Lediga jobb som Operativ Inköpare
På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb som operativ inköpare. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.
Stockholm
Konsultuppdrag
Inköp, Logistik
Sala
Rekrytering till företag
Inköp, Logistik
Linköping
Konsultuppdrag
Teknik, Naturvetenskap, Ingenjörer
Söderköping
Rekrytering till företag
Inköp, Logistik
Linköping
Konsultuppdrag
Inköp, Logistik
Västerås
Konsultuppdrag
Inköp, Transport, Logistik
Ludvika
Försäljning, marknad, reklam
Borås
Försäljning, marknad, reklam
Solna
Försäljning, marknad, reklam
Stockholm
Försäljning, marknad, reklam
Jönköping
Försäljning, marknad, reklam
Halmstad
Försäljning, marknad, reklam
Linköping
Försäljning, marknad, reklam
Stockholm
Försäljning, marknad, reklam
Eskilstuna
Försäljning, marknad, reklam
Nyköping
Försäljning, marknad, reklam
Katrineholm
Försäljning, marknad, reklam
Stockholm
Försäljning, marknad, reklam
Katrineholm
Försäljning, marknad, reklam
Eskilstuna
Försäljning, marknad, reklam
Arbetsbeskrivning
Som operativ inköpare arbetar du med planering och inköp av material, där du ansvarar för hela processen från köp och ordererkännande till leverans och betalning. Bland dina uppgifter ingår avrop och daglig kontakt med leverantörer och andra funktioner inom organisationen. Du förväntas leveransbevaka beställda varor och kontrollera att de levereras med avtalad kvalitet, specifikationer och pris, samt hantera reklamationer vid exempelvis skadat eller försvunnet gods.
Kvalifikationer
För att arbeta som operativ inköpare behöver du ha eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik. Det är en klar fördel om du har goda kunskaper inom ett eller flera affärssystem, Microsoft Office, samt i övrigt god datorvana. Du bör vara affärsinriktad, driven, strukturerad, lyhörd och resultatorienterad samt ha en god kommunikativ förmåga. Ett annat krav är att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, eftersom du väntas ha regelbunden kontakt med såväl nationella som internationella leverantörer.
Som operativ inköpare arbetar du med planering och inköp av material, där du ansvarar för hela processen från köp och ordererkännande till leverans och betalning. Bland dina uppgifter ingår avrop och daglig kontakt med leverantörer och andra funktioner inom organisationen. Du förväntas leveransbevaka beställda varor och kontrollera att de levereras med avtalad kvalitet, specifikationer och pris, samt hantera reklamationer vid exempelvis skadat eller försvunnet gods.
Kvalifikationer
För att arbeta som operativ inköpare behöver du ha eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik. Det är en klar fördel om du har goda kunskaper inom ett eller flera affärssystem, Microsoft Office, samt i övrigt god datorvana. Du bör vara affärsinriktad, driven, strukturerad, lyhörd och resultatorienterad samt ha en god kommunikativ förmåga. Ett annat krav är att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, eftersom du väntas ha regelbunden kontakt med såväl nationella som internationella leverantörer.