Lediga jobb i Lidköping

På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb i Lidköping. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.

Visar 20 av 112 jobb

15/04/2025
NYTT
location iconLidköping
type iconKonsultuppdrag
domain iconEkonomi, Finans, Försäkring

Är du noggrann och strukturerad och gillar att jobba med siffror? Nu söker vi efter en Ekonomiassistent under sommaren till en av våra kunder i Lidköping. Är du på jakt efter ett utvecklande och självständigt sommarjobb? Sök redan idag!

14/04/2025
NYTT
location iconLidköping
domain iconInköp, Transport, Logistik

Om företaget 1990 startade Sundlings Sverige AB av Per Sundling. Sundlings har sin marknad i Norden och är producent av popcorn, snacks, sockervadd och utvalda premiumprodukter för biografer, arenor och nöjesanläggningar. Sedan starten är vi generalagenter för Cretors popcornmaskiner från Chicago. Vi har med stor framgång skapat våra egna värmeskåp som idag är en självklarhet hos våra concession kunder. 1997 startades Sundlings Norge AS för den norska marknaden. 2002 startade vi egen tillverkning av popcorn och snacks och sedan 2006 flyttade vi in i vår moderna popcornfabrik med kontor och lager i Lidköping, vid Vänerns strand. Idag är vi, förutom marknadsledande i Norden på biografer och arenor, även en innovativ producent av premiumprodukter till dagligvaruhandeln. 2020 firade vi 30 år som företag. Tjänstebeskrivning Vill du jobba extra vid sidan av dina studier eller annat heltidsarbete? Då kan det vara dig vi söker! Som timanställd hos oss kommer du att arbeta extra på Sundlings vid tillfällen då ordinarie personal är frånvarande eller när produktionen har mycket att göra. Under arbetspassen kommer du att bland annat packa produkter, övervaka maskiner samt i vissa fall köra truck på lagret. Arbetet kommer att innebära jobbtillfällen året runt. För rätt person finns det även möjlighet till heltidsjobb under sommaren. Då arbetstiden är förlagd på 2-skift kan både förmiddags- och kvällsskift förekomma. Start för tjänsten är omgående eller enligt överenskommelse. Kvalifikationer Vi söker dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, exempelvis studier, arbete eller elitidrottande. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom industri eller truckkort med behörighet A2, ledstaplare, är det meriterande men inget krav. Vi ser gärna att du som söker kan arbeta minst 2-3 vardagar/vecka någon av tiderna 07:00 – 15:30 eller 14:45 – 00:45. Som person tror vi att du är flexibel och engagerad i ditt arbete samt gärna bidrar med positivitet och glädje. Att du är kvalitetsmedveten samt respekterar och följer de olika regler och krav som finns inom livsmedelshantering ser vi som en självklarhet. Krav för tjänsten är som ovan nämnt att du har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%, behärskar svenska språket väl i tal och skrift samt kan jobba enligt arbetstiderna ovan 2-3 dagar/vecka. Låter det intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Louise Sköld tel 072 – 402 46 60 eller kandidatansvarig Karinna Tuzinovic tel 072 - 81 98 259. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

14/04/2025
NYTT
location iconLidköping
domain iconIT, Data

Vi söker en Senior Javautvecklare för kundsräkning som har erfarenhat av e-tjänster, för en spännande digitaliseringsresa. I arbetsuppgifterna ingår både frontend och backend samt att säkerställa kvalitet genom testning. Vi söker dig som har erfarenhet av:     Java EE och Java 11+ EJB/CDI JPA REST Microservices OpenAPI Frontend:  Angular, Typescript och JavaScript Enhetstester och integrationstester (JUnit eller liknande) Kan svenska flytande i tal och skrift. Vi söker dig som är Senior Javautvecklare med minst 5 års arbetserfarenhet. Samt relevant högskole- eller universitetsexamen som systemutvecklare eller likvärdig utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet. Som Javautvecklare hos oss är det viktigt att du har en helhetsförståelse för uppdraget och tjänsterna så att du kan föra en dialog med våra angränsande team och kollegor. Du uppfattar kundens behov och kan tillsammans med ditt team översätta dem till tekniska krav. För att lyckas väl i tjänsten som Javautvecklare behöver du vara en person som är strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar mot uppsatta mål, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Som en del av teamet är du en drivande person som tar initiativ, driver frågor framåt och bidrar i utvecklingen av våra lösningar. En viktig del i din personlighet är att du är skicklig på att samarbeta där du lyssnar, kommunicerar och löser problem som kan uppstå. Du är skicklig på att kommunicera och anpassa ditt budskap till mottagaren, både i tal      

14/04/2025
NYTT
location iconLidköping
domain iconIT, Data

Vi söker en IT-arkitekt för kundsräkning som ska delta i förstudier och projekt kring viktiga system inom vården. Vem är du?  Certifierad IT-arkitekt med relevant högskoleexamen. Erfarenhet av IT-stöd vid upphandlingar inom vården. Erfarenhet av digitalisering inom eHälsa. Erfarenhet av molntjänster. Erfarenhet av GDPR. Kan svenska flytande i tal och skrift. Vi söker dig som är Certifierad IT-arkitekt med minst 5 års arbetserfarenhet. Samt relevant högskole- eller universitetsexamen som systemutvecklare eller likvärdig utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet. Som IT-arkitekt hos oss är det viktigt att du har en helhetsförståelse för uppdraget och tjänsterna så att du kan föra en dialog med våra angränsande team och kollegor. Du uppfattar kundens behov och kan tillsammans med ditt team översätta dem till tekniska krav. För att lyckas väl i tjänsten som IT-arkitekt behöver du vara en person som är strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar mot uppsatta mål, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Som en del av teamet är du en drivande person som tar initiativ, driver frågor framåt och bidrar i utvecklingen av våra lösningar. En viktig del i din personlighet är att du är skicklig på att samarbeta där du lyssnar, kommunicerar och löser problem som kan uppstå. Du är skicklig på att kommunicera och anpassa ditt budskap till mottagaren, både i tal och skrift.  

