Lediga jobb i Ulricehamn
På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb i Ulricehamn. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.
Visar 20 av 58 jobb
Om företaget NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Tjänstebeskrivning Vi söker dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - exempelvis studier, deltidsjobb, elitidrottare, egenföretagare eller pensionär och vill jobba extra! Nu söker vi dig som även kan arbeta någon vardag i veckan! Vi ser därför gärna att du har ett jobb där du exempelvis arbetar långa arbetspass men färre dagar, helger eller annat som är lämpligt att kombinera med ett extrajobb hos oss. Extrajobb under studietiden är en utmärkt möjlighet att förvärva arbetslivserfarenhet och göra dig mer attraktiv på arbetsmarknaden när du har avslutat dina studier. Nu söker vi dig som vill extrajobba inom industrin hos vår kund utanför Ulricehamn. Arbetsuppgifterna kan variera, vilket ger dig möjligheten att snabbt bygga upp arbetslivserfarenhet och förstärka ditt CV för framtida karriärmöjligheter. Dessutom ger extrajobbet dig en fot in i det företag du arbetar på och möjlighet att utvidga ditt professionella nätverk. Arbetstiderna kan vara dag, kväll, natt och helg! Kvalifikationer Vi erbjuder dig en fantastisk möjlighet att anpassa ditt studie- eller arbetsschema så att du kan arbeta extra när det behövs. För att jobba extra hos oss behöver du : * Vara minst 18 år gammal * Ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift * Ha en annan huvudsaklig sysselsättning, exempelvis studier eller arbete. * Körkort och tillgång till bil Meriterande (men inget krav) om du sedan tidigare har: * Industrivana * Goda datorkunskaper * Truckkort Vi ser även att du är en duktig lagspelare som kan hantera stressiga situationer och utför ditt arbete med noggrannhet. Låter det intressant? Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Om företaget Är du en händig och engagerad person med ett öga för detaljer? Vill du vara en del av ett dynamiskt team inom tillverkningsindustrin? Vi på NearYou söker just nu montörer och maskinoperatörer för spännande uppdrag hos vår kund i Ulricehamn. Tjänstebeskrivning Som konsult hos NearYou kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter beroende på din erfarenhet och kompetens. Vi matchar dig med uppdrag där du får använda och utveckla dina färdigheter inom områden som: • Montering: Installation och sammansättning av komponenter enligt specifikationer. • Maskinoperatör: Övervakning och drift av produktionsmaskiner för att säkerställa effektiv produktion. Har du dessutom erfarenhet av lödning eller teknisk montering är det meriterande. Innehav av truckkort är starkt meriterande och kan öppna upp för fler arbetsuppgifter. Kvalifikationer Vem är du? Vi söker dig som: • Har erfarenhet inom tillverkningsindustrin (meriterande men inget krav) • Har truckkort (meriterande) • Är nyfiken, initiativtagande och målinriktad • Kan arbeta både självständigt och i grupp • Har ett problemlösande tänkande och kan anpassa dig till olika arbetsmiljöer Krav: • B-körkort och tillgång till egen bil. • Möjlighet att arbeta skift vid behov. Du kommer initialt att anställas av NearYou med möjlighet till övergång till kundföretaget på sikt. Vi erbjuder en flexibel och dynamisk arbetsmiljö där du får chans att utveckla dina kunskaper, bredda din erfarenhet och bygga starka relationer. Låter det intressant? Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Vill du ha ett aktivt och flexibelt sommarjobb där du får arbeta med kända varumärken i butik? Trivs du med eget ansvar och gillar att se resultat av ditt arbete? Då kan rollen som Merchandiser vara perfekt för dig!Att jobba hos oss! - SRB Retail House Som merchandiser hos SRB Retail House ansvarar du för att butikshyllorna alltid är välfyllda och att produkterna exponeras på ett säljande sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:Påfyllning och skötsel av varor, t.ex. konfektyr (lösvikt och förpackat)Kontroll av skyltning och omexponering vid behovBeställning av varor och uppföljning av lagerstatusKontakt med butikspersonal och säkerställande av butikens behovArbeta självständigt i butik och eventuellt besöka flera butiker under en dagI denna roll är frihet under ansvar viktigt - du planerar och genomför ditt arbete självständigt men har alltid stöd från din områdesansvariga och andra stödfunktioner på SRB Retail House. Vem vi sökerVi söker dig som vill arbeta under sommaren veckorna 26, 27, 28 och 29. Tjänsten är på ca 15h/vecka.För att trivas i rollen ser vi att du:Har ett intresse för dagligvaruhandeln och gillar ett fysiskt aktivt arbeteÄr lösningsorienterad, kommunikativ och arbetar effektivt i högt tempoTrivs med att arbeta självständigt och byta miljö under arbetsdagenÄr morgonpigg - vi startar arbetsdagarna tidigt på morgonenHar körkort och tillgång till egen bil (krav) eftersom du kommer att besöka butiker i Skene, Tranemo och UlricehamnMeriterande:Tidigare erfarenhet av arbete i butik eller inom dagligvaruhandelnVad vi erbjuderLön enligt Handels kollektivavtalMilersättning - start och slut vid hemmetBetald restid mellan butikerPraktisk utbildning i butik vid start Möjlighet till fortsatt extraarbete efter sommaren - vid kampanjer, arbetstoppar och semestervikariatOm SRB Retail HouseVi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik.Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden.AnsökanLåter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.Varmt välkommen med din ansökan!Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb#jobbjustnu
