Lediga jobb som lagerarbetare i Borås

Letar du efter nytt jobb som lagerarbetare i Borås? Här hittar du lediga tjänster som konsult hos någon av Manpowers många kunder samt jobbannonser från Arbetsförmedlingen. Sök direkt via våra jobbannonser eller registrera ditt CV hos oss!

Visar 20 av 53 jobb

10/04/2025
location iconBorås
type iconExtrajobb
domain iconInköp, Logistik,Inköp, Transport, Logistik,Manpower Talent

Just nu söker vi på Manpower lagerarbetare till ett uppdrag hos våra kunder i Viared. Är du på jakt efter ett extrajobb som ständigt bjuder på nya utmaningar och som dessutom bjuder på variationsrika arbetsdagar? Då kan det här vara din nästa utmaning! Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!

01/04/2025
location iconBorås
type iconExtrajobb
domain iconInköp, Logistik,Inköp, Transport, Logistik,Manpower Talent

Just nu söker vi på Manpower deltidare till ett uppdrag som lagerarbetare hos Lindex lager i Borås. Är du på jakt efter en ny utmaning som ständigt bjuder på variationsrika arbetsdagar? Då kan det här vara din nästa utmaning! Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!

24/03/2025
location iconBorås
type iconKonsultuppdrag
domain iconInköp, Logistik,Inköp, Transport, Logistik,Manpower Talent

Är du på jakt efter en ny utmaning som ständigt bjuder på variationsrika arbetsdagar? Just nu söker vi på Manpower lagerarbetare till ett uppdrag hos Lindex lager i Borås. Då kan det här vara din nästa utmaning! Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!

21/03/2025
location iconBorås
type iconExtrajobb
domain iconInköp, Logistik,Inköp, Transport, Logistik,Manpower Talent

Är du på jakt efter ett fysiskt extrajobb som ständigt bjuder på nya utmaningar och som dessutom kontinuerligt utmanar dina kunskaper? Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag som containerlossare i Viared. Då kan det här vara din nästa utmaning! Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!

08/04/2025
location iconBorås
type iconExtrajobb
domain iconInköp, Logistik,Inköp, Transport, Logistik,Manpower Talent

Är du på jakt efter ett fysiskt extrajobb som ständigt bjuder på nya utmaningar och som dessutom kontinuerligt utmanar dina kunskaper? Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag som containerlossare i Viared. Då kan det här vara din nästa utmaning! Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!

16/04/2025
NYTT
location iconBorås
type iconRekrytering till företag
domain iconFörsäljning, marknad, reklam,Kontor, Administration,Kundtjänstarbeten

Vill du vara med från början och bygga upp en helt ny roll i en växande satsning? Har du gedigen erfarenhet av personlig skyddsutrustning (PPE) och brinner för rådgivande kundkontakt? Då kan rollen som Customer Service PPE Specialist på Lyreco vara något för dig!

14/04/2025
location iconBorås
domain iconInköp, Transport, Logistik

Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Är du en fena på att köra truck? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss!Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som truckförare hos en av våra kunder i Borås. Tjänsten startar omgående.Som lagermedarbetare arbetar du självständigt med att plocka och packa på lagret. Arbetet innebär att packa varor utifrån en plocklista samt att arbeta nära med ut- och inleverans. Varje lagermedarbetare arbetar utifrån sin egna plocklista, där plockningen sker utifrån en given tidsram. Det är ett varierande och spännande jobb där man har chansen att utvecklas utifrån sin vilja och kompetens.Arbetsuppgifter:Ansvara för inleveranser av gods och materialScanna in produkter i affärssystemSamordna produkter utifrån en plocklistaLastning av kurirbilarOm dig:Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är stresstålig, punktlig och ansvarsfull. Du uppskattar ett högt tempo och har goda kunskaper inom logistik och lagerhantering, vilka du erhållit antingen från studier eller arbetslivet. Om du har erfarenhet av liknande arbete och har erfarenhet av orderhantering är det meriterande.Kravprofil:Truckkort A+BTRUCKKORT B5!!SjälvgåendeMeriterande:Körkort B Arbetstider: 08-17Arbetsplats: BoråsStart: Omgående eller med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara.Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

