. BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.
Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro?Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Upplands Väsby. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.kunden är en ung man som är bosatt i Upplands Väsby. Kunden tycker om att göra utflykter och tycker om att hitta på andra olika aktiviteter som tex promenader, simma eller träna . Kunden behöver all hjälp i sin vardag och mycket hjälp med strukturen i vardagen. Förekommande sysslor i hemmet som städ, matlagning, handling och tvätt mm ingår i arbetet. Du som söker denna assistans har en positiv inställning och kan känna in när du behöver ta ett kliv fram respektive bak. Vi tror att du är självgående och drivande vilket gör att du kan hjälpa kunden framåt med en positiv inställning till dagens aktiviteter. Livserfarenhet ses som positivt i denna assistans. Även kunskap om autism och dess påverkan ses som meriterande.Personliga egenskaper: Du är en person som trivs med att aktivt arbeta för att kunden ska få en tillfredsställande tillvaro. Vidare så ser du det som en självklarhet att alltid arbeta utifrån kundens behov och önskemål. Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Jobba deltid, extra vid sjukdomar och över sommaren.Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.Tillträde: Enligt överenskommelseVad händer nu?Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en resultatorienterad och analytisk strateg till enheten för social hållbarhet och säkerhet i Upplands Väsby kommun. Vi behöver din hjälp för att ta nästa steg i kommunens arbete inom social hållbarhet! Vi erbjuder dig Vi erbjuder ett arbete under stort eget ansvar i en stimulerande arbetsmiljö, med förmåner som semesterväxling och friskvårdsbidrag. Om oss Som strateg för social hållbarhet är du en del av enheten för social hållbarhet och säkerhet. Enheten arbetar för att stärka kommunens interna samordning, skapa ett effektivt och värdeskapande stöd till de andra kontoren samt skapa effektiva styr- och stödprocesser för hela organisationen för de områden som enheten ansvarar för. Enheten tillhör avdelningen för hållbar samhällsutveckling som i sin tur är den del av kommunledningskontoret. Enheten ansvarar även för kommunens strategiska arbete inom bland annat säkerhet, beredskap och brottsförebyggande arbete. Inom dessa strategområden finns dina arbetskollegor tillsammans med vår mer operativa resurs, trygghetsfältarna. Om tjänsten Tjänsten innebär ett övergripande ansvar för arbetet inom social hållbarhet och syftar även till att skapa synergier i samverkan med externa samverkansparter på både lokal och regional nivå. Du kommer att vara intern och extern föredragande av kommunens sociala hållbarhetsarbete i olika sammanhang. Kommunen har under det senaste året arbetat fram en gemensam strategi för kommunens arbete inom social hållbarhet och brottsförebyggande arbete. Tillsammans med dina kollegor som arbetar med brottsförebyggande frågor kommer du att ansvara för att driva kommunens arbete med den gemensamma strategin. Du kommer även att samarbeta med kollegor som arbetar med ekologisk hållbarhet. Agenda 2030 är bärande i arbetet och mål inom Agenda 2030 kopplas till de fyra målområden som styr arbetet med social hållbarhet. Tjänsten kommer att placeras i säkerhetsklass och ställer krav på svenskt medborgarskap. Bakgrundskontroll kommer att genomföras och provanställning kan komma att tillämpas. Är du den vi söker? Vi söker dig som har: - Relevant universitets- eller högskoleutbildning. - Flerårig erfarenhet av hållbarhetsarbete (ekonomiskt, socialt, ekologiskt) från offentlig alternativt privat sektor. - God vana av att arbeta i politiskt styrd organisation. - Mycket god svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av: - Verksamhetsstyrning. - Arbete i strategisk roll med dokumenterad effekt. - Strategiskt hållbarhets- alternativt kvalitetsarbete. - Arbete med Agenda 2030. - Arbete som ledare, konsult eller chef. Som person är du mycket strukturerad. Du är resultatorienterad och god förmåga att prioritera utifrån satta mål. Du har ett inbjudande, relationsskapande och motiverande förhållningssätt som motiverar människor att arbeta mot ett gemensamt mål. Du förstår vikten av ett analytiskt tillvägagångssätt för att skapa rimliga mål balanserat mot ett välgrundat faktaunderlag. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!