Om företaget Tranemo Bil AB är ett etablerat företag inom bilbranschen som grundades 2010. Vi erbjuder ett brett utbud av genomgångna bilar till konkurrenskraftiga priser och driver en modern bilverkstad som utför service och reparationer av alla bilmärken med bibehållen garanti och trygghet. Utöver vår bilförsäljning och verkstad erbjuder vi tjänster som däckservice, hjulinställning och däckförvaring. Hos oss är stämningen familjär och arbetsklimatet präglas av gemenskap och trivsel. Vi är ett mindre företag där du snabbt blir en del av ett glatt och kompetent team. Om tjänsten Vi söker nu en fordonstekniker/bilmekaniker för att förstärka vårt team! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: • Service, felsökning och reparationer av personbilar och lätta lastbilar. • Arbete med modern utrustning för att hålla fordon i toppskick. • Hjulskifte, montering och balansering under däcksäsong. Vi söker dig som Har en fordons-teknisk utbildning. Har några års erfarenhet inom bilverkstad. Har specialkunskap eller andra relevanta utbildningar (meriterande). Är en lagspelare med positiv inställning och en vilja att utvecklas. B Körkort är ett krav Vi erbjuder En tillsvidareanställning på heltid med trygghet och långsiktig utveckling. Individuell lönesättning baserad på erfarenhet och kompetens. Friskvårdsbidrag och försäkring via Fora Kontinuerlig utbildning och möjlighet till vidareutveckling.Denna tjänst hjälper Jobcenter Recruitment oss med urval av kandidater. Vi behandlar inte ansökan via mejl. Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att träffa dig för ett informellt möte där vi kan presentera vår verksamhet och lära känna dig bättre. Välkommen till Tranemo Bil AB där du får växa och utvecklas i en trivsam arbetsmiljö!
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Tillväxtenheten är den del av kommunförvaltningen som ansvarar för näringslivsfrågor och arbetar strategiskt för att skapa en gynnsam miljö för företagande och tillväxt i kommunen. Enheten verkar utifrån den beslutade näringslivsstrategin och säkerställer att de aktiviteter och mål som fastställts i handlingsplanen genomförs och uppnås. Genom nära samverkan med företag, organisationer och andra offentliga aktörer arbetar enheten för att stärka kommunens näringsliv och skapa långsiktig hållbar tillväxt. Arbetet inom tillväxtenheten är fokuserat på fyra centrala områden: • Kommunens service och bemötande • Tillväxt för befintligt näringsliv • Entreprenörskap och nyföretagande • Nyetableringar Vill du vara med och utveckla Ulricehamns kommun som en attraktiv destination för både besökare och invånare? Har du ett stort kontaktnät, god lokalkännedom och förmåga att skapa samarbeten över kommun- och regiongränser? Då kan detta vara rollen för dig! ARBETSUPPGIFTER I dina arbetsuppgifter ingår bland annat; • Delta i det strategiska utvecklingsarbetet i staden • Rådgivning information och stöd till befintliga och blivande företag • Arbeta med utvecklingen av befintliga företag i kommune • Förmedla kontakter till företag och företagarföreningar • Organisera träffar för företag om våra frågor • Arbeta med olika undersökningar och utredningar • Samverka med näringslivet och andra externa aktörer för att utveckla handeln. • Arbeta proaktivt för att attrahera handelsetableringar, evenemang och aktiviteter till Ulricehamns kommun. • Omvärldsbevaka och identifiera trender inom handel. • Marknadsföra Ulricehamns kommun som handelsdestination genom strategiskt nätverksbyggande och kommunikation. • Arbeta över kommun- och regiongränser för att skapa samarbeten och synergier. • Fungera som en spindel i nätet och använda kommunens resurser på bästa sätt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning på minst gymnasienivå, gärna med eftergymnasial utbildning inom exempelvis marknadsföring, handel, samhällsplanering eller näringslivsutveckling. Du har dokumenterad erfarenhet av att driva projekt i komplexa organisationer, gärna inom handel, stadsutveckling eller näringslivssamverkan. Du har god förståelse för handelsnäringens villkor, utmaningar och möjligheter gärna genom tidigare arbete inom näringslivet. Vidare har du stor datorvana, samt erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg och kommunikationsplattformar. Du har mycket goda språkkunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Att arbeta målinriktat och resultatorienterat faller sig naturligt för dig. Du har en god kommunikativ förmåga, både i dialogen med näringsidkare och i kontakter med interna och externa samarbetspartner. Erfarenhet av arbete i en offentlig, politiskt styrd organisation är meriterande men viktigast är att du har förståelse för de särskilda förutsättningar som råder i sådan verksamhet. Som