Lediga jobb som Operativ Inköpare
På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb som operativ inköpare. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.
Visar 20 av 163 jobb
Är du en erfaren inköpare med ett skarpt affärssinne? Vill du vara med och ta ett samlat grepp om en inköpsfunktion och driva utvecklingen framåt? Då har vi rollen för dig!
"Som Inköpare på PreZero utvecklar och effektiviserar du våra inköpsprocesser för hållbara och kostnadseffektiva lösningar. Du arbetar strategiskt och operativt i nära samarbete med interna och externa intressenter. Vi söker dig med engagemang för inköp och hållbarhet, som är självmotiverad och kan leda förändringsprocesser. Är du strukturerad, serviceinriktad och erfaren inom projektledning och avtalsjuridik? Då är detta rollen för dig!"
Är du en erfaren inköpare med ett strukturerat och resultatdrivet arbetssätt? Vill du vara en del av ett dynamiskt och arbeta med internationella leverantörer? Vi söker nu en erfaren inköpare för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Landskrona. Låter detta som en utmaning för dig? Ansök idag!
Centrum för Inköp, service och logistik ansvarar för Region Östergötlands samlade Inköps- och materialförsörjningsfrågor. Vi är en strategisk funktion som organisatoriskt är placerat i Regionledningskontoret.
Är du en noggrann och strukturerad person med erfarenhet av inköp och administration? Har du god vana av Excel och söker ett deltidsuppdrag? Jefferson Wells söker nu en inköpsadministratör på 50% för ett spännande konsultuppdrag i Älmhult med start i maj.
Join an industry leader and make a positive change in the sustainable use of the world's natural resources. Together, we will transform the business and drive the industry toward a greener future. At Metso, you will be supported by our inclusive culture and a network of colleagues from around the world. With us, you will embark on a personal growth journey and are encouraged to realize your potential. This is your invitation to rise above the possible.
Är du en noggrann och proaktiv person med erfarenhet av orderhantering och produktionsplanering? Dellner Dampers söker dig som vill bidra till ökad effektivitet, kvalitet och kundnöjdhet.
Vill du arbeta i en internationell roll där långsiktiga relationer och teknisk försäljning står i fokus? Har du erfarenhet av komplex B2B-försäljning och trivs med att utveckla affärer i nära dialog med stora industrikunder? Detta kan vara din nästa utmaning!
Är du en erfaren och engagerad inköpare med kunskap inom strategisk sourcing? Vill du arbeta i en spännande och utmanande roll inom flygindustrin? Just nu söker vi på Jefferson Wells en Strategic Sourcing Manager/strategisk inköpare till Saab i Linköping. Ta chansen att bli en del av en dynamisk och innovativ organisation med fokus på Gripen och T-7A Trainer!
Är du en serviceinriktad person som gillar att jobba med människor och samtidigt vill utvecklas inom service? Då kan denna roll vara perfekt för dig! Vi på ViKöperDinBil söker just nu en junior inköpare och testare av bilar till vårt team i Norrköping. Det här är en chans för dig som har ett intresse för bilar och vill lära dig mer om branschen.I denna roll kommer du att vara en viktig del av vårt team, där du:Utvärderar och testar bilar för att säkerställa att vi erbjuder bästa möjliga service till våra kunder.Fotograferar fordon och ser till att bilder och information är korrekt.Hjälper till att administrera kontrakt och avtalsprocesser.Är en kontaktperson mellan stationen, vårt huvudkontor och externa partners.Ansvarar för logistiken kring ingående och utgående fordon.Ringer och följer upp med kunder för att säkerställa en hög kundnöjdhet.Tillsammans med dina kollegor säkerställer att inköpsprocessen på stationen sker på ett effektivt och ansvarsfullt sätt.Vad vi söker hos dig:Du trivs i en kundnära roll och vill ge varje kund den bästa möjliga servicen. Du har en professionell framtoning och är en positiv, förtroendeingivande person.Vi söker dig som har ett grundläggande intresse för bilar och människor, även om du inte har arbetat inom bilbranschen tidigare. Vi kommer lära dig allt du behöver veta!Du är självgående, nyfiken på att lära dig nya saker och vill utvecklas i en spännande och snabbväxande miljö.Du har förmågan att ta initiativ och driva ditt arbete framåt, samtidigt som du trivs med att vara en del av ett team.Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Datorvana är ett plus.Du har ett manuellt körkort B.Vad vi erbjuder dig:En chans att växa inom bilbranschen.Du kommer att jobba på en internationell arbetsplats där det finns stora möjligheter att påverka och utvecklas.Du får stort ansvar och kan sätta din egen prägel på arbetet.Fast grundlön plus provision, samt bra arbetsvillkor med arbetstider måndag–fredag och varannan lördag.Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att inköpsprocesserna på din lokala test- och inköpsstation sköts och hanteras på ett ansvarsfullt sätt samtidigt som du är företagets ansikte utåt gentemot kunderna.Vilka vi ärAUTO1 Group är Europas ledande digitala plattform för bilbranschen. Vi bygger det bästa sättet att köpa och sälja bilar online. Vårt lokala varumärke, viköperdinbil.se, erbjuder våra kunder det snabbaste och smidigaste sättet att sälja bil på. Vårt varumärke, AUTO1.com, är Europas största B2B-plattform för bilåterförsäljare. Genom vårt varumärke Autohero, använder vi våra erfarenheter till att bygga ett varumärke som erbjuder det den bästa kundupplevelsen när det gäller att köpa bil online. Vi finns just nu på över 30 marknader och hade en omsättning på över 6.5 miljarder euro under 2024.AUTO1 Group har en intern värdegrund som bygger på alla människors lika värde. Alla ansökningar kommer därför att hanteras på ett likvärdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariant och ålder. AnsökanÄr du redo för din nästa utmaning? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor vänligen kontakta oss på rekrytering@auto1.com. Vi sköter urval och intervjuer löpande tills vi har hittat rätt person.Are we a match?If you see challenges as opportunities, this is the place for you. We challenge the highly fragmented market of used cars in Europe and push ourselves to master the daily challenge of offering our customers the best way to sell and buy cars online. Tackling real challenges is our sustainable way to personal development.Moreover, we are a fast paced environment. We ensure fast processes towards our customers, while internally the dynamic spirit from early start-up days lives on. We never settle, we challenge and question everything, constantly looking for improvement and new opportunities. As an international team, flat hierarchies and fast decisions are our key ingredients.Last but not least, something that our employees at AUTO1 know very well is that growth brings constant change - which means that new challenges arise. From starting in 2012 to today, AUTO1 Group is a rare success story of tremendous growth and we don’t plan on stopping anytime soon. You will experience a steep learning curve by working on projects at scale and thus having real impact, all while benefiting from the stability of our proven business model.
Hos oss på Axentia är inköp inget sidospår – det är navet. Som vår nya operativa inköpare blir du en nyckelspelare i ett företag som jobbar nära, tydligt och med ett starkt driv att ständigt förbättra. Vi letar efter dig som gillar att skapa ordning i flöden, trivs i kontakt med både människor och system – och som uppskattar att ha frihet i vardagen, men alltid med laget i ryggen. Det här handlar rollen om Du kommer in i ett team där struktur är viktigt, men där ingen blir ensam i sitt uppdrag. Du blir en del av inköpsteamet på tre personer och har tät kontakt med produktion, utveckling och våra leverantörer. Det är en roll där du får vara både noggrann och lösningsorienterad – och där affärssystemet Monitor är din dagliga följeslagare. Du kommer till exempel att: Göra operativa inköp och följa upp leveranser Lägga ordrar, hantera avvikelser och säkerställa kvalitet Sköta leverantörsdialoger – på svenska och engelska Se till att rätt saker är på rätt plats i rätt tid Vara med och förbättra vårt arbetssätt i det operativa, steg för steg Vem tror vi att du är? Du gillar att ha koll, får energi av att samarbeta och trivs när det händer saker. Kanske har du jobbat med orderhantering, administration eller i en reception där