Lediga jobb i Skurup

På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb i Skurup. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.

Visar 20 av 35 jobb

06/03/2025
location iconSkurup
domain iconFörsäljning, marknad, reklam

Att ha jobbat med försäljning har alltid varit en bra språngbräda i karriären, oavsett vad du har för planer för framtiden. Givetvis ser vi ett stort värde i alla som stannar och gör livslång karriär i vårt företag, men flera chefer och ledare i andra branscher har fått sina jobb tack vare den meriterande säljutbildningen de fått hos oss.Vi erbjuder Dig:En grundlig säljutbildningFörbokade kundbesök av vår bokningsavdelningAnpassat flexibelt arbetsschemaLöpande vidareutbildningFeedback och stimulansMotiverande tävlingar och företagsresor (Vi ser gärna att ditt pass är uppdaterat, då vi ofta åker till varmare platser!)Goda möjligheter att avancera inom företagetTeambuilding och Kick-offer Du kommer att marknadsföra multimaskinen Clear Sky NTS, ett av världens mest hälsosamma och miljövänliga luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier, mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer.Du har körkort & tillgång till egen bil. Villkor, lön och förmånerInget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. Därför har säljarna hos Bright Nature AB: * Heltidslön på 24 500 kr i månaden* En av marknadens högsta provisioner ovanpå grundlönen* Trygghetsförsäkring* Tjänstegrupplivförsäkring* Provanställning i 6 månader som övergår i en tillsvidareanställning om inget annat överenskommes Ett par röster om jobbet”Vi får mycket stöd och tips på hur vi kan förbättra oss. Man har daglig kontakt med säljcoach/gruppledare som checkar in och kollar läget om man behöver hjälp med något, vilket gör att man känner sig sedd.” – Angelica, 30 år”Jag var själv nöjd kund till företaget i flera år innan jag sökte jobbet och har nu jobbat här i över 10 år. Jag gör bara nån demo per dag och har anpassat schemat för att hinna med min yoga och övriga fritidsintressen.” – Pernilla, 67 år Om Clear Sky NTSClear Sky NTS tillverkas och monteras helt för hand på sin egen fabrik i Tyskland. Clear Sky NTS har en mängd olika funktioner och användningsområden. Den är i grunden en portabel luftrenare med många olika användningsområden. Den kan bl.a. rekonditionera bilen invändigt, rengöra mattor, tvätta fönster, m.m utan kemikalier. I samtliga moment renar den samtidigt luften upp till 99,9996%. Produkten är 100 % återvinningsbar och är mycket energisnål, en kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier. Den har funnits på marknaden i över 20 år och säljs idag i 49 länder över hela världen med drygt 10 000 medarbetare och en årlig omsättning på ca 7,5 miljarder kr.Välkommen in med din ansökan redan idag!SökordSäljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

06/03/2025
location iconSkurup
domain iconPedagogiska arbeten

Skurups kommun har drygt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer – tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. ARBETSUPPGIFTER Som vikarie kommer du att fungera som avlastning för enheten när ordinarie personal är frånvarande samt som förstärkning när extra resurser behövs. Hos oss blir du en del av arbetslaget som arbetar tillsammans utifrån läroplanen där du får ta del av olika arbetssätt. Arbetsuppgifterna varierar men nära kontakt med barn, elever, pedagoger och vårdnadshavare genomsyrar uppdraget. Vi tillämpar rökfri arbetstid. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som har en barnskötarutbildning eller läser en pedagogisk utbildning, som förskollärare, Lärare i fritidshem eller pedagog. Arbetet passar även dig som vill arbeta extra sidan om andra studier, eller som vill prova på att arbeta inom dessa verksamheter för att samla erfarenheter av pedagogiskt arbete inför en framtida utbildning. Uppdraget som helhet innebär att du på kort varsel, ofta samma morgon, ersätter ordinarie personal som behöver vara borta. Vi vill att du har en god förmåga att kommunicera, lätt för att samarbeta och har ett trevligt bemötande. För att lyckas i rollen innehar du en hög grad av flexibilitet, tillgänglighet och en god anpassningsförmåga. - Flexibel: Du har lätt för att styra om din vardag och tacklar oväntade situationer på ett positivt sätt. - Tillgänglighet: Du är enkel att komma i kontakt med och kan arbeta minst två gånger i veckan. - God anpassningsförmåga. Du känner av sociala situationer och förstår vad människor ger uttryck för. Du är prestigelös och har lätt för att fylla olika roller på en arbetsplats. Obligatorisk registerkontroll gäller för att arbeta med minderåriga. Vid erbjudande om anställning måste utdrag från belastningsregistret visas upp. Arbetsgivaren gör bedömning om anställning är möjlig utifrån utdrag. Vid eventuell intervju är det bra om du har ett giltigt utdrag från belastningsregistret med dig https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Vi gör vårt urval utifrån informationen du ger om dig själv, i förhållande till kraven i annonsen. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet, kontakta rekryterande chef innan du ansöker till tjänsten. Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

