Lediga jobb i Uddevalla
På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb i Uddevalla. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.
Visar 20 av 160 jobb
Är din största drivkraft att nå resultat tillsammans med ditt team? Har du ett tekniskt intresse och gillar variationsrika dagar? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Manpower underhållstekniker till en välkänd kund i Kungshamn. Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!
Letar du efter ett spännande extrajobb och sommarjobb? Vi på Manpower söker just nu operatörer som vill vara en del av vår kunds verksamhet! Är du en person som är noggrann i ditt sätt att arbeta och drivs av att nå högt uppsatta mål? Toppen! Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!
Är din största drivkraft att nå resultat tillsammans med ditt team? Har du goda kunskaper i svenska i tal och skrift och erfarenhet av livsmedelstillverkning? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Manpower livsmedelsoperatörer till välkänd kund i Kungshamn. Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!
Är du en erfaren driftoperatör som söker nya utmaningar? Vi på Manpower söker nu en driven och engagerad operatör till vår kund i Uddevalla. Låter det intressant? Då kan det här vara din nästa utmaning! Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!
Är du en engagerad ledare som framgångsrikt vill leda våra kundcenter i Uddevalla och Strömstad? Du är kommunikativ och handlingskraftig med ett stort intresse för att tillsammans med dina medarbetare nå uppsatta mål. Du trivs med att vara en aktiv del av teamet och brinner för att utveckla kundrelationer! Känner du igen dig i detta? Kontakta oss eller ansök redan idag!
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Om jobbet Som lärare vid NORGÅRDENSKOLAN kommer du att spela en central roll i våra elevers hela skoldag och lärandeprocesser. Du får möjlighet att inspirera, engagera och leda eleverna i deras kunskapsutveckling och sociala utveckling. Tjänsten innebär att du kommer att undervisa i förekommande ämnen, bidra till att skapa en trygg, säker och stimulerande miljö där alla elever kan trivas, känna tillit och bli sitt bästa jag. Din personlighet, ditt ledarskap och din förmåga att skapa goda relationer kommer att vara avgörande för att bygga ett positivt klassrumsklimat som grund för kvalité i undervisningen. Ledning och stimulans skall ju ges till alla - det vet jag och du, eller hur? Vid NORGÅRDENSKOLAN är vi engagerade i att skapa en miljö där du som lärare kan växa och utvecklas professionellt över tid. Det är viktigt för oss att vi alla utvecklas för att kontinuerligt anpassa vår verksamhet mot det faktiska behovet och omsätta det till uppdrag. Vi jobbar tillsammans intensivt med den fysiska miljön som grund för trygghet och studiero och vi jobbar lika intensivt med allas vår sociala miljö. Vi tänker att hela skolan är en viktig pedagogisk miljö men naturligtvis är klassrummet och dess samlade möjligheter viktigast när det kommer till kärnverksamheten. Arbetsuppgifter I rollen som lärare kommer du att ha en central roll i elevens lärande och utveckling, men framgången skapas i samverkan med lärarkollegor och arbetslag samt kompletterande funktioner och kompetenser i skolan. Ditt huvudfokus kommer att vara att skapa en tillgänglig och trygg lärmiljö där varje elev ges förutsättningar och förutsägbarhet att lyckas. Du förväntas planera och genomföra undervisning i enlighet med läroplanens mål, samt anpassa dina metoder utifrån elevernas olika behov och förutsättningar. Vi söker en engagerad lärare med personlig mognad och initiativförmåga, som brinner för att skapa relationer och leda eleverna genom deras utbildning. Din strukturerade och samarbetsinriktade inställning kommer att vara avgörande för att nå skolans gemensamma mål. Tillsammans arbetar vi för att ge våra elever en meningsfull och utvecklande skoltid - på vår skola är ALLA viktiga. Inte sällan behöver vi definiera extra anpassningar för vissa elever (och ibland intensifiera dessa ytterligare) - men det har du också koll på?! Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: - Att Planera för och genomföra en undervisning som är tillgänglig och attraktiv. - Att bedöma och följa upp elevernas framsteg genom kontinuerlig dokumentation, analys och återkoppling. - Att skapa en positiv och tillgänglig lärmiljö som främjar elevernas sociala och emotionella utveckling. - Att samarbeta med kollegor och skolledning för att utveckla undervisningen och skolans verksamhet. - Att aktivt delta i arbetslag och ämneslag samt bidra till en god arbetsmiljö för både elever och personal. - Att samverka med vårdnadshavare för att stödja elevernas lärande och hela skolsituation. - Att samverka med elevhälsans funktioner. - Att vara Mentor, vilket innebär ansvar för dina mentorselevers hela skolsituation Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen som lärare vid NORGÅRDENSKOLAN bör du besitta följande kvalifikationer: - Personlig mognad: Du är trygg i dig själv och har förmågan att hantera olika situationer med självinsikt och professionalism. - Initiativtagande: Du visar driv och tar egna initiativ för att förbättra lärandemiljön och bidra till skolans utveckling. - Samarbetsförmåga: Du arbetar väl tillsammans med kollegor, elever och föräldrar, och värdesätter teamwork som ett verktyg för framgång. - Relationsskapande: Du bygger och underhåller goda relationer med elever och personal, vilket bidrar till en positiv skolmiljö. - Ledarskap: Du har förmågan att inspirera och leda dina elever på ett engagerande och pedagogiskt sätt. - Strukturerad: Du har en tydlig planering och organisation i ditt arbete, vilket skapar ordning och trygghet för både dig och dina elever. Efter utredning samt beslut i åtgärdsprogram ges några få elever särskilt stöd. I en sådan situation behöver du samverka tätt och strukturerat - också självklart för dig?! Vi värdesätter dessa egenskaper högt och ser fram emot att hitta en engagerad och kompetent lärare som tillsammans vill vara med och forma framtiden för våra elever. Om du blir inbjuden till en intervju kommer du att få genomföra ett arbetsprov - det tycker vi är rimligt för att vi skall få en bra uppfattning om dig och för att ge dig möjlighet att berätta vad du är stolt för och vad du tidigare åstadkommit! Välkommen med din ansökan! För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Om jobbet Vill du vara med och bidra till en ökad livskvalité för våra äldre? Österängens vård- och omsorgsboende är Uddevallas största boende för personer med kognitiv svikt. I direkt anslutning finns en stor park med pergola, bärbuskar och fruktträd. Österängen ligger med närhet till både naturen och Uddevalla centrum. Varje dag arbetar vi för att våra boende ska få en trygg och meningsfull vardag. För oss innebär livskvalitet att våra boende ska ha inflytande över sitt dagliga liv och sitt eget hem, att bli sedd och respekterad är en grund för trygghet och trivsel. Är du en engagerad och positiv undersköterska som gillar att ge vård och omsorg av högsta kvalitet? Trivs du med att vara flexibel och testa nya idéer och vill utveckla och driva verksamheten framåt? Då är vi övertygade om att du vill arbeta hos oss! Arbetsuppgifter - Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utföra omvårdnadsinsatser, självständigt och tillsammans med kollegor, samt att utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter från legitimerad personal. - I arbetsuppgifterna ingår allt från personlig omsorg, stöttning runt måltider, uppmuntran och stöd i sociala och meningsfulla aktiviteter samt samverkan med anhöriga. - I ditt arbete utgår du från det friska hos brukaren och du tar tillvara på dennes egna förmågor. - Du dokumenterar utifrån gällande lagstiftning och upprättar och arbetar utifrån genomförandeplaner. - Du är fast omsorgskontakt som hjälper brukaren att formulera sina behov och önskemål, samt att du ansvarar för att samordna omvårdnaden för den enskilde. Din arbetstid är schemalagd dag, kväll och varannan helg och vi har ett nära samarbete med Kaprifol vård- och omsorgsboende för att stötta varandra och utveckla våra arbetssätt tillsammans. Detta innebär att en del av din arbetstid också kan utföras på Kaprifol. Vi söker dig som - Har ett genuint intresse och engagemang för att arbeta med äldre och vill hjälpa människor att känna trygghet i sin vardag. - Är ansvarstagande, tålmodig och lyhörd. - Har ett professionellt bemötande gentemot brukare, närstående och övriga professioner. - Anpassar ditt arbetssätt utifrån verksamhetens behov och försöker hitta lösningar i utmanande situationer. - Har god samarbetsförmåga, kan skapa struktur i vardagen och strävar mot våra gemensamma mål