handelsstrateg är du en naturlig relationsbyggare med ett stort intresse för stadsutveckling, lokal handel och samverkan mellan offentlig och privat sektor. Du är en lagspelare som trivs i samarbete med andra och har en naturlig förmåga att skapa förtroende i mötet med olika aktörer. Samtidigt är du självständig, initiativrik och ansvarstagande, med drivkraften att ta idéer hela vägen från planering till genomförande. Du har ett strategiskt helhetsperspektiv, samtidigt som du besitter en god operativ förmåga att omsätta idéer i praktisk handling. Rollen som handelsstrateg innebär många kontaktytor och varierade uppgifter något du trivs med och hanterar med struktur och flexibilitet. Med ditt positiva och engagerade förhållningssätt ser du möjligheter även i utmanande situationer. Du bidrar aktivt till utveckling genom ditt engagemang, din samarbetsförmåga och ditt intresse för handelns roll i en levande och attraktiv kommun. ÖVRIGT Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du omfattas av skyddad identitet/sekretessmarkering, kontakta då annonsens kontaktperson. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Är du underhållselektriker som söker nya utmaningar? Då kanske detta är något för dig! Vi söker en underhållselektriker till modernt företag utanför Ulricehamn! I rollen ansvarar du för att säkerställa driftsäkerhet och produktionskapacitet genom förebyggande underhåll, felsökning och ständiga förbättringar. Arbetsuppgifter: Förebyggande och avhjälpande underhåll av elektrisk utrustning Felsökning och förbättringsarbeten Rapportering i underhållssystem Vi söker dig som: Utbildning inom el/automation eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet inom styr- och reglerteknik, elektromekanik, pneumatik och hydraulik Goda IT-kunskaper och erfarenhet av underhållssystem Svenska i tal och skrift B-körkort Tjänsten är förlagd till dagtid med möjlighet till beredskap. Din karriär hos TopWork – Det här kan du förvänta dig: En trevlig och stöttande arbetsmiljö där teamwork står i fokus. Personligt stöd – Som anställd hos oss får du en personlig kontaktperson som hjälper dig genom hela din anställningstid. Kompetensutveckling – Möjlighet till utveckling inom ditt yrke, så att du kan växa tillsammans med oss. Är du den vi söker? Ansök redan idag och bli en del av vårt team! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete
Är du den vi söker?Har du driv, gillar att jobba i team och söker en arbetsplats där samarbete och engagemang är en självklar del av vardagen? Vill du vara med och bidra till en produktion där kvalitet, säkerhet och förbättringar går hand i hand? Då är detta din nästa utmaning! Om företagetVi är ett stabilt och växande industriföretag som utvecklar och tillverkar innovativa förpackningslösningar för färg- och kemiindustrin. Våra produkter når kunder i hela Europa, med produktionsenheter i Sverige och Finland.Trots vår storlek är känslan här familjär – vi bryr oss om varandra, vi samarbetar och vi tror på att göra saker tillsammans. För oss är det viktigt att du inte bara står vid maskinen – vi söker dig som vill vara delaktig, som har energi och gärna kommer med idéer. Våra värderingar ligger till grund för allt vi gör, och vi letar efter dig som vill leva upp till dem i sin yrkesroll.Om tjänstenSom truckförare har du en viktig roll i att stötta produktionen med rätt material i rätt tid. Du arbetar nära operatörer och kollegor för att skapa ett effektivt flöde genom att förflytta, packa och förbereda gods enligt våra rutiner. Du bidrar till ordning, säkerhet och ständiga förbättringar i hela logistikkedjan.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Säkerställa en trygg arbetsmiljö Daglig säkerhetskontroll och underhåll på truck enligt IDUS-listan Effektiv och tydlig skiftöverlämning Placera gods på rätt plats i produktionen Säkerställa att rätt plåt finns på rätt bana enligt operatörens önskemål (T&L) Utföra batteribyten och smörjning enligt instruktioner Hålla ordning och reda på lager och arbetsytor Hantera tomma fat och pallar Packa och packa upp plåt vid behov Deltaga i dagliga pulsmöten Ständigt arbeta med förbättringar och effektiviseringar Stötta produktionen utifrån ledningens behov Inför kommande ordrar förväntas du: Ha framförhållning med plocklistor Kontrollera plåttillgång via LS24 Se till att rätt palltyper finns tillgängliga Du har också ett ansvar att: Stoppa farligt arbete Reagera på och rapportera avvikelser och avvikande produkter Lämna förbättringsförslag Vi söker dig som har: (Ska-krav) Ritningsläsning och grundläggande mätteknik TIA-utbildning (Truck i Arbetsmiljö) Truck- och traversutbildning Samarbetsförmåga och vilja att bidra i teamet Ordning och struktur i arbetet Initiativförmåga och ansvarskänsla Flexibilitet när behoven i produktionen skiftar Meriterande: Förståelse för Lean-arbete och ett förbättringsdrivet arbetssätt Välkommen med din ansökan!Vi erbjuder dig en viktig roll i en trivsam och lösningsorienterad arbetsmiljö. Hos oss får du möjlighet att påverka och växa i din yrkesroll. Urval sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Ambulerandekonsult:Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. KontaktuppgifterHar du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com Rekryteringsarbetet sker löpande.Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS ProfessionalsDFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Truckförare | Transport | Logistik |Ulricehamn |
