Lediga jobb i Mora

På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb i Mora. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.

Visar 20 av 97 jobb

14/04/2025
NYTT
location iconMora
domain iconKvalitet, Miljö

Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Noret i Mora. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierade besiktningstekniker eller varit certifierad besiktningstekniker. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!

12/04/2025
location iconMora
domain iconKontor, Administration

Jula befinner sig på en ostoppbar resa där dagens omsättning på runt 10 miljarder SEK ska fördubblas senast 2030. Vi är outtröttliga priskämpar och erbjuder händiga människor allt som behövs till hemmet, trädgården och fritiden, vilket hjälper dem att förenkla vardagen och leva ett aktivt och roligt liv. Jula verkar i nio länder och har 146 varuhus i Sverige, Norge, Polen och Finland.Vi utökar vårt operativa HR-arbete och söker en HR Business Partner till Jula och Hööks i norra Sverige.Som HR Business Partner i norra Sverige spenderar du mest tid ute i våra varuhus/butiker för att stödja chefer i deras dagliga utmaningar samt arbeta nära regionchef för respektive område. Rollen som HR Business Partner i norra Sverige innebär att du har ansvar för att stötta varuhus- och butikschefer och regionchefer inom både Jula och Hööks.En typiskt dag kan innebära att du deltar i olika typer av uppföljningar, personalärenden,  förhandlingar, rekrytering av chefer, utvecklingsinsatser men du kan också arbeta med att utveckla strategier och processer med internationella kollegor. Din roll är dynamisk och varierad, och du bidrar ständigt till företagets framgång genom att vara en pålitlig partner för våra chefer och medarbetare.Vad står i ditt CV?Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av affärsnära HR-arbete. Du har en bred HR-kompetens och är van att stödja och utmana organisationer på olika sätt. Du har också erfarenhet av arbetsrätt och fackliga förhandlingar, det är meriterande om du har arbetat med detaljhandelsavtalet i tidigare roller. Vi ser gärna att du har en akademisk examen inom personalvetenskap/organisation eller erfarenhet som motsvarar detta. Vi är ett internationellt företag så du behöver goda kunskaper både i tal och skrift i svenska och engelska.Vem är du?Framför allt tror vi att du är en nyfiken lagspelare som lockas av att jobba i ett entreprenörsdrivet och internationellt företag. Du gillar att ta initiativ och har inget emot att det tidvis är mycket på bordet – du är nämligen bra på att prioritera och göra det riktigt bra. Du motiveras av att arbeta affärsnära och har ett högt engagemang för HR-frågor. Du har ett coachande och ödmjukt förhållningssätt när du stöttar chefer och ledare. Du är också en bra kommunikatör med förmåga att påverka, utmana och driva arbetet framåt. Som vår nya kollega erbjuds du en engagerande, rolig och varierande vardag fylld av möjligheter. Tillsammans med dig vill vi fortsätta utveckla och stärka vår organisation. Bra att vetaVårt huvudkontor ligger i Skara, men placeringsort för denna roll är flexibel till något av våra varuhus, då det innebär resor inom norra Sverige. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Vi har kollektivavtal med Unionen. Har du redan sökt till annonsen i Gävle eller Bollnäs har vi redan din ansökan till denna tjänst.  Sista ansökningsdag är 27 april, men intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.Frågor och funderingar?Kontakta vår HR Manager för Sverige, Malin.Elmstrom@jula.se.

11/04/2025
location iconMora
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. På grund av naturliga avgångar söker vi nu undersköterskor till Avdelning 44 som är en elektiv kirurgisk vårdavdelning på Mora lasarett. Inriktningen är överviktskirurgi, bråck, urologi och övrig lättare kirurgi. Även akuta sjukdoms- och olycksfall förekommer och vi har gott samarbete med vår akuta kirurgavdelning på kliniken som har inriktning mot kirurgisk akutvård. Den kirurgiska vården är lärorik, fascinerande och komplex vilket bidrar till intressanta arbetssituationer. Avdelningen tillhör Kirurgkliniken i Mora som har en bred kompetens där en kollegial uppbackning i olika sammanhang är en självklarhet. Återkommande utbildningsinsatser i form av internutbildningar och läkarföreläsningar finns på kliniken. Välkommen till Mora, här är lätt att trivas och ha ett aktivt liv med friluftsliv, natur och kultur året runt. Runt Mora finns fantastisk natur med många fina sjöar och närheten till fjällen i Sälen, Idre och Grövelsjön. Undersköterska till AVD 44, Kirurgi Mora Arbetsuppgifter Vanliga arbetsuppgifter utgår från pre- och postoperativ omvårdnad och innefattar bland annat kontroll av vitalparametrar, provtagning, sår- och stomiomläggning, handhavande av dränage, katetersättning med mera. Du får även ta ansvar och vara delaktigt kring patienters mobilisering och omvårdnad. Som undersköterska på kirurgkliniken kommer du att lära dig mycket och få möjlighet att växa i din profession. Vi har engagerade och kompetenta medarbetare samt ett öppet och positivt arbetsklimat. Vi arbetar ständigt med arbetsmiljö och patientsäkerhet samt utveckling av verksamheten. Hos oss får du arbeta tillsammans med flera andra yrkeskategorier så som läkare, sjuksköterskor, dietister, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Tillsammans arbetar vi med att bedriva en god och säker vård för våra patienter. Att jobba i klinikens multiprofessionella team är lärorikt då man får vara en del av flera yrkesgruppers arbete runt patienten. Arbetsuppgifterna är omväxlande och du har insyn i stora delar av patientens vårdförlopp. Personalen på Avdelning 44 roterar två helger av fem på vår akuta kirurgiska slutenvårdsavdelning. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är undersköterska, intresserad av kirurgi och trivs med att arbeta både i team och enskilt med varierande arbetsuppgifter. Du tycker att det är stimulerande att bedriva sjukvård och du arbetar ansvarsfullt och evidensbaserat med följsamhet till våra rutiner. Jobbet passar både dig som är nyutbildad undersköterska eller om du har tidigare erfarenhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet som god samarbetsförmåga, flexibilitet och självständighet. Meriterande är annan relevant utbildning eller tidigare erfarenhet av kirurgisk vård samt en god kommunikationsförmåga i tal och skrift. Rekryteringsprocessen kommer att ske i olika steg. Är du undersköterska och intresserad av ett utvecklande och utmanande arbete på en kirurgisk vårdavdelning? Tveka inte att höra av dig till oss för mer information!Krav: Utbildad undersköterskaMeriterande:Tidigare erfarenhet av kirurgisk vård Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@regiondalarna.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region DalarnaVi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se).Information om yrkestitelnFr o m 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du behöver ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg.Du kan ansöka om beviset från och med den 1 juli 2023. Har du inget bevis kan du fortsätta att arbeta i vård och omsorg, men med en annan titel än undersköterska. För dig som blir erbjuden ett arbete hos oss i Region Dalarna efter 1 juli innebär det att titeln i ditt anställningsavtal kommer att vara Omvårdnadsassistent tills att du kan uppvisa ditt bevis. Du som hade en tillsvidareanställning med titeln undersköterska när de nya reglerna började gälla den 1 juli 2023, kan fortsätta att använda underskötersketiteln i 10 år. Du kan behålla titeln även om du byter arbetsplats/arbetsgivare efter den 1 juli. Därefter behöver du ha ett bevis om skyddad yrkestitel för att få använda titeln undersköterska. Fackliga kontaktuppgifterFackförbund - Region Dalarna