i verksamheten. - Har en respektfull framtoning och har en öppenhet inför våra olikheter. Du ska ha brukarens bästa i fokus. Arbetsdagen kan ibland bli annorlunda än planerat eftersom du arbetar med människor, därför behåller du lugnet, och kan omprioriterar dina arbetsuppgifter vid behov. Vi värnar om det goda samarbetet och söker därför dig som har lätt för att se till helheten och gärna hjälps åt över enhetsgränserna. Det läggs stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Kvalifikationer - Du har gått omvårdnadsprogrammet med fullständiga betyg eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Innehav av skyddad yrkestitel som undersköterska utfärdad av socialstyrelsen. - Du har arbetslivserfarenhet av att arbeta med personer i behov av vård och omsorg med demenssjukdomar. - Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. - Du har god datavana och lätt för att lära dig använda nya IT-system eller digitala hjälpmedel. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta utifrån metoderna BPSD och Senior Alert. Det är också meriterande med goda kunskaper i palliativ vård eller om du har arbetat inom psykiatri/missbruks verksamhetsområde Övrigt Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringstiden. Villkor __________________________ För tjänster där legitimation/giltigt bevis från Socialstyrelsen på skyddad yrkestitel krävs ska detta lämnas in före anställning. Språkbedömning genomförs för vissa yrkesgrupper innan anställning kan bli aktuell. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
DÄCKMONTÖR – TUNGA FORDON Vår kund i Uddevalla (en del av Däckia-familjen) söker ny stjärna! Är du expert på att montera däck på tunga fordon? Har du passion för kundservice och kvalitativt arbete? Då kan det vara dig vi söker! Om kundenVerkstaden är en etablerad aktör inom däckservice för tunga fordon. De brinner för vårt engagemang för kvalitet och service. Som en del av Däckia-kedjan får de tillgång till omfattande kunskap och resurser, vilket möjliggör kontinuerlig utveckling för både medarbetare och deras tjänster. Vad innebär jobbet?Här får du ett varierat och fysiskt arbete där ingen dag är den andra lik. Du möts av ett engagerat team som värdesätter både kompetens och personlig service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Däckservice på tunga fordon: lastbilar, entreprenad- och jordbruksmaskiner Personbilsdäck: montering, balansering och reparation Enklare bilservice på personbilar Kundkontakt och rådgivning kring däck och underhåll Utryckning/service ute på fält kan förekomma enligt schema Vem är du? Erfarenhet av däckservice, särskilt på tunga fordon (krav) Erfarenhet av personbilsdäck och bilservice är meriterande B-körkort är ett krav; C-körkort är starkt meriterande Självgående, serviceinriktad och flexibel God laganda och vilja att utvecklas Vad erbjuder vi? Ett omväxlande och självständigt jobb i ett engagerat team Fortlöpande utbildningar och stöd från Däckia-nätverket God arbetsmiljö med stark teamkänsla Friskvårdsbidrag och andra förmåner Sök idag!Bli en del av av vårt team – där kvalitet, kundservice och däckglädje rullar i samma riktning! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd hos kund. Urval och intervjuer sker löpande.adacto people är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Våra konsulter arbetar hos oss för att de trivs och känner sig uppskattade och de är motiverade att göra ett gott arbete hos våra kunder. Vi arbetar hårt för att ha en familjär känsla vilket ger resultat även hos våra kunder. Läs mer om oss på vår hemsida www.adactopeople.seWe are adacto people!
Vill du ha ett aktivt och flexibelt sommarjobb där du får arbeta med kända varumärken i butik? Trivs du med eget ansvar och gillar att se resultat av ditt arbete? Då kan rollen som Merchandiser vara perfekt för dig!Att jobba hos oss! - SRB Retail House Som merchandiser hos SRB Retail House ansvarar du för att butikshyllorna alltid är välfyllda och att produkterna exponeras på ett säljande sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:Påfyllning och skötsel av varor, t.ex. konfektyr (lösvikt och förpackat)Kontroll av skyltning och omexponering vid behovBeställning av varor och uppföljning av lagerstatusKontakt med butikspersonal och säkerställande av butikens behovArbeta självständigt i butik och eventuellt besöka flera butiker under en dagI denna