14/04/2025
NYTT
location iconLidköping
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt.Om tjänstenRollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som har lätt till skratt och har glimten i ögat, är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos kvinnliga kund i dryga 25-års åldern bosatt i central Lidköping Har mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift  har erfarenhet av EP  är simkunnig och tål pälsdjur Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete  har B-körkort har god fysik och är intresserad av träning delar kundens intressen som bad, bowling, sång och som gillar att fika på stan Mycket stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet.Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön:Tjänsten är ett sommarvikariat på ca 90% under veckorna 25-32. Det är 10-12 timmarspass dagtid med ett genomsnitt på ca 90%  3-4 pass per vecka med varannan helg.  Merparten är dubbelassistans Kunden har vaken natt som i första hand bemannas av ordinarie personal sommartid. Behöver kunna starta introduktion under april månad och sedan även jobba extra något tillfälle per vecka fram till vecka 25.Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.Tillträde  Vecka 25, men vi ser gärna att du kan starta introduktion under april månad och sedan även jobba extra något tillfälle per vecka fram till vecka 25. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.  Att vara anställd på HumanaEn förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen.Vad händer nu?Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.Välkommen med din ansökan!Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Annika Kroon@humana.se

14/04/2025
NYTT
location iconLidköping
domain iconFörsäljning, marknad, reklam

Välkommen till Hemköp, vi erbjuder en arbetsplats med familjär stämning och tydliga gemensamma värderingar - kärleken till mat genomsyrar allt vi gör. Hemköp erbjuder en jämställd arbetsmiljö och hos oss får du en bra balans mellan jobb, fritid och familj. För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster. Huvudsakliga arbetsuppgifterTill Hemköp Lidköping C är vi nu på jakt efter dig som vill ha ett roligt och stimulerande arbete. I utbyte kan vi lova goda utvecklingsmöjligheter i en organisation där vi vågar tänka i nya banor. Nedan ser du vad det innebär att vara Butiksmedarbetare på Hemköp:Som Butiksmedarbetare får du ta stort eget ansvar för att våra kunder enkelt ska kunna hitta det de söker. Du ska se till att våra hyllor är välfyllda och att det är rent och snyggt i vår butik. Tillsammans med dina kollegor ska du ha fokus på positivt kundbemötande, försäljning och se till att vi håller högsta kvalitet. Du blir en viktig del i kedjan mot en inspirerande butiksupplevelse. Tjänsten avser: Semestervikariat på omkring 15 timmar per vecka.Tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Det här förväntar vi ossAtt du är matintresserad, tycker om att jobba med kunder och försäljning är en förutsättning för rollen. Nedan ser du vad som mer förväntas av dig som Butiksmedarbetare på Hemköp:Att du ska ha lätt för att jobba i team, vara noggrann och kvalitetsmedveten. Dessutom ska du gilla när tempot är högt. Tillsammans med dina kollegor ska du sköta den dagliga driften av butiken. Det innebär exempelvis att du är service- och försäljningsinriktad, men även att du har sinne för såväl detaljer som helhet. Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 16 år (18 år för tillsvidare och vikariat).Det här erbjuder viHos oss är kollektivavtal lika självklart som Fairtrade-märkt kaffe och ekologisk frukt på jobbet. Nedan ser du vad vi mer erbjuder dig:Kollektivavtalad lön, OB-ersättning, samt pensionsavsättningar enligt kollektivavtal.Försäkringar genom kollektivavtal.Förstärkt föräldrapenning.Friskvårdsbidrag efter tre månaders anställning.Personalrabatt efter sex månaders anställning. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här.Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Stina Fahlgren, stina.fahlgren@hemkop.se. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-04-28. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer.Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på jobb@axfood.se. Om HemköpVi inom Hemköp och Tempo är stolta över att för tredje året i rad ha utsetts till "Årets Karriärföretag" när Sveriges främsta arbetsgivare listas av Karriärföretagen. Utmärkelsen delas ut till de arbetsgivare i Sverige som anses vara mest attraktiva för studenter och yrkesverksamma att göra karriär på. Vi är även stolta över att vi 2023 blev utsedda till “Årets Employer Branding-företag” av Universum. På Hemköp arbetar vi mot ett gemensamt mål att vara ledande inom hållbarhet genom att erbjuda alla matälskare ett godare sortiment, verka för en godare miljö, inspirera till godare vanor och vara en godare aktör.

12/04/2025
location iconLidköping
domain iconManagement

Rusta Vänersborg söker Varuhuschef!   Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till vårt nya varuhus i Vänersborg som öppnar i oktober 2025. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning och med start 1 september 2025. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss!   Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften.   Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut   Din Profil  Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du:   • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss!   Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar.    Sätt igång och ansök!  Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev!   Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/   I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Monica Sveiven.       Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.

11/04/2025
location iconLidköping
domain iconHälso-, sjukvård, Omsorg

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Helgtjänst till Solhaga hemvård. Vi söker nu en undersköterska som vill arbeta ständig helg. Välkommen att bli en del av oss! Om jobbet Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande arbete. Som undersköterska hos oss får du ett varierat arbete som innefattar många kontaktytor. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas i din roll och göra skillnad för människor varje dag. För oss är respekten för människors självbestämmande och integritet grunden i vårt arbete. Arbetsuppgifter Som undersköterska hos oss bidrar du till en god vård och omsorg för brukarna i deras hem. Du kommer att arbeta med omvårdnad som är anpassad efter individens behov. Det kan bland annat handla om sociala och fysiska aktiviteter, både enskilt och i grupp. I arbetet hjälper du brukaren med hälso- och sjukvårdande insatser samt rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut. Fast omsorgskontakt är en del i ditt arbete och det innebär att du har ett särskilt ansvar för en eller flera individer. Du är med och skapar goda relationer till kollegor, brukare och anhöriga. I ditt arbete ingår även löpande dokumentation och ansvar för att upprätta, följa upp och revidera genomförandeplaner. Vem är du Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter med brukarens bästa i fokus och som är mån om att slutföra det arbete du påbörjat. Som person har du förmåga att ta initiativ och skapa tillitsfulla relationer som bygger på omtanke och empati. Du arbetar självständigt och har en god samarbetsförmåga då du deltar aktivt i teamarbetet. Krav: - Bevis om skyddad yrkestitel för undersköterska från Socialstyrelsen alternativt intyg från tidigare arbetsgivare som styrker att du 1 juli 2023 hade en tillsvidareanställning som undersköterska. -  För älderspecialiserad undersköterska krävs det att du har yrkeshögskoleexamen som äldrespecialiserad undersköterska, specialistundersköterska äldres hälsa eller liknande utbildning på yrkeshögskolenivå - Behärska svenska i tal och skrift samt god läsförståelse. - Grundläggande digital kompetens. - Cykelvana. Meriterande: - Vård- och omsorgscollegediplom. - Erfarenhet av liknande arbete och/eller utbildning inom demens. - Erfarenhet av dokumentation. Övrigt För att kunna anställas i rollen som undersköterska behöver du med din ansökan bifoga bevis för skyddad yrkestitel alternativt ett intyg från din nuvarande arbetsgivare som styrker att du 1 juli 2023 har/hade en tillsvidareanställning som undersköterska. Du kommer arbeta schemalagd tid såsom dag, kväll, helg. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Din primära arbetsplats är Solhaga hemvård men du kommer vara anställd i Lidköpings kommun. Det innebär att det kan förkomma arbete även på andra enheter.  Urval sker kontinuerligt under rekryteringsperioden.     Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck gärna hela Skaraborgs möjligheter på http://www.livetiskaraborg.se !