Har du driv, gillar att jobba i team och söker en arbetsplats där samarbete och engagemang är en självklar del av vardagen? Vill du vara med och bidra till en produktion där kvalitet, säkerhet och förbättringar går hand i hand? Då är detta din nästa utmaning!Om företagetVi är ett stabilt och växande industriföretag som utvecklar och tillverkar innovativa förpackningslösningar för färg- och kemiindustrin. Våra produkter når kunder i hela Europa, med produktionsenheter i Sverige och Finland. Trots vår storlek är känslan här familjär – vi bryr oss om varandra, vi samarbetar och vi tror på att göra saker tillsammans.För oss är det viktigt att du inte bara står vid maskinen – vi söker dig som vill vara delaktig, som har energi och gärna kommer med idéer. Våra värderingar ligger till grund för allt vi gör, och vi letar efter dig som vill leva upp till dem i din yrkesroll.Om tjänstenSom Maskinoperatör / Operatör blir du en viktig del i vår produktionskedja. Du arbetar med moderna maskiner och har ansvar för både drift, kvalitet och enklare underhåll. Du får också möjlighet att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av våra arbetsmetoder.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Producera enligt plan och säkerställ rätt kvalitet Stoppa farligt eller avvikande arbete Rapportera producerade antal och eventuella kassationer i affärssystemet Utföra maskinomställningar och operatörsunderhåll Delta i pulsmöten och förbättringsinitiativ Hålla ordning på arbetsområdet och rapportera avvikelser Stötta kollegor vid behov – vi jobbar som ett team Vara delaktig i utbildning av nya operatörer Vi söker dig som: Har erfarenhet av ritningsläsning och mätteknik Har kunskap inom TIA och ställarbete Har truck- och traversutbildning (för de det gäller) Är ansvarstagande, flexibel och gillar samarbete Har energi, driv och vill utvecklas tillsammans med oss Följer våra värderingar – de är viktiga för vår gemenskap och framgång För arbete i PU-cell krävs även godkänt tjänstbarhetsintyg för allergiframkallande kemikalier.Meriterande: Stort tekniskt intresse Förståelse för Lean-arbetssätt Vi erbjuder: Ett familjärt arbetsklimat med korta beslutsvägar En roll där du får växa, påverka och bidra Trygghet i ett stabilt och långsiktigt ägt företag Kollegor med energi, värme och viljan att göra ett bra jobb – tillsammans Ambulerandekonsult:Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. KontaktuppgifterHar du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com Rekryteringsarbetet sker löpande.Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS ProfessionalsDFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | industri |Ulricehamn | Logistik |
Primär är en koncern bestående av Primär Service Management, Primär Fastighetsförvaltning och Primär Lokalvård. Primär som koncern är tillräckligt stor för att ha resurser att leverera till alla typer av kunder, men tillräckligt små för att vara kundnära och flexibla över hela Sverige. Vi är både specialister och generalister – våra olika verksamhetsområden ligger i framkant inom sina respektive områden – oavsett om det handlar om kaffe på jobbet, specialiststäd, ventilation eller att installera koaxial/fiberkabel från vår teknikavdelning. Primär har sedan starten 1987 vuxit till ett rikstäckande bolag och är idag ett av Sveriges största förvaltnings- och fastighetsserviceföretag. För närvarande är vi ca 600 anställda och omsätter närmare 550 Mkr. Vårt huvudkontor finns i Göteborg men vi är verksamma i stora delar av landet. Nu söker vi anställda till nytt spännande uppdrag i Ulricehamn inom butiksmiljö. Arbetsuppgifter Som lokalvårdare hos Primär ansvarar du för inre skötsel av fastigheten, med fokus på lokalvård. Arbetsuppgifterna består bland annat av: • Butiksstädning inom livsmedel • Varierande arbetstider (kvällar och helger) Kvalifikationer Bra språkkunskap i svenska Lokalvårds erfarenhet på 1 år Städutbildning är meriterande Personliga egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad, tycker om kundkontakter och känner dig mån om att ditt arbete blir väl utfört. Som person är du ansvarsfull och ordningsam, och kan trivas med att växla mellan olika arbetsuppgifter På Primär arbetar vi utifrån våra värderingar Tillsammans, Framåt och Kul. Vi erbjuder Anställningen startar med 6 månaders provanställning med lön enligt kollektivavtal. Tillämpligt kollektivavtal är Serviceentreprenad Fastighets. Om Primär Primär startades 1987 och idag är vi nästan 600 medarbetare, omsätter cirka 550 Mkr och är i stark utveckling. Vi är stolta över vår höga kund- och medarbetarnöjdhet. Primär har en stark inriktning på kvalitet, miljö och arbetsmiljö och är ISO- certifierade. För mer information Välkommen att kontakta verksamhetschef Josefine Lippens på Josefine.lippens@primar.se Varmt välkommen med din ansökan snarast. Urvalsprocessen sker löpande.