11/04/2025
location iconMora
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

OM TJÄNSTENVi Omsorg söker nu engagerade och ansvarstagande personliga assistenter till en av våra kunder bosatt på Sollerön. Vi söker dig som vill arbeta på heltid-, deltid- eller som timvikarie. Oavsett tjänstens omfattning förväntas du vara flexibel och kunna arbeta under dygnets alla timmar, både vardagar och helger. Under nattetid tillämpas väntetid. Startdatum sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan påbörja en introduktion snarast möjligt.OM KUNDENKunden är en kvinna i 60-årsåldern som lever med både Parkinson och ALS. För att underlätta vardagen använder hon hjälpmedel som andningsmask, duschstol, rullstol och trapphiss för att ta sig mellan våningsplanen.Som assistent hos henne kommer du att vara en förlängning av hennes armar och ben och hjälpa henne med uppgifter hon själv inte längre kan utföra, oavsett om de är små eller stora. Du blir den som stödjer henne med allt från att skriva till att hantera praktiska sysslor i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan exempelvis innebära: Hjälpa henne med dagliga rutiner, så som hushållssysslor. Assistera vid förflyttningar och hjälpa till med på- och avklädning. Du kommer även att uppmuntra och delta i hennes stora intressen, som matlagning och trädgårdsarbete. Du hjälper inte bara till med det praktiska utan skapar också glädje och engagemang genom att dela hennes intressen. Tillsammans ser ni till att hennes dagar fylls med värdighet, glädje och omtanke.Eftersom vår kund har haft både hundar och hästar tidigare, ser hon det inte som något hinder att du som assistent har egna husdjur.ÄR DU DEN VI SÖKER?Vi söker dig som har en lugn och trygg personlighet, men som samtidigt har "skinn på näsan". För att trivas i denna roll ser vi gärna att du delar kundens intressen för både trädgårdsarbete och matlagning.Du har en stark förmåga att arbeta med människor och kan snabbt sätta dig in i deras behov och anpassa ditt arbetssätt därefter. Du är lyhörd, tar egna initiativ och hittar lösningar där andra ser hinder. Engagemang och närvaro är självklara delar av ditt arbetssätt, och du skapar en positiv och meningsfull vardag för de du hjälper.KRAV B-körkort och tillgång till bil. Tidigare erfarenhet av arbete inom vården. MERITERANDE Erfarenhet av att arbeta med ALS eller Parkinson. Sysselsättningsgrad: Heltid, deltid och vikariat.Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan!VILKA ÄR VI?Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö.Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGENDin ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖDOm du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

11/04/2025
location iconMora
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Vill du göra skillnad i en annan människas liv? Nu söker vi engagerade och ansvarstagande personliga assistenter till vår kommunala verksamhet. Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du varje dag bidrar till att skapa en trygg och utvecklande vardag för personer med olika funktionsvariationer, ofta med stort omvårdnadsbehov. Att arbeta som personlig assistent innebär att hjälpa en annan människa att få en fungerande och värdefull vardag och kunna leva ett liv med goda levnadsvillkor. Arbetet utförs i brukarens hem och insatserna som utförs utgår från biståndsbeslut om personlig assistans enligt LSS.   Arbetsuppgifter Som personlig assistent arbetar du i nära samarbete med brukaren och stödjer denne i att klara sin vardag utifrån individuella behov och önskemål.  Exempel på arbetsuppgifter: - Hjälpa brukaren med vardagliga sysslor så som förflyttning, handräckning av mediciner, personlig hygien, påklädning och vid måltider. - Dokumentation om omsorgsarbetet i gällande verksamhetssystem.   Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, för att kunna kommunicera effektivt och dokumentera korrekt. - Har relevant datakunskap och kan hantera digitala verktyg som är viktiga i det dagliga arbetet. Det är en fördel om du har: - Undersköterskeutbildning eller - Utbildning inom barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete - Erfarenhet av att arbeta med ALS och/eller Parkinsons - Kunskap om gällande lagstiftning inom funktionshinderområdet   Övrigt Körkort B   Förmågor och färdigheter Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget och ser att du som söker är en person som: - Har ett genuint intresse för att arbeta med människor - Är lyhörd, flexibel och ansvarstagande - Har god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande - Kan arbeta självständigt och ta initiativ - Har egenskaper som skapar en lugn och trygg miljö     Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.  