11/04/2025
location iconLidköping
domain iconInköp, Transport, Logistik

Bussförare Sommaren 2025 Trafikområde Skaraborg består av 500 medarbetare och vi kör varje dag 230 bussar. Tillsammans med vår uppdragsgivare Västtrafik ansvarar vi för att driva och utveckla busstrafiken i område Skaraborg.Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss.Vill du bli vår kollega? Sök jobbet som bussförare hos oss! Personliga egenskaper och kvalifikationer Som bussförare är du utåtriktad, flexibel och tycker om både service och kundkontakter. Du möter stressiga situationer och miljöer på ett lugnt och tryggt sätt. Du har ett säkert körsätt och kör miljövänligt. Vidare ser vi att du: Du har D-körkort och giltigt YKB. Har goda svenska kunskaper i tal och skrift. Kan arbeta oregelbunda tider Som ny medarbetare på Nobina får du en gedigen introduktion och möjlighet till fortsatt kompetensutveckling.   Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig värdefull. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation. Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsidentitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar alla!Om tjänsten   Anställningsform vi kan erbjuda är sommaren 2025!HeltidDeltidTim anställningPlaceringsort är någon av Nobina Skaraborgs depåer. Lön enligt kollektivavtal. Som en del i rekryteringsprocessen genomförs digitala tester. Testerna skickas till dig per e-post. För att gå vidare i processen så måste du få ett godkänt resultat. Observera att vi inte alltid har möjlighet att ge återkoppling på testerna om du inte går vidare till intervju.*Nobina tillämpar sex månaders provanställning för alla typer av tjänster på den här sidan. Innan provanställningen påbörjas tas alltid ett utdrag ur belastningsregistret och ett alkohol- och drogtest genomförs. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsansvarig conny.ohlsson@nobina.seGällande fackliga frågor kontakta kommunals kontaktperson bengt.enesi@nobina.seAnsökan Vi vill ha din ansökan senast: datum 20250531. Urval sker löpande.Varmt välkommen med din ansökan!Flytta till Skaraborg? Här får du tips, inspiration och svar på frågor kring livet här i SkaraborgI Skaraborg blir livet enkelt. Mellan Sveriges största sjöar, Vänern och Vättern, ligger ett landskap med täta skogar, öppna slätter och ståtliga platåberg. Här finns lugnet, pulsen, jobben, fritiden och platsen för allt du älskar. I Skaraborg har du alltid möjligheterna inom räckhåll. Välkommen till städerna, skogarna, sjöarna och människorna - välkommen till Skaraborg! Ta gärna hjälp av en inflyttarguide för att få veta mer om hur det är att bo här.

11/04/2025
location iconLidköping
domain iconTeknik, Naturvetenskap, Ingenjörer

Är du utbildad Flygtekniker och som önskar att arbeta i en spännande miljö vid Skaraborgs Flygflottilj F7 Här ges du möjlighet att arbeta i ett engagerat och sammansvetsat lag som genomför basunderhåll på JAS39 Gripen. Vi erbjuder dig Ett flexibelt arbete med stor ansvarskänsla i en föränderlig miljö med stor utvecklingsmöjlighet i en tid då flygvapnet utvecklas både i storlek och ny teknik. Din arbetsmiljö är ett prioriteringsområde hos oss och att upprätthålla en god fysisk standard genom träning är en naturlig del av dina arbetsuppgifter. Om enheten Flygunderhållsenheten ansvarar för det förebyggande och avhjälpande underhållet av våra Gripenflygplan samt för all  underhållsutrustning kopplad till flygplanen. Enheten hanterar även den dagliga flygtjänsten, inklusive klargöring och beredskap. Vårt arbete är huvudsakligen inriktat på nationella uppdrag, men internationella insatser kan också förekomma. Flygunderhållsenheten består av en enhets ledning, 11:e och 12:e flygunderhållskompaniet, flygverkstaden samt tillgänglighetsgrupp 94. Flygverkstaden består av fyra sektioner, flygplanverkstaden är där vi genomför basunderhåll på JAS 39. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som flygtekniker på flygplanverkstaden kommer du ingå i ett av våra lag som genomför basunderhåll på flygplan Jas 39 gripen, innefattande förebyggande underhåll, modifieringar och reparationer i moderna verkstadslokaler. KRAV Kvalifikationer • basic examination B1.1 (Civil flygteknisk utbildning) • körkort lägst klass B (manuell) • goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Personliga egenskaper • vi söker dig som är flexibel, noggrann och som trivs med stort eget ansvar • du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar egna initiativ • du har viljan och nyfikenheten att utvecklas inom flygteknikområdet • trivas med varierande arbetsuppgifter i ett omväxlande tempo Vid urval kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.  MERITERANDE • basic training B1.1 • flygteknikercertifikat B1/B2, EMAR (militärt) alt. EASA (civilt) • typkurs JAS 39 C/D • erfarenhet av tungt flygunderhåll För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Befattningen: Civil. Sysselsättningsgrad heltid. Arbetsort: F7 Såtenäs. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Tjänsten innebär krav på fysisk och psykisk förmåga. Resor i tjänsten förekommer för såväl arbete som egen utbildning. Vill du veta mer om befattningen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Martin Sävhage Alexandra Fast Admir Sacic Sonny Antonsson Fackliga företrädare Officersförbundet OFR/O, Jan Möller Försvarsförbundet OFR/S Per Gunnarsson SACO, Ulf Svensson SEKO, Erling Svensson Samtliga person ovan nås på telefon 0505-45 10 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-06-13. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs flygflottilj är en mångsidig och unik flygflottilj. Här finns stridsflyg samt Försvarsmaktens samlade resurs av transport- och specialflyg. Vi genomför grund- och befattningsutbildning av pliktinkallade rekryter samt utbildar alla svenska och utländska Gripenpiloter. Förbandet deltar också i många insatser. I Sverige finns verksamheten på Såtenäs, Malmen, Arlanda och Karlsborg. Utomlands ansvarar vi för Gripensupporten i Thailand samt för den svenska personalen vid det internationella transportflygsamarbetet Heavy Airlift Wing i Ungern. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/f7 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