UPPDRAG & PERIODHealth Connect erbjuder Välbetalda uppdrag med schyssta, förmånliga villkor!Vid frågor ring gärna till: 0760143613 Göteborgs områdePeriod: Omg - juli med möjlighet till förlängningKVALIFIKATIONERSjuksköterska eller specialistsjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet från BVC. Om ossHealth Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig:Konkurrenskraftig lönResor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende)Tjänstepension enligt ITP, FörsäkringarHög servicenivå av erfarna konsultcheferKonsultträffar
UPPDRAG & PERIODHealth Connect erbjuder Välbetalda uppdrag med schyssta, förmånliga villkor!Vid frågor ring gärna till: 0760143613 Göteborgs områdePeriod: Omg - juli med möjlighet till förlängningKVALIFIKATIONERSjuksköterska eller specialistsjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet från BVC. Om ossHealth Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig:Konkurrenskraftig lönResor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende)Tjänstepension enligt ITP, FörsäkringarHög servicenivå av erfarna konsultcheferKonsultträffar
Vart är du på väg? Nu söker vi butikssäljare – ja, alltså riktiga servicehjältar! Vi vill bli världsbäst på service. Och därför söker vi nu fler servicehjältar. Vad gör en sådan? Jo, du möter våra kunders behov med kunskap, fingertoppskänsla och ett härligt leende – ofta samtidigt som du kanske fyller på kaffemaskinen eller lägger upp en korv. För vi är en butikskedja som erbjuder allt från god mat och bakverk, till bra drivmedel och fräscha toaletter. Är du vår nästa talang? Då hittar du vänner för livet här på Circle K. Vi söker nu dig som vill jobba som butikssäljare hos oss på Circle K Ulricehamn. Tjänsten motsvarar 76% och är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Arbetspassen för denna tjänst är förlagda dagtid, kvällar och helger med varierande arbetstider mellan 04:45-00:15. Ensamarbete förekommer. Som butikssäljare hos oss har du en månadslön som baseras på din tidigare erfarenhet inom service. Månadslönen vid heltidsarbete varierar mellan 25000-31000 kr/månad. Utöver din månadslön får du extra OB-ersättning för arbete under kvällar, nätter, helger och röda dagar. Eftersom vi har en CV-lös och fördomsfri rekrytering behöver du styrka din tidigare erfarenhet genom att uppvisa arbetsgivarintyg under rekryteringsprocessen. För att söka tjänsten fyller du enkelt i dina uppgifter, anger vilka tider du kan arbeta och genomför därefter ett kort servicetest som tar cirka 10 minuter. Är du vår nya butikssäljare som gillar varierande arbetsuppgifter och att ge service utöver det vanliga? Vi jobbar med löpande urval i rekryteringen så sök tjänsten omgående för att inte missa chansen! Varmt välkommen in med din ansökan senast 24.04.2025 Om dig: * Du är en teamplayer – du sätter laget före jaget. * Du är en fixare – du hittar lösningar på allt. * Du älskar människor. * Du är en allkonstnär: Du gillar att ha koll på allt, och tycker om att göra många saker samtidigt. * Du vill lära dig nya saker och utvecklas, kanske är du redo för mer ansvar. * Du har förmodligen arbetat inom service och är redo för nästa steg i karriären. * Du pratar och förstår svenska. * Du är över 18 år. Om oss: * Vi är en plantskola för social skills – vi lägger en bra grund för alla framtida yrken. Och du får ett snyggt CV! * För dig som redan kommit en bit i yrkeslivet kan vi erbjuda ett utvecklande och mångsidigt jobb. * Du får kunskap om hur det är att driva butik. * Du lär dig att bli en ledare med förståelse för service. * Du får specialistkunskap – vi kan allt från att driva butik och sälja drivmedel, till marknadsföring och ledarskap. * Du får en möjlighet till att göra karriär inom företaget – kanske vill du driva din egen butik, eller sikta mot ett jobb på vårt huvudkontor. * Du får ett roligt jobb med härliga kollegor. * Vi är ett internationellt företag med kollegor runt omkring i hela världen. * Våra stationer kan ha biluthyrning, då är körkort B-manuell ett krav. * Vi erbjuder dig ett förmånligt friskvårdsbidrag och personalrabatt på alla våra stationer. Circle K är ett framgångsrikt globalt företag med mer än 14 000 butiker i 26 länder. Totalt har vi cirka 125 000 anställda som arbetar i våra butiker och på kontoren. Vi vill göra det enkelt för våra kunder längs vägen genom att erbjuda bra produkter och snabb och service i världsklass. Vi förbehåller oss rätten att göra bakgrundskontroller på slutkandidater i rekryteringsprocessen.
Nu söker vi sommarvikarier till en glad och härlig tjej i Ulricehamn. Vi behöver dig med stort engagemang för personer med funktionsnedsättning. Kunden är en tjej som sitter i rullstol, hon tycker om att vara ute i friska luften och gå/stå-träna. Hon har viss kommunikation, och om det är rätt då får du snabbt en personkemi med henne som ger er båda glädje. Har du erfarenhet av PEG och lift är det ett plus men inget måste. Assistentgruppen arbetar antingen kl 08-15, 15-22 eller 22-07. Jour 1 1/2 timma under natten. Måndag-Fredag är kunden tillsammans med en assistent i skolan. Vi ser gärna kvinnliga sökande. Dina arbetsuppgifter För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem och i skolan. Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Nu söker vi dig som har möjlighet att arbeta i sommar när ordinarie assistenter är på semester och fungerar det finns det chans till förlängning i höst. Du ska främst kunna arbeta vecka 27-32 Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!