Säljare med teknikintresse och erfarenhet av affärsutveckling sökes till bolag på global marknad Vill du vara med i Gigasense AB resa att hjälpa tung industri med nollvisionen, dvs att det inte ska ske några olyckor där Gigasense säkerhetsprodukter för tunga lyft o höga dragkrafter används. Deras användare finns i över 40 länder på sex kontinenter, och de säljer både via distributörer och direkt till slutkunder. Produkterna är en mix av elektronik, mekanik och radar.Om rollen:Låt oss presentera ett företag med värdegrunden ”SKER”- Service Kvalitet Energi Respekt, och vars framgångsfaktorer är engagemang, inkludering och prestigelöshet. Till dem söker vi en affärsdriven säljare för att stärka Gigasense effektiva säljteam som idag består av tre personer, inklusive VD. Tillsammans med VD kommer du att identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla strategier som driver innovation och lönsamhet. Det ingår mycket resor, te x besök på olika branschmässor. Tiden de inte reser behöver de mestadels arbeta tillsammans, i Åkersberga. Hos Gigasense får du möjligheten att påverka och vara en del av ett dynamiskt team som arbetar med spännande kunder och produkter.För att lyckas i denna roll:Du gillar att resa, samt möta och anpassa dig till olika kulturer. Du accepterar att arbeta lågt och högt; till exempel att du ibland behöver städa demo-hyllan och packa demo-gods, tillsammans med övriga i teamet. De värdesätter kreativitet, analytisk förmåga och ett starkt intresse för teknik. Du behöver ha körkort och minst 5 års erfarenhet av affärsutveckling och B2B -försäljning. Professionell kunskap i svenska och engelska är krav. Om du kan annat språk utöver det är det ett stort plus.Låter detta som en intressant roll för dig?Sök redan idag! Vi behöver din ansökan, inkluderat CV, på svenska. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då anbudstiden är kort.NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi arbetar inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter förmåner som sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller vardagen.
Arbetsledare sökes till vår Burger King-restaurang! Vi söker efter en seriös, engagerad och motiverad person att fylla rollen som arbetsledare i vår restaurang. Som arbetsledare kommer du att spela en viktig roll i att se till att vår restaurang upprätthåller högsta standard och kundnöjdhet. Du kommer att leda, coacha och stödja vårt team av medarbetare genom att säkerställa att de har de resurser och verktyg de behöver för att utföra sina uppgifter på bästa sätt. Vi söker efter någon som har en stark arbetsmoral och en passion för servicebranschen. Du kommer att arbeta i ett högt tempo och krävs därför att kunna behålla lugnet och göra välgrundade beslut även i stressiga situationer. För att vara aktuell för rollen som arbetsledare bör du ha följande kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av att arbeta inom snabbmatsbranschen eller liknande bransch. Erfarenhet av att arbeta i en ledarskapsroll eller liknande position. Kunskap om livsmedelssäkerhet och hygienstandarder. God kommunikationsförmåga och förmåga att motivera och coacha medarbetare. Förmåga att arbeta flexibla tider, inklusive kvällar och helger. Vi är stolta över att kunna erbjuda en dynamisk och inkluderande arbetsmiljö där du har möjlighet att utveckla din karriär inom företaget. Vi erbjuder även konkurrenskraftiga löner och förmåner. Om du tror att du har vad som krävs för att vara vår nästa arbetsledare, skicka in din ansökan nu! Det är enkelt att ansöka, det tar bara några minuter. Ansökan består av några urvalsfrågor och tre korta videofrågor som du kan besvara när som helst. Vi prioriterar attityd och inställning över tidigare erfarenheter, så vi lägger stor vikt vid dina videosvar. Lycka till!