11/04/2025
location iconLidköping
domain iconIndustri, Produktion

Betongarbetare sökes till kund! Är du en lösningsorienterad person med driv, ansvarskänsla och en positiv inställning? Vill du vara en del av en branschledande verksamhet med en ljus framtid? Då har vi jobbet för dig!  Vår kund strax utanför Vara, en framstående aktör inom betongindustrin, specialiserar sig på tillverkning av prefabricerade betongelement. På grund av en stark orderingång söker de nu fler engagerade betongarbetare som kan bidra till deras framgång.  Dina arbetsuppgifter:  I rollen som betongarbetare kommer du att arbeta med: Formsättning, armering och gjutning baserat på ritningar. Genomföra kvalitetskontroller och säkerställa att arbetet utförs enligt fastställda standarder. Samarbeta nära med kollegor för att lösa problem och hålla projektets tidsplan.Du blir en viktig del av teamet som säkerställer att varje projekt håller högsta kvalitet och levereras i tid.  Vi söker dig som:   Har driv och ansvarskänsla samt trivs med att arbeta i grupp. Är i god fysisk form och inte räds ett fysiskt arbete. Har en lösningsorienterad inställning och gillar att ta för dig. Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Meriterande kvalifikationer:   Tidigare erfarenhet av byggarbete, betongarbete eller arbete med ritningar. Innehav av truck- och traverskort. Vad vi förväntar oss av dig:   Du är noggrann och effektiv, med förmåga att arbeta i ett högt tempo enligt kalkyltider. Du bidrar med närvaro och ansvarstagande till en arbetsmiljö där säkerhet och samarbete är prioriterade. Din karriär hos TopWork – Det här kan du förvänta dig:   En trevlig och stöttande arbetsmiljö där teamwork står i fokus. Personligt stöd – Som anställd hos oss får du en personlig kontaktperson som hjälper dig genom hela din anställningstid. Kompetensutveckling – Möjlighet till utveckling inom ditt yrke, så att du kan växa tillsammans med oss. Är du den vi söker? Ansök redan idag och bli en del av vårt team! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

11/04/2025
location iconLidköping
domain iconTeknik, Naturvetenskap, Ingenjörer

Ta ett nästa steg i karriären inom en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team. Avdelningen för Flygstabens Teknik- och vidmakthållande söker en erfaren medarbetare till flygbasmaterieldetaljen med uppgift att möjliggöra handlingsfrihet i tid och rum. Detta i samverkan med andra delar av Försvarsmakten, myndigheter och partners. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som luftvärdighetsingenjör flygbasmateriel arbetar du företrädesvis med tekniskt systemstöd, förnödenhetsförsörjning och materielprocessen(anskaffning till avveckling). Du kommer ha mandat attgenomföra, stödja, handlägga, leda, besluta och företräda enligt givna uppdrag. KRAV Kvalifikationer • Relevant ingenjörsexamen eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • B-körkort • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarsfull med ett bra ordningssinne, strukturerad, noggrann och är relationsskapande. Vi söker dig som är trygg, analytisk, lösningsorienterad, övertygande och van vidatt jobba enskilt som i team. Det är viktigt att du är en god representant för Försvarsmakten och står bakom Försvarsmaktens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Väl förtrogen med Försvarsmaktens arbete, organisation och uppdrag • Erfarenhet av arbete i Försvarsmakten eller annan totalförsvarsmyndighet • Goda kunskaper inom Försvarsmaktens förekommande system för redovisning och underhåll • Väl förtrogen med Försvarsmaktens materielprocesser, från anskaffning till avveckling • Erfarenhet av arbete in flygområdet och dess regelverk/styrningar • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet av arbete med flygdrivmedel, anläggningar och dess utrustningar • ADR • C-körkort. Övrigt Anställningsform: civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: 100 % Arbetsort: Såtenäs med möjlig placering vid Flygvapnets ordinarie verksamhetsorter. Tillträde: Enligt överenskommelse. Resor i tjänsten med kortare eller längre intervall med tjänstgöring på annan ort såväl nationellt som internationellt. Försvarsmakten tillämpar individuell lönesättning. Tester som arbetsgivaren bedömer lämpliga kan komma att genomföras. Upplysningar om befattningen Patrik Fransson eller Mikael Warnqvist. Fackliga företrädare OFR/S - Caroline Nilsson SACO – Johan Nyström SEKO – Jan Salomonsson OFR/O – Lars-Olof Wretling Samtliga kontaktpersoner nås via FM växeln på telefonnummer 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-05-05. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 350 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 5100 medarbetare, civila och militära. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

11/04/2025
location iconLidköping
domain iconPedagogiska arbeten

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Vår vision är ”Trygga elever med handlingskraft och framtidstro”. Rudenschöldskolan är en 7-9 skola med cirka 420 elever och 55 personal. Vi tror på digital lektionsdesign, hög vuxennärvaro, rätt förutsättningar för läraren att fokusera på undervisningen och god arbetsmiljö. Vi har en lärmiljö med hemklassrum där eleverna har närhet till sina lärare. Alla elever har tillgång till en egen iPad som används för lärande både i skolan och hemma. Arbetsuppgifter Din främsta uppgift är att tillsammans med kollegor i arbetslag och ämneslag utmana eleven i lärandet och stödja eleven i sin kunskapsutveckling mot uppsatta mål. Förutom att planera, genomföra och utvärdera undervisning kommer du tillsammans med kollegor i arbetslag och ämneslag arbeta med att utveckla skolan utifrån prioriterade utvecklingsområden. I uppdraget ingår undervisning en dag i veckan på Örslösa skola som är en F-6 skola.  Vem är du? Du är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i musik i årskurserna 7-9. Vi söker dig som är väl förtrogen med ämnets syfte, förmågor och kunskapskrav och är väl insatt i skolans kunskapssyn och värdegrundsuppdrag. Du har god kunskap och kompetens inom digitala och formativa lärprocesser. Vi ser gärna att du är intresserad och har erfarenhet av språkutvecklande arbetssätt i det flerspråkiga klassrummet. Du har förmåga att motivera och skapa lärande och lärmiljöer som präglas av inkludering, variation och interaktivitet. Du har förmåga att se och möta varje elev och utgå från det som fungerar. Du ser möjligheter i att arbeta ämnesövergripande i samarbete med andra. Ditt lärande i det kollegiala lärandet är en självklarhet. Du reflekterar över och analyserar din egen undervisning som en naturlig del av din praktik. Du har ett stort engagemang i klassrummet och tar ett stort ansvar i arbetet. Du har mycket god förmåga att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är kommunikativ och kreativ. Vi ser gärna att du vågar tänka och pröva nytt tillsammans med andra.   Villkor Tillsvidare 100% med start enligt överenskommelse. Övrigt I vår verksamhet måste alla som ska anställas för att arbeta med barn och unga, enligt lag (2000:873), visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten kan hämtas på http://www.polisen.se/Service. Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat.   Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck gärna hela Skaraborgs möjligheter på http://www.livetiskaraborg.se !