06/03/2025
location iconSkurup
domain iconPedagogiska arbeten

Skurups kommun har drygt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. ARBETSUPPGIFTER Som vikarie i grundskolan kommer du att fungera som avlastning för enheten när ordinarie personal är frånvarande samt som förstärkning när extra resurser behövs. Du arbetar ofta som undervisande lärare i en eller flera klasser. Ofta finns en färdig planering som du följer, men ibland behöver du själv planera dagen. I arbetet ingår också att stötta eleverna mellan lektioner, på raster och under måltider. Detta innebär ett praktisk, pedagogiskt och servicefokuserat uppträdande. Du som är vikarie måste våga ta initiativ och klara av att ta instruktioner. Uppdraget som helhet innebär att du på kort varsel, ofta samma morgon, ersätter ordinarie personal som behöver vara borta. Vi vill att du har en god förmåga att kommunicera, lätt för att samarbeta och har ett trevligt bemötande. För att lyckas i rollen innehar du en hög grad av flexibilitet, tillgänglighet och en god anpassningsförmåga. - Flexibel: Du har lätt för att styra om din vardag och tacklar oväntade situationer på ett positivt sätt. - Tillgänglighet: Du är enkel att komma i kontakt med och kan arbeta minst två gånger i veckan. - God anpassningsförmåga. Du känner av sociala situationer och förstår vad människor ger uttryck för. Du är prestigelös och har lätt för att fylla olika roller på en arbetsplats. Vi tillämpar rökfri arbetstid. KVALIFIKATIONER Vi söker främst dig som är legitimerad lärare eller har påbörjat en lärarutbildning med behörighet för undervisning i grundskolan årskurs F-9. Har du en annan pedagogisk utbildning på gymnasienivå, annan pedagogisk utbildning eller barnskötarutbildning är det meriterande. Du behöver ha en godkänd gymnasieexamen för att bli aktuell för uppdraget. Du behöver kunna tala, läsa och skriva svenska obehindrat. Viktigt är din personliga lämplighet att kunna arbeta med barn och elever. Stort värde sätts på om du har tidigare erfarenhet av liknande uppdrag. Tänk på att det i annonsen framgår vilka kompetenser, kunskaper, färdigheter och erfarenheter som behövs för uppdraget. Var noga med att utgå från det när du skriver din ansökan. Vi gör vårt urval utifrån informationen du ger om dig själv, i förhållande till kraven i annonsen. Obligatorisk registerkontroll gäller för att arbeta med minderåriga. Vid erbjudande om anställning, måste utdrag från belastningsregistret visas upp. Arbetsgivaren gör bedömning om anställning är möjlig utifrån utdrag. Vid eventuell intervju är det bra om du har ett giltigt utdrag från belastningsregistret med dig. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet, kontakta rekryterande chef innan du ansöker till tjänsten. Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

05/03/2025
location iconSkurup
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Skurups kommun har drygt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. Som anställd inom Individ och familjeomsorgen är du en del av en glad och utvecklande verksamhet som värnar om en god arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat. Du får en aktiv arbetsledning och en tillgänglig chef som hjälper dig att utvecklas i din yrkesroll och hjälper till med prioriteringar i ditt handläggningsarbete. Vi är en modern verksamhet som arbetar med ständig utveckling för att möta våra kommuninvånare på bästa vis. Vi sitter i fräscha, ljusa och nyrenoverande lokaler med gångavstånd till tågstationen där du har goda kommunikationsvägar både mot östra och västra Skåne. Du erbjuds årligt friskvårdbidrag. Låter detta som något du gillar och du har det som vi söker enligt beskrivning nedan så hoppas vi att du söker tjänsten. Försörjningsstödsgruppen har i uppdrag att arbeta tillsammans med den enskilde för att så snabbt som möjligt nå självförsörjning och under tiden pröva rätten till försörjningsstöd. Frågor om kommunens bostadssociala kontrakt hanteras också av försörjningsstödsgruppen vilket utökar målgruppen. ARBETSUPPGIFTER I rollen som socialsekreterare i försörjningsstödsgruppen jobbar du med riktade insatser för att underlätta inträde på arbetsmarknaden och motverka passivisering. Du kommer arbeta med myndighetsutövning genom att utreda rätten till försörjningsstöd och fatta beslut enligt socialtjänstlagen. Du kommer tillsammans med den enskilde att upprätta en handlingsplan för att uppnå självförsörjning. I arbetet krävs det mycket samverkan, både med interna och externa parter, i strävan att den enskilde ska nå självförsörjning. Försörjningsstödsgruppen arbetar tillsammans med kommunens Arbetsmarknadsenhet som bistår med kartläggning och vidare arbetsförberedande insatser i samverkan med Arbetsförmedlingen. Del i försörjningsstödsgruppen hanterar kommunens bostadssociala kontrakt. Arbetet innebär att möta de medborgare som är i behov av bostadssociala kontrakt av olika anledningar, utreda behov och verkställa beslut som fattas. Vidare uppdrag är att stödja de boende till eget kontrakt och därmed självständighet. KVALIFIKATIONER Du som söker behöver ha socionomexamen och gärna erfarenhet av att arbeta med försörjningsstöd sedan tidigare, annan myndighetsutövning är meriterande. Du har goda kunskaper kring gällande lagstiftning inom området. Det är viktigt att du känner dig bekväm med arbetet som innebär att kunna möta människor med värdighet och ge god kvalitet trots ett högt tempo med höga krav på dokumentation och rättssäkerhet. Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva är önskvärt. Vi söker dig som är ansvarstagande, flexibel och öppen. Du har en god samarbetsförmåga och är mån om att skapa goda relationer. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är intresserad av att aktivt utveckla verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig mognad och lämplighet. Du arbetar självständigt med hög struktur och kan hantera många parallella processer som befinner sig i olika faser. Du är bra på att behålla lugnet även i pressade situationer och har en väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt och samtidigt arbeta med att stärka den enskildes egna förmåga. B-körkort är önskvärt, men inget krav. I den här rekryteringen kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras. Utdraget beställs från http://www.polisen.se/. Skurups kommun är en rökfri arbetsplats. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