14/04/2025
location iconBorås
domain iconInköp, Transport, Logistik

Vill du ha ett aktivt, flexibelt och roligt extrajobb inom lager? Vi på Simplex Bemanning söker nu ambitiösa och noggranna kollegor som vill jobba extra på lager i Borås. Perfekt för dig med annan huvudsaklig sysselsättning! Dina arbetsuppgifter kan till exempel vara:Plock och packIn- och utleveranserLagerhållning och inventeringVi söker dig som:Är punktlig, ansvarstagande och effektivTrivs med fysiskt arbete och har en positiv inställningHar en annan huvudsaklig sysselsättningDet är meriterande med Körkort & TruckkortHÖGT MERITERANDE B5 TRUCKORT!!!Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbeteFör att vara aktuell för denna tjänst krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50 %. Exempel på sådan sysselsättning inkluderar tex:Studier på minst halvfart (50 %)Annat arbete med en garanterad sysselsättningsgrad på minst 50 %Eget företagElitidrottDu behöver kunna styrka din huvudsakliga sysselsättning med intyg innan en eventuell anställning. Vi ser fram emot att höra mer ifrån dig. Förklara varför du är rätt person för jobbet och bli en del av vårt team. Skicka in din ansökan idag!

14/04/2025
location iconBorås
domain iconInköp, Transport, Logistik

Vill du ha ett aktivt, flexibelt och roligt extrajobb inom lager? Vi på Simplex Bemanning söker nu ambitiösa och noggranna kollegor som vill jobba extra på lager i Borås. Perfekt för dig med annan huvudsaklig sysselsättning! Dina arbetsuppgifter kan till exempel vara:Plock och packIn- och utleveranserLagerhållning och inventeringVi söker dig som:Är punktlig, ansvarstagande och effektivTrivs med fysiskt arbete och har en positiv inställningHar en annan huvudsaklig sysselsättningDet är meriterande med Körkort & TruckkortDet är meriterande med erfarenhet av liknande arbeteFör att vara aktuell för denna tjänst krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50 %. Exempel på sådan sysselsättning inkluderar tex:Studier på minst halvfart (50 %)Annat arbete med en garanterad sysselsättningsgrad på minst 50 %Eget företagElitidrottDu behöver kunna styrka din huvudsakliga sysselsättning med intyg innan en eventuell anställning. Vi ser fram emot att höra mer ifrån dig. Förklara varför du är rätt person för jobbet och bli en del av vårt team. Skicka in din ansökan idag!

11/04/2025
location iconBorås
domain iconFörsäljning, marknad, reklam

Lager 157 söker Assortment Manager Men   Är du en strategisk tänkare med passion för detaljhandel? Vill du vara med och forma framtiden för våra produktsortiment?    Vi på lager 157 söker nu en driven och analytisk Assortment Manager Men som vill spela en central roll i vår detaljhandelsverksamhet. Du kommer att ansvara för att välja och köpa in varor som speglar vårt varumärke, möter kundernas preferenser och stödjer våra finansiella mål.   ARBETSUPPGIFTER Som Assortment Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera:   • Produktval och inköp: Identifiera trender och konsumentpreferenser för att skapa ett attraktivt produktsortiment. Du förhandlar villkor och priser med leverantörer för att säkerställa bästa möjliga avtal. • Kampanjplanering: Leda kampanjplaneringen och definiera produkturval som stämmer överens med våra sortimentsstrategier. Du analyserar kampanjers effektivitet och ger tydliga instruktioner till marknadsavdelningen. • Lagerhantering: Övervaka lagernivåer för att optimera produkttillgänglighet och minimera över- och underlager. Använda moderna lagerhanteringssystem för att spåra produktprestanda. • Finansiell analys och budgetering: Utveckla och hantera inköpsbudgetar samt analysera försäljningsdata och vinstmarginaler för att maximera lönsamheten. Förbereda rapporter för att kommunicera insikter till ledningen. • Leda teamet: Ge ledarskap och stöd till ditt team, sätta tydliga mål och främja professionell utveckling. Du kommer att facilitera kommunikation och lösa eventuella konflikter. DINA KOMPETENSER • Erfarenhet: Dokumenterad erfarenhet av inköp, merchandising eller upphandling inom detaljhandeln. • Analytiska färdigheter: Stark förmåga att tolka försäljningsdata och marknadstrender. • Kommunikationsförmåga: Utmärkta förhandlings- och sociala färdigheter. • Teknisk kunskap: Vana vid lagerhanteringsprogram och Microsoft Excel. • Organisatoriska färdigheter: Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta under press. • Kreativitet: En passion för detaljhandel och en känsla för konsumenttrender. VI ERBJUDER Vi har en  dynamisk och stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling. En chans att arbeta med ett engagerat team som delar din passion för detaljhandel.   Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra skillnad hos Lager 157? Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för denna roll. Vi ser fram emot att höra från dig!   Tillsammans bygger vi en framgångsrik framtid!   Vi kallar fortlöpande till intervju och tjänsten kan komma att tillsätts innan ansökningstiden tagit slut, så vänta inte med din ansökan. I samband med denna rekrytering samarbetar Lager 157  med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare.   Sök tjänsten genom att ansöka via vår hemsida med ett CV och personligt brev, helst i PDF-format.     Lager 157 är en växande svensk Denim & Basic-kedja med webshop i både Sverige, Norge, Finland och Danmark . Vi älskar att mötas på riktigt och tycker om att överraska. Vi jobbar hårt för att alltid skapa bästa värde för pengarna till våra kunder.