affärssystem varit en naturlig del av vardagen – oavsett bakgrund tror vi att du trivs i en operativ roll där du får bidra med struktur, stabilitet och engagemang. Du behöver inte kunna allt från start – vi är vana att bygga kompetens. Men vi tror att du har: Erfarenhet av administrativa processer och affärssystem (gärna Monitor) Goda kunskaper i Excel Trygghet i både svenska och engelska, tal och skrift Eget driv och en vilja att göra det lilla extra Struktur, servicekänsla och förmågan att ha många kontakter samtidigt Varför just Axentia? Vi är ett teknikbolag i tillväxt – men med hjärtat kvar i det mänskliga. Här är vardagen enkel och tydlig. Vi säger hej på morgonen, fikar tillsammans varje dag kl. 10 och har alltid nära till skratt, padelmatcher, fredagsfrukostar eller en spontan AW. Christian blir din närmaste chef – tydlig, rättvis och med tillit som ledarskapsstil. Du får ansvar från dag ett, men också frihet att lägga upp ditt jobb som det passar dig. Hos oss får du också: Flexibla arbetstider, 6 månaders konsultanställning via Påverka Nu med möjlighet till fast anställning och arbeta i ett team på ca 30 personer där du blir en del av ett större sammanhang Plats: Linköping Omfattning: Heltid, start enligt överenskommelse Vill du bli en viktig del av något som funkar på riktigt? Välkommen till Axentia. Skicka in din ansökan – eller slå en signal om du vill veta mer. Vi intervjuar löpande. Headquartered in Mjärdevi Science Park, Linköping, Sweden, Axentia creates and develops cutting edge Display Systems for the public transport sector as well as cost-effective Alarm Systems for rescue organizations. With over 15 years of experience and a dedicated staff, Axentia has become a major player in these business areas.Axentia has a unique competence in low power electronics design, mobile network communication and FM data broadcasting which are corner stone technologies in our product portfolios.
Strategisk Inköpare till Försvarsmaktens Inköpsenhet Vill du använda din kompetens som strategisk inköpare för att säkra Sveriges nationella säkerhet. Hos Försvarsmakten kommer du ha en nyckelroll där ditt arbete gör skillnad varje dag. Vi söker nu en erfaren kandidat för att stärka vår inköpsorganisation och därmed även Försvarsmaktens förmåga. Om enheten Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning. Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik. Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en strategisk inköpare till vår avdelning Arbetsplatsservice. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som strategisk inköpare kommer du bland annat: • Självständigt planera och genomföra komplexa upphandlingar, från utveckling av kommersiella strategier, genomförande av behovsanalyser och marknadsundersökningar inför upphandling, till att utveckla anbudsdokument, utföra anbudsutvärderingar, och leda leverantörsförhandlingar. • Ansvara för att upprätthålla starka affärsrelationer med dina leverantörer och säkra kontinuerlig uppföljning av dina avtal och leverantörer. • Bygga starka relationer med leverantörer och uppdragsgivare. • Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar. Kvalifikationer För att lyckas i denna position behöver du ha: • Akademisk examen med inriktning på juridik, ekonomi, logistik, inköp eller relaterat område, eller en yrkesutbildning med kommersiell inriktning och relevant arbetslivserfarenhet. • Relevant erfarenhet av att genomföra komplexa upphandlingar samt erfarenhet av offentlig upphandling inom LOU eller LUFS • Utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska, samt goda kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på engelska. • Gedigna kunskaper i MS Office, inklusive Powerpoint, Excel och Word. Personliga egenskaper Vi söker en person som är uthållig, analytisk, har hög integritet samt har förmågan att samarbeta och bygga starka relationer. Som person är du flexibel och har tydligt fokus på att leverera resultat. Du är energisk och driven med förmåga att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande Övriga meriterande kunskaper inkluderar: • Kategoristyrt inköp • Avtalsrätt eller förvaltningsrätt • Arbete i stora organisationer • Arbete i organisationer i förändring Instruktioner för