04/03/2025
location iconSkurup
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Skurups kommun har drygt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer – tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska på natten i Skurups kommun erbjuder vi dig hela Skurups kommun som arbetsfält både i ordinärt och särskilt boende. Arbetsuppgifterna är varierande och du arbetar självständigt då du är ensam sjuksköterska i tjänst på natten. I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga sjuksköterskeuppgifter, och du bedömer och utför självständigt medicinska behandlingar och omvårdnadsinsatser. Vidare följer du upp och dokumenterar enligt gällande lagstiftning samt enligt våra kvalitetsregister. Du har en arbetsledande funktion där du leder och fördelar arbetet utifrån tillgängliga resurser och du ser till att alla vårdtagare får den vård och omvårdnad de behöver. Du är en viktig del i samarbetet med övriga kollegor i B.R.O-verksamheten och vi är ett trevligt och erfaret gäng som hjälper och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Tillsammans tar vi nya steg framåt mot en hållbar framtid. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad sjuksköterska och har vana vid att arbeta självständigt i omvårdnadsfrågor. Våra förväntningar på dig som söker är att du är positiv och framåtsträvande, du har ett genuint intresse och engagemang att arbeta med människor, du gillar och stimuleras av utmaningar. En viktig förutsättning för att du ska trivas på arbetsplatsen är ett gott och nära samarbete med chefer och kollegor och att du själv är aktiv och verkar för att detta ska uppnås. Som person är du stresstålig, flexibel, ansvarstagande och att arbeta lösningsfokuserat är en självklarhet för dig. Vi söker dig som är motiverad att vara en del av verksamhetens fortsatta utveckling mot god och nära vård, i samverkan med primärvården. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som socialt hög kompetens och att du verkar för en god stämning i teamet. B-körkort krävs för tjänsten. I Skurups kommun tillämpas rökfri arbetstid. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet, kontakta rekryterande chef innan du ansöker till tjänsten. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

04/03/2025
location iconSkurup
domain iconKvalitet, Miljö

Skurups kommun har drygt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer – tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta på en kombinerad tjänst som och byggnadsinspektör och bygglovshandläggare, företrädelsevis på 75 %. Du kommer arbeta på Myndighetsenheten för miljö och byggnad som svarar för kommunens bygglovshantering samt tillsyn mm. ARBETSUPPGIFTER Skurup är en mindre kommun, vilket innebär att arbetet är varierande med en mängd olika arbetsuppgifter, mycket eget ansvar, men även korta beslutsvägar och närhet till politiken. Vi täcker upp för varandra och hjälps åt. Vi erbjuder dig ett omväxlande, stimulerande och utvecklande arbete med kompetenta och trevliga kollegor och möjligheter till personlig utveckling och kurser. Som handläggare kommer du att självständigt och i samverkan med dina kollegor ha hand om tekniska samråd, göra arbetsplatsbesök, ha slutsamråd etc, men även handlägga bygglov, anmälningar, marklov, och rivningslov mm enligt plan- och bygglagen. Vid behov kan även tillsyn komma att ingå samt viss bygglovsadministration. Du behöver främst ha erfarenhet av att arbeta som byggnadsinspektör men även erfarenhet av bygglovshandläggning är intressant. I uppdraget ingår också att ge service och rådgivning till allmänhet och företagare, samt kommunens övriga verksamheter. Skurups kommun arbetar enligt serviceinriktad myndighetsutövning. Du förväntas också kunna vara föredragande i myndighetsnämnden för dina egna ärenden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är byggnadsingenjör, arkitekt eller har annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av bygglovsprocessen. Du behöver ha goda kunskaper i plan- och bygglagen. Personen vi söker är prestigelös, noggrann och positiv. Du behöver också vara intresserad av att diskutera tolkningar av PBL på våra byggmöten och kunna utgå från en gemensam samsyn i bedömningarna. Arbetet innebär många olika kontakter och samarbeta med många människor, du behöver därför ha social kompetens och förmågan att skapa goda relationer. Vi önskar dessutom att du är lyhörd för andras idéer, tydlig, pedagogisk, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du behöver också ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Arbetet ställer krav på din förmåga att organisera och planera ditt arbete. Du behöver vara strukturerad, se vad som behöver prioriteras. Vi strävar alltid efter att förenkla för alla utan att göra avkall på rättssäkerheten. B-Körkort erfordras. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och sociala kompetens. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet, kontakta rekryterande chef innan du ansöker till tjänsten. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