11/04/2025
location iconMora
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Vi söker en engagerad och pedagogisk kollega för ett längre vikariat till Skogsbacken, en gruppbostad för personer med funktionsvariationer enligt LSS. Här jobbar vi för att skapa en meningsfull vardag och öka våra boendes självständighet. Nu har du chansen att prova på att arbeta med meningsfullt arbete där du gör skillnad.   Arbetsuppgifter Som anställd hos oss ger du individanpassat stöd i vardagen genom motiverande samtal, struktur och bildstöd. Du hjälper brukarna att hantera sin vardag och sociala relationer samt utför delegerade HSL-uppgifter.   Kvalifikationer Du bör ha utbildning inom vård och omsorg, barn och fritid eller har gått autismutbildningen "autism, ett annorlunda sätt att tänka på neuropsykiatri" men då detta är ett vikariat har vi inget utbildningskrav. Vi ser dock gärna att du har erfarenhet av LSS och framförallt kunskap om lågaffektivt bemötande. Att du kan uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift, är en förutsättning för anställning.   Övrigt Körkort B för manuell växellåda krävs för denna tjänst då vi åker iväg på aktiviteter, som t.ex. handling, med våra brukare.   Förmågor och färdigheter Vi söker dig som har: Empati och lyhördhet – Du har en genuin vilja att stötta andra och kan sätta dig in i brukarnas behov och känslor. Du är lyhörd och anpassar ditt bemötande efter individens förutsättningar. Pedagogisk och motiverande förmåga – Du kan förklara saker på ett tydligt och anpassat sätt. Genom motiverande samtal och vägledning hjälper du brukarna att utvecklas och bli mer självständiga. Struktur och problemlösning – Du arbetar metodiskt och har lätt för att planera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du ser lösningar där andra ser hinder och kan hantera utmaningar på ett konstruktivt sätt. Trygghet och självständighet – Du är stabil, har gott omdöme och vågar fatta beslut. Du kan skilja på det personliga och professionella och agerar med respekt och integritet i alla situationer. God samarbetsförmåga – Du trivs i team, har lätt för att samarbeta och kommunicera med brukare, kollegor, anhöriga och andra professioner. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och kan hantera konflikter på ett respektfullt sätt.       Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.  

11/04/2025
location iconMora
domain iconFörsäljning, marknad, reklam

Gillar du att möta människor i en roll där du verkligen gör skillnad? Jobba hos oss på Systembolaget i sommar!  Till vår butik i Mora söker vi nu dig som vill vara del av vårt unika uppdrag att bidra till bättre folkhälsa genom en ansvarsfull försäljning av alkohol. Hos oss står service och omtanke om människa och miljö alltid i fokus. Anställningen sträcker sig över sommarmånaderna och tjänsten är på ca 28 timmar i veckan.   I din roll som försäljare hos oss  Arbetet i butik är omväxlande och under en arbetsdag möter du kunder, sitter i kassan, arbetar på lagret och plockar upp varor på våra hyllor. Tillsammans håller vi våra lokaler rena och snygga. Som försäljare hos oss är du Systembolagets ansikte utåt. Stark teamkänsla, högt tempo och trevliga möten kännetecknar arbetet hos oss. Vi lär av varandra och genom utveckling skapar vi resultat tillsammans. Det är i mötet med kunden som vi blir Systembolaget.  Vi söker dig som       • Har åldern inne (fyllt 20 år) för att kunna möta kunderna som får handla hos oss.     • Har god social förmåga och förstår hur du kan bidra till ett bra kundmöte.      • Kan arbeta varierande arbetstider, tidigast från 06.00 och senast till 22.00 i juni, juli och augusti. • Gillar att samarbeta och vill bidra till att vi når våra gemensamma mål.  • Har ett flexibelt förhållningsätt, en nyfiken inställning till att lära nytt och ett intresse av de möjligheter som moderna digitala verktyg skapar.  Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ett serviceyrke och/eller med mat och dryck.   Vi möter många olika människor i våra butiker och vårt mål är att spegla samhället. Vi välkomnar medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser för att skapa en inkluderande arbetsplats där alla har möjlighet att utvecklas och bidra.        Vad vi står för och hur vi arbetar     I ditt arbete kommer du lära dig receptet på vårt imponerande kundmöte, mer om mat och dryck och hur du bidrar till kraften i 6000 medarbetare. Dina erfarenheter från att arbeta hos oss har du med dig hela livet, oavsett var du är i arbetslivet.     Vi vill upplevas omtänksamma, kunniga och inspirerande i allt vi gör. Våra värderingar hjälper oss att lyckas med Systembolagets viktiga uppdrag. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss.   Kontakt      Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jan-Erik Johansson, butikschef, på telefonnummer: 0721892749.      Känns rollen rätt för dig?    Kul! Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. I ansökningsformuläret kommer du få svara på ett antal frågor om din kompetens och erfarenhet för rollen.  Flitiga som vi är så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att söka redan idag!     Välkommen att arbeta hos oss på Systembolaget, ett av Sveriges starkaste varumärken som med omtanke ger service i världsklass!     -------     Systembolaget finns till för alla i Sverige för att bidra till bättre folkhälsa genom att begränsa alkoholens skador. Vi bidrar med kunskap och oberoende rådgivning om mat och dryck och hur alkohol påverkar hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol där varken människor eller miljön tar skada. Läs mer om oss på omsystembolaget.se.

11/04/2025
location iconMora
domain iconPedagogiska arbeten

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Morkarlbyhöjden är en högstadieskola där elever och personal trivs. Skolan har ca. 350 elever och drygt 40 personal. Personalomsättningen är låg både bland lärare och skolledning. Skolans arbetssätt präglas av samarbete och kamratskap. Sedan tre år har vi, via interna och externa utbildningar, arbetat mot att utveckla ett coachande förhållningssätt mellan lärare och mellan lärare och elev. Skolan är organiserad i årskursanknutna klasskonferenser och driftsanknutna arbetsgrupper. Vi har studiepedagoger och speciallärare i alla tre årskurser. Vi söker dig som vill vara en aktiv del av en inkluderande arbetsmiljö där trivsel, samarbetsvilja och pedagogisk utveckling präglar arbetsdagen. Arbetsuppgifter Undervisning i matematik och NO. Kvalifikationer Vi ser att du är trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella, och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du har väl grundade och tydliga värderingar och förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv. Du styrs av etik och värderingar i avgörande situationer i arbetet. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du ser möjligheterna i förändringar och är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer. Du arbetar bra med andra människor och lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har en god pedagogisk insikt med god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla sitt budskap till mottagaren. Du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer. Du tar upp kritik endast i de korrekta sammanhangen eller direkt med berörda parter eller överordnad.
 Krav Du har lärarlegitimation. För- och grundskoleförvaltningen Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. För- och grundskoleförvaltningens värdegrund är att alla är olika och lika bra! Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare. Mora kommun har väl fungerande skolor med skickliga lärare, skolledare och elever. Vi lyfter resultaten genom en medveten satsning på engagerad och kompetent personal, kompetensutveckling och lärarlyftssatsningar. Det kollegiala lärandet är en av de genomgripande insatser som bildar en röd tråd från förskola till högskola och ett av skälen till den höga trivseln och det goda samarbetet. Mora kommun har en central elevhälsoenhet med alla professioner som stödjer kommunens förskolor och skolor. Elevhälsan har en viktig roll i ett pågående tillgänglighetsarbete enligt Specialpedagogiska skolmyndighetens modell. Välkommen med din ansökan till oss! Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.  