ansökan För att skapa en så rättvis urvalsprocess som möjligt arbetar vi med urvalsfrågor som ersätter det personliga brevet. Vi vill därför att du besvarar de totalt 10 urvalsfrågorna, där det är blandat mellan Ja/Nej frågor, graderande frågor samt fritextfrågor. Utöver det bifogar du endast ditt cv. Välkommen med din ansökan senast 2025-05-01 Övrigt Befattningen är placerad i Boden med tillträde snarast enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Resor förekommer i arbetet och merparten av arbetet sker på plats. Arbetsprov och tester kan förekomma under rekryteringen. Vid frågor rörande befattningen, kontakta Jonas Berglund, Avdelningschef Arbetsplatsservice. Vid frågor rörande rekryteringsprocessen, kontakta Carl Wadhagen, HR-generalist FMLOG Fackliga representanter • SACO Magdalena Sewall • OFR/S Helena Strid • SEKO Eva Britt Steen • OFR/O Stefan Joon Samtliga nås via växeln: 08-788 75 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Det är på regeringens uppdrag som Statens fastighetsverk (SFV) förvaltar vårt gemensamma natur- och kulturarv. Vi förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. Som medarbetare är vi stolta över att vara anställda på en myndighet, arbeta utifrån den statliga värdegrunden och få bidra till en positiv samhällsutveckling. Vi söker en Inköpare med härlig möjlighet att utvecklas hos oss på Statens fastighetsverk! På SFV får du som vill utvecklas en unik möjlighet att snabbt bredda din kompetens genom direktupphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och självständiga upphandlingar - perfekt för dig som vill växa inom inköpsområdet. Du blir en del av vårt härliga och positiva inköpsteam med drygt 20 personer som präglas av hög energi, ambition och utveckling. Hos oss arbetar du projektorienterat i en professionell miljö med spännande uppdrag och inspirerande kollegor. Från vårt centrala kontor i Stockholm får du vara med på en spännande utvecklingsresa för SFV:s inköpsverksamhet. Din roll I din roll som inköpare får du direkt ta ett självständigt ansvar för direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar inom olika kategorier, alltid med stöd från erfarna kollegor och alltid i nära samarbete med verksamheten. Du ska på ett konsultativt sätt bidra med att utveckla och driva affärsmässigheten och de kommersiella aspekterna inom SFV. För dig som vill ha variation och bredd är detta perfekt - du kommer få arbeta över flera inköpsområden Din profil Vi söker dig som har: • relevant akademisk eller eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, • flera års erfarenhet av arbete med inköp/upphandling eller motsvarande inom privat eller offentlig sektor, • genomfört direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar i enlighet med LOU samt • mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både i tal och skrift. Det är meriterande om du har: • självständigt har genomfört upphandlingar, och stöttat verksamheter med kravställning och marknadsanalyser samt i leverantörsuppföljning och stöttat verksamheter under avtalstiden. • arbetat kategoristyrt • arbetat i Tendsign • arbetat i en politiskt styrd eller större organisation. Vi söker dig som är målinriktad, lösningsorienterad och driver dina projekt på ett strukturerat och professionellt sätt. För att trivas i rollen bör du ha intresse av att bygga nya relationer då du kommer ha många kontaktytor både inom myndigheten och externt. Mer information Tjänsten är en heltidsanställning. SFV tillämpar 6 månaders provanställning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Inköpschef Sebastian Nordgren tfn 010-478 72 22. Fackliga representanter för Saco, Seko och OFR/S nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se Innan ett beslut om anställning fattas kan en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) komma att genomföras. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och i vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Statens fastighetsverk verkar inom branscher som är exponerade mot olika risker för oegentligheter, i förbyggande syfte förekommer därför tjänster där lämplighetsprövning genomförs. Sista ansökningsdag är 2025-05-11 och vi ser fram emot din ansökan och CV. Välkommen till oss!