roll är frihet under ansvar viktigt - du planerar och genomför ditt arbete självständigt men har alltid stöd från din områdesansvariga och andra stödfunktioner på SRB Retail House. Vem vi sökerVi söker dig som vill arbeta under sommaren veckorna 24, 25, 26, 27 och 28. Tjänsten är på ca 4h/vecka.För att trivas i rollen ser vi att du:Har ett intresse för dagligvaruhandeln och gillar ett fysiskt aktivt arbeteÄr lösningsorienterad, kommunikativ och arbetar effektivt i högt tempoTrivs med att arbeta självständigt och byta miljö under arbetsdagenÄr morgonpigg - vi startar arbetsdagarna tidigt på morgonenHar körkort och tillgång till egen bil (krav) då du kommer att besöka butiker i Fjällbacka, Munkedal, Lysekil och UddevallaMeriterande:Tidigare erfarenhet av arbete i butik eller inom dagligvaruhandelnVad vi erbjuderLön enligt Handels kollektivavtalMilersättning - start och slut vid hemmetBetald restid mellan butikerPraktisk utbildning i butik vid start Möjlighet till fortsatt extraarbete efter sommaren - vid kampanjer, arbetstoppar och semestervikariatOm SRB Retail HouseVi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik.Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden.AnsökanLåter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.Varmt välkommen med din ansökan!Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb#jobbjustnu
Montör - solskyddsprodukter och gardinerPrimetex AB är verksamma på flera orter runt om i Sverige. Vi arbetar främst mot offentlig miljö där vi erbjuder ett brett utbud av både ut- och invändigt solskydd samt gardiner. Vi har egna sömnadsateljéer i både Norrköping, Stockholm, Göteborg och Malmö samt montörer på alla våra verksamhetsorter. Vi ska va bäst på det vi gör och med kunden i fokus.Vi behöver utöka vår verksamhet i Stockholm/Hägersten med fler montörer. Vi är just nu tre montörer i Hägersten och vill bli fem i vårt team.Vi söker dig som är flexibel och tycker om att arbeta i ett högt tempo med olika arbetsuppgifter. En dag kanske du hänger gardiner på en bank och dagen därpå monterar du markiser på en skola.Du bör vara strukturerad, noggrann och tycka om att arbeta tillsammans med andra. Men samtidigt vara driven och trygg med att utföra montage på egen hand.Du har din bas i Stockholm men du kommer även montera i andra närliggande kommuner samt vid behov vara behjälplig vid montage på någon av våra andra verksamhetsorter.Primetex är ett växande företag som arbetar med ständiga förbättringar vilket innebär att du bör kunna se förändringar som något positivt. Vår montör Kim berättar kort om livet som montör hos oss:"Jag trivs med att vara montör på Primetex för att vi arbetar med frihet under ansvar. Jag har väldigt bra kollegor och varierade arbetsuppgifter där man jobbar både i grupp och självständigt. Vi har mycket kundkontakt dagligen så det är ett socialt jobb och man får se väldigt mycket!Vi planerar jobben själva vecka för vecka och det innebär allt från att montera frostning och hänga gardiner till att montera solskydd och markiser." KravKörkort BAllmänt händigHa datorvana samt kunna hantera digitala verktyg så som appar och dylikt.Behärska svenska i tal och skrift obehindratAnmärkningsfritt belastningsregister MeriterandeTidigare erfarenhet från solskydd- och textilbranschenTidigare arbete som montörTidigare arbete inom snickeri och byggTidigare arbete inom elektronikTidigare erfarenhet av ställningsbyggande, skyliftutbildning och fallskyddsutbildning Vi erbjuder: Friskvårdsbidrag, utvecklingsmöjligheter och kollektivavtal. Du får ett omväxlande arbete med frihet under ansvar. Kontakt:Om du har frågor om tjänsten kan du maila oss på rekrytering@primetex.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail på grund av GDPR.Ansökan skickas via ansökningsknappen. För att läsa mer om oss och våra verksamheter, besök gärna vår hemsida www.primetex.seVarmt välkommen med din ansökan! Vi skräddarsyr för Sveriges bästa arbetsmiljöer.Primetex är en ledande helhetsleverantör av skräddarsydda lösningar inom textil och solskydd. Vi mäter, syr och monterar.Allra oftast på arbetsplatser i Sverige men ibland i andra rum och miljöer, inom och utanför landets gränser. Egentligen är vår leverans mer av en upplevelse och känsla. Vi skapar rum där människor känner harmoni, hittar fokus och får energi.Vi skapar skräddarsydd arbetsro. För våra kunders vardag på jobbet.