28/02/2025
location iconSkurup
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. Tjänsten är på Nils Holgerssongymnasiet. Skolan ligger i utkanten av Skurup med naturskön omnejd. Vi har goda förbindelser med både tåg till centrala Skurup och buss som stannar precis utanför skolan. Skolan har programmen Naturbruk, Fordon- och transportprogrammet, Bygg- och anläggning samt Anpassat gymnasium. Inom vårt område finns även Vuxenutbildning och SFI. Vi tar emot elever från hela Skåne och vi erbjuder internatboende för de elever som önskar och bor långt från skolan. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att tillsammans med skolans elevhälsoteam aktivt arbeta för att varje elev får det stöd och den hjälp som behövs för utvecklas så långt som möjligt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är förebyggande och hälsofrämjande arbete, medicinska bedömningar och enklare sjukvård. Du kommer att tillföra medicinsk och omvårdnadskompetens både i det pedagogiska arbetet och i elevhälsans arbete, samt ansvara för hälsobesök och vaccinationer enligt fastställt basprogram. Du arbetar för att ge eleverna kunskap om hälsosamma levnadsvanor. Befattningen som skolsköterska innebär ett hälsofrämjande och förebyggande arbete enligt gällande lagar, råd och riktlinjer. Huvudsakliga arbetsuppgifter; - Dokumentation och journalhantering - Elevhälsoarbete - Hälsobesök - Hälsokontroller - Vaccinationer Arbetet innebär samverkan med elever, föräldrar, skolans personal samt organisationer och myndigheter utanför skolan. I samverkan med skolledning och övrig elevhälsopersonal bidrar skolsköterskan med sin medicinska kompetens till att skapa bästa möjliga förutsättningar för elevernas hälsa, utveckling och lärande. Du kommer också att ingå i ett nätverk med kommunens samtliga skolsköterskor. I nätverket coachar ni varandra, utvecklar verksamheten och ökar likvärdigheten. KVALIFIKATIONER Vi söker efter en legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning till distriktssköterska eller barnsjuksköterska. Erfarenhet av hälsovård, förebyggande och hälsofrämjande arbete hos barn och ungdomar är önskvärt. Du ska ha god förmåga att strukturera, planera och dokumentera ditt arbete. Vi ser gärna att du har arbetat i Prorenata tidigare. Vi söker dig som är flexibel och har god samarbetsförmåga. Du ska ha god kännedom om och följa den lagstiftning som gäller hälso- och sjukvården inom och utanför skolan. Som skolsköterska arbetar du självständigt och under eget yrkesansvar. Tjänsten kräver att du är självgående, strukturerad, ansvarstagande, flexibel, lyhörd och har ett stort intresse för barn och ungdomar. Är du intresserad av ett meningsfullt och hälsofrämjande arbete med barn och ungdomar, där du har möjlighet att påverka och ge stöd? Välkommen med din ansökan till Skurups kommun! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet, kontakta rekryterande chef innan du ansöker till tjänsten. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi kommer löpande att kalla på intervjuer. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

28/02/2025
location iconSkurup
domain iconPedagogiska arbeten

Skurups kommun har runt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. ARBETSUPPGIFTER Naturbrukslärare på naturbruksprogrammet, inriktning djur på Nils Holgerssongymnasiet i Skurup. I tjänsten ingår både teoretisk och praktisk undervisning samt mentorskap för elever. Du kommer att ingå i ett arbetslag där ni tillsammans planerar det övergripande arbetet samt ämnesintegration. Du bör vara flexibel och kreativ samt gilla att arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid att kunna arbeta gränsöverskridande mellan andra program. KVALIFIKATIONER Lärarexamen med huvudsaklig inriktning mot naturbruksprogrammet, profil djur- och lantbruksdjur. Du ska ha goda teoretiska och praktiska kunskaper i modern djurhållning. Du behöver inneha minst B-körkort (manuell). Daglig skötsel av djur kan komma att ingå. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet var vänlig kontakta Eva Lidén för ansökan till tjänsten. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

28/02/2025
location iconSkurup
domain iconPedagogiska arbeten

Skurups kommun har drygt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer – tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. ARBETSUPPGIFTER Undervisa elever i finska i enlighet med kursplanen för modersmål. KVALIFIKATIONER Pedagogisk erfarenhet och god kännedom om grundskolans styrdokument. Finska som modersmål. God samverkansförmåga med elever, vårdnadshavare och kollegor. Tjänsten kan innefatta undervisning på flera skolor i kommunen och körkort och tillgång till bil önskvärt. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet var vänlig kontakta Per-Herbert Andersson för ansökan till tjänsten. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