Välkommen till Burger King! Vi söker dig som gillar omväxling, att arbeta i ett högt tempo och som vill vara en del av vårt härliga team! Hos oss finns möjlighet till allt från ett extrajobb till att göra en komplett karriär. Vi älskar att se våra medarbetare utvecklas och växa med oss. Ett arbete hos oss på Burger King innebär flexibla arbetstider vilket gör att det går utmärkt att kombinera med till exempel studier. Om du värderar service, kvalitet och team-work är detta jobbet för dig! Vill du utvecklas och få nya erfarenheter? Vill du ge våra gäster fantastisk service och servera riktigt grymma burgare? Vill du ha kul på jobbet med härliga kollegor? Nu har du chansen – sök jobbet idag! Sök jobbet nu direkt på endast några minuter. Ansökningsprocessen består endast av några snabba urvalsfrågor och tre korta frågor som skall besvaras via video. Vi värdesätter attityd och inställning framför arbetslivserfarenhet och meriter. Vi lägger därför stor vikt på videosvaren och värdesätter att du tar din tid för att besvara dessa. Lycka till!
Vi söker dig som är en legitimerad lärare i hotell och turism. Är du dessutom trygg i din ledarroll och bra på att skapa goda relationer med dina elever? Ser du möjligheter istället för hinder och har ett positivt förhållningssätt? Läs mer om tjänsten nedan om beskrivningen stämmer in på dig! Vi erbjuder dig På Väsby Nya Gymnasium (VNG) får du en spännande tjänst där du möter personal och elever med olika bakgrunder. Du får arbeta med duktiga och behöriga lärare samt personal inom elevhälsan, ledning och administration. Som anställd i Upplands Väsby kommun får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner. Vi eftersträvar att våra medarbetare ska uppnå balans mellan arbetsliv och privatliv. Om oss Väsby Nya Gymnasium är en kommunal gymnasieskola med cirka 550 elever och 40 lärare. Skolan erbjuder sex olika program; samhällsprogrammet, ekonomiprogrammet, naturvetenskapsprogrammet, teknikprogrammet, hotell- och turismprogrammet samt introduktionsprogrammen. Skolan har även en pågående idrottssatsning med flera idrottsinriktningar. Vi erbjuder NIU inom simning och triathlon samt LIU inom fotboll, hockey och innebandy. Skolans lokaler är öppna och ljusa och befinner sig i ett hus där gymnasiet samverkar med både kulturskolan, folkbiblioteket och andra enheter. På skolan finns en stor multihall med gym och danssal. Elevunderlaget på VNG är heterogent och stämningen är familjär där mentorer, elevhälsan och skolledning har ett nära samarbete. Om tjänsten Som lärare på VNG ingår du i arbetslag och ämneslag tillsammans med erfarna och behöriga lärare som arbetar med att skapa en god inlärningsmiljö för skolans cirka 550 elever. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och kan ev. kombineras med mentorskap. Är du den vi söker? Vi söker dig som har: - Lärarlegitimation med behörighet i yrkesämnen inom hotell och turism - Erfarenhet av undervisning på gymnasienivå Som person är du strukturerad och trygg i din lärarroll genom att du bland annat är en god förebild för dina elever. Du är samtidigt lösningsorienterad och kan upprätthålla en god studiemiljö i klassrummet. Vidare är du relationsskapande och kan inspirera eleverna för dina yrkesämnen. Varmt välkommen med din ansökan! Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning: Vår kund är ett spännande globalt bolag i norra delarna av Stockholm och nu söker vi förstärkning till deras reskontrateam för ett vikariat. Du kommer att ansvara för leverantörsreskontraflödet för den svenska marknaden och bli en del av ett team på 7 personer som hanterar kund- och leverantörsreskontra för de nordiska länderna. Du kommer att sköta alltifrån inregistrering av fakturor till hantering av reserver och delaktighet i bokslutsarbetet. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar: • Fakturaregistrering • Betalhantering • Allokering av kostnader i tät dialog med operationsteamet • Avstämningar • Utredningar Vem är du? Vi söker dig med god erfarenhet av hela leverantörsreskontraflödet i en större organisation. Vidare har du god förståelse för redovisningen och kan hantera mer komplexa redovisningsfrågor som dyker upp i samband med leverantörsflödena. Som person är du orädd och kommunikativ. Du har ett öga för detaljer och kan se förbättringspotential i processer. Dessutom är du systemvan och god erfarenhet av att jobba i Excel. Då detta är en internationell organisation så ser vi det som självklart att ta uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Du erbjuds Vi erbjuder ett vikariat där du kommer att bli anställd på 6 månader hos vår kund. Du kommer att bli en del av en spännande internationell organisation i en rörlig miljö. Förväntad starttid är omgående. Tjänsten är förlagd på heltid och majoriteten av tiden utgår du från kundens kontor i Upplands Väsby. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Sara Winberg på sara.winberg@jurek.se Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek
Vi på Norlandia Förskolor söker dig som vill jobba som timvikarie på våra förskolor Stallet och Halsbandet i Upplands Väsby. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som timvikarie på Norlandia Förskolor Halsbandet och Stallet)?Hos oss får du möjligheten att följa med i samhällets utveckling kring förskola och skola. En god värdegrund innebär att ge barnen en inre kompass som de kan lita på och stärka dem genom livet. Vi anser att vi på förskolan har möjlighet att lägga grunden för barnen vidare i livet. På Norlandia Förskolor riktar vi blicken mot att bidra till en hållbar värld. Du som timvikarie är delaktig i att jobba med hållbarhetsfrågor via våra koncept som är en del av läroplanen. För oss är daglig fysisk rörelse ett måste både för barnen men också för dig som vuxen där du aktivt tar del av och driver Norlandiaskuttet tillsammans med dina kollegor. Måltidspedagogik, ekologisk och kravmärkt mat är en självklarhet hos oss. Du har ett gott förhållningssätt till barn, föräldrar och kollegor som präglas av tron på att alla vill och kan. Vi vill vara en lärande organisation där du som timvikarie förväntas lära och utvecklas tillsammans med dina kollegor. Vi sätter stor vikt vid din samarbetsförmåga samt att du tar ansvar för att skapa en god arbetsmiljö genom en positiv inställning och energirik arbetsglädje.Läs mer om våra koncept här.Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad i barns liv. Vi ser gärna att du har lätt att samarbeta med andra samt har en förmåga att vara flexibel och lyhörd för att anpassa efter barnens behov. Kvalifikationer: Vi ser gärna att du har utbildning eller pågående utbildning som barnskötare Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom förskola Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Om förskolan Halsbandet/Stallet Norlandia Förskolor Halsbandet, belägen i det natursköna området Sigma i Upplands Väsby, är en trygg och inspirerande plats där barn får möjlighet att utforska och växa. Förskolan har en stor och grönskande gård med spännande lekredskap som uppmuntrar till lek och upptäckter i naturen. Närheten till parker och skogsområden gör utomhuspedagogik till en naturlig del av vardagen. Med fem avdelningar och plats för totalt 110 barn erbjuder Halsbandets förskola en inkluderande och varm gemenskap där alla kan känna sig välkomna.Norlandia Förskolor Stallet, belägen i det familjevänliga området Runby i Upplands Väsby, är en varm och trygg plats där barn får möjlighet att utforska och utvecklas i sin egen takt. Med tre avdelningar och totalt 59 barn skapar vi en nära och inkluderande gemenskap där varje barn blir sett och uppmärksammat. Förskolan erbjuder en inspirerande utemiljö som uppmuntrar till både lek och upptäckarglädje. Närheten till Runbys natursköna omgivningar ger oss fantastiska möjligheter att integrera naturpedagogik i barnens vardag. Här får barnen en meningsfull vardag fylld med glädje, trygghet och äventyr. Övrig information Anställningsform: BehovsanställningOmfattning: VarierandeArbetstider: DagtidTillträde: OmgåendeVi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-04-31Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:Telefonnummer:E-postadress: camilla.gronqvist@norlandia.com Vill du veta mer om Norlandia Förskolor? Besök vår hemsida här.Varmt välkommen med din ansökan!