11/04/2025
location iconLidköping
domain iconTeknik, Naturvetenskap, Ingenjörer

Ta ett nästa steg i karriären inom en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team. Avdelningen för Flygstabens Teknik- och vidmakthållande söker en erfaren medarbetare till flygbasmaterieldetaljen med uppgift att möjliggöra handlingsfrihet i tid och rum. Detta i samverkan med andra delar av Försvarsmakten, myndigheter och partners. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som central planeringsingenjör flygbasmateriel arbetar du företrädesvis med avtal, ekonomi, uppföljning, produktionsplanering, rapporter och tillgänglighet. Du kommer ha mandat att genomföra, stödja, handlägga, leda, besluta och företräda enligt givna uppdrag. KRAV Kvalifikationer • Relevant ingenjörsexamen eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • B-körkort • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarsfull med ett bra ordningssinne, strukturerad, noggrann och är relationsskapande. Vi söker dig som är stabil, trygg, analytisk och van vid att jobba enskilt som i team. Det är viktigt att du är en god representant för Försvarsmakten och står bakom Försvarsmaktens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Väl förtrogen med Försvarsmaktens arbete/organisation/uppdrag • Erfarenhet av arbete i Försvarsmakten eller annan totalförsvarsmyndighet • Goda kunskaper inom Försvarsmaktens förekommande system för redovisning, underhåll och ekonomiuppföljning • Väl förtrogen med Försvarsmaktens materielprocesser, från anskaffning till avveckling • Erfarenhet av förvaltning av avtal (kontrakt och överenskommelser) • Erfarenhet av arbete inom flygområdet och dess regelverk/styrningar • Erfarenhet av arbete/utbildning inom ekonomi • Erfarenhet av projektledning. Övrigt Anställningsform: civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: 100 % Arbetsort: Såtenäs med möjlig placering vid Flygvapnets ordinarie verksamhetsorter. Tillträde: Enligt överenskommelse. Resor i tjänsten med kortare eller längre intervall med tjänstgöring på annan ort såväl nationellt som internationellt. Försvarsmakten tillämpar individuell lönesättning. Tester som arbetsgivaren bedömer lämpliga kan komma att genomföras. Upplysningar om befattningen Patrik Fransson eller Mikael Warnqvist. Fackliga företrädare OFR/S - Caroline Nilsson SACO – Johan Nyström SEKO – Jan Salomonsson OFR/O – Lars-Olof Wretling Samtliga kontaktpersoner nås via FM växeln på telefonnummer 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-05-05. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 350 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 5100 medarbetare, civila och militära. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

11/04/2025
location iconLidköping
domain iconBygg, Anläggning

Är du tekniskt intresserad och som önskar att arbeta i en spännande miljö vid Skaraborgs Flygflottilj F7. Här ges du möjlighet att arbeta i ett engagerat och sammansvetsat lag som genomför basunderhåll på JAS39 Gripen. Vi erbjuder dig Ett flexibelt arbete med stor ansvarskänsla i en föränderlig miljö med stor utvecklingsmöjlighet i en tid då flygvapnet utvecklas både i storlek och ny teknik. Din arbetsmiljö är ett prioriteringsområde hos oss och att upprätthålla en god fysisk standard genom träning är en naturlig del av dina arbetsuppgifter. Om enheten Flygunderhållsenheten ansvarar för det förebyggande och avhjälpande underhållet av våra Gripenflygplan samt för all underhållsutrustning kopplad till flygplanen. Enheten hanterar även den dagliga flygtjänsten, inklusive klargöring och beredskap. Vårt arbete är huvudsakligen inriktat på nationella uppdrag, men internationella insatser kan också förekomma. Flygunderhållsenheten består av en enhets ledning, 11:e och 12:e flygunderhållskompaniet, flygverkstaden samt tillgänglighetsgrupp 94. Flygverkstaden består av fyra sektioner, flygplanverkstaden är där vi genomför basunderhåll på JAS 39. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som flygmekaniker på flygplanverkstaden kommer du ingå i ett av våra lag som genomför basunderhåll på flygplan Jas 39 gripen, innefattande förebyggande underhåll, modifieringar och reparationer i moderna verkstadslokaler KRAV Kvalifikationer • genomfört teknisk utbildning på gymnasienivå och/eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren kan bedömas likvärdigt • körkort lägst klass B (manuell) • goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Personliga egenskaper • vi söker dig som är flexibel, noggrann och som trivs med stort eget ansvar • du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar egna initiativ • du har viljan och nyfikenheten att utvecklas inom flygteknikområdet • trivas med varierande arbetsuppgifter i ett omväxlande tempo Vid urval kommer stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERAND • flygmekanikerutbildning kat A • erfarenhet av flygunderhåll • erfarenhet inom tekniskt underhåll samt uppföljande dokumentation För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Befattningen: Civil. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: F7 Såtenäs. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen Martin Sävhage Alexandra Fast  Admir Sacic  Sonny Antonsson  Fackliga företrädare Officersförbundet OFR/O Jan Möller,  Försvarsförbundet OFR/S Per Gunnarsson, SACO, Ulf Svensson SEKO, Erling Svensson Samtliga ovan personer nås på telefon 0505-45 10 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-06-13. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs flygflottilj är en mångsidig och unik flygflottilj. Här finns stridsflyg samt Försvarsmaktens samlade resurs av transport- och specialflyg. Vi genomför grund- och befattningsutbildning av pliktinkallade rekryter samt utbildar alla svenska och utländska Gripenpiloter. Förbandet deltar också i många insatser. I Sverige finns verksamheten på Såtenäs, Malmen, Arlanda och Karlsborg. Utomlands ansvarar vi för Gripensupporten i Thailand samt för den svenska personalen vid det internationella transportflygsamarbetet Heavy Airlift Wing i Ungern. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/f7 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