28/02/2025
location iconSkurup
domain iconKontor, Administration

Skurups kommun har drygt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer – tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. Nils Holgersson utbildningscentrum (NHUC) ligger i utkanten av Skurup men med gångavstånd från järnvägsstationen. Skolan driver vuxenutbildning på grundläggande och gymnasial nivå, SFI, nationellt yrkesgymnasium, nationell anpassad undervisning (gymnasiesärskola) samt SFI. ARBETSUPPGIFTER Arbete som administratör på NHUC innebär skoladministrativa arbetsuppgifter såsom elevadministration viss fakturahantering samt övrigt servicearbete och administrativa uppgifter. I arbetsuppgifterna ingår arbete i de olika IT-systemen som används inom området, exempelvis Quiculum (elevhantering), Novo (Hermods), Raindance (ekonomisk kontering) och Office-paketet. Även arbete i Visma (personalhantering) kan förekomma. Arbetsuppgifterna fördelas på skolans gymnasieskola och vuxenutbildning efter behov. KVALIFIKATIONER För att trivas som administratör på NHUC tror vi att du är en person som värdesätter samarbete och tycker om att dela med dig av din kunskap. Utbildningsmässigt har du gymnasial examen, gärna med lämplig eftergymnasial utbildning inom relevant område. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete är ett krav. Vi ser gärna att du är en utåtriktad person med ett positivt synsätt och du är noggrann, har ett gott bemötande och har god kunskap av hur en skola fungerar. Du har lätt för att kommunicera, såväl skriftligt som muntligt, och är bra på att vara konkret och tydlig i ditt sätt att förmedla information. Du ser helheten och arbetar strategiskt och målinriktat i samverkan med kollegor. Du kan skapa ordning och struktur och du har förmåga att ta egna initiativ till förbättringar och utveckling. Som person är du lösningsfokuserad, tar ansvar för uppdraget samt planerar och prioriterar ditt arbete effektivt. Du ska ha en nyfikenhet på att lära dig nya saker och vara framåtsträvande inom administrationsutveckling, exempelvis hur IT-system är uppbyggda och hur verksamheten kan utvecklas utifrån dessa. Det är meriterande om du har kunskaper inom Quiculum eller annat liknande elevskolsystem. Önskvärt är även att den sökande har erfarenhet av administration på såväl vuxenutbildning samt gymnasieskola. Stort vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet, kontakta Malin Celander innan du ansöker till tjänsten. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

28/02/2025
location iconSkurup
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Skurups kommun har drygt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer – tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är trygg i ensamarbete, självständig och ansvarsfull. Du arbetar utifrån genomförandeplan och insatsbeskrivning. Du arbetar i enlighet med verksamhetens överenskomna rutiner, handlingsplaner och bemötandeplaner. I arbetet kommer du att möta en målgrupp som har behov av tydliggörande pedagogik, AKK, lågaffektivt bemötande och stöd i känsloreglering. Arbetet innebär vaken natt under semesterperioden juni-augusti. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning och/eller erfarenhet inom vård och omsorg, men även du som har ett annat studieområde eller andra erfarenheter är välkommen att söka. Du har ett genuint intresse och nyfikenhet för arbete med människor med olika funktionsvariationer. Du som söker ska ha en god förmåga att kommunicera, är ansvarsfull och har lätt för att samarbeta. I uppdraget arbetar du med individen i fokus och det är därför är viktigt att du är lyhörd, har förmåga att ta initiativ och har ett gott bemötande. Eftersom arbetet innebär kommunikation och dokumentation behöver du behärska svenska språket i tal och skrift och ha datorvana. Erfarenheter av nattarbete är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att få arbeta inom LSS verksamheten krävs två godkända utdrag ur belastningsregistret. Utdragen måste uppvisas innan anställning kan erbjudas. Handläggningstiderna varierar, varför vi uppmanar alla sökande att redan nu gå in på polisens hemsida och beställa de aktuella utdragen, se länkar nedan: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Låter detta som något för dig? Skicka då in din ansökan till oss! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet, kontakta Josefin Carlberg innan du ansöker till tjänsten. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27/02/2025
location iconSkurup
domain iconIndustri, Produktion

Om tjänsten Vi söker nu tillsammans med en av våra kunder i Skurup efter verkmästare/arbetsledare inom verkstad! Vi söker efter dig som har erfarenhet inom verkstad och/eller fordonsbranchen. I rollen som verkmästare kommer du att vara behjälplig med dokumentation och pappersarbete kopplat till verkstad såsom arbetsorder. Därav söker vi dig som trivs i en administrativ roll, där ordning och reda är A & O. Du kommer även att vara behjälplig med att leda och fördela arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov. I tjänsten ingår även kundkontakt och du kommer att vara ansiktet utåt för verksamheten. Arbetstid: Dagtid. Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Om företaget Företaget utför påbyggnationer till lastbilar och skräddarsyr och tar fram unika lösningar anpassade efter kunders verksamhet, behov och önskemål. Din profil För tjänsten söker vi dig som trivs i en administrativ roll men som har viss förståelse för teknik och mekanik. I tjänsten krävs att du har god datorvana samt erfarenhet av Officeprogrammen. Vidare är du profesionell i kontakt med kunder samt med dina medarbetare i verkstaden. Du har även en förmåga till att både stötta men också leda och fördela arbetsuppgifter till dina medarbetare på ett bra sätt. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

27/02/2025
location iconSkurup
domain iconIndustri, Produktion

Om tjänsten Vi söker efter duktiga montörer till en av våra kunder i Skurup. Arbetet kommer innebära montagearbete och MIG/MAG-svetsning av påbyggnationer till lastbilar. I arbetet ingår även allmänt verkstadsarbete så som borra och skruva. Hydraulik och el kan förekomma i arbetet. Arbetet är förlagt på dagtid. Start enligt överenskommelse. Om företaget Företaget utför påbyggnationer till lastbilar och skräddarsyr och tar fram unika lösningar anpassade efter kunders verksamhet, behov och önskemål. Din profil För att trivas i rollen tror vi att du som söker har: - Ett genuint fordonsintresse. - Allmänna verkstadskunskaper så som borra och skruva. - Tidigare erfarenhet av montering, meriterande inom fordonsbranchen. - Grundläggande svetskunskaper MIG/MAG. - Du har en god samarbetsförmåga där din personlighet grundas i ett positivt tänkande där du ser möjligheter i stället för problem. Det är meriterande om du har: - Kunskap inom hydraulik och el - Kunskap inom lastbilar och påbyggnad. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