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030. Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling? Tjänsten är placerad på kommunens inköpsavdelning som organisatoriskt ingår i kommunledningsförvaltningen. Inköpsavdelningen ansvarar för utveckling, samordning och planering av kommunkoncernens upphandlings- och inköpsarbete. Du kommer ingå i en avdelning med 7 medarbetare som arbetar med kategoristyrning, upphandling, e-handel samt övergripande fordonshantering. ARBETSUPPGIFTER Som Inköpare kommer du att ingå i ett team med gott samarbetsklimat där koncerntänk, serviceanda, nytänkande och hållbarhet står i fokus. Du utgör en strategisk resurs där du kommer att leda, driva och genomföra upphandlingar. Uppdragen spänner över hela kommunkoncernen vilket innebär ett brett arbetsfält med många kontaktytor. Arbetsuppgifterna är omväxlande där allt från projektledning, kravställning, förhandling, avtalsuppföljning till utveckling av leverantörsrelationer förekommer. Som inköpare kommer du att delta i kategoriteamens långsiktiga utvecklingsarbete där du är en viktig del för att beslutade strategier implementeras och möjliggörs i den enskilda upphandlingen. KVALIFIKATIONER Vi söker en affärsmässig inköpare som drivs av att göra goda affärer för Alvestas kommuninvånare. Du har goda kunskaper inom LOU samt flera års erfarenhet av att genomföra upphandlingar. Som person är du kommunikativ och serviceinriktad samt har förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Vi ser gärna att du har akademisk examen 120/180 poäng inom ekonomi, juridik, inköp, logistik alternativt KY utbildning inom upphandling eller motsvarande. Vi förutsätter att du har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Tidigare erfarenhet av IT-upphandling och/eller Entreprenadupphandling är meriterande men inget krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Vi söker nu en Strategisk Inköpare till vår kund inom tillverkningsindustrin, med fokus på att stötta ett team inom chassi-inköp.I rollen kommer du att ansvara för att hantera det dagliga inköpsarbetet, säkerställa leverantörsprestanda gällande kvalitet och leverans, samt aktivt driva kostnadsoptimeringsinitiativ. Du får en nyckelroll i att implementera både segment- och leverantörsstrategier, i nära samarbete med relevanta intressenter inom organisationen. Du kommer även att arbeta med upphandling kopplad till nya projektlanseringar, samt stötta inköp inom olika direktmaterialkategorier. Kvalifikationer:• Dokumenterad erfarenhet av inköp, gärna inom direktmaterial eller fordonsrelaterad industri • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift • God förmåga att samarbeta och förhandlaSkicka in din ansökan redan idag! Observera att ditt CV behöver vara på engelska. Tillträde och ansökan:Startdatum: 05 maj 2025 Slutdatum: 31 dec 2025 Sista ansökningsdagen: 23 apr 2025 Ort: Göteborg Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande!Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Är du intresserad av att bli en del av ett folkkärt varumärke och ett passionerat team, då har du hamnat rätt! Åhléns är den naturliga mötesplatsen som erbjuder våra kunder ett brett sortiment och den bästa tänkbara upplevelsen. Att jobba hos oss innebär att du får ta del av vår spännande resa framåt och utvecklas tillsammans med oss! Har du ett passionerat intresse för mode och starkt kommersiellt driv? Vill du vara med och forma ett inspirerande, kurerat och lönsamt sortiment inom externa varumärken för både butik och e-handel? Då kan du vara vår nästa Inköpare för externa varumärken! Om din roll Som Inköpare för externa varumärken blir du en nyckelspelare i vårt mode-team där du ansvarar för att utveckla och optimera sortimentet och vårt kunderbjudande. Du arbetar med hela inköpsprocessen – från sortimentsstrategi till orderläggning och uppföljning – med fokus på att skapa ett relevant, inspirerande och lönsamt erbjudande för våra kunder. Tillsammans med våra leverantörer och interna samarbetspartner bidrar du till en stark kundupplevelse i såväl butik som online. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter · Bygga det bästa kunderbjudandet inom din kategori · Ansvara för inköp, sortimentsplanering och leverantörskontakter · Identifiera nya varumärken och utveckla befintliga samarbeten · Följa upp försäljning, trender och nyckeltal för att driva sortiment och lönsamhet · Säkerställa ett attraktivt kampanjutbud i samarbete med marknad och butik · Arbeta datadrivet för att optimera erbjudandet i båda försäljningskanalerna · Bidra till budgetarbete och affärsplaner inom modekategorin Vi erbjuder dig Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Hos oss får du: ✔ Generösa personalförmåner – 25 % rabatt i alla våra varuhus. ✔ Möjlighet att utvecklas – genom en dynamisk arbetsmiljö