11/04/2025
location iconMora
domain iconFörsäljning, marknad, reklam

Vill du jobba i ett team med engagerade kollegor, fyllt med energi?? Ser du dig själv som driven, serviceinriktad och flexibel? Toppen, då kanske du är vår nästa stjärnspelare! Vi söker en butikssäljare till vårt lag. Stadium Outlet vill göra sport och sportmode tillgängligt för alla. För att lyckas med vårt uppdrag måste alla våra medarbetare har roligt på jobbet och drivas av samma sak som oss: att aktivera världen – vad är din drivkraft? Läs mer om våra drivkrafter på vår karriärsida. Vad innebär det att vara butikssäljare? Våra kunder ska känna sig välkomna hos oss, de ska bli inbjudna till en kundupplevelse i hela butiken. En upplevelse som kännetecknas av service i världsklass. Som butikssäljare skapar du förutsättningar för våra kunder att hitta de produkter de söker. Detta innebära att du fyller på varor och ser till att butiken är inspirerande och attraktiv, välfylld med våra produkter. Du ser till att ge våra kunder bästa möjliga personliga service genom att hjälpa dem vid behov och ta emot dem i kassan. Vem är du? Vi tror att du delar vår inställning och övertygelse när det gäller att se varje utmaning som en möjlighet. Du trivs med att ha mycket ansvar och vill växa och utvecklas i rollen som butikssäljare. För att jobba på Stadium måste du ha fyllt 18 år. Butikserfarenhet är ett plus. Vad erbjuder vi dig? Läs mer om vårt lag på vår Karriärsida, på Instagram WorkatStadium eller på Linkedin. Klicka på länken här för att komma till våra poddavsnitt och på 15 min få en inblick i hur det är att jobba på Stadium. ____ Varaktighet/arbetstid Tjänsten är som extrapersonal med tillträde enligt överenskommelse. Arbetspassen är förlagda under kvällar, helger eller vid behov. Ansökan Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail till att besvara ett personlighetstest. Det tar ca 15 minuter att besvara testet. Vi kommunicerar mestadels genom mail så se till att hålla koll på din inkorg, håll även koll på skräpposten för säkerhets skull. Eftersom vi alltid vill göra saker så enkelt som möjligt är det inte säkert att vi väntar till sista ansökningsdag innan vi går vidare i rekryteringsprocessen. Så vänta inte, sök redan nu. Välkommen med din ansökan. Come join the movement! Tycker du också att livet är roligare när det rör på sig? Hos oss på Stadium jobbar lagspelare som brinner för försäljning, sport och sportmode. Energi, mod och laganda är några av de grundstenar som gjort att det lilla familjeföretaget från Norrköping blivit en av Nordens största sportkedjor. Men vi stannar inte där. Genom innovation och enkelhet fortsätter vi att utvecklas med nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden. Tävlingsandan och passionen genomsyrar allt vi gör och vår mission är att inspirera och ge fler människor möjlighet till ett aktivt liv. Join the movement.

10/04/2025
location iconMora
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Mora är staden med närhet till natur och fjäll som inbjuder till utevistelse och en aktiv fritid året runt. Mora lasarett utgör ett av Region Dalarnas två akutsjukhus. I upptagningsområdet bor ca 80 000 invånare men friluftsanläggningar i Sälen och Idre samt stora idrottsevenemang både sommar och vinter ger stora turistströmmar. På Mora lasarett finns det lilla sjukhusets trivsel samtidigt som lasarettet utgör ett traumasjukhus. Operation Anestesi IVA kliniken består av Intensivvårdsavdelningen (IVA), Centraloperation (C-op), Dagkirurgi Mora (DKM) och Sterilteknik. På IVA har vi idag 5 vårdplatser och här omhändertas ca 1500 patienter per år, varav ca 600 utgör IVA-patienter. På intensivvårdsavdelningen vårdas patienter med hotande eller manifest svikt i vitala funktioner vid svåra sjukdomstillstånd, olycksfall och vid avancerad postoperativ vård, jourtid tar vi också hand om sjukhusets postoperativa vård. Vi har ett nära samarbete med övriga kliniker på sjukhuset. Undersköterska Intensivvårdsavdelningen Mora, vikariat Arbetsuppgifter Vården på IVA är högspecialiserad och tekniktät. Som undersköterska jobbar du i par tillsammans med sjuksköterska. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av avancerad omvårdnad och övervakning av svårt sjuka patienter. För att arbeta och trivas hos oss på intensivvårdsavdelningen är god samarbetsförmåga och ett flexibelt förhållningssätt en förutsättning. Det är viktigt att du med din personlighet bidrar till ett positivt arbetssätt. Du erbjuds en individanpassad introduktion.Hos oss har vi individuell schemaplanering och vi arbetar just nu 2 av 5 helger. Region Dalarna har ett generöst friskvårdsbidrag och vi tillämpar friskvårdstimme 1 h/vecka (när verksamheten tillåter). IVA arbetar dessutom aktivt för att vara en hälsofrämjande arbetsplats! Övrig information Kvalifikationer Våra krav är att du:utbildad undersköterska som har gått Vård- och omsorgsprogrammet eller yrkespaketet Vård och omsorg på vuxenutbildningenhar några års erfarenhet av arbete som undersköterska inom hälso- och sjukvård i slutenvårdenMeriterande är om du:har programfördjupning Akutsjukvård och Medicin 2 (vid examen från Vård- och omsorg på vuxenutbildningen)har erfarenhet inom intensivvård, eller i andra hand akutsjukvård på akutmottagning eller liknandeär specialistundersköterska inom anestesi, operation och intensivvårdVi söker dig som är positiv och noggrann, har ett patientfokuserat förhållningssätt och ett bra bemötande mot såväl patienter som kollegor. Din simultankapacitet och stresstålighet är god och du har en förmåga att hålla många bollar i luften. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga och ett flexibelt arbetssätt då arbetsbelastningen kan variera mycket under ett arbetspass. Du har lätt för att uttrycka dig i svenskt tal/skrift och att arbeta i digitalt journalhanteringssystem. Vi söker dig som är engagerad och bidrar till en bra arbetsmiljö. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och tidigare referenser. Ansökan Intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden.Information om yrkestitelnFr o m 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du behöver ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg.Du kan ansöka om beviset från och med den 1 juli 2023. Har du inget bevis kan du fortsätta att arbeta i vård och omsorg, men med en annan titel än undersköterska. För dig som blir erbjuden ett arbete hos oss i Region Dalarna efter 1 juli innebär det att titeln i ditt anställningsavtal kommer att vara Omvårdnadsassistent tills att du kan uppvisa ditt bevis. Du som hade en tillsvidareanställning med titeln undersköterska när de nya reglerna började gälla den 1 juli 2023, kan fortsätta att använda underskötersketiteln i 10 år. Du kan behålla titeln även om du byter arbetsplats/arbetsgivare efter den 1 juli. Därefter behöver du ha ett bevis om skyddad yrkestitel för att få använda titeln undersköterska.Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se).Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@regiondalarna.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region DalarnaVi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifterFackförbund - Region Dalarna