27/02/2025
location iconSkurup
domain iconBygg, Anläggning

Om tjänsten Vi söker nu en elektriker med fordonsintresse till en av våra kunder i Skurup. Som elektriker/fordonselektriker kommer du arbeta mycket självständigt där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar inkoppling av strömbrytare och kabeldragning. Vidare ingår montering av arbetslampor, sidomarkeringsljus med mera. Det ingår fordonsel och inkoppling av kranar och tippar. Du arbetar efter elschema. Arbetet är förlagt på dagtid. Start enligt överenskommelse. Om företaget Företaget utför påbyggnationer till lastbilar och skräddarsyr och tar fram unika lösningar anpassade efter kunders verksamhet, behov och önskemål. Din profil Vi ser att du som söker har tidigare erfarenhet inom yrket, har du dessutom arbetat med fordonsel eller har ett genuint fordonsintresse ser vi det som en stor fördel för att trivas i arbetet. Du är van att arbeta efter elschema och är en person som har lätt för att arbeta självständigt. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

27/02/2025
location iconSkurup
domain iconManagement

Skurups kommun har runt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer – tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. Kom till oss i Skurups kommun! Vi erbjuder en rad förmåner som till exempel fina lokaler, gratis parkering, friskvårdsbidrag, mycket samverkan och bra chefskollegor samt stöd i det dagliga chefsjobbet,till oss pendlar du lätt med pågatågen. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef för öppenvården leder du en enhet med cirka 18 medarbetare fördelat på behandlingspedagoger, fältare, familjebehandlare, missbruksbehandlare/VINR, ungdomscoach och boendestödjare. Majoriteten av medarbetarna är socionomer och kompetensen är hög och en stor grad av engagemang beskriver väl arbetsgruppen. Som chef / ledare fördelar du ärenden samt motiverar och stöttar din personalgrupp till ett självledarskap där de också är viktiga resurser för varandra i det löpande ärendearbetet. Du har även delegerat arbetsmiljöansvar för de medarbetare som ingår under ditt ansvar, och du planerar upp en löpande verksamhet där öppenvården och dess tjänster möter upp kommuninvånarnas behov. Uppdraget för Öppenvården i Skurup är att genomföra stödinsatser i alla de olika ärendena som blir aktuella för enheten och hemmaplanslösningar är alltid det första alternativet och extern vård används enbart när alla andra insatser är uttömda. Här ligger ett ansvar hos dig som chef att gemensamt med behandlingsgruppen kunna vägleda i ärendena utifrån denna målsättning. För att vi ska kunna klara av uppdraget så satsar vi mycket på kompetensutveckling avseende olika metoder för våra medarbetare inom enheten. Budgetansvar är också inkluderat i ditt uppdrag och samverkan på alla nivåer är en förutsättning för ett lyckat arbete framåt för Individ- och familjeomsorgen då vi nu och framöver jobbar mycket med att kunna ställa om utifrån den Nya socialtjänstlagen. Vi tillämpar också gemensam chef i beredskap vilket innebär att du var 8:e vecka har det uppdraget. Du leder kommunens ANDTS arbete, ingår i flera spännande utvecklingsprojekt och ansvarar även för verksamhetssystemet som öppenvården använder sig av. Som öppenvårdschef har du också en kontinuerlig samverkan med polisen utifrån det brottsförebyggande arbetet. KVALIFIKATIONER Individ-och familjeomsorgen söker dig som vill jobba i en utvecklande organisation med ett transparent och samverkande ledarskap med övrig förvaltningsledning. Du ska vara flexibel och kunna ställa om till en ny riktning och kunna ha många bollar i luften. Du ska vara duktig på att kunna samverka på flera nivåer, vara engagerad i det sociala arbetsfältet och se vinningen i att gemensamt med andra samverkanspartner skapa ett tryggare samhälle där vi arbetar över förvaltningsgränserna med att ge barn/ungdom/vuxna rätt förutsättningar och stöd för att utvecklas till välfungerande och välmående medborgare. Vi söker dig som har socionomexamen, eller annan lämplig motsvarande högskoleutbildning, och minst tre års chefserfarenhet från Individ och familjeomsorgen. Du ska känna ett genuint intresse för att leda, vara trygg i dig själv och ha ett naturligt förhållningssätt för att kunna fatta beslut, visa riktning men också även kunna ta de svåra arbetsuppgifterna som chefskapet stundtals innebär. Du ska vara prestigelös, se din del i helheten, ha lätt för att samarbeta och vara lösningsfokuserad. Du kan skapa en struktur runt dig och vara bra på att prioritera. Du ska ha en god förmåga att skapa kontakt med personer och kan behärska det svenska språket väl både i tal och skrift. Meriterande är också förutom att du har chefserfarenhet om du själv arbetat som behandlare inom Individ-och familjeomsorgens öppenvård. Som vår nya kollega erbjuder vi dig: - Ett kompetent och härligt gäng chefer inom förvaltningsledningen - Stöd från chefskollegor och närmaste chef - Friskvård - Förtroendetid Krav: -Socionomexamen -B-körkort -Chefserfarenhet minst 3 år. -I Skurup tillämpas rökfri arbetstid. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet, kontakta rekryterande chef innan du ansöker till tjänsten. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27/02/2025
location iconSkurup
domain iconManagement