uppmuntrar vi nya idéer och testar innovativa lösningar och arbetar tillsammans för att forma framtidens Åhléns. ✔ Kollektivavtal – trygga anställningsvillkor som skapar en bra balans mellan arbete och vardag. ✔ En entreprenöriell och familjär kultur – där vi testar nytt, hittar smartare lösningar och jobbar tillsammans för att Åhléns ska vara top of mind för våra kunder. Vi söker dig som har · Minst 3–5 års erfarenhet som inköpare inom mode, gärna med fokus på externa varumärken · Erfarenhet från retail och e-handel i en snabbrörlig miljö · Stark kommersiell förståelse och god förmåga att analysera olika datapunkter · Vana att arbeta med leverantörer både i Sverige och internationellt · God systemvana och kunskaper i Excel · Mycket god svenska och engelska i tal och skrift Som person är du resultatorienterad och affärsdriven. Du är strukturerad och driver ditt arbete självständigt genom att ta ägandeskap. Vidare är du nyfiken och trendmedveten och har ett skarpt öga för vad som attraherar våra kunder. Du är van vid att fatta egna beslut samtidigt som du är en prestigelös lagspelare som trivs i ett högt tempo i en förändringsdriven organisation. Med dig i laget blir vi ännu effektivare och ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt och du är placerad på vårt huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm, en promenad från Odenplan. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som inköpare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se
ValueOne söker en taktisk inköpare för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom tillverkningsindustrin i Östergötland. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på tolv månader. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: Marknadsmässig lön, som du själv kan påverkaTjänstepensionSjuk- och vårdförsäkringFriskvårdsbidragPersonlig coachning och karriärrådgivningNätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningarKompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen Som taktisk inköpare ansvarar du för att anskaffa material i rätt tid, kvantitet och kvalitet till produktion. Rollen innebär tätt samarbete med leverantörer och interna funktioner. Rollen innebär ett kontinuerligt förbättringsarbete där du identifierar risker och hittar lösningar på problem, på kort och lång sikt. Arbetet sker i ett högt tempo och kräver flexibilitet, initiativförmåga och god kommunikationsförmåga. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Anskaffa material till produktion, verkstad och montageSkapa och hantera inköpsbeställningarFölja upp leveranser och arbeta med leveransprecision (OTD)Hålla leverantörsmöten och driva utveckling av leveransförmågaFörhandla leverantörsreklamationerKommunicera dagligen med leverantörer och interna kunderOptimera materialtillgänglighet utifrån verksamhetens behovArbeta med prognoser, säkerhetslager och partiformningDelta i köp- och tillverkningsprocesser och analysera ledtider Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik. Det är meriterande om du har erfarenhet från inköp och/eller supply planning samt om du har arbetat i affärssystemet SAP. Även förståelse för tillverkningsprocesser och produktionsnära inköp ses som ett plus. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, och är en skicklig kommunikatör med en god samarbetsförmåga. Du trivs i en roll där du får arbeta strukturerat och lösningsorienterat, även under tidspress. För att lyckas i rollen behöver du vara engagerad, flexibel och proaktiv i ditt arbetssätt. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.
Vill du fortsätta din karriär inom inköp och har erfarenhet från dryckesbranschen? Är du passionerad och nyfiken på affären inom vinvärlden och söker en dynamisk arbetsmiljö? Då kan rollen som Inköpare hos Giertz Vinimport vara din nästa möjlighet! Om Giertz Vinimport Giertz Vinimport är idag en ledande aktör på den svenska vinmarknaden och en del av Sveriges största vingrupp, Viva Wine Group. Giertz är en vinimportör med en bred produktportfölj av starka varumärken från vinländer hela världen över och är den största leverantören till Systembolaget. Giertz är marknadsledande inom ekologiska och Fairtrade-certifierade viner i Sverige och arbetar nära sina producenter i gemensamma miljöförbättrande projekt. Nu växer bolaget och söker sin nästa stjärna till rollen som Inköpare! Om din roll som Inköpare I rollen som Inköpare hos Giertz Vinimport tillhör du inköpsteamet och rapporterar till Inköpschef. Du har ansvar för en spännande produktportfölj inom vin och arbetar mot Systembolaget. Du samarbetar nära med leverantörer och producenter världen över och ansvarar för att utveckla nya och befintliga relationer. Med fokus på Systembolagets lanseringsplan och offertförfrågningar har du regelbunden kontakt med deras inköpare. Rollen innebär