10/04/2025
location iconMora
domain iconPedagogiska arbeten

Ansök idag. Kollegor imorgon. Vi söker dig som vill arbeta i vackra Venjan som lärare i fritidshem!  Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Tjänsten innebär ett nära samarbete med lärare i åk F-6 och förskolan vilket ställer höga krav på din flexibilitet och ett kollegialt samarbete. Värdet av kollegialt samarbete är något som kännetecknar dig. Arbetsplats Venjans skola, som ligger mitt i en levande landsbygd, är en F-6 skola med närhet till det mesta. Vår skolmiljö kännetecknas av nyfikenhet, öppenhet och trygghet, där alla barn leker med alla  oavsett ålder. I anslutning till skolan har vi en multiarena, simhall och egna skidspår på vintern. Vår skolskog och sjön har vi runt knuten. Ett stenkast från skolan ligger biblioteket. Vi har ett nära samarbete mellan skola, fritidshem och förskola och har ofta gemensamma aktiviteter tillsammans. Venjans skola ligger naturskönt i byn Venjan som ligger ca 5,5 mil från Mora centrum. Kvalifikationer Legitimerad lärare i fritidshem Kunskaper: Kunskaper i aktuella styrdokument och lagstiftning Behärska det svenska språket i både tal och skrift Meriterande med kunskaper i andra språk Färdigheter: Pedagogisk insikt Förmåga att kunna skapa förtroende och goda relationer, såväl internt som externt Ledarskapsförmåga Egenskaper: På en liten ort som Venjan där elevernas gränser för skola och fritids ofta sammanfaller, är det extra viktigt att du  är strukturerad  har en tydlighet i ditt uppdrag är trygg i ditt självledarskap, då ledningen inte alltid är på plats besitter en god kommunikativ förmåga Annat: Hälsa- och livsstilskompetens Övrigt: Milersättning kan diskuteras. Arbetstiden kan förläggas så att det fungerar för såväl dig som verksamheten. Venjans skola ingår under samma arbetsledning som den centralt belägna Morkarlby skolan F-6 i Mora. Samarbete sker mellan enheterna och kommer att utökas.   För- och grundskoleförvaltningen Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. För- och grundskoleförvaltningens värdegrund är att alla är olika och lika bra! Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare. Mora kommun har väl fungerande skolor med skickliga lärare, skolledare och elever. Vi lyfter resultaten genom en medveten satsning på engagerad och kompetent personal, kompetensutveckling och lärarlyftssatsningar. Det kollegiala lärandet är en av de genomgripande insatser som bildar en röd tråd från förskola till högskola och ett av skälen till den höga trivseln och det goda samarbetet. Mora kommun har en central elevhälsoenhet med alla professioner som stödjer kommunens förskolor och skolor. Elevhälsan har en viktig roll i ett pågående tillgänglighetsarbete enligt Specialpedagogiska skolmyndighetens modell. Välkommen med din ansökan till oss! Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.  

10/04/2025
location iconMora
domain iconFörsäljning, marknad, reklam

SÄLJARE – NÄSTA STEG FÖR DIG SOM GILLAR ATT PRATA MED FOLK Har du ett driv i magen, lätt för att ta kontakt – och vill göra något meningsfullt?Vi söker nu fler säljare som vill vara med och hjälpa villaägare att sänka sina elkostnader, öka komforten hemma och samtidigt göra en insats för miljön.VI UTBILDAR DIG Du behöver inte ha varit säljare tidigare – vi lär dig från grunden. Det viktiga är att du har energi, vågar ta kontakt och har viljan att utvecklas. Många av våra bästa har bakgrund inom service, bygg eller andra praktiska yrken.OM ROLLEN Du jobbar ute på fältet – i bostadsområden, på event och mässor – och hjälper till att hitta rätt kunder för våra energismarta produkter. Du lyssnar in, presenterar lösningar och bygger förtroende hemma hos kund.VI ERBJUDER DIG En strukturerad säljutbildning och en tydlig väg in i yrket Ett meningsfullt jobb där du gör skillnad för både kund och klimat Ett starkt team med bra stämning, delaktighet och energi Möjlighet att växa och utvecklas inom företaget Grundlön + prestationsbaserad ersättning VI TROR ATT DU ÄR: Social, orädd och trygg i kontakt med nya människor Driven av att utvecklas och nå mål En lagspelare som trivs med frihet under ansvar OM OSS Vi på Nya Energihem Norden jobbar med att hjälpa fastighetsägare spara pengar och minska sin klimatpåverkan genom smarta produkter som solceller, batterier, värmepumpar, fönster och takbyten. Vi sköter hela processen från rådgivning till färdig installation – och växer snabbt. Bakom oss har vi Bragnum Invest som stabil ägare.ANSTÄLLNING: Heltid, 6 månaders provanställning LÖN: Fast lön + prestationsbaserad ersättning