Skurups kommun har drygt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. Myndighetsenheten består idag av 10 medarbetare som arbetar med handläggning, rådgivning, myndighetsutövning och service inom områdena miljö- och hälsoskydd, bygglov, alkohol, livsmedel och tobak. Som chef för Myndighetsenheten har du ansvar för personal, arbetsmiljö och budget. ARBETSUPPGIFTER Som chef för enheten leder du dina medarbetare i det dagliga arbetet inom enhetens olika verksamhetsområden. Då enhetens uppdrag är brett och det administrativa stödet begränsat så kommer du även själv delta i det operativa arbetet med handläggning av ärenden. I Skurups kommun är snabb och rättssäker handläggning viktigt, liksom tillgänglighet och professionellt bemötande. Som ledare har du en tydlig drivkraft att föra myndighetsenheten in i framtiden och arbeta med de förändringsprocesser detta innebär. Två viktiga utvecklingsområden är utvecklande av vår service till medborgare och det lokala näringslivet, samt att verka för en digital utveckling inom ansvarsområdena. Detta kräver ett medborgarorienterat och coachande ledarskap Du har en god samarbetsförmåga, är kommunikativ och skapar engagemang genom delaktighet för dina medarbetare. Du är serviceinriktad och har en förmåga att skapa resultat. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. I detta begrepp ligger också insikt och förståelse för de demokratiska spelreglerna samt samverkansprocesserna i en kommun. KVALIFIKATIONER Vi förutsätter att du: • har en för verksamhetsområdet relevant högskoleexamen, t ex inom miljö, bygg eller juridik. • har flerårig erfarenhet från arbete inom plan och bygg eller miljö- och hälsoskydd. • är väl förtrogen med den lagstiftning som gäller inom åtminstone ett av dessa områden • har erfarenhet av ledande befattning med ansvar för ekonomi, personal och verksamhetsresultat. • har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och skapar engagemang genom delaktighet inom tydliga ramar. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du beslut om skyddad identitet, kontakta rekryterande chef innan du ansöker till tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

26/02/2025
location iconSkurup
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Om oss Välkommen till Capio Vårdcentral Rydsgård! Vi är den lilla vårdcentralen med det stora hjärtat, beläget på landsbygden i Skurups kommun. Till oss kommer du enkelt med Pågatåget som går en gång i halvtimmen och som stannar nästan precis utanför dörren. För dig som kommer med bil finns gratis parkering. Vi som jobbar här är ett glatt gäng på 16 personer som tar hand om ca 5 800 listade patienter – idag och genom hela livet.Hos oss är vardagen variationsrik och vi arbetar tillsammans som ett team kring våra patienter. Vi respekterar och stöttar varandra och vi vet att våra olikheter utvecklar oss – både i våra yrkesroller och som personer. Hög kompetens och professionalitet samtidigt som skrattet aldrig är långt borta.Här finns ett laboratorium bemannat med undersköterska, ibland sjuksköterska, både för planerad och akut provtagning. De yrkeskategorier som arbetar här är: distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, kurator, läkare, medicinsk sekreterare och receptionist. Din roll Nu behöver vi förstärka vårt team i Rydsgård med en fysioterapeut för ett graviditetsvikariat. Tjänsten är på 80% och hur ditt schema ska se ut kan du styra över tillsammans med verksamheten. Att arbeta inom primärvården innebär att du träffar patienter med mycket varierande diagnoser och problematik, så du bör känna dig trygg i både akuta bedömningar samt ett arbete med kroniska diagnoser. Vi arbetar dagligen med rond/sambedömning där du som fysioterapeut tillsammans med läkare och övrig personal gör en medicinsk bedömning av icke akuta patienter.Vi har ett samarbete med ett gym i Skurup där vi erbjuder olika typer av gruppverksamhet för våra patienter, så om du har intresse och kompetens för detta finns möjlighet till sådant arbete. Vi erbjuder digVi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Dessutom erbjuder vi även följande: • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag • Frukost varje dag • Nätverk inom ditt område • En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandraOm digFör att vara aktuell för den här tjänsten ska du vara legitimerad fysioterapeut. Det är meriterande om du har arbetat på vårdcentral tidigare, men det viktigaste för oss är att du har rätt inställning. Du värnar om att hålla hög kvalitet i ditt arbete – alltid med ett helhetstänk och med patienten i fokus. Vi värdesätter laganda och förmåga att ta initiativ. Som person är du tydlig och förtroendeingivande samt har god förmåga att strukturera och prioritera. Du gillar utmaningar, vill vara delaktig i vårdcentralens utveckling och ser samarbete med kollegor som viktiga parametrar.Vikariatet sträcker sig från ca 19:e maj till och med augusti 2026. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Publicerat: 2025-02-26Sista ansökningsdag: 2025-03-30Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

