Lediga jobb inom kundtjänst i Umeå
Här ser du alla lediga jobb inom kundtjänst i Umeå. Manpower är en av Sveriges största jobbsajter och vi har samlat alla jobbannonser på ett och samma ställe – från konsultuppdrag och fasta tjänster till extrajobb och studentjobb. Ta nästa steg i din karriär med oss! Registrera ditt CV hos oss.
Visar 20 av 37 jobb
Om tjänsten: I rollen som kundtjänstmedarbetare har du ansvaret för vår kundtjänst för våra O’Learys restauranger samt Sing Sing Karaoke. Detta innebär att du mottar och hanterar alla samtal, mail och meddelanden från nya och tidigare gäster i form av besvarande av frågor, bokningar av bord/aktiviteter/företagsevent/barnkalas och delegering av samtal till platscheferna på respektive enhet. Du kommer att arbeta i Hubspot CRM system, svara i telefon, lägga in bokningar i Caspeco bokningssystem och hantera meddelanden/recensioner i Google, Facebook och Tripadvisor. Du kommer vara en del av ett härligt litet team där resultat och kvalitet sätts i främsta rummet. Du kommer att arbeta både ensam och med andra på kontoret, där vi värderar en trevlig arbetsmiljö högt och att samtliga i teamet bidrar till ett gott arbetsklimat! Då vårt mål är att skapa en outstanding kundupplevelse är arbetet som Kundtjänstmedarbetare otroligt viktigt och värdefullt för oss, eftersom gästens första möte med våra restauranger ofta sker här! Om dig: En glad, social och ordentlig person som älskar kundservice och kundrelationer! Du har tidigare erfarenhet från kundservice och försäljning samt har erfarenhet av arbete i olika bokningssystem (ex Caspeco) och CRM system (ex Hubspot) eller liknande Meriterande är om du har arbetat i restaurang och tidigare hanterat bokningar inom