även att övervaka marknadstrender, identifiera nya vinproducenter och arbeta med dessa för att skapa viner som passar företagets sortiment. Du förhandlar priser och villkor samt rapporterar försäljningsresultat och statistik. Resor förekommer i tjänsten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för specifika producenter från olika delar av världen, inklusive kontakt, kvalitetskontroll, prisförhandlingar och lanseringar enligt Systembolagets processer Utveckla och expandera portföljen med producenter som strategiskt passar Giertz Vinimport Analysera och rapportera försäljningssiffror i samarbete med marknads- och logistikteam Estimera volymer och analysera priser för tilldelade producenter, samt bidra till varumärkesutveckling tillsammans med marknadsteamet Kvalitetssäkra sortimentet, där du använder din kunskap om vinkemi, vinproduktion, blending och kundpreferenser Arbeta med Systembolagets lanseringsplaner och offertförfrågningar i nära samarbete med vinmakare för att ta fram rätt blends för marknadenOm dig För att lyckas i rollen tror vi att du som person är energifylld och positiv. Du är affärsdriven, självgående och har förmågan att fatta välgrundade beslut samtidigt som du är van att jobba i team. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har kunskap och intresse för att prova vin samt goda kommunikations- och förhandlingsfärdigheter. Eftersom du har flera kontaktytor både internt och externt, är du kommunikativ och trivs i samarbete med andra men har också ett bra driv att arbeta självständigt. Hos Giertz är ingen dag sig lik och du behöver ha ett stort driv och prestigelöshet i ditt arbete. För att kvalificera för tjänsten behöver du: Erfarenhet från dryckesbranschen med fokus på produkt- och vinprovning Relevant erfarenhet från tjänst såsom inköp, produktkoordinator eller motsvarande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, 100% Plats: Centrala Stockholm Lön: Fast, enligt överenskommelse Låter rollen som Inköpare till Giertz Vinimport intressant? Tveka då inte att skicka in din ansökan då urvalet sker löpande! i på Needo ser fram emot att höra från dig!
Moberg Bil är inte bara Göteborgs största aktör inom köp och försäljning av begagnade bilar – vi är också en av Sveriges topp 10 inom branschen. Med en ny anläggning på gång trampar vi gasen i botten för att fördubbla försäljningen och sikta mot en miljard i omsättning! Nu letar vi, tillsammans med Oddwork, efter en driven och ansvarstagande inköpare som vet hur man hittar bilar till bäst pris. Är du redo att gasa igång? Om rollen Som inköpare hos oss blir du en del av vårt inköpsteam på tre personer och direktrapporterar till försäljningschef. Din uppgift? Se till att vi alltid har rätt bilar på lager! Du kommer att: Arbeta aktivt med inbyten, värdering och prissättning av begagnade bilar. Ha direktkontakt med våra kunder (privatpersoner och företag) och bilhandlare. Delta i auktioner och bevaka vagnparksförsäljningar. Bygga relationer med företag för att säkra och följa upp värderingar och inköp. Analysera marknaden, granska offerter från leverantörer, hålla koll på bilauktioner och fatta smarta inköpsbeslut. Samarbeta tätt med teamet, team-leader och Försäljningschef för att optimera affärerna. Vem är du? Du är en säljare i själen och vet precis hur man stänger en affär på bästa sätt. Du älskar att arbeta och trivs i ett högt tempo – ju mer det händer, desto mer kommer du till din rätt. Som tävlingsinriktad och driven brinner du för att överträffa dina egna mål och göra affärer, samtidigt som du bidrar till teamets gemensamma framgång. Här får du chansen att ta ansvar, skapa förtroende och leverera resultat – precis som du gillar! Vi ser att du har: Erfarenhet som säljare eller inköpare i bilbranschen. Stort intresse och teknisk kunskap om bilar. Erfarenhet av transportbilar är ett extra plus. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Körkort, ett krav hos oss. Varför välja Moberg Bil? Hos oss blir du en nyckelspelare i ett snabbväxande team där innovation, ansvar och strävan efter att alltid bli bättre går hand i hand. Vår kultur är varm, hjärtlig och fylld med både driv och humor – vi tycker nämligen att jobbet ska vara roligt! På Moberg Bil kommer du att få ta plats, utvecklas och verkligen göra skillnad på vår resa mot att bli den självklara platsen för begagnade bilar i Sverige. START:Enligt överenskommelse PLATS:Göteborg OMFATTNING:Heltid LÖN:Fast lön + provision KONTAKT:Head of Recruitment Delivery Ellinor Hellberg,ellinor@oddwork.se(för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM:Urval sker löpande Är du redo att få upp farten ytterligare i karriären? Hoppa in och ansök – och låt oss göra den här resan tillsammans! Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom attklicka häreller hitta fler karriärmöjligheterhär.