Om oss Smärtteam Västra Götaland är en ny verksamhet inom Västra Götalandsregionen för vård av icke-malign långvarig smärta hos personer över 18 år. Verksamheten startade i januari 2025 och är till för patienter som behöver ett specialiserat och interdisciplinärt behandlingsupplägg. Vården kommer bedrivas fysiskt och digitalt över hela regionen. Verksamheten ska ha interdisciplinära behandlingsteam och kapacitet att leverera ett komplett grundutbud av specialiserad smärtvård. Vi strävar efter att erbjuda jämlik vård regionalt och kommer därför standardisera behandlingsutbudet på basis av bästa tillgängliga kunskap. Behandlingsinsatser kommer ske individuellt och i grupp. Medarbetarna kommer att ha en viktig roll i utvecklingen av verksamheten. Vi söker nu fysioterapeut för uppstart av enheten i Uddevalla och där vi kommer befinnas oss i lokaler på Uddevalla sjukhus. Verksamheten kommer att drivas i nära samarbete med Smärtcentrum Östra vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset, som har huvudansvar för läkarbedömning och läkemedelsbehandling. Smärtteam Västra Götaland har ett nära samarbete med Primärvårdens FoUUI-enhet och Sahlgrenska akademin. Om arbetet Du kommer delta i den fortsatta uppbyggnad och utformning av verksamheten tillsammans med övriga medarbetare och verksamhetscheferna. Övriga professioner i teamet är kurator, arbetsterapeut, psykolog samt läkare. Som fysioterapeut i teamet genomför du bedömning inför rehabilitering samt arbetar med individuellt utformad behandling, gruppbehandling samt gruppundervisning tillsammans med övriga teamet. Bedömning och rehabilitering kan ske både fysiskt och digitalt. Du deltar också i teamets arbete kring patienten bl.a. innehållande teammöten samt vid behov rehabmöten. Vid intresse finns även möjlighet att som tillägg ha en koordinerande roll inom uppdraget. Om dig Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Erfarenhet från smärtvård, primärvård eller vuxenpsykiatri är meriterande, likväl som utbildning för fysioterapeuter inom behandling av långvarig smärta och/eller psykisk ohälsa. Meriterande är även erfarenhet av digital vård och digitala verktyg samt några års erfarenhet inom yrket är önskvärt. Intresse för och gärna erfarenhet av teamarbete är viktigt, liksom vana att bedöma patienters rehabiliteringspotential och erfarenhet av att sammanfatta detta i skrift. Trygghet i yrkesrollen, trivsel med teamarbete och ett biopsykosocialt synsätt är viktiga egenskaper. Flexibilitet, god samarbetsförmåga och förmåga att se till helheten och verksamhetens bästa värdesätts högt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Resor i tjänsten kan förekomma. Varmt välkommen med din ansökan! Om Regionhälsan Förvaltningen Regionhälsan omfattar regiongemensamma vårdverksamheter och hälsofrämjande nära vård. Nära 1900 medarbetare jobbar för att invånarna ska må bra. När du blir en del av oss är du med och utvecklar verksamheten. Regionhälsan har en värdegrund som tagits fram tillsammans med förvaltningens chefer och medarbetare. Värdegrunden utgår ifrån tre värdeord; Tillit, engagemang och kvalitet. Vi arbetar aktivt för att värdegrunden ska vara känd och fungera som en viktig grundpelare i Regionhälsan. Vi ser mångfald som positivt och tycker att våra olikheter är en tillgång. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Rusta Vänersborg söker Varuhuschef! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till vårt nya varuhus i Vänersborg som öppnar i oktober 2025. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning och med start 1 september 2025. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften. Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut Din Profil Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Monica Sveiven. Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Rusta Vänersborg söker Varuhuschef! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till vårt nya varuhus i Vänersborg som öppnar i oktober 2025. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning och med start 1 september 2025. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften. Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut Din Profil Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Monica Sveiven. Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Beskrivning Sommarhemsskolan ligger i Uddevallas södra delar, nära till staden, havet och skogen. Skolan är relativt nyrenoverad och är därför välutrustad med möbler, utrustning och läromedel (digitala såväl som analoga, beroende på ämne). Varje arbetslag disponerar lektionssalar, grupprum, uppehållsrum, lärararbetsrum mm. Skolan leds av rektor och biträdande rektor. Vår övertygelse är att vårt ledarskap behöver utgå från klassrummen och lärarnas och elevernas verklighet. Arbetsuppgifter Du skall arbeta som lärare i musik. Behörighet även i annat ämne är välkommet. Du kommer att ingå i ett arbetslag där du deltar i arbetslagets och skolans utvecklingsarbeten. Övriga arbetsuppgifter såsom mentorskap, utvecklingssamtal, stödarbete, rastvakt, dokumentation mm. ingår självklart också i uppdraget. Kvalifikationer Tjänsten kräver lärarlegitimation i aktuella ämnen. Du är väl förtrogen med grundskolans styrdokument, och arbetar med formativ bedömning som en självklar del av din undervisning. Du är intresserad av att utveckla skolan för ökad trygghet och studiero samt ökad måluppfyllelse. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och färdigheter. Du skall vara serviceinriktad med fokus på samarbete med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är en god ledare i klassrummet med tydlighet i kommunikation, mål och resultat. Du har egenskaper som innefattar både struktur och kreativitet. Positiv ingång och närhet till skratt är meriterande. Övrigt Urval sker löpande under ansökningstiden. För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Beskrivning Sommarhemsskolan ligger i Uddevallas södra delar, nära till staden, havet och skogen. Skolan är relativt nyrenoverad och är därför välutrustad med möbler, utrustning och läromedel, digitala såväl som analoga. Varje arbetslag disponerar lektionssalar, grupprum, uppehållsrum, lärararbetsrum mm. Skolan leds av rektor och biträdande rektor. Vår övertygelse är att vårt ledarskap behöver utgå från klassrummen och lärarnas och elevernas verklighet. Arbetsuppgifter Du skall arbeta som lärare i ämnet idrott och hälsa. Behörighet även i annat ämne är välkommet. Du kommer att ingå i ett arbetslag där du deltar i arbetslagets och skolans utvecklingsarbeten. Övriga arbetsuppgifter såsom mentorskap, utvecklingssamtal, stödarbete, rastvakt, dokumentation mm. ingår självklart också i uppdraget. Kvalifikationer Tjänsten kräver lärarlegitimation i aktuella ämnen. Du är väl förtrogen med grundskolans styrdokument, och arbetar med formativ bedömning som en självklar del av din undervisning. Du är intresserad av att utveckla skolan för ökad trygghet och studiero samt ökad måluppfyllelse. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och färdigheter. Du skall vara serviceinriktad med fokus på samarbete med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är en god ledare i klassrummet med tydlighet i kommunikation, mål och resultat. Du har egenskaper som innefattar både struktur och kreativitet. Positiv ingång och närhet till skratt är meriterande. Övrigt Urval sker löpande under ansökningstiden. För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.
En meningsfull roll med flexibilitet och engagemang:Att arbeta som personlig assistent innebär mer än bara ett jobb – det handlar om att göra vardagen lättare för någon annan och samtidigt känna att du gör en viktig skillnad.Rollen kräver ansvarstagande, engagemang och en vilja att göra det lilla extra. Kanske arbetar du redan vid sidan av eller studerar, vilket gör att du har en flexibel tillgänglighet för den här tjänsten. Sysselsättningsgraden för tjänsten är 22,5 % baserat på ett fast schema, men utöver detta kommer du även att ha möjlighet att arbeta som timanställd. Det är viktigt att du är flexibel och har möjlighet att med kort varsel täcka upp vid behov utöver din fasta sysselsättningsgrad. Om dig: Du som söker ser dig själv som en nyfiken kvinna som har funnit din väg i livet och vet vad du vill göra. Du tar ditt arbete på största allvar och ställer alltid upp för dina kollegor, även genom att hoppa in vid sjukdom eller ledighet. Din flexibilitet gör att du kan arbeta både dag-och kvällstid. Rökfri. Tål pälsdjur. Goda kunskaper i svenska. God kroppsfysik för att assistera vid förflyttningar. B-körkort och tillgång till bil är en stor fördel (pga. kollektivtrafik till arbetsplatsen är väldigt begränsad). En dynamisk och utvecklande vardag: Kvinnan du kommer att assistera är i 30-årsåldern, bor med sin familj och en busig hund i Ljungskile, och använder rullstol på grund av en omfattande CP-skada. Hon tycker om att vara kreativ genom att skapa eller baka något gott i köket. Utöver det uppskattar hon att delta i olika sociala aktiviteter, såsom bowling, utflykter, en trevlig kvällsfika på stan eller varför inte en spännande film på bio för att avrunda dagen?Du kommer att stödja henne med grundläggande omvårdnad och dagliga rutiner. Med din tålmodighet och beslutsamhet hanterar du utmaningar på ett lösningsorienterat sätt. Din starka sociala förmåga gör att du kan assistera henne i kommunikativa situationer och bidra till att göra hennes vardag enklare och mer hanterbar.Som assistent ser du utvecklingsmöjligheter, där varje dag erbjuder nya och varierande utmaningar. Ett oerhört inspirerande och utvecklande arbete för dig som brinner för att hjälpa andra.Omfattning:Sysselsättningsgraden för tjänsten är 22,5 % med två fasta schemapass per vecka på eftermiddagar, samt möjlighet att hoppa in som vikarie på förmiddagar vid behov, t.ex. vid sjukdom, VAB eller semester, främst under vecka 28-31. Innan tillträde erbjuder vi introduktionspass som timanställd för att du ska känna dig trygg och förberedd i din nya roll. Vi ser gärna att du är flexibel och kan hoppa in extra under kvällar vid behov.Vad erbjuder vi dig?Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig.ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID.För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!Varmt välkommen med din ansökan!