11/04/2025
location iconBorås
domain iconManagement

Lager 157 söker Assortment Manager Men   Är du en strategisk tänkare med passion för detaljhandel? Vill du vara med och forma framtiden för våra produktsortiment?    Vi på lager 157 söker nu en driven och analytisk Assortment Manager Men som vill spela en central roll i vår detaljhandelsverksamhet. Du kommer att ansvara för att välja och köpa in varor som speglar vårt varumärke, möter kundernas preferenser och stödjer våra finansiella mål.   ARBETSUPPGIFTER Som Assortment Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera:   • Produktval och inköp: Identifiera trender och konsumentpreferenser för att skapa ett attraktivt produktsortiment. Du förhandlar villkor och priser med leverantörer för att säkerställa bästa möjliga avtal. • Kampanjplanering: Leda kampanjplaneringen och definiera produkturval som stämmer överens med våra sortimentsstrategier. Du analyserar kampanjers effektivitet och ger tydliga instruktioner till marknadsavdelningen. • Lagerhantering: Övervaka lagernivåer för att optimera produkttillgänglighet och minimera över- och underlager. Använda moderna lagerhanteringssystem för att spåra produktprestanda. • Finansiell analys och budgetering: Utveckla och hantera inköpsbudgetar samt analysera försäljningsdata och vinstmarginaler för att maximera lönsamheten. Förbereda rapporter för att kommunicera insikter till ledningen. • Leda teamet: Ge ledarskap och stöd till ditt team, sätta tydliga mål och främja professionell utveckling. Du kommer att facilitera kommunikation och lösa eventuella konflikter. DINA KOMPETENSER • Erfarenhet: Dokumenterad erfarenhet av inköp, merchandising eller upphandling inom detaljhandeln. • Analytiska färdigheter: Stark förmåga att tolka försäljningsdata och marknadstrender. • Kommunikationsförmåga: Utmärkta förhandlings- och sociala färdigheter. • Teknisk kunskap: Vana vid lagerhanteringsprogram och Microsoft Excel. • Organisatoriska färdigheter: Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta under press. • Kreativitet: En passion för detaljhandel och en känsla för konsumenttrender. VI ERBJUDER Vi har en  dynamisk och stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling. En chans att arbeta med ett engagerat team som delar din passion för detaljhandel.   Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra skillnad hos Lager 157? Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för denna roll. Vi ser fram emot att höra från dig!   Tillsammans bygger vi en framgångsrik framtid!   Vi kallar fortlöpande till intervju och tjänsten kan komma att tillsätts innan ansökningstiden tagit slut, så vänta inte med din ansökan. I samband med denna rekrytering samarbetar Lager 157  med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare.   Sök tjänsten genom att ansöka via vår hemsida med ett CV och personligt brev, helst i PDF-format.     Lager 157 är en växande svensk Denim & Basic-kedja med webshop i både Sverige, Norge, Finland och Danmark . Vi älskar att mötas på riktigt och tycker om att överraska. Vi jobbar hårt för att alltid skapa bästa värde för pengarna till våra kunder.