Jag är en 17 årig kille i Ulricehamn, som behöver en ny assistent med start omgående. Att vara min personliga assistent innebär att assistera mig med det som jag skulle gjort själv utan min funktionsvariation, på det sätt som jag önskar. Är du den som hjälper mig med olika vardagliga moment som att sköta min personliga hygien, motionera, åka på utflykt, så klart laga god mat, och pyssla om mitt hem? Dina arbetsuppgifter är att assistera mig till vardags och fest. Du är nyfiken på mig, och vill lära känna mig och är intresserad av AKK (Alternativ Kompletterande Kommunikation). Du behöver behärska det svenska språket väl i både tal och skrift då du assisterar mig i min kommunikation med andra. Jag behöver tydlig struktur, förberedelser och dagsscheman med bildstöd. Du som söker bör vara en ordningsam och praktisk lagd person och som alltid ser möjligheter när du assisterar. Du ska ha god samarbetsförmåga och kunna assistera vid dubbel assistans. Du måste ha körkort, vara rökfri och vara beredd att arbeta obekväm arbetstid.Erfarenhet kring barn/ungdomar med särskilda behov samt erfarenhet kring epilepsi är meriterande.Du får utbildning och kontinuerlig kompetensutveckling i hur jag vill bli assisterad och den betalda introduktionen (bredvid gång) är på ca 40 timmar. Tjänstgöringsform: För viss tid så länge uppdraget vararTjänstgöringsgrad: ca 75-80% (em,kväll,helg,natt). Din arbetsgivare blir Din Personlig assistans. Vi tillämpar individuell lönesättning enligt vårt kollektivavtal med Kommunal och erbjuder anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i Dinpa gör du skillnad varje dag.
. Vilka är vi? Vi är en växande Utmanare på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 9.00-17.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Primär är en koncern bestående av Primär Service Management, Primär Fastighetsförvaltning och Primär Lokalvård. Primär som koncern är tillräckligt stor för att ha resurser att leverera till alla typer av kunder, men tillräckligt små för att vara kundnära och flexibla över hela Sverige. Vi är både specialister och generalister – våra olika verksamhetsområden ligger i framkant inom sina respektive områden – oavsett om det handlar om kaffe på jobbet, specialiststäd, ventilation eller att installera koaxial/fiberkabel från vår teknikavdelning. Primär har sedan starten 1987 vuxit till ett rikstäckande bolag och är idag ett av Sveriges största förvaltnings- och fastighetsserviceföretag. För närvarande är vi ca 600 anställda och omsätter närmare 550 Mkr. Vårt huvudkontor finns i Göteborg men vi är verksamma i stora delar av landet. Nu söker vi anställda till nya spännande uppdrag i Ulricehamn inom butiksmiljö. Arbetsuppgifter Som lokalvårdare hos Primär ansvarar du för inre skötsel av fastigheten, med fokus på lokalvård. Arbetsuppgifterna består bland annat av: • Butiksstädning inom livsmedel • Obekväm arbetstid (dagtid, kvällstid & helger) Kvalifikationer Bra språkkunskap i svenska Städutbildning är meriterande Personliga egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad, tycker om kundkontakter och känner dig mån om att ditt arbete blir väl utfört. Som person är du ansvarsfull och ordningsam, och kan trivas med att växla mellan olika arbetsuppgifter På Primär arbetar vi utifrån våra värderingar Tillsammans, Framåt och Kul. Vi erbjuder Anställningen startar med 6 månaders provanställning med lön enligt kollektivavtal. Tillämpligt kollektivavtal är Serviceentreprenad Fastighets. Om Primär Primär startades 1987 och idag är vi nästan 600 medarbetare, omsätter cirka 550 Mkr och är i stark utveckling. Vi är stolta över vår höga kund- och medarbetarnöjdhet. Primär har en stark inriktning på kvalitet, miljö och arbetsmiljö och är ISO- certifierade. För mer information Välkommen att kontakta verksamhetschef Josefine Lippens på Josefine.lippens@primar.se Varmt välkommen med din ansökan snarast. Urvalsprocessen sker löpande.