24/02/2025
location iconSkurup
domain iconBygg, Anläggning

Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige.En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom vägserviceområdet. Vi söker nu efter drift och underhållsarbetare som vill vara med och driva vårt driftkontrakt i Söderslätt.Rollen hos ossSom drift och underhållsarbetare hos oss så kommer du arbeta med trafikavstängningar, körning med TMA lastbil, diverse skador på vägräcken och skyltuppsättningar, vinterunderhåll, barmarksarbeten samt mindre anläggningsarbeten. I arbetet ingår beredskap vilket innebär ansvar att ringa ut sandbilar och plogenheter samt styra kommunikationen till entreprenörerna. Beredskapen är schemalagd.Dina erfarenheterVi söker dig med erfarenhet av arbeten kring mark och anläggning eller annan relevant erfarenhet från entreprenadbranschen. Du har en praktiskt inriktad utbildningsbakgrund och tycker om att arbeta i team. B och C- körkort samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav. CE- körkort, heta arbeten, arbete på väg 1.1, 1.2 1.3, 2.2 och 2.3 är meriterande. Ser gärna att man bor i området eller i närheten.Dina egenskaperVi söker dig som är praktiskt lagd, ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Verksamheten är i viss mån händelsestyrd av vad som sker på gator/vägar vilket kräver viss flexibilitet. Du är kommunikativ och tar ansvar för att tillsammans med dina arbetskamrater skapa en god gemenskap och ett bra resultat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.Vi erbjuderHär på Terranor erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.Hos oss är det du som påverkar din utveckling.Ytterligare informationAnställningen är en tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Placeringsort är Söderslätt. I tjänsten ingår vinterjour och sommarberedskap vilket ibland medför arbete utanför ordinarie arbetstid. Du rapporterar till platschefen för driftområdet. Tillträde enlig överenskommelse.Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till platschef Camilla Rosén på telefon: +46 72-142 78 62.Är du intresserad av att bli en del av vårt team? Skicka din ansökan så snart som möjligt, då vi tillämpar löpande urval.Vi ser fram emot din ansökan!

20/02/2025
location iconSkurup
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser.Om tjänstenVi på Nordström Assistans söker dig som vill arbeta 50% som personlig assistent till en kvinna i 25-års åldern i Rydsgård. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner, förflyttningar, personlig hygien, måltider samt på- och avklädning. Om kunden Vår kund är en ung tjej som har en CP-skada. Hon bor tillsammans med sin familj som hon gillar att umgås med och åka iväg på härliga utflykter. Hund finns i hemmet så du får inte vara hundrädd. Du kommer att vara en viktig del av hennes vardag, hjälpa till med både praktiska och sociala aktiviteter. Om digSom personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för våra brukare. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående.Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är ser dig själv långvarig hos kunden. Du ska vara lyhörd, ansvarstagande, driven som tar egna iniativ. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Krav Erfarenhet inom personlig assistans Omfattning: ca 50 % 2 pass/vecka Antal tjänster: 1Tillträde: Enlig överrenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum.Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivtavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

18/02/2025
location iconSkurup
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Söker du en extra tjänst för att eventuell komplettera studierna eller ett extra arbete utöver en deltid?Vi söker nu, på kundens begäran, en kvinnlig assistent till en av våra kunder i Skurup. Tjänsten innebär arbete dag, kvälls- och nattetid och du kommer främst att utgå från kundens hem. Men även dv kan vara aktuellt. Kunden är en kvinna i 40-årsåldern med autism och fysiskt handikapp som behöver hjälp med all daglig livsföring såsom intimvård, på- och avklädning, matsituationer och förflyttning. Kunden har ep anfall och behöver därför alltid någon vid sin sida. Det är meriterande om du arbetat som personlig assistent tidigare och då även arbete på delvis vakna nätter (jour) men vi utgår mycket från personkemi när vi anställer.  Vi är anslutna till Vårdföretagarna och Almegas kollektivavtal för personlig assistans.  Vi behöver dig som med kort varsel och vid planerad ledighet kan hoppa in. Kunden är på dv flera dagar i veckan och där följer en assistent med under dagen. Resterande tim på dygnet och lediga dagar arbetar man med dubbelassistans. Humöret är för det mesta på topp och man möts av mycket värme. Arbetsgruppen är stor och har tillsammans lång erfarenhet. Du får lära känna kunden och personalen vid bredvidgång som annpassas induviduellt. Man går och badar på badhus samt tränar hemma varje vecka för att bibehålla så mycket rörlighet det bara går.Det är viktigt med god och närgingsfull mat som man lagar tillsammans i hemmet. Så litet intresse för matlagning och hem är ett stort plus.Tjänsten är idag timmar vid behov.Vi ser gärna äldre sökande men alla är välkommna.Kunden önskar endast kvinnliga assistenter.Låter det som något just du vill och kan hjälpa till med, så är du varmt välkommen att söka. Företagsinformation Vi är det lilla assistansbolaget med det stora fokuset på personal. Vår storlek lämpar sig för dig som vill ha snabba beslutsvägar och fokus på detaljerna som kompletterar din helhetsbild. Vi arbetar nära både våra kunder och vår personal. Hos oss är det viktigt att alla, oavsett var du har din arbetsplats förstår att bra och motiverad personal gör ett bra arbete ute hos våra kunder. Vi vill utbilda vår personal med både generella men även kundspecifika utbildningar och därmed vara en del av den rörelse som arbetar för att höja statusen på assistansyrket.

Visar 20 av 35 jobb