07/04/2025
location iconBorås
domain iconInköp, Transport, Logistik

Vem vi sökerVi söker dig som trivs med att ta ansvar, som gillar att arbeta strukturerat och som ser värdet i ett gott samarbete. Du har en positiv inställning och är mån om att bidra till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Hos oss är du inte bara en del av flödet – du är en viktig del av helheten. Vi tror på att människor växer när de får rätt förutsättningar, och det är precis vad vi strävar efter att ge våra medarbetare.Om tjänstenVill du ta nästa steg inom lager och logistik, med fokus på inleverans och containerlossning i en välorganiserad och modern verksamhet? Vi söker nu en noggrann och erfaren lagermedarbetare till vårt inboundteam i Viared. Här blir du en nyckelperson i vårt inflöde, där skjutstativtrucken är ett av dina viktigaste verktyg.Tjänsten är på heltid med arbetstider måndag till fredag, kl. 06.30–15.15.Arbetsuppgifter:I rollen som lagermedarbetare med inriktning mot inleverans kommer du arbeta med: Lossning av containrar (manuellt och med hjälp av truck) Inkontroll av gods och mottagningsregistrering i system Inplacering med skjutstativtruck Samarbete med andra avdelningar för ett smidigt flöde Bidra till ordning, struktur och säkerhet på lagret Krav för tjänsten: Truckkort A + B God vana av att köra skjutstativtruck (B3) Erfarenhet av containerlossning och inleveransflöden Du behärskar svenska i tal och skrift God fysik – arbetet kan vara tungt och tempot varierar Vi tror att du är: Noggrann och strukturerad – du har koll på detaljerna och trivs med ordning och reda Lösningsorienterad – du ser hinder som något man löser tillsammans Trygg och ansvarstagande – du kommer i tid, håller vad du lovar och är mån om säkerheten Lätt att samarbeta med – du gillar att jobba tillsammans med andra och bidrar till ett gott arbetsklimat Flexibel och prestigelös – du hjälper till där det behövs och gör det med ett leende Vad vi erbjuderVi erbjuder en arbetsplats där engagemang och trivsel går hand i hand. Du får möjlighet att utvecklas i en miljö som präglas av respekt, samarbete och ansvar. Vi satsar på långsiktiga relationer och vet att det är människorna som gör skillnaden – varje dag. Du får arbeta med moderna system och rutiner, och blir en del av ett stabilt och professionellt team där vi stöttar varandra.Redo att bli en del av vårt team?Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig! VIKTIG INFORMATION Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 10-15 min att genomföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Ambulerandekonsult:Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com Rekryteringsarbetet sker löpande.Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS ProfessionalsDFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Borås | Transport | Logistik |Skjutstativ |

07/04/2025
location iconBorås
domain iconInköp, Transport, Logistik

Arbetsuppgifter Vi söker erfarna lagermedarbetare – Är du vår nästa stjärna? Har du erfarenhet av lagerarbete och trivs i ett fartfyllt arbetsklimat där du får ta ansvar och vara en del av ett team? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! Vi letar löpande efter nya engagerade medarbetare som är positiva, pålitliga och flexibla. Du har en ordningsam inställning, är driven och har lätt för att samarbeta – men också för att arbeta självständigt när det krävs. Arbetsuppgifter kan bland annat vara: -Containerlossning -Orderplock -Returhantering -Truckkörning -Sortering -Övriga vanligt förekommande lageruppgifter PLACERING: Borås ARBETSTIDER: Måndag-fredag, dagtid. OMFATTNING: Heltid, visstidsanställning 6 månader med möjlighet till förlängning/anställning hos kund. Din profil För att trivas i rollen hos oss tror vi att du är en effektiv person som samtidigt är noggrann. Ordning och reda, punktlighet och förmåga att ta eget ansvar och initiativ är viktigt. Då arbetet stundtals kan vara tungt är det viktigt med god fysik. Tidigare erfarenhet av lager är starkt meriterande men inget krav utan din personlighet och inställning är det som är viktigast. För att vara aktuell för tjänsten måste du: * Mycket goda kunskaper i svenska - tal och skrift. * Kunna jobba heltid, mån-fre * Truckkort Meriterande för tjänsten är om du: *Erfarenhet av att köra truck. * Har tidigare erfarenhet av att jobba på lager * Kan börja omgående Låter detta som något för dig? Intervjuer sker löpande så tveka inte att ansöka redan idag.