11/04/2025
location iconLidköping
domain iconInköp, Transport, Logistik

Vi på TopWork söker chaufför för sommaruppdrag hos kund i Vara! Vill du spendera sommaren bakom ratten och få värdefull erfarenhet inom transportbranschen? Vi söker nu en CE-chaufför till vår kund i Vara.  Om jobbetSom lastbilschaufför kommer du att köra och hantera transporter enligt planerade rutter. Du ser till att godset levereras säkert och effektivt, samtidigt som du håller en hög servicenivå. Upplärning sker i mitten på juni. Du kommer arbeta V.25- V.32.Det här är en utmärkt möjlighet för dig som vill samla mer erfarenhet inom yrket. Många som börjat som sommarvikarier har senare fått chansen att komma tillbaka vid behov, exempelvis för framtida vikariat eller anställningar. Arbetstider: 04:00-15:00   Vi söker dig som: Har CE-körkort Har giltigt YKB och digitalt färdskrivarkort Är serviceinriktad, noggrann och trivs med att arbeta självständigt Är flexibel och kan arbeta under sommarmånaderna Din karriär hos TopWork – Det här kan du förvänta dig: En trevlig och stöttande arbetsmiljö där teamwork står i fokus. Personligt stöd – Som anställd hos oss får du en personlig kontaktperson som hjälper dig genom hela din anställningstid. Kompetensutveckling – Möjlighet till utveckling inom ditt yrke, så att du kan växa tillsammans med oss. Är du den vi söker? Ansök redan idag och bli en del av vårt team! Tjänsten är ett sommarvikariat via oss på TopWork .Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

11/04/2025
location iconLidköping
domain iconManagement

Sundlings Sverige AB är Nordens ledande leverantör av popcorn och snacks samt tillhörande utrustning till biografer och arenor där vi de senaste åren även utvecklat och breddat vårt erbjudande till dagligvaruhandeln med målet att bli marknadsledande inom vårt segment. Vi är ett familjeföretag som startades 1990 där andra generationen tagit över. Vi har egen tillverkning av popcorn och snacks i vår FSSC 22000 godkända produktionsanläggning i Lidköping. Sundlings Sverige AB växer och behöver därför stärka upp vårt team. Läs mer om Sundlings på www.sundlings.seSundlings är marknadsledande inom popcorn och snacks för biografer och arenor i Norden och täcker 80% av Nordens biografer. Vi befinner oss i en expansiv tillväxtfas, där vi också satsar på konsumentmarknaden. För att säkerställa högkvalitativ, proaktiv och effektiv service, både internt i produktionen och externt hos våra kunder söker vi nu en Service- och Underhållsansvarig. Som Service- och Underhållsansvarig blir du en nyckelperson i företaget med det övergripande ansvaret att förbättra och utveckla vårt service- och underhållsarbete internt på anläggningen i Lidköping samt externt hos våra kunder i Norden. Denna roll är avgörande för att vi ska kunna hålla en stabil och effektiv produktion samt leverera vår höga servicenivå ute hos våra kunder. Ditt ansvar är att: Planera, leda och följa upp den dagliga driften, hantera akuta ärenden samt proaktivt genomföra förebyggande underhåll i produktion och anläggning. Ansvara för att planera, prioritera och möta interna behov och externa kundkrav samt skapa strukturer för en hållbar och effektiv service- och underhållsorganisation med fokus på högsta servicenivå. Delta i industrialiseringsprojekt gällande utveckling av produktionslinjer, automation och nya produktionsprocesser i samråd med Produktionschef. Huvudkontakt med kund i ärenden gällande akut teknisk support, samt ansvar för koordinering av installationer och tekniska åtgärder ute hos kund. Upprätta och underhålla avtal med underleverantörer och servicepartners samt uppföljning av prestation och utfall. Ansvar för reservdelar, inventering, mottagningskontroll av nya och begagnade maskiner, hantering av garantiärenden och reklamationer mot maskinleverantörer. Personalansvar inkl. lönesättning, arbetsledning och utveckling av ditt team samt delta vid rekryteringar. Budgetansvar för service- och underhållsorganisationen Vem är det vi söker?Vi söker dig som har flera års erfarenhet från att leda en Service- och Underhållsavdelning där du fått vara med att utveckla och implementera processer och arbetssätt. Du har ett öppet, inkluderande och prestigelöst ledarskap där du inte är rädd för att både utmana, involvera och handfast visa vägen. Du är nyfiken och har ett genuint tekniskt intresse med vana att både strategiskt och operativt se förbättringspotential men också lösa akuta tekniska problem. Du är vår förlängda arm ut till våra kunder och externa partners vilket ställer krav på att du är strukturerad och kvalitetsmedveten samtidigt som du håller en hög servicenivå. Du har goda IT-kunskaper och förståelse för olika systemstöd. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift samt innehar B-körkort. Resor i tjänsten förekommer. Har du erfarenhet från livsmedelsindustrin och från extern service så är detta meriterande. Du rapporterar till produktionschef.Vad kan Sundlings Sverige AB erbjuda dig? Hos oss får du vara med och växa med ett företag som siktar framåt och där vi arbetar med ständig produktutveckling inom nya och befintliga produktområden. Vi är i en expansiv fas där du som Service- och underhållsansvarig spelar en viktig roll i utvecklingen, både av vår produktion och vår affär, där högsta service till våra kunder är en viktig pusselbit. Vi är ett tight team där alla avdelningar jobbar väldigt nära varandra med högt i tak och stort ansvar. Vi har ofta korta beslutsvägar och är flexibla för att anpassa oss till förändringar och nya möjligheter och alltid ligga i framkant. Våra lokaler är moderna och ligger vid Vänerns strand med utsikt över Kinnekulle. Vi värnar mycket om vår arbetsmiljö och våra medarbetare.I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.seLjung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