10/04/2025
location iconMora
domain iconPedagogiska arbeten

Ansök idag. Kollegor imorgon. Är du en engagerad lärare som brinner för att skapa en meningsfull och trygg lärmiljö? Har du erfarenhet av att undervisa mellanstadieelever och motiveras av att se deras utveckling både när det gäller skolresultat och personlighet? Då kanske detta är din nästa roll! Beskrivning Noretskolan är Moras största skola. Tillsammans jobbar vi för att alla elever ska känna trygghet och nå målen. För att lyckas med det är samarbete viktigt för oss och vi vårdar våra relationer, både internt och extern. Hos oss är alla olika men lika bra! Om rollen Om rollen Som lärare på Noret F-6 är du en central del av elevernas vardag och utveckling. Du behöver på ett strukturerat och kvalitetsmedvetet sätt planera, genomföra och följa upp lektioner och bedömningar. Vi söker dig som tycker att det är motiverande att hantera olika inlärningsstilar på ett flexibelt sätt så att varje elevs unika behov kan tillgodoses. För att trivas hos oss behöver du inspirera eleverna och bibehålla kvaliteten i undervisningen även vid hög arbetsbelastning. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Planera och genomföra undervisning: Förbereda lektioner och skapa material anpassat till varje elevs unika behov - Bedöma och dokumentera framsteg: Följ elevernas utveckling, ge feedback och utvärderingar som stärker deras lärande. - Mentorskap: Stötta elevernas personliga och sociala utveckling och inspirera till positiva framtidsval - Trygg och inkluderande lärmiljö: Främja samarbete och respekt i klassrummet och se till att varje elev känner sig sedd och värdefull. - Samarbete och dialog: Arbeta nära kollegor, elevhälsoteam och vårdnadshavare för att skapa bästa möjliga förutsättningar för elevernas välmående. - Kontinuerlig utveckling: Reflektera kring den egna undervisning för ständiga förbättringar.  Kvalifikationer - Lärarlegitimation - Behörighet i att undervisa i åk 4-6 - Erfarenhet av att vara lärare på mellanstadiet - Erfarenhet av att möta elever i behov av särskilt stöd Övrigt I den här rekryteringen fokuserar vi på din kompetens och har därför valt bort personligt brev. Vi önskar att du istället lägger tid på att svara på våra kompetensbaserade frågor.  Under processen kan arbetsprover och tester förekomma För- och grundskoleförvaltningen Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. För- och grundskoleförvaltningens värdegrund är att alla är olika och lika bra! Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare. Mora kommun har väl fungerande skolor med skickliga lärare, skolledare och elever. Vi lyfter resultaten genom en medveten satsning på engagerad och kompetent personal, kompetensutveckling och lärarlyftssatsningar. Det kollegiala lärandet är en av de genomgripande insatser som bildar en röd tråd från förskola till högskola och ett av skälen till den höga trivseln och det goda samarbetet. Mora kommun har en central elevhälsoenhet med alla professioner som stödjer kommunens förskolor och skolor. Elevhälsan har en viktig roll i ett pågående tillgänglighetsarbete enligt Specialpedagogiska skolmyndighetens modell. Välkommen med din ansökan till oss! Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.  

09/04/2025
location iconMora
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Avdelning 50 ska nu utöka vårdplatser från 18 till 24, då behöver vi dig!Vi ska bli ett team till. I varje team arbetar 1 sjuksköterska, 2 undersköterskor och 1 läkare med 6 patienter, dagtid mån-fredag. På kvällen och helgen ansvarar varje team för 8 patienter. Vi arbetar 2 av 5 helger. Att arbeta i team är viktigt för att få med hela professionen för ett patientsäkert arbete under passet och ronden. Vi värnar högt om patientsäkerhet och arbetsmiljö.   Vad kan vi erbjuda dig?Avdelning 50 är en allmän internmedicinsk avdelning med inriktning mot nefrologi, KOL och gastroenterologi.Hos oss ges du möjligheten att arbeta i ett härligt team med duktiga medarbetare som präglas av stor kunskap och en stor vilja att hjälpa de patienter som vi möter på avdelningen.Vi tror att en bra inskolning är viktig, därför får du en individuellt anpassad inskolningsplan beroende på dina tidigare erfarenheter och vi har fortlöpande internutbildning.Vi är övertygade om att du som medarbetare är vår största tillgång. Det är därför viktigt för oss att arbeta med ett närvarande och synligt ledarskap. Vi vill finnas för dig som stöd och bollplank när du behöver det. Sjuksköterska Medicin Avdelning 50, Mora Arbetsuppgifter Är du sjuksköterska och vill utvecklas i din yrkesroll? Det får du göra hos oss.I arbetet kommer du dagligen att utveckla din kompetens vilket berikar dig för livet.Vi har ett öppet och positivt arbetsklimat där sjuksköterskan är del i ett team med patient, läkare och undersköterskor. Vi är en god bit på väg med att jobba mot ett personcentrerat synsätt där patienten har en viktig del i sin vård. Vi har även samordnare för kontakt med kommunen inför hemgång.Vi ser framemot att bli fler på vår avdelning, allt för att skapa en så bra arbetsmiljö så möjligt med patienten i fokus. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska.Som person är du öppen och gillar att jobba i team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@regiondalarna.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region DalarnaVi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifterFackförbund - Region Dalarna

09/04/2025
location iconMora
domain iconInköp, Transport, Logistik

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos någon av vår kunder i Mora med omnejd. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu truckförare till kommande uppdrag i Mora! Som truckförare kommer du att ha en central roll i att säkerställa att företagets produkter hanteras effektivt och levereras i tid till våra kunder. Omväxlande arbetsuppgifter kommer förekomma såsom plockning och packning av order, truckkörning, lastning och lossning av ankommande gods, bokning av transporter och inventering. Arbetet kan innebära tunga lyft. Din profil Vi söker dig som har gymnasiekompetens, truckkort A + B samt B-körkort. Om du även har behörighet och erfarenhet av hjullastare är det meriterande. Traverskort är meriterande. Det är viktigt att du är en lagspelare med god förmåga att samarbeta och har en god känsla för service. Vi värdesätter eget driv, engagemang och flexibilitet. Du ska vidare trivas med att arbeta både självständigt och i team, är stresstålig och gillar att ha ordning på arbetsplatsen. Naturligtvis ska du vara noggrann och ansvarstagande. Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Ansökan Är det dig vi söker? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! Sök tjänsten via vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt då vi kallar in kandidater löpande. Vid eventuella frågor kontakta Lydia Davidsson, lydia.davidsson@clwork.se eller slå en pling till Lydia på: 0733-51 27 77 Varmt välkommen med din ansökan!