Är du en engagerad, erfaren och driven arkivarie som alltid strävar efter förbättring och utveckling? Vill du samarbeta med kollegor för medborgarnas bästa och samtidigt främjar forskningens behov? Har du erfarenhet av eller intresse för e-arkiv? Då kan du vara den personen vi söker. Vi erbjuder dig Som arkivarie hos oss har du en spännande och meningsfull roll. Vi har en arbetskultur där vi lär av och stödjer varandra. Här finns möjlighet att påverka kommunens arbetssätt i informationshanteringsfrågor. Dessutom finns utvecklingspotential med kompetenta och engagerade kollegor. Du har också möjlighet att arbeta hemifrån när arbetet är tillåter. Om oss Informationsförvaltningsenheten är en central funktion i kommunen som stödjer samtliga nämnder, styrelser och kontor i kommunens systematiska informationsförvaltningsarbete. På enheten arbetar dokumentcontrollers och arkivarier och leds av en enhetschef. Informationsenheten är organisatoriskt placerad under avdelning medborgarservice och kansli som består av informationsförvaltningsenheten, Väsby Direkt och enheten för nämndadministration. Om tjänsten Som arkivarie har du en nyckelroll i kommunens informationshantering. Du jobbar både strategiskt och operativt. Du kommer arbeta med att förvalta arkivmyndighetens e-arkiv. I ditt uppdrag ingår även att genomföra bevarande och gallringsutredning, utarbeta och förvalta kommunövergripande styrdokument, hantera begäran om arkivmyndighetens allmänna handlingar, sekretessprövning samt att ordna och förteckna arkivhandlingar. Du ger kontoren stöd i deras arbete t.ex. med hanteringsanvisningar, arkivbeskrivning och systemdokumentation. Du håller utbildningar, tar emot arkivhandlingar och utför tillsyn. Du medverkar i utvecklingsarbete som kopplar till informationsförvaltning. I vissa perioder kommer du att leda projekt. Du rapporterar till enhetschefen. Arbetet är omväxlande och stimulerande och innebär många kontakter med bland annat handläggare på kontoren, IT, medborgare och e-arkivets leverantör. Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras inför anställning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. 6 månader provanställning kan komma att tillämpas. Är du den vi söker: Vi söker dig som har: - flera års erfarenhet som arkivarie med likande arbetsuppgifter. - universitets- eller högskolutbildning i arkivvetenskap eller motsvarande. - erfarenhet av eller intresse för att förvalta e-arkiv som slutarkiv - grundläggande IT-kunskap och ha goda kunskaper i gällande lagar och regler inom offentlig sektor. - grundläggande kunskap om digitalt bevarande, e-arkiv samt FGS paketstruktur eller motsvarande. - erfarenhet av utvecklingsarbete inom informationsförvaltning. Det är meriterade om du har: - också har universitets- eller högskolutbildning i systemvetenskap. - erfarenhet som arkivarie i kommunal verksamhet. - erfarenhet av projektledning. - erfarenhet av att arbeta i en central funktion i en stor organisation och samarbeta med registratorer/dokumentcontrollers. - erfarenhet av att utarbeta verksamhetsbaserad informationsredovisning där klassificeringsstruktur ingår. Personliga egenskaper som krävs för tjänsten är att du är noggrann, lyhörd och strukturerad. Du behöver också vara serviceinriktad, kommunikativ, självgående och ha en god samarbetsförmåga. Du trivs i en omväxlande roll och har förmåga att hantera stress. Du ska vara van vid att organisera ditt arbete på ett effektivt och överskådligt sätt och är samtidigt en målinriktad person. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!