10/04/2025
location iconLidköping
domain iconTeknik, Naturvetenskap, Ingenjörer

Har du en teknisk bakgrund och erfarenhet av teknisk support och produktutveckling? Trivs du i en variationsrik roll där du kombinerar teknisk expertis med kundkontakt och problemlösning? Vi söker en Senior Technical & Sales Support som vill vara med på vår utvecklingsresa.Om rollen I rollen som Senior Technical & Sales Support blir du en nyckelperson i vår tekniska support och ett viktigt stöd för våra säljbolag, distributörer och kunder. Du besvarar frågor om vårt befintliga produktsortiment, stöttar vid lanseringar och installationer av nya produkter samt arbetar med teknisk offert- och orderhantering.Utöver att vara teknisk support arbetar du med mekanikkonstruktion och kundanpassningar till våra kundprojekt samt förbättringar inom vår serietillverkning. Du hanterar vårt CPQ, CRM-system och produktkonfigurationer i Monitor, tar fram tekniska underlag, optimerar kostnader och ser till att nya produkter tas in i vår produktion på bästa sätt, i arbetet ingår även framtagning av tekniska reservdelsunderlag.Du blir en del av vårt R&D-team, deltar i projektgrupper och är med i övertagande av nyutvecklingsprojekt. Du rapporterar till R&D Director och placeringsort är Lidköping.Din profil Vi söker dig med erfarenhet av produktutveckling och konstruktion inom serieproduktion. Du har generell förståelse för mekanik, el, elektronik och IoT samt goda kunskaper i CAD/PDM. Har du erfarenhet av CPQ, CRM och affärssystemet Monitor är det meriterande. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift, då vi verkar på en global marknad. Du trivs i en roll där du får kombinera din tekniska expertis med samarbete och problemlösning. Med många kontaktytor både internt och externt har du förmågan att skapa goda relationer och förmedla dina idéer på ett tydligt sätt. Ingen dag är den andra lik och det är just den variationen som gör jobbet extra stimulerande för dig. Oavsett om det handlar om att ta fram tekniska lösningar, samordna mot projekt eller stötta kunder, gör du det med engagemang, nyfikenhet och en stark vilja att hitta den bästa lösningen.Vad vi erbjuder På R&D-avdelningen ansvarar vi utöver serieutvecklingen även för innovation och nyutvecklingsprojekt. Vi är även ansvariga för koncernens globala utveckling, dvs att vi utvecklar produktranger åt våra systerbolag i Storbritannien och Kanada. Du bli en del av ett bolag som arbetar med forskning på hög nivå där du får chansen att göra en betydande insats för en renare värld. Vi erbjuder en spännande anställning i ett internationellt och framtidsinriktat företag, en trevlig arbetsmiljö med trevliga kollegor.Är du den vi söker? Ansök idag och bli en del av vårt dynamiska team och bidra till vår framgång!I den här rekryteringen samverkar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig konsult Jennifer Djureholt på 070-209 16 93Om Absolent AB och Absolent Group Absolent AB är ett innovativt företag med en helsvensk ägarstruktur. Vi har haft en väldigt expansiv utveckling. Vi utvecklar innovativa produktprogram för olika typer av luft och partikelrening. Vi är ett av de ledande företagen inom branschen och växer både genom egen tillväxt samt förvärv. Företaget ingår i Absolent Air Care Group, med huvudkontor i Göteborg, som omsätter drygt en miljard. Våra kunder finns inom många branscher från ledande bil och lastbilstillverkare, klockindustrin, medicinteknikföretag och livsmedelsindustrin. Vi sitter i nybyggda lokaler i Lidköping där vi har vårt utvecklings- och marknadscentra samt produktion av våra filter. I närbelägna Skövde tillverkar och monterar vi våra kompletta produkter och utrustningar. Vi verkar i ca trettio länder där Norden, Europa, Nordamerika och Asien är viktiga marknader för oss. Företaget har av sina anställda 2022 - 2024 fått utmärkelsen, certifierad ”great place to work”Läs mer om oss på www.absolent.se

10/04/2025
location iconLidköping
domain iconBygg, Anläggning

Du söker nya utmaningar och ett meningsfullt arbete som gör skillnad för människor och samhället. Vi letar efter såna som du, som är fulla av engagemang, nyfikenhet och energi. För att leva och bo behöver vi en infrastruktur, förutsättningar för ett fungerande samhälle. Vi är det kommunalägda bolaget som förser Lidköpings kommun med det som kan kallas den osynliga infrastrukturen. Det handlar om vatten och avlopp, bredband och elnät men också om avfallshantering. Elnätet drivs i dotterbolaget Lidköping elnät AB. Våra medarbetare har hög kompetens inom allt från teknik, drift och säkerhet till ekonomi och miljö. Vårt uppdrag har en betydande roll i kommunens arbete med att forma ett hållbart samhälle och att erbjuda god service till medborgarna. Vi hoppas att du vill vara med på resan att forma just det samhället och att erbjuda den servicen till våra kunder i Lidköping – varmt välkommen med din ansökan till Lidköping miljö och teknik! Beskrivning Lidköping befinner sig i en expansiv fas med flera stora infrastrukturprojekt, stora reinvesteringar och ett ökat behov av drift och underhåll på VA-ledningsnätet. Du blir en del av enheten Vatten-Avlopp, ett härligt gäng med framåtanda med en gedigen erfarenhet inom VA och tekniska försörjningssystem. Vatten-Avlopp består idag av cirka 35 medarbetare och leds av en Affärsområdeschef för Vatten-Avlopp och två underställda Enhetschefer, en Enhetschef för VA-verk och en Enhetschef för Ledningsnätet. Tillsammans har vi ansvaret för drift och underhåll av Lidköpings vattenverk, reningsverk, ledningsnät, pumpstationer, tryckstegringsstationer och utvecklingen av vår VA-infrastruktur. Arbetsuppgifter I din roll som Rörnätstekniker arbetar du till stor del självständigt i fält med tillsyn, drift och underhåll på det befintliga Ledningsnätet, varför det är viktigt att du är självgående och kan planera och strukturera upp din dag. Drift- och underhållsarbetet innefattar bl.a. arbete med planerade underhållsplaner på brandposter, ventiler mm. Du och ytterligare en kollega här på enheten Ledningsnät kommer hålla fokus på drift- och underhållsplaner. Drift och underhåll innefattar även underhåll av maskiner och pumpar som används i vår dagliga verksamhet, varför det är till fördel att du är praktiskt lagd. Även skötsel av våra gemensamma ytor där vi har maskiner och material samt fordon ingår i tjänsten. Du kan komma att ingå i utredningar som inkluderar filmning och spolning av ledningsnätet. Läcksökning tex vid akuta vattenläckor. Även avstängningar av vattnet förekommer, akuta som planerade. Planerade avstängningar kan vara tex underhållsarbete på ledningsnätet eller i samband med vattenmätarbyten. Du arbetar med uppföljning och dokumentation i vårt verksamhetssystem VA-banken. Du ska kunna bistå i den dagliga och långsiktiga planeringen av arbeten på ledningsnätet. Därutöver samordning av arbeten ihop med övrig personal och entreprenörer samt kontakt med interna och externa parter. Beredskap kan komma att ingå i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har gymnasial utbildning inom rörläggning/anläggning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har arbetslivserfarenhet av drift- och underhållsarbete inom ledningsnät och VA-anläggningar och har grundläggande datorkunskaper. GIS-kunskaper är meriterande och har du arbetat i verksamhetssystemen VA-banken eller EDP Future är det också ett plus. Som person är du praktiskt lagd samt har en god samarbetsförmåga. I arbetet som rörnätstekniker har du många kontakter både internt och externt vilket ställer krav på att du är serviceinriktad, lyhörd och kan kommunicera på ett bra och tydligt sätt med medarbetare, kunder och allmänhet. Du har god problemlösningsförmåga och kan se möjligheter i förändringar. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Att arbeta såväl självständigt som i grupp är en självklarhet för dig. Du trivs i en fartfylld miljö som präglas av stark tillväxt Då mycket av vår dokumentation sker på svenska är det ett krav att du behärskar svenska flytande i tal och skrift. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Då våra kontakter internt och externt bygger på samarbete och goda relationer fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. B-körkort är ett krav. Meriterande med BE, C1 eller C1E-körkort. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Lidköpings kommun och dess bolag? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Lidköpings miljö o teknik vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (tex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