09/04/2025
location iconMora
domain iconIndustri, Produktion

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Om företaget I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos någon av vår kunder i Mora med omnejd. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifter kan variera beroende på uppdrag och företag, men vanligt förekommande arbetsuppgifter kan vara montering, truckkörning, maskinövervakning eller mer avancerat industriarbete. Din roll som industriarbetare innebär att du behöver vara noggrann och ha god teknisk förståelse. Du kommer att använda olika verktyg och utrustning för att utföra ditt arbete och säkerställa att produkterna är korrekta och fungerar som de ska. Arbetstiderna kan variera och kan innefatta skift eller dagtid. Tjänsten kommer börja som en 6 månaders visstidsanställning med mycket goda möjligheter till förlängning. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet från industrin, av montering eller ett genuint intresse för teknik. Truck- och traverskort samt maskinkunskap ser vi också som meriterande. Som person är du positiv, öppen och trivs att arbeta med andra. Du är fokuserad på ditt arbete och har en drivande förmåga att ta ett omfattande arbete från start till mål. Du är noggrann, lösningsorienterad, teknisk samt har en förmåga att arbeta strukturerat. Ansökan Är det dig vi söker? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! Sök tjänsten via vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt då vi kallar in kandidater löpande på intervju under ansökningsperioden. För vidare frågor kontakta Lydia Davidsson på lydia.davidsson@clwork.se eller 073-351 27 77

08/04/2025
location iconMora
domain iconBygg, Anläggning

Vill du vara med och driva utvecklingen av morgondagens säkerhetssystem framåt? Är du en driven och kompetent tekniker som söker nya utmaningar? Vill du gå till jobbet varje dag och bidra till att våra kunder får en tryggare vardag? Trivs du med att arbeta självständigt men samtidigt känna tillhörigheten i ett starkt team? Då ska du läsa vidare och söka tjänsten som larmtekniker hos oss! Om tjänsten Som larmtekniker hos oss på Teknofix kommer du att arbeta med installationer, driftsättning och service av främst Securitas Directs anläggningar men även andra system. Vi jobbar i hela Dalarna samt Kopparberg. Arbetsuppgifterna innefattar planering, kabelförläggning, installationer, driftsättning, funktionstest och dokumentation. Då det är viktigt för oss att alltid säkerställa att våra kunder har rätt lösning kommer du även att jobba med merförsäljning. Arbetet är omväxlande med företagskunder inom många olika branscher och uppdrag av varierande karaktär. Tjänsten erbjuder såväl självständiga arbetsuppgifter som uppdrag tillsammans med dina kollegor och du kommer får möjlighet att utveckla kompetenser inom flertalet olika teknik- och säkerhetsområden. Vi erbjuder larm och larmlösningar för många olika situationer, exempelvis inbrottslarm, larm för personskydd, överfallslarm, brandvarningssystem, driftlarm och objektskydd. Vi erbjuder också kompletta lösningar inom kameraövervakning och passagekontroll. Vårt utbud av produkter och tjänster till företag kan du läsa mer om på www.securitasdirect.se Vi vänder oss i huvudsak till företag, men även privatpersoner som har höga krav på säkerhetsinstallationer. Grunden för våra larm, inbrottslarm och säkerhetssystem är högteknisk kvalitet med snabb och säker uppkoppling. Med en egen dygnet-runt bemannad larmcentral blir vi en mycket stark organisation med lokal närvaro för en snabb och säker insats. Vem söker vi? - Som person ser vi att du är en lagspelare som besitter stor social kompetens. - Du ska kunna arbeta målinriktat i ett högt tempo både självständigt och i grupp. - Du har lätt för att ta egna initiativ och är drivande i din egen utveckling. - Det är meriterande med en teknisk utbildning på minst gymnasienivå i form av t.ex svagström/larm/säkerhet eller som elektriker. - Då tät och daglig kontakt med våra kunder är ett viktigt inslag i din vardag behöver du ha ett sätt som är tillmötesgående, professionellt och som kännetecknas av hög kvalitet. - Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av vår bransch. Kanske har du jobbat med larminstallationer tidigare eller så har du erfarenhet av andra områden inom kamera eller brand- och utrymningslarm och vill utvecklas tillsammans med oss. - Du är van vid teknik och tycker om att visa framfötterna och att har lätt för att lära dig nya saker. - Du trivs med ett flexibelt arbete där du tar ett stort eget ansvar. Då du kommer att arbeta med säkerhetsklassade objekt kommer vi behöva göra ett utdrag från belastningsregistret. Svenskt medborgarskap samt körkort B är ett krav. Vi erbjuder Hos Teknofix blir du en del av ett glatt gäng med höga ambitioner som ser kvalitet, service och kundnöjdhet som en självklarhet. Du kommer få möjligheten att vara med och påverka hur din arbetsdag ska se ut och ju tryggare du blir i rollen desto mer eget ansvar över ditt arbete kommer du att få. Vi erbjuder möjligheten att ta del av över 30 års erfarenhet från säkerhets- och installationsbranschen vilket ger dig möjligheten att utveckla kompetenser inom en rad områden. Du kommer även få gå Securitas Directs utbildningar inom larm och kamera. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med fast månadslön. Du kommer att utgå från hemmet och vårat kontor ligger i Gagnef. Arbetet är förlagt till dagtid och tillträde sker efter överenskommelse. Vi kommer att tillämpa ett löpande urval. Detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ber dig därför ansöka så snart du har möjlighet.

08/04/2025
location iconMora
domain iconService, Handel, Butik

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS söker en engagerad och positiv lokalvårdare som brinner för service. Vill du vara med och leverera service i världsklass under sommaren? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Lokalvårdare på ISS! Om rollen Som Lokalvårdare har du och dina kollegor en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för de anställda och alla besökare. Du arbetar främst med städning kundens lokaler, samt även andra arbetsuppgifter som kan förekomma såsom konferensservice, påfyllning av vatten/kaffemaskiner och skötsel av växter. Tjänsten är på deltid, tidsbesgränsad anställning över sommaren med möjlighet till fortsatt tjänst som vikarie därefter. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och utvecklingsmöjligheter – allt för att du ska engageras och växa med ISS på lång sikt. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt städområde och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är viktigt att du är lyhörd för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Vi ser gärna att du har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. Det är viktigt att du behärskar svenska språket. Gymnasieutbildning är ett krav. B-körkort är meriterande Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 2025-05-07. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta Madelene Morén på madelene.moren@se.issworld.com Varmt välkommen med din ansökan!