Om Nannynu! / About Nannynu!Vi är ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag och stolta över att ha kollektivavtal och bra villkor våra alla våra anställda barnvakter.Vi tror på att leverera barnvakter i världsklass och då vi är ett växande företag söker vi nu Dig som vill ge dig ut på nya äventyr som barnvakt/nanny. Vi ser till att du får jobba i en barnvaktsfamilj som passar in på din profil och att du utbildas i bland annat Barn-HLR och barnolycksfall i samband med att du börjar jobba som barnvakt på nanny.nu. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef och ett roligt extrajobb som är en merit för livet! Om uppdraget / About the assignmentEngelsktalande familj i Upplands Väsby med ett barn (13 månader) önskar hjälp med barnpassning 4 dagar per vecka, mellan kl. 13:00-16:00. Familjen är flexibla mellan måndag-fredag. Din profil / Your profileÄr du en person som vill underlätta andra människors vardag i form av barnpassning samtidigt som du har ett roligt extrajobb? Vill du ansvara för det finaste en familj har, nämligen barnen, och samtidigt hjälpa föräldrar att få ihop barnpassningen? Vill du skratta, busa och bidra till att barnen får en fantastisk stund tillsammans med en person de kan se upp till? Vill du bli en del av ett företag som levererar barnpassning i världsklass? Då ska du söka jobbet som barnvakt hos en av våra familjer!Då barnvakt är ett extraarbete ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier eller deltidsjobb och för att det ska bli en långsiktig relation vill vi att du har en rimlig restid till familjen (vi brukar tänka oss runt 30 minuter).Sök jobb som barnvakt hos oss idag!Vi erbjuder / What we offerBörjar du jobba som barnvakt hos oss så kan vi erbjuda dig ett roligt och meningsfullt extraarbete med goda villkor då vi har kollektivavtal.Du får dessutom:Nannycertifieringskurs där du lär dig mer om barnvaktsjobbetKurs i barn-HLRFörsäkring till, från och under arbetetVi vill ha ett löneupplägg som känns bra för alla kompetensprofiler och åldrar därför öppnar vi upp för individuell lönesättning för alla som en har gymnasieexamen. För alla som fortfarande går i gymnasiet har vi en fast timlön på 132,15 - 165,19 kr/timme inkl. semesterersättning.Ob-tillägg samt storhelgstilläggMöjlighet till fast avtal med garanterade timmarMöjlighet till fortsatt arbete inom koncernen Vid anställning som barnvakt hos oss begär vi utdrag ur belastningsregistret.Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan.
Vi på Norlandia Förskolor söker dig som vill jobba som förskollärare på vår förskola Vågen i Upplands Väsby. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!Vad innebär jobbet som förskollärare på Norlandia Förskolor Vågen?Hos oss får du möjligheten att följa med i samhällets utveckling kring förskola och skola. En god värdegrund innebär att ge barnen en inre kompass som de kan lita på och stärka dem genom livet. Vi anser att vi på förskolan har möjlighet att lägga grunden för barnen vidare i livet. På Norlandia riktar vi blicken mot att bidra till en hållbar värld. Du som förskollärare är drivande i att jobba med hållbarhetsfrågor via våra koncept som är en del av läroplanen. För oss är daglig fysisk rörelse ett måste både för barnen men också för dig som vuxen där du aktivt tar del av och driver Norlandiaskuttet tillsammans med dina kollegor. Måltidspedagogik, ekologisk och kravmärkt mat är en självklarhet hos oss. Du har ett gott förhållningssätt till barn, föräldrar och kollegor som präglas av tron på att alla vill och kan. Vi vill vara en lärande organisation där du som förskollärare förväntas leda och lära dina kollegor. Vi sätter stor vikt vid din samarbetsförmåga samt att du tar ansvar för att skapa en god arbetsmiljö genom en positiv inställning och energirik arbetsglädje.Läs mer om våra koncept här.Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad i barns liv. Vi ser gärna att du har lätt att samarbeta med andra samt har en förmåga att vara flexibel och lyhörd för att anpassa efter barnens behov.Kvalifikationer: Utbildad förskollärare med förskollärarlegitimation Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Du är väl förtrogen med läroplanens mål utifrån undervisning och lärande. Du har erfarenhet av att arbeta och leda det systematiska kvalitetsarbetet på gruppnivå. Du har goda kunskaper i Office365 Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom förskoleverksamhet Om förskolan VågenFörskolan Vågen är en relativt nystartad förskola som befinner sig på en spännande resa med att bygga upp en gemensam grund för utbildningen. Förskolan har totalt 72 barn fördelade i fyra grupper. Vågen ligger i Väsby centrum med goda kommunikations möjligheter och med närhet till många parker och skogsområden. Vi har ljusa nybyggda lokaler och en egen gård. Vi lägger stor vikt vid att arbeta med språket och tydliggörande pedagogik.Vill du vara med och utveckla förskolan tillsammans med oss? Vad erbjuder vi dig?Hos oss på Norlandia förskolor erbjuder vi dig kompetensutveckling varje termin utifrån förskolans prioriterade mål och satsningar. Du får ta del av våra unika koncept, kompetensutvecklingsdagar på förskolan, centrala insatser samt genom utbud i vår digitala lärplattform. Övrig informationAnställningsform: TillsvidareOmfattning: 100%Arbetstider: 6:30-17:00Tillträde: SnarastVi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-05-10Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:Telefonnummer: 076-3967246E-postadress: kirsi.pihl@norlandia.com Vill du veta mer om Norlandia Förskolor? Besök vår hemsida här.Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad säljare till vår butik i Upplands Väsby som vill inspirera fler till ett aktivt och roligt liv med hästen i fokus. Som säljare hos oss kommer du - ge varje kund det lilla extra - bjuda på dig själv, ta ansvar och vara en lagspelare - packa upp varor och se till att det är snyggt exponerat i butiken Vem söker vi? Vi tror att du brinner för försäljning, har lätt för att skapa kundkontakter, är initiativrik och gärna ger det lilla extra. Du gillar när det är full fart, är en bra problemlösare och vet att det gynnar alla när vi jobbar tillsammans och har roligt på jobbet. Du har erfarenhet av att arbeta i butik, är över 18 år och självklart kan du häst och hästutrustning. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett kul jobb i ett företag som kan hästar och hundar. Du kommer ha kollegor och dagligen träffa kunder som delar ditt stora intresse inom häst och hund. Vi är ett team med kompetenta och engagerade medarbetare som trivs tillsammans och jobbar mot samma mål. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 11h/v. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.Tillträde i maj 2025 enligt överenskommelse. Ditt engagemang, vår styrka! Vi som arbetar på Hööks vet vad vi pratar om. Tillsammans har vi 490 hästar och drygt 300 hundar. Vårt engagemang, kunskap och passion för hästsport gör oss unika och skapar stolthet och arbetsglädje. När vi trivs på jobbet trivs även våra kunder hos oss. Vi vill inspirera till ett aktivt och roligt liv med hästen i fokus och vår affärsidé är tydlig: Vi erbjuder alla aktiva utövare av hästsport ett prisvärt sortiment av utrustning, kläder och skor med rätt design, funktion och kvalité. Engagemang, omtanke, samarbete och en helhjärtad passion för häst och hund är vår gemensamma styrka som gör det möjligt för oss att utvecklas som arbetsgivare, skapa tillväxt och ge det lilla extra till våra kunder. Familjeföretaget Hööks grundades 1931 och har gått från att vara det lilla sadelmakeriet till att vara Nordens ledande detaljhandeln inom Hästsport med 57 butiker i Sverige, Danmark, Norge och Finland och en ständigt växande e-handel. Hööks Hästsport AB omsätter 590 miljoner och varje år tar våra 450 engagerade och kunniga medarbetare emot ca 2 miljoner kunder i våra butiker. Hööks Hästsport AB är sedan 2019 en del av Jula AB koncernen. www.jula.se