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. -Var med och skapa den med oss! Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. Individ- och familjeomsorgen (IFO) består av sju enheter: tre myndighetsutövande enheter, två öppenvårdsenheter, en boendeenhet samt en arbetsmarknadsenhet. Verksamheten befinner sig i en spännande utvecklingsfas där både lagstiftning och organisatoriska förutsättningar förändras, särskilt med anledning av den nya Socialtjänstlagen (SoL). Vi söker nu en samordnare med ett strategiskt och operativt öga för kvalitet, utveckling och samverkan. Tjänsten är placerad under verksamhetschef och kommer att ha sin placering på vårat socialkontor i Ulricehamns centralort. Varmt välkommen med din ansökan – bli en del av ett IFO i utveckling. ARBETSUPPGIFTER Som samordnare inom IFO får du ett övergripande ansvar inom särskilda utvecklingsområden som rör samtliga enheter. Du kommer att arbeta nära verksamhetschef och ledningsgrupp i att driva förbättringsarbete, utveckla rutiner och processer samt stödja organisationen i implementering av nya arbetssätt och regelverk. Rollen innebär inget personalansvar, men kräver en stark samarbetsförmåga och en god förståelse för IFO:s breda uppdrag. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Driva och koordinera utvecklingsfrågor kopplade till kvalitet, uppföljning och intern styrning. • Vara ansvarig för projektansökningar samt driva och följa upp utvecklingsprojekt. • Utveckla och implementera rutiner, processer och arbetssätt i samverkan med enhetschefer och medarbetare. • Hålla samman och vara drivande i arbetet med implementeringen av nya Socialtjänstlagen (SoL). • Vara ett kvalificerat stöd till verksamhetschef och kunna gå in som ställföreträdare vid behov. • Aktivt delta i ledningsgruppen och bidra med strategiska perspektiv utifrån ett helhetstänk. KVALIFIKATIONER För rollen ser vi att du har en relevant högskoleutbildning, exempelvis inom socialt arbete, samhällsvetenskap eller liknande område. Du har flerårig erfarenhet från kommunal socialtjänst, särskilt inom myndighetsutövning och utredningsarbete, samt vana av att arbeta med implementering av nya arbetssätt, riktlinjer och regelverk. Du har god kunskap och erfarenhet av de föreskrifter och lagar som styr verksamheten, såsom SoL, LSS, LVU, LVM samt kommunallagstiftningen. Du har en tydlig förståelse för vad som skapar kvalitet i socialt arbete och arbetar systematiskt, proaktivt och självständigt med att driva frågor framåt. Du har också erfarenhet av utvecklingsarbete, gärna i projektform, och ett starkt intresse för kvalitetsledning, uppföljning och intern kontroll. För att trivas i tjänsten behöver du ha mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du är en skicklig kommunikatör som på ett pedagogiskt sätt kan stödja, informera och engagera medarbetare. Du är också en relationsbyggare som har lätt för att samarbeta och samverka med olika aktörer, både internt och externt, och du har förmåga att skapa och bibehålla fungerande nätverk. Arbetet kräver att du har god förmåga att prioritera, organisera och strukturera ditt arbete samt att du kan anpassa dig efter ändrade förutsättningar. Du är serviceinriktad, självgående och trygg i att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag. Som person är du strukturerad och analytisk, engagerad och lösningsorienterad. Du är initiativrik, lyhörd och trygg i en stödjande roll utan personalansvar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Välkommen till sektor lärande i Ulricehamns kommun Hos oss står barn och ungas utveckling i fokus – från 0 till 19 år. Vi arbetar utifrån ett helhetsperspektiv och bygger tillsammans en inspirerande samverkanskultur där språk, närvaro och måluppfyllelse är våra främsta drivkrafter. Den centrala elevhälsans huvuduppdrag är att stödja skolorna i deras hälsofrämjande och förebyggande arbete. Varje skolområde har ett eget elevhälsoteam, lett av respektive rektor. Vi utlyser nu två tjänster som skolsköterska inom barn- och elevhälsan med placering på F-6 skolor i Ulricehamns kommun. Den ena tjänsten är ett vikariat till och med 2026-06-18 och den andra är en tillsvidareanställning då vi nu utökar verksamheten med en skolsköterska. Som vikarierande skolsköterska är du placerad på Hössna skola och Hökerums skola med cirka 120 respektive 200 elever och är belägna en bit utanför centralorten. Den andra tjänsten är placerad på Dalums skola och Blidsbergs skola för läsåret 25/26. Beroende på tjänstgöringsgrad kan det även bli att man hjälper en skolsköterska på ytterligare en skola.Båda skolorna tillhör skolområdet Blidsberg och ligger utmed riksväg 46 norr om Ulricehamns tätort. Som skolsköterska ingår du i vårt härliga team med tio skolsköterskor. Du kommer att få stöd genom skolsköterskornas nätverk och av vår MLA (medicinskt ledningsansvarig) för skolsköterskor. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som skolsköterska arbetar du enligt de riktlinjer som finns för den samlade elevhälsan och utifrån basprogrammet för elevhälsans medicinska insats. Du kommer att vara en del av skolans elevhälsoteam som förutom dig består av rektor, skolkurator och specialpedagog samt ha ett nära samarbete med pedagogerna i arbetslagen. Utöver detta kommer du även att tillhöra den centrala elevhälsan tillsammans med centralt anställda specialpedagoger samt en skolpsykolog och en skolläkare. Uppdraget är tydligt inriktat på hälsofrämjande, förebyggande, åtgärdande och stödjande insatser, för att skapa en god lärandemiljö och omsorg för varje elev. Alla som arbetar i barn- och elevhälsan har det pedagogiska uppdraget i fokus och arbetar utifrån gällande styrdokument och systematiska kvalitetsmål i läroplan, skollag och andra styrdokument. Förutom det arbetar du utifrån hälso- och sjukvårdslagen med mera. Arbetet är förlagt till vardagar mellan 7.30-16.30. Vi tillämpar flextidsavtal. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänsten är legitimerad sjuksköterska och har genomgått skolsköterskeprogrammet eller har en specialistutbildning i hälso- och sjukvård för barn och ungdomar, alternativt distriktssköterskeutbildning. Det är meriterande om du genomgått en MI-utbildning (motiverande samtal) B-körkort är ett krav för tjänsten. Du är flexibel i din roll då du behöver planera och prioritera ditt arbete självständigt och samtidigt kunna vara en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, noggrann, ansvarstagande och en initiativrik problemlösare. För att trivas i rollen som skolsköterska krävs det att du är strukturerad i ditt arbetssätt samt att du självständigt kan planera och prioritera ditt arbete. Du har ett inkluderande förhållningssätt och skapar tillitsfulla relationer med elever, vårdnadshavare och skolans övriga medarbetare och uttrycker dig väl i svenska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Observera att urval till båda tjänsterna sker genom denna annonsering samt löpande under annonstiden. Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, grundsärskolan samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33). När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor lärande arbetar med fokus på helhetsperspektiv från 0 till 19 år och tillsammans skapar vi en inspirerande kultur av samverkan inom lärandesektorn, där språk, närvaro och måluppfyllelse är våra främsta drivkrafter för framgång. Vill du vara med och skapa en trygg, inkluderande och positiv skolmiljö för våra elever? Vi söker nu två engagerade skolkuratorer till barn- och elevhälsan, där du får möjlighet att arbeta på flera skolor och bidra till elevernas välmående och utveckling. Den ena tjänsten är placerad på Ätradalsskolan som är en högstadieskola med cirka 260 elever i årskurs 7-9. Här arbetar vi för att skapa en trygg och vänskaplig miljö där eleverna känner glädje, delaktighet och har de bästa förutsättningarna för lärande. Den andra tjänsten är placerad på Timmele skola och Hökerums skola. Timmele skola omfattar förskoleklass till årskurs 6, med cirka 110 elever och strävar efter att erbjuda en likvärdig utbildning, fostran och omsorg för alla barn. Vi arbetar enligt PALS-modellen, som främjar samsyn, positiva förväntningar och goda relationer mellan barn och vuxna. Hökerums skola är också en F-6 skola med cirka 200 elever. Här genomsyras verksamheten av värdeorden respekt, omtanke och ansvar. Skolans personal arbetar aktivt tillsammans med eleverna för att stärka dessa värden och skapa en positiv skolmiljö. Som skolkurator blir du en del av vårt engagerade team med 10 skolkuratorer. Du får tillgång till ett starkt nätverk av kollegor och stöd i din yrkesroll. Tillsammans arbetar vi för att främja elevernas välmående och stärka deras möjligheter till en god skolgång. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I rollen som skolkurator arbetar du för att skapa en trygg och stödjande miljö som främjar hälsa, lärande och utveckling. Du spelar en aktiv roll i att driva och utveckla det hälsofrämjande och förebyggande arbetet. Ditt arbete är konsultativt, där du samarbetar nära pedagoger och andra yrkesgrupper inom skolan samt externa aktörer såsom socialtjänsten, barn- och ungdomspsykiatrin och habiliteringen. Du erbjuder stödjande samtal för elever, handleder personal och genomför skolsociala kartläggningar och bedömningar. Som skolkurator har du alltid det pedagogiska uppdraget i fokus och arbetar utifrån gällande styrdokument, inklusive läroplan, skollag och systematiska kvalitetsmål. Tjänsten är förlagd till vardagar mellan 07.30 och 16.30, och vi tillämpar flextidsavtal. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänsten har socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du genomgått en KBT-utbildning (kognitiv beteendeterapi) och det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar. B-körkort är ett krav för tjänsten. Du är flexibel i din roll då du behöver planera och prioritera ditt arbete självständigt och samtidigt kunna vara en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, noggrann, ansvarstagande och en initiativrik problemlösare. Du har ett gott bemötande, ett förhållningssätt som är inkluderande och du har förmåga att skapa tillitsfulla relationer. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansök nu! Urval och intervjuer kommer att ske löpande under annonstiden! ÖVRIGT Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, grundsärskolan samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33). Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Din profil Vi söker nu till vår kund i Ulricehamn, en duktig och mångsidig medarbetare som är lösningsorienterad och gillar att arbeta med produktion. Du är noggrann och tycker om att leverera under ett högt tempo. Vi tror att du har en utbildning motsvarande gymnasiets industriprogram kompletterad med en svetsutbildning. Du har tidigare erfarenhet av industriell svetsning. Förutom kunskaper i ritningsläsning bör du ha kunskaper i svetsstandard och kunna utföra visuell kontroll. Vi ser helst att du har någon form av svetsarprövning. - Du är kvalitetsmedveten och ser förbättringsarbete som en naturlig del av ditt arbete. - Du läser och talar flytande svenska då arbetsinstruktioner och säkerhetsinstruktioner är på svenska. Dina arbetsuppgifter Din huvudsakliga uppgift kommer vara att arbeta med avancerad svetsning av tunnplåtskomponenter i mindre serier. Du arbetar i både stål/rostfritt och aluminium.Svetsmetoder som förekommer är MIG/MAG och TIG. Kunden ställer höga krav på din sociala förmåga då samarbetet med produktion och övrig personal är viktig. Om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning hos Boge Kompetens AB med vår kund som arbetsplats. Uppdraget avser heltid, kvällsskift. Lön enligt avtal. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om oss Boge Kompetens AB är ett bemannings- och rekryteringsföretag som förser lokala företag med kompetent och självgående personal. Vårt kontor ligger centralt i Ulricehamns stad med vacker utsikt över Åsunden. Vi har en stark lokal kännedom, vill jobba nära våra anställda samt ha en öppen och ärlig dialog med våra kunder. Vårt arbete präglas av lokal kännedom, kundnärhet och flexibilitet. Vi arbetar med hjärtat!