07/04/2025
location iconMora
domain iconKontor, Administration

Om företaget Söker du en varierande roll inom ekonomi? Har du bred kunskap inom redovisning, budget- och prognosarbete och vill utvecklas inom controllerområdet? Vi behöver nu stärka upp vår ekonomiavdelning på Moramast med en ny kollega och söker dig som har ett stort ekonomiintresse och med din erfarenhet vill utvecklas tillsammans med oss! Moramast har idag cirka 50 anställda i Mora fördelat på kontoret och i verkstaden. Vi ingår i koncernen Saferoad Group med ca 2.500 anställda och verksamhet i 13 länder. Moramast tillverkar och säljer ett brett och anpassningsbart sortiment av belysningsstolpar och spänninstallationer och de senaste 50 åren har vi på Moramast lyst upp din väg till jobbet, skolan och fotbollsträningen. Våra belysningsstolpar skapar säkrare vägar och tryggare utomhusmiljöer. Detta gör vi på ett hållbart sätt – för vår miljö, vår personal och våra externa relationer. Vår vision är att alla Sveriges vägar, parker och torg är säkra, trygga och vackra – dag som natt – tack vare våra produkter. Företaget erbjuder Vi bryr oss om människor på väg, våra kunder, våra medarbetare och omvärlden. Våra medarbetares energi är företagets drivkraft och därmed viktigaste tillgång. Som anställd på Moramast erbjuder vi dig en rad förmåner så som ett mycket generöst friskvårdsbidrag, betald startavgift i motionslopp, möjlighet till massage på arbetstid till reducerat pris samt betald vaccination mot exempelvis TBE och influensa. Dina arbetsuppgifter Som Ekonom på Moramast kommer du att ha en viktig roll i vårt dagliga ekonomiska arbete. Du kommer ha ett tätt samarbete med ekonomichef samt arbeta nära bolagets sälj- och inköpsavdelning. I rollen som Ekonom har du mycket kontakt internt, som externt där du är en första kontaktperson mot personal vid frågor kring tidstämplingar och lön. Med din drivkraft och lösningsförmåga bidrar du till att stärka vårt team och vår verksamhet. Till dina huvudsakliga arbetsuppgifter hör bland annat: • Löpande bokföring • Budget- och Prognosarbete • Hantering av leverantör- och kundreskontra samt kvittoavstämning • Momsredovisning • In- och utbetalningar • Fakturering • Ta fram statistik om sjukfrånvaro samt avvikelsehantering • Kontakt med myndigheter och försäkringsbolag Din profil Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med oss och ser tjänsten som ett steg i rätt riktning. Du gillar att arbeta strategiskt som operativt och sannolikt har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. I rollen kommer du bland annat få vara med och utveckla Moramast controller-funktion som idag är under uppbyggnad. För att lyckas i rollen krävs ett par års erfarenhet av redovisningsarbete och har du erfarenhet av månads- och årsbokslut ser vi det som starkt meriterande. Som person är du är driven, har lätt för att skapa nya relationer och uttrycker dig obehindrat i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Att arbeta noggrant och strukturerat är för dig naturligt och du har förmågan att hantera flera parallella arbetsuppgifter utan att tumma på kvaliteten. Du förstår vikten av teamarbete och har, precis som vi, ett prestigelöst förhållningssätt i ditt arbete. Du besitter en god datavana och en digital mognad. Vi brinner varje dag för vårt uppdrag, har öppna sinnen och arbetar i en miljö där nya idéer kan blomstra. Gör du också det? Sök tjänsten som Ekonom på Moramast redan idag! Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Rekrytering, för mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Linda Pers, linda.pers@clwork.se 0708-21 53 58 eller Erica Sundin, erica.sundin@clwork.se 0733-51 27 60 eller. Din ansökan gör du via www.clockworkpeople.se. Sista ansökningsdag är 27/4. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

07/04/2025
location iconMora
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Mora kommuns enhet för rehabilitering växer och söker fler kollegor! Vill du vara med och forma framtidens äldreomsorg? Vi söker en engagerad och nytänkande fysioterapeut/sjukgymnast som vill bidra till att äldre får en aktiv och självständig vardag. Hos oss får du möjligheten att arbeta med rehabilitering i hemmiljö, på äldreboenden och inom dagverksamhet. Vi erbjuder: - Ett varierande och utvecklande arbete i en framtidsinriktad äldreomsorg. - Möjlighet att arbeta med digitala lösningar och välfärdsteknik. - Kompetensutveckling och handledning. - En arbetsplats med fokus på personcentrerad vård och rehabilitering. Bli en del av vårt team och hjälp oss att skapa en mer hållbar och aktiv äldreomsorg!   Arbetsuppgifter Som fysioterapeut/sjukgymnast inom kommunal rehab arbetar du med att förebygga, utreda och behandla fysiska funktionsnedsättningar hos äldre. Du blir en viktig del av vårt tvärprofessionella team och samarbetar med arbetsterapeuter, sjuksköterskor och omsorgspersonal för att skapa bästa möjliga vård och livskvalitet för våra äldre bland annat genom: Bedömning och behandling av äldre med rehabiliteringsbehov. Fallprevention och träning för att stärka balans, styrka och rörlighet. Utprovning av hjälpmedel och anpassning av hemmiljö. Handledning och utbildning av omsorgspersonal och studenter i rehabiliterande arbetssätt. Samverkan med vårdcentraler, specialistvård och anhöriga. Dokumentation och uppföljning enligt gällande riktlinjer.   Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast och som har datafärdigheter relevant för befattningen samt goda kunskaper i det svenska språket. Erfarenhet av geriatrisk rehabilitering är meriterande.   Övrigt Körkort B för manuell bil.   Förmågor och färdigheter God samarbetsförmåga och intresse för utvecklingsarbete inom äldreomsorgen. Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.  

Visar 20 av 97 jobb