Engagerad Inköpare till Sterisol! Vill du arbeta i en bred inköpsroll i ett stabilt och värderingsdrivet bolag med hållbarhet i fokus? Sterisol söker nu en självgående och affärsorienterad Inköpare till sin verksamhet i Vadstena – en nyckelroll för dig som vill vara med och utveckla vår inköpsfunktion och arbeta i ett stabilt bolag i tillväxtfas! Din roll Som Inköpare på Sterisol kommer du tillsammans med en kollega att ansvara för företagets inköpsfunktion. Du arbetar nära Operativ Chef och tillsammans utvecklar ni bolagets inköpsprocesser och inköpsstrategi. Du etablerar relationer med våra leverantörer, både nationellt och internationellt, för att säkerställa att vi alltid har tillgång till material av högsta kvalitet och till bästa pris. Genom att förhandla fram förmånliga avtal och bygga långsiktiga relationer bidrar du till vår konkurrenskraft och hållbarhetsmål. Du kommer även att ha ett nära samarbete med andra avdelningar som försäljning, marknad och produktion. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för upphandling och förhandling med leverantörer. Utveckla och optimera leverantörsbasen med fokus på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljö. Bevaka marknadstrender och säkerställa tillgång till material som stödjer vår tillverkning och affärsstrategi. Samarbeta tvärfunktionellt inom organisationen. Delta i projekt kopplade till processutveckling och affärsutveckling. Ha ett helhetsansvar för inköpsprocessen, samtidigt som du stöttar vår operativa inköpare i det dagliga arbetet. Om dig Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis inköp, logistik, teknik eller ekonomi, och några års erfarenhet av liknande roll. Du har ett intresse för strategiskt inköpsarbete och vill vara delaktig i att bygga upp och utveckla funktioner och processer. Du är en analytisk och strukturerad person med god förhandlingsvana och ett affärsmässigt tänk. Du har lätt för att bygga relationer och samarbeta över avdelningsgränser. Rollen kräver goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med förbättringsprojekt eller digitala inköpsverktyg är det meriterande. Om Sterisol På Sterisol erbjuder vi dig en arbetsplats där du får stort ansvar och möjlighet att påverka. Vi värdesätter engagemang och kreativitet och strävar efter att skapa en inkluderande och inspirerande miljö. Hos oss blir du en del av ett engagerat team som vill utveckla innovativa lösningar och hållbara hudvårdsprodukter i världsklass. Sterisol är en ledande leverantör av hudvänliga hygienprodukter för professionellt bruk. Vi strävar efter att skapa produkter som kombinerar kvalitet, innovation och miljöansvar. Som strategisk inköpare hos oss får du en nyckelroll i att säkerställa att vi når våra höga mål och kunders förväntningar. Våra produkter och system bygger på en unik svensk förpackningsinnovation, som har gjort det möjligt att erbjuda hudvårdsprodukter utan konserveringsmedel och andra tillsatser. Produkterna säljs B2B och marknadsförs i 25 länder över hela världen via distributörer samt med egna säljkårer i Sverige och Finland. Företaget omsätter runt 110 MSEK och har 43 anställda. Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Sterisol. Sista ansökningsdag är den 18 maj 2025. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med kontor i Norrköping och Linköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se
Visar 20 av 163 jobb
Som operativ inköpare arbetar du med planering och inköp av material, där du ansvarar för hela processen från köp och ordererkännande till leverans och betalning. Bland dina uppgifter ingår avrop och daglig kontakt med leverantörer och andra funktioner inom organisationen. Du förväntas leveransbevaka beställda varor och kontrollera att de levereras med avtalad kvalitet, specifikationer och pris, samt hantera reklamationer vid exempelvis skadat eller försvunnet gods.
Kvalifikationer
För att arbeta som operativ inköpare behöver du ha eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik. Det är en klar fördel om du har goda kunskaper inom ett eller flera affärssystem, Microsoft Office, samt i övrigt god datorvana. Du bör vara affärsinriktad, driven, strukturerad, lyhörd och resultatorienterad samt ha en god kommunikativ förmåga. Ett annat krav är att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, eftersom du väntas ha regelbunden kontakt med såväl nationella som internationella leverantörer.