10/04/2025
location iconLidköping
domain iconBygg, Anläggning

Du söker nya utmaningar och ett meningsfullt arbete som gör skillnad för människor och samhället. Vi letar efter såna som du, som är fulla av engagemang, nyfikenhet och energi. För att leva och bo behöver vi en infrastruktur, förutsättningar för ett fungerande samhälle. Vi är det kommunalägda bolaget som förser Lidköpings kommun med det som kan kallas den osynliga infrastrukturen. Det handlar om vatten och avlopp, bredband och elnät men också om avfallshantering. Elnätet drivs i dotterbolaget Lidköping elnät AB. Våra medarbetare har hög kompetens inom allt från teknik, drift och säkerhet till ekonomi och miljö. Vårt uppdrag har en betydande roll i kommunens arbete med att forma ett hållbart samhälle och att erbjuda god service till medborgarna. Vi hoppas att du vill vara med på resan att forma just det samhället och att erbjuda den servicen till våra kunder i Lidköping – varmt välkommen med din ansökan till Lidköping miljö och teknik! Beskrivning Lidköping befinner sig i en expansiv fas med flera stora infrastrukturprojekt och stora reinvesteringar och ett ökat behov av drift och underhåll på VA-ledningsnätet. Du blir en del av enheten Vatten-Avlopp, ett härligt gäng med framåtanda med en gedigen erfarenhet inom VA och tekniska försörjningssystem. Du kommer ingå i en grupp av fyra VA-utredare som ingår i enheten Ledningsnät. Vatten-Avlopp består idag av cirka 35 medarbetare och leds av en Affärsområdeschef för Vatten-Avlopp och två underställda Enhetschefer, en Enhetschef för VA-verk och en Enhetschef för Ledningsnätet. Tillsammans har vi ansvaret för drift och underhåll av Lidköpings vattenverk, reningsverk, ledningsnät, pumpstationer, tryckstegringsstationer och utvecklingen av vår VA-infrastruktur. Arbetsuppgifter En VA-utredare är VA-ingenjörens förlängda arm. I din roll som VA-utredare arbetar du till stor del ute i fält där du kommer ha mycket kundkontakt. I den planerade delen kommer du utreda och inventera VA-objekt, säkerställa dess funktion och göra den digitala VA-kartan mer komplett, ett underlag som sedan hanteras vidare i bl.a. projekteringen. Som VA-utredare kommer du även att lägga ett stort fokus på anslutningskontroller av fastigheter, vilket är en stor del av enhetens arbete med tillskottsvattenproblematiken på ledningsnätet. Du kommer att hålla i utredningar som inkluderar filmning och spolning av ledningsnätet, inventering och kundkontakter i samband med skyfall, läcksökning t.ex. vid akuta vattenläckor. Även avstängningar av vattnet förekommer, akuta som planerade. Planerade avstängningar kan vara tex underhållsarbete på ledningsnätet eller i samband med vattenmätarbyten. Som VA-utredare ansvarar man även för olje-/fettavskiljare samt provtagning på spillvattennätet. VA-utredaren är i övrigt delaktig i alla typer av arbeten, utredningar och behov som kan förekomma i vardagen hos Vatten-Avlopp. Du har ett nära samarbete med dina kollegor men även med intilliggande teknikområden och förvaltningar. Dokumentation är en central del i din tjänst. Beredskap kan komma att ingå i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant teknisk utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen. Arbetserfarenhet inom VA-anläggningsbranschen och liknande utredningsarbeten är meriterade. GIS-kunskaper är också meriterande, har du arbetat i verksamhetssystemen VA-banken eller EDP Future är det också ett plus. Som person är du flexibel, social, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Du är driven, energisk och har ett stort intresse för teknikområdet. Du tycker om att arbeta mot uppsatta mål och deadlines. Du har en naturlig fallenhet för att planera, strukturera och organisera ditt arbete. Du är van att samordna och driva utredningar och projekt. Att arbeta såväl självständigt som i grupp är en självklarhet för dig. Du trivs i en fartfylld miljö som präglas av stark tillväxt. Då mycket av vår dokumentation sker på svenska är det ett krav att du behärskar svenska flytande i tal och skrift. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Våra kontakter internt och externt bygger på samarbete och goda relationer, därmed fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. B-körkort är ett krav. Meriterande med BE-körkort. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Lidköpings kommun och dess bolag? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Lidköpings miljö o teknik vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (tex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Visar 20 av 112 jobb