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Ljungbacken tar emot pojkar i åldrarna 16 till 20 år. Institutionen ligger i Uddevalla. Arbetsbeskrivning SiS Ljungbacken söker nu lärare med behörighet att undervisa i So-ämnen år 7-9 på vår skola Ljungskolan. Ljungskolan är en nybyggd skola under utveckling och brinner du för att hjälpa de mest utsatta ungdomarna i samhället så kan vi erbjuda en spännande tjänst med hög grad av variation och möjlighet att verkligen göra skillnad. Vi kan erbjuda hög lärartäthet, goda läromedelsresurser samt pedagogisk handledning. SiS Ljungbacken tar i första hand emot icke skolpliktiga pojkar. Våra elever kan vara allt ifrån skolmotiverade gymnasieelever utan några speciella behov, till ungdomar med stora luckor och stort behov av stöd, inte sällan med en NPF och/eller IF-diagnos. Vi tar i undantagsfall även emot skolpliktiga elever. Eleverna är i behov av stöd från trygga vuxna med stor empatisk förmåga samt god förmåga att uppmuntra, motivera och sätta tydliga gränser. Många av eleverna har funktionshinder av socioemotionell och neuropsykiatrisk natur varför erfarenhet av detta är önskvärt. Du kommer att komplettera en grupp lärare som arbetar mycket i team för att bygga en verksamhet som motiverar eleverna till en pedagogisk utveckling. Har du goda ämneskunskaper, är du bra på att motivera elever, ser elevers olikheter som pedagogiska utvecklingsmöjligheter och värdesätter relationsskapande arbete? Då kanske du är den vi söker. Kvalifikationer • Det är ett krav att du har behörighet att undervisa i SO-ämnen år 7-9 • Det är ett krav att du har B-körkort • Det är ett krav att du har god dokumentationskunskap • Det är meriterande om du har erfarenhet av NPF och IF (anpassad grund- och gymnasieskola) Du som söker är en person med stort engagemang, kreativitet och en förmåga att vara lösningsfokuserad. Du har en stor empatisk förmåga samt god förmåga att uppmuntra, motivera och sätta tydliga gränser. Du brinner för att hjälpa ungdomar i svårigheter. Du har ett positivt förhållningssätt och tror på varje individs utvecklingspotential. I ditt uppdrag ingår att motivera eleverna att fortsätta sin skolgång och att ge eleverna rätt förutsättningar för att lyckas med detta. Du har god förmåga att samverka såväl internt med personal, ungdomar och övriga kollegor, som externt med socialtjänst, externa skolor och ungdomars familj och nätverk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är ett vikariat på heltid t.o.m 2025-12-19 med möjlighet till förlängning. Semestertjänst. Vi kan komma att genomföra urval och intervjuer löpande under ansökningstiden. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 2025-05-02 Fackliga företrädare: Stefan Eriksson, OFR: 072-553 61 31 Henrik Isgren, SACO: 010-453 56 26 Stefan Hasselfors, Seko: 073-025 72 19 Madeleine Mogumder, Sveriges Lärare: 010-453 6680 SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
WeStaff Sweden är ett snabbt växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Vi bemannar nu upp vår kund i Uddevalla. Sök jobbet och bli en del i ett gäng med trevliga kollegor.Vi söker chaufförer till vår kund Spendrups bryggeri! Detta är ett sommaruppdrag på fasta scheman från mitten av maj till och med v.33. För rätt person finns det möjlighet att fortsätta uppdragen in i hösten. Vi anställer löpande så skynda dig och sök jobbet! Ditt nya jobb WeStaff Sweden söker nu C-chaufförer till Sveriges största företag inom distribution. Våra kunder är belägna i Uddevalla. Är du en chaufför med hög servicekänsla, ordningssinne, noggrannhet och har en glad inställning på jobbet? då är detta jobbet för dig!Uppdragen är väldigt attraktiva med god ersättning, sänd in din ansökan redan idag. Arbetsuppgifter Du kommer distribuera gods till kunder, runt och omkring Uddevalla med omnejd.Arbetet består av lastning, lossning och distribution, vanligtvis i burar eller pall. Varje dag är det flera leveransstopp till olika kunder, det är viktigt att du trivs med att ha kundkontakt, och har en positiv energi och inställning. Det förekommer tunga lyft under dagarna, god fysik är därför fördelaktigt att ha för att klara arbetstempot. Arbetstid: Sommaruppdrag/Fasta scheman/Heltid Måndag-Fredag.Arbetstider: Dagtid, arbetspassens längd är 8 timmar långa. Företaget har kollektivavtal. Kravprofil Svenskt körkort med C-behörighet Svenskt YKB Truckkort (ledstapel) Digitalt förarkort Svenska i tal & skrift God samarbetsförmåga gentemot kunder och kollegor Vara tillgänglig för några veckors utbildning dagtid Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang, med en personlig konsultchef.Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag inom transport.WeStaff Sweden är ett auktoriserat bemanning & rekryteringsföretag och innehar kollektivavtal.Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. WeStaff Sweden erbjuder en mängd olika tjänster i Sverige. Kom och jobba med oss!
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Kom och arbeta hos oss! Vi söker nu timanställda sjuksköterskor inom kommunal primärvård i Uddevalla kommun. Vi erbjuder ett självständigt och fritt arbete tillsammans med ett stort härligt gäng sjuksköterskor med hög kompetens. Särskild sommarersättning gäller under v. 26-33 för dig som arbetar dag, kväll helg alternativt natt. Arbetsuppgifter - Patientansvar inom kommunal primärvård. - Sedvanliga arbetsuppgifter inom kommunal primärvård. - Arbeta självständigt och i team med bedömning och insatser. - Utföra medicinska åtgärder. - Arbeta i nära samarbete med omvårdnadspersonal, enhetschefer, läkare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och sjuksköterskekollegor. Vi söker dig som - Är trygg i din roll som sjuksköterska. - Som är flexibel och är ansvarstagande. - Har en god samarbetsförmåga - Har ett gott bemötande och bidrar till att skapa en god arbetsmiljö Kvalifikationer - Leg. sjuksköterska - B-körkort Meriterande om du har erfarenhet av kommunal primärvård. Övrigt Intervjuer sker löpnade under ansökningstiden. Villkor __________________________ För tjänster där legitimation/giltigt bevis från Socialstyrelsen på skyddad yrkestitel krävs ska detta lämnas in före anställning. Språkbedömning genomförs för vissa yrkesgrupper innan anställning kan bli aktuell. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Har du erfarenhet inom transportledning och är ute efter nya möjligheter? Är du beredd att axla en ansvarstagande roll inom ett utvecklande och välmående företag? Då kan det vara dig vi söker! Uddevalla Specialtransporter söker just nu en transportledare till verksamheten i Uddevalla. Ansök här! Som transportledare hos Uddevalla Specialtransporter kommer du att arbeta i en central och bred roll med bland annat ordermottagning, transportplanering och transportledning. Du kommer även ha god kontakt med medarbetare samt både befintliga och nya kunder och ansvara för att kundens varor levereras tryggt och säkert. För att lyckas i denna roll har du: God datavana.B-körkort.Svenska och engelska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du är en ansvarstagande och flexibel lagspelare. Utöver detta är du en naturligt serviceinriktad person som är ödmjuk gentemot arbetskamrater, kunder samt uppdrag. Du värderar ett gott samarbete högt i ditt dagliga arbete. Uddevalla Specialtransporter erbjuder dig: Varierande arbetsdagar.Bra arbetsmiljö med stora och fräscha lokaler.En trygg anställning med goda anställningsvillkor i form av kollektivavtal och försäkringar. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Uddevalla Specialtransporter med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare David Nyrén, david.nyren@jobway.se / 070 290 51 16. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Uddevalla Specialtransporter:Uddevalla Specialtransport AB utför transporter av kompletta vindkraftverk, maskintransporter, industrigods samt övriga specialtransporter. Många utförda uppdrag innebär också många körda mil, därför består företagets fordonspark av endast fordon med högsta möjliga miljökrav.