Drivs du av att arbeta med människor och vill verkligen göra skillnad för våra kunder varje dag? Ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng!Vi på Attendo söker nu en undersköterska med intresse för administrativa uppgifter till Fresta Södra Alle' i Upplands Väsby. Tjänster innefattar att arbeta som undersköterska på Demensavdelning men att även att samarbeta med gruppchefen på våningsplanet gällande vissa administrativa uppgifter. Du kommer bli upplärd i de systemen som du kommer arbeta i så inga förkunskaper krävs, men du ska ha ett intresse för administration och viss datavana.Om rollen Som undersköterska hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra kunder. Du ansvarar för att ge en god vård och omsorg till våra kunder. Att skapa en positiv och social atmosfär under måltiderna är en stor del i din roll samt att kunna bidra med olika aktiviteter som förgyller vardagen för våra äldre.Kvalifikationer Undersköterskeutbildning om minst 1350p. Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska. Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) God datorkunskap/datorvana Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Personlig omvårdnad enligt verksamhetens rutiner med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål Vid behov hjälpa till med att exempelvis förbereda, laga och servera måltider, städ, tvätt m.m. Utföra dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser Samarbeta med externa och interna kontakter såsom gode män, anhöriga, boende, sjuksköterska och rehab-personal. Vem är du?Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Som person är du självständig, ödmjuk, noggrann och ansvarsfull. Du brinner för vård av äldre, ser individens behov och är engagerad i deras närstående.Du blir en del av ett engagerat medarbetarteam som alla strävar att göra det där lilla extra. Det är därför en viktig att man har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Meriterande: Erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen Erfarenhet av delegering. Vad kan vi erbjuda dig?Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+, i samarbete med Benify.Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.Sista ansökningsdag 21/4 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om AttendoAttendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst.Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. SammanfattningRoll: UndersköterskaAnställningsform: Tillsvidare med en inledande provanställning på 6 månaderTjänstgöringsgrad: ca 80% med möjlighet att arbeta merArbetstid: Dagtid, kvällar och helger.Tillträde: Enligt överenskommelseVälkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
SÄLJARE – NÄSTA STEG FÖR DIG SOM GILLAR ATT PRATA MED FOLK Har du ett driv i magen, lätt för att ta kontakt – och vill göra något meningsfullt?Vi söker nu fler säljare som vill vara med och hjälpa villaägare att sänka sina elkostnader, öka komforten hemma och samtidigt göra en insats för miljön.VI UTBILDAR DIG Du behöver inte ha varit säljare tidigare – vi lär dig från grunden. Det viktiga är att du har energi, vågar ta kontakt och har viljan att utvecklas. Många av våra bästa har bakgrund inom service, bygg eller andra praktiska yrken.OM ROLLEN Du jobbar ute på fältet – i bostadsområden, på event och mässor – och hjälper till att hitta rätt kunder för våra energismarta produkter. Du lyssnar in, presenterar lösningar och bygger förtroende hemma hos kund.VI ERBJUDER DIG En strukturerad säljutbildning och en tydlig väg in i yrket Ett meningsfullt jobb där du gör skillnad för både kund och klimat Ett starkt team med bra stämning, delaktighet och energi Möjlighet att växa och utvecklas inom företaget Grundlön + prestationsbaserad ersättning VI TROR ATT DU ÄR: Social, orädd och trygg i kontakt med nya människor Driven av att utvecklas och nå mål En lagspelare som trivs med frihet under ansvar OM OSS Vi på Nya Energihem Norden jobbar med att hjälpa fastighetsägare spara pengar och minska sin klimatpåverkan genom smarta produkter som solceller, batterier, värmepumpar, fönster och takbyten. Vi sköter hela processen från rådgivning till färdig installation – och växer snabbt. Bakom oss har vi Bragnum Invest som stabil ägare.ANSTÄLLNING: Heltid, 6 månaders provanställning LÖN: Fast lön + prestationsbaserad ersättning