04/04/2025
location iconBorås
domain iconFörsäljning, marknad, reklam

Om oss på Swedemount💙 Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt. Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare. Beskrivning Är du intresserad av sport och friluftsliv samtidigt som du brinner för att leverera kundservice i toppklass? Då kanske det är dig vi söker till tjänsten som butiksmedarbetare till vår butik i Borås! Vi söker en engagerad och positiv medarbetare som kommer att arbeta i ett fartfyllt team med ett flertal olika arbetsuppgifter. Som butiksmedarbetare på Sportshopen blir du en del av ett glatt och härligt gäng som arbetar tillsammans för att nå nya mål. Vi drivs vi av att hela tiden vilja bli bättre samt att erbjuda den bästa servicen till alla våra kunder. Arbetsuppgifter Vi söker dig som alltid möter våra kunder med ett glatt leende och med bästa möjliga serviceupplevelse. Utöver god kundservice och försäljning inkluderar arbetsuppgifterna till exempel kassaarbete, skyltning, prismärkning, uppackning och påfyllning av varor. En viktig del i arbetet är även att hålla ordning i butiken och se till att rätt vara är på rätt plats.  Du kommer också att tillbringa mycket tid på butikens lager där tanken är att du tillsammans med butikschefen håller ordning på lagret samt sköter in- och utleveranser. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom detaljhandeln, gärna från sportbranschen och outdoorbranschen. Du har goda kunskaper om sportkonfektion och skor samt är duktig på att förmedla dina kunskaper till kollegor och kunder. Vi ser gärna att du har bra känsla för varuexponering och kan hantera stora varuflöden. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med säsongsbyten av upp och ned packning av varor till butik och på lager, samt sköta placering och omhängning av kläder och varor. Det är även mediterande om du har kassavana då du kommer att arbeta ute i butiken och ta hand och serva om våra kunder. Har du dessutom erfarenhet av lager är det meriterande då mycket av din tid kommer tillbringas i butikens lager. Där kommer du tillsammans med butikschefen ansvara för in- och utleveranser samt hålla ordningen på lagret. Du ska därför vara en självgående och ansvarsfull person som vågar ta egna initiativ för att förbättra till nya arbetssätt samtidigt som du har en god organisationsförmåga och öga för strukturer. Som person är det viktigt att du är driven och social samtidigt som du är en lagspelare och är van att arbeta nära dina kollegor och som kan anpassa sig till förändringar. Det är mediterande om du har truckkörkort för A1 och A2 truck. Eftersom teamwork är viktigt för oss på Sportshopen, är det bra om du gillar att arbeta i grupp och har en god samarbetsförmåga. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och brinner för att leverera god service till våra kunder. Vi tror att du med din positiva inställning och goda kommunikation bidrar till ett gott arbetsklimat. En hög initiativförmåga och målmedvetenhet är något vi värdesätter. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med sex månaders provanställning med 80% i sysselsättningsgrad med tillträde 8:e Juni eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar lön enligt kollektivavtal med Handelsanställdas förbund. Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregistret på den sökande. Urval och intervjuer sker löpande och anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta Jonatan Vogler, jonatan.vogler@sportshopen.com Varmt välkommen med din ansökan! Vilka är vi? Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 18 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. I Sörred utanför Göteborg har vi vårt 20 000 kvm automatiserade lager och kontor. I Grebbestad på västkusten ligger även vårt huvudkontor och vår störta butik som är Nordens största sportbutik på 14 000 kvm. Våra butiker finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.

03/04/2025
location iconBorås
domain iconInköp, Transport, Logistik

Om tjänsten Är du en driven och engagerad ledare med erfarenhet inom lager- och logistikbranschen? Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö? DFDS Professionals söker nu teamledare för kommande uppdrag hos våra kunder i Borås.Vi rekryterar både till DFDS egna terminaler och till våra externa kunder. Arbetstider och geografisk placering kan variera beroende på uppdraget – vi anpassar detta efter din erfarenhet och kompetens!ArbetsuppgifterSom teamledare inom lager och logistik kommer du att ha en nyckelroll i verksamheten och ansvara för: Ledarskap och Teamutveckling Bygga och leda ett effektivt team inom lager och logistik. Utveckla teamets kompetens och potential för att möta framtidens krav. Logistikplanering och Effektivisering Implementera och utveckla strategier för optimerad logistikhantering. Identifiera och integrera innovativa lösningar för att effektivisera processerna. Lagerhantering och Optimering Ansvara för att optimera lagerhanteringssystem och processer. Arbeta med automatiserade system för ökad effektivitet och precision. Samarbete och Kommunikation Samarbeta med olika avdelningar för att säkerställa en smidig arbetsprocess. Kommunicera och implementera förändringar på ett tydligt och effektivt sätt. Om digVi söker dig som har: Erfarenhet av ledarskap inom lager och logistik. Stark problemlösningsförmåga och strategiskt tänkande. Förmåga att arbeta i en föränderlig och snabbt växande miljö. Utbildning inom lagerhantering eller erfarenhet inom relaterat område (meriterande). Anställningsform Tjänsterna kan vara antingen konsultuppdrag via DFDS Professionals eller direktrekrytering till våra kunder. Vi informerar dig om detaljerna under intervjun.Ansökan Låter detta som en spännande utmaning för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningar löpande.Välkommen till DFDS Professionals!Rekryteringsprocess Som en del av vår rekryteringsprocess använder vi Hubert AI för initiala intervjuer samt Assessios personlighetstest. Detta hjälper oss att säkerställa en objektiv och träffsäker bedömning av din potential och arbetsstil.Direktrekrytering:Under den här rekryteringsprocessen samarbetar ”kunden” med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till ”Kunden”. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse.Ambulerandekonsult:Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. KontaktuppgifterHar du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com Rekryteringsarbetet sker löpande.Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS ProfessionalsDFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Borås | Transport | Logistik |Ledare |

02/04/2025
location iconBorås
domain iconIT, Data

Incident Manager till nytt automatiserat lager i ViaredOm tjänsten Vi söker dig som vill spela en nyckelroll i driftsättningen av ett helt nytt och automatiserat lager i Viared. I rollen som Incident Manager är du spindeln i nätet när det uppstår tekniska eller logistiska avvikelser. Du arbetar nära både IT, drift och automation – och ansvarar för att samla rätt personer och resurser när det uppstår incidenter i de digitala eller fysiska logistikflödena.Interimuppdraget är heltid och pågår initialt till slutet av juli. Start omgående.Dina huvudsakliga arbetsuppgifterIdentifiera, hantera och koordinera incidenter i driftenSamla rätt resurser och roller för att snabbt lösa uppkomna problemArbeta med flera system såsom ERP, WMS och automatiserade lösningarAgera länk mellan olika avdelningar, inklusive externa partnersFånga upp, dokumentera och följa upp avvikelserDelta i uppbyggnaden av incidenthantering inför sommarenOm dig Du har en kombination av systemförståelse och starka ledaregenskaper. Vi ser gärna att du har erfarenhet från logistikbranschen, IT-incident management eller från en 3PL-miljö där du arbetat nära implementeringar och system. Du är lösningsorienterad, trygg i att ta beslut och trivs med att ha en samordnande roll i ett högt tempo.Vi ser gärna att du har:Minst 3 års erfarenhet inom logistik eller IT incident managementÖvergripande förståelse för VMS-/ERP-system och logistikflödenErfarenhet av att driva, samordna och följa upp incidenterEn god kommunikativ förmåga – du kan samla människor och skapa strukturSvenska och engelska i tal och skriftErfarenhet av arbete i exempelvis SharePoint, JIRA, Visio (meriterande)Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.comRekryteringsarbetet sker löpande. Observera att det inte går att ansöka via e-post.Sökord DFDS | Incident Management | Logistik | Transport | Borås | Viared | IT | WMS | ERP

01/04/2025
location iconBorås
domain iconFörsäljning, marknad, reklam

Lager 157 söker Assortment Manager Men   Är du en strategisk tänkare med passion för detaljhandel? Vill du vara med och forma framtiden för våra produktsortiment?    Vi på lager 157 söker nu en driven och analytisk Assortment Manager Men som vill spela en central roll i vår detaljhandelsverksamhet. Du kommer att ansvara för att välja och köpa in varor som speglar vårt varumärke, möter kundernas preferenser och stödjer våra finansiella mål.   ARBETSUPPGIFTER Som Assortment Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera:   • Produktval och inköp: Identifiera trender och konsumentpreferenser för att skapa ett attraktivt produktsortiment. Du förhandlar villkor och priser med leverantörer för att säkerställa bästa möjliga avtal. • Kampanjplanering: Leda kampanjplaneringen och definiera produkturval som stämmer överens med våra sortimentsstrategier. Du analyserar kampanjers effektivitet och ger tydliga instruktioner till marknadsavdelningen. • Lagerhantering: Övervaka lagernivåer för att optimera produkttillgänglighet och minimera över- och underlager. Använda moderna lagerhanteringssystem för att spåra produktprestanda. • Finansiell analys och budgetering: Utveckla och hantera inköpsbudgetar samt analysera försäljningsdata och vinstmarginaler för att maximera lönsamheten. Förbereda rapporter för att kommunicera insikter till ledningen. • Leda teamet: Ge ledarskap och stöd till ditt team, sätta tydliga mål och främja professionell utveckling. Du kommer att facilitera kommunikation och lösa eventuella konflikter. DINA KOMPETENSER • Erfarenhet: Dokumenterad erfarenhet av inköp, merchandising eller upphandling inom detaljhandeln. • Analytiska färdigheter: Stark förmåga att tolka försäljningsdata och marknadstrender. • Kommunikationsförmåga: Utmärkta förhandlings- och sociala färdigheter. • Teknisk kunskap: Vana vid lagerhanteringsprogram och Microsoft Excel. • Organisatoriska färdigheter: Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta under press. • Kreativitet: En passion för detaljhandel och en känsla för konsumenttrender. VI ERBJUDER Vi har en  dynamisk och stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling. En chans att arbeta med ett engagerat team som delar din passion för detaljhandel.   Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra skillnad hos Lager 157? Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för denna roll. Vi ser fram emot att höra från dig!   Tillsammans bygger vi en framgångsrik framtid!   Vi kallar fortlöpande till intervju och tjänsten kan komma att tillsätts innan ansökningstiden tagit slut, så vänta inte med din ansökan. I samband med denna rekrytering samarbetar Lager 157  med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare.   Sök tjänsten genom att ansöka via vår hemsida med ett CV och personligt brev, helst i PDF-format.     Lager 157 är en växande svensk Denim & Basic-kedja med webshop i både Sverige, Norge, Finland och Danmark . Vi älskar att mötas på riktigt och tycker om att överraska. Vi jobbar hårt för att alltid skapa bästa värde för pengarna till våra kunder.

01/04/2025
location iconBorås
domain iconManagement

Lager 157 söker Assortment Manager Men   Är du en strategisk tänkare med passion för detaljhandel? Vill du vara med och forma framtiden för våra produktsortiment?    Vi på lager 157 söker nu en driven och analytisk Assortment Manager Men som vill spela en central roll i vår detaljhandelsverksamhet. Du kommer att ansvara för att välja och köpa in varor som speglar vårt varumärke, möter kundernas preferenser och stödjer våra finansiella mål.   ARBETSUPPGIFTER Som Assortment Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera:   • Produktval och inköp: Identifiera trender och konsumentpreferenser för att skapa ett attraktivt produktsortiment. Du förhandlar villkor och priser med leverantörer för att säkerställa bästa möjliga avtal. • Kampanjplanering: Leda kampanjplaneringen och definiera produkturval som stämmer överens med våra sortimentsstrategier. Du analyserar kampanjers effektivitet och ger tydliga instruktioner till marknadsavdelningen. • Lagerhantering: Övervaka lagernivåer för att optimera produkttillgänglighet och minimera över- och underlager. Använda moderna lagerhanteringssystem för att spåra produktprestanda. • Finansiell analys och budgetering: Utveckla och hantera inköpsbudgetar samt analysera försäljningsdata och vinstmarginaler för att maximera lönsamheten. Förbereda rapporter för att kommunicera insikter till ledningen. • Leda teamet: Ge ledarskap och stöd till ditt team, sätta tydliga mål och främja professionell utveckling. Du kommer att facilitera kommunikation och lösa eventuella konflikter. DINA KOMPETENSER • Erfarenhet: Dokumenterad erfarenhet av inköp, merchandising eller upphandling inom detaljhandeln. • Analytiska färdigheter: Stark förmåga att tolka försäljningsdata och marknadstrender. • Kommunikationsförmåga: Utmärkta förhandlings- och sociala färdigheter. • Teknisk kunskap: Vana vid lagerhanteringsprogram och Microsoft Excel. • Organisatoriska färdigheter: Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta under press. • Kreativitet: En passion för detaljhandel och en känsla för konsumenttrender. VI ERBJUDER Vi har en  dynamisk och stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling. En chans att arbeta med ett engagerat team som delar din passion för detaljhandel.   Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra skillnad hos Lager 157? Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för denna roll. Vi ser fram emot att höra från dig!   Tillsammans bygger vi en framgångsrik framtid!   Vi kallar fortlöpande till intervju och tjänsten kan komma att tillsätts innan ansökningstiden tagit slut, så vänta inte med din ansökan. I samband med denna rekrytering samarbetar Lager 157  med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare.   Sök tjänsten genom att ansöka via vår hemsida med ett CV och personligt brev, helst i PDF-format.     Lager 157 är en växande svensk Denim & Basic-kedja med webshop i både Sverige, Norge, Finland och Danmark . Vi älskar att mötas på riktigt och tycker om att överraska. Vi jobbar hårt för att alltid skapa bästa värde för pengarna till våra kunder.

31/03/2025
location iconBorås
domain iconInköp, Transport, Logistik

Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Är du en fena på att köra truck? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss!Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som truckförare hos en av våra kunder i Borås. Tjänsten startar omgående.Som lagermedarbetare arbetar du självständigt med att plocka och packa på lagret. Arbetet innebär att packa varor utifrån en plocklista samt att arbeta nära med ut- och inleverans. Varje lagermedarbetare arbetar utifrån sin egna plocklista, där plockningen sker utifrån en given tidsram. Det är ett varierande och spännande jobb där man har chansen att utvecklas utifrån sin vilja och kompetens.Arbetsuppgifter:Ansvara för inleveranser av gods och materialScanna in produkter i affärssystemSamordna produkter utifrån en plocklistaLastning av kurirbilarOm dig:Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är stresstålig, punktlig och ansvarsfull. Du uppskattar ett högt tempo och har goda kunskaper inom logistik och lagerhantering, vilka du erhållit antingen från studier eller arbetslivet. Om du har erfarenhet av liknande arbete och har erfarenhet av orderhantering är det meriterande.Kravprofil:Truckkort A+BTRUCKKORT B5!!SjälvgåendeMeriterande:Körkort B Arbetstider: 08-17Arbetsplats: BoråsStart: Omgående eller med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara.Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

26/03/2025
location iconBorås
domain iconInköp, Transport, Logistik

Just nu söker vi lagermedarbetare som kan arbeta på vårt interna lager i Viared! Vi söker personal för sommaren behov på heltid. Hos oss fyller du ditt CV med värdefull arbetslivserfarenhet! Om tjänsten Detta är framförallt ett sommarjobb som väntas pågå mellan juni och 10 augusti. Om du är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% finns det ev möjlighet att arbeta extra innan och efter sommaren. Om uppdraget Vanligt förekommande arbetsuppgifter är: – Plock och pack – Lossning och lastning av containers – Sortering – Inleverans – Truckkörning Detta är framförallt ett sommarjobb som väntas pågå mellan juni och 10 augusti. Om du är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% finns det ev möjlighet att arbeta extra innan och efter sommaren. Om bolaget Om oss Du kommer att vara anställd hos oss på Speed Competence, ett bolag inom Speed Group. I detta fall kommer du primärt att arbeta hos vår interna kund Speed Logistics, dvs. inom vår egen lagerverksamhet, men kan vid behov bokas ut till våra externa kunder. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning. Speed Competence är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att ta del av vårt friskvårdsbidrag, gratis arbetskläder samt delta i olika konsultaktiviteter. Lönen är uppdragsspecifik och är ett genomsnitt av förtjänstläget hos jämförbar grupp på uppdraget hos kundföretaget. Vid eventuell obokad tid har du rätt till garantilön, i enlighet med bemanningsavtalet. Arbetsmiljö och säkerhet är en viktig fråga för oss på Speed Group. Vi är en alkohol- och drogfri arbetsplats och drogtest kan komma att ske inför och under anställning. Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Välkommen till oss på Speed! Om dig Krav: - Flexibel på arbetstider och arbetsplats - God kunskap i svenska, både i tal och skrift - Lagererfarenhet Meriterande: - Truckkort A - Körkort och tillgång till bil Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Ta chansen att bli en del av vårt team på Speed – ansök redan idag! Ansökan Ansökan sker på www.speedgroup.se, tryck på annonsens ansök-knapp och följ instruktionerna. Urval sker löpande och platserna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag, så missa inte chansen att blir en del av vårt team på Speed – ansök redan idag! När du ansökt får du ett bekräftelsemail på att vi har mottagit din ansökan. Vi återkopplar inte ytterligare till alla kandidater, utan kontaktar dig enbart om vi bedömer att din profil matchar vårt behov. ___ Sökord: Lagerarbetare, lagermedarbetare, lagerpersonal, lagerjobb, elektronikmontör, montör, produktionspersonal, produktion, produktionsmedarbetare, produktionstekniker, produktionsarbetare, truckförare, tekniker, elektriker,

Visar 20 av 53 jobb

Ett jobb med varierande uppgifter

Som lagerarbetare i Borås arbetar du framför allt med plock och pack av varor, produktsortering och inventering. Detta innebär att du får arbeta både fysiskt och mentalt med varierande uppgifter. För att arbeta som terminalarbetare på lager behöver du vara noggrann, självgående och pålitlig. 

Sök en tjänst som lagerarbetare i Borås via Manpower

På Manpower har vi samlat alla lediga jobb som lagerarbetare i Borås för att du enkelt ska kunna hitta din nästa tjänst. Vi har konsultuppdrag, fasta tjänster, extrajobb och studentjobb och dessutom kan du se alla annonser från Arbetsförmedlingen. Allt för att det ska vara så enkelt som möjligt för dig att hitta din nästa tjänst.

Du kan läsa mer om hur det går till att vara konsult på Manpower här

Undrar du något?

Undrar du något hittar du svaren på våra vanligaste frågor under Vanliga frågor och svar. Du hittar även tips och inspiration för att komma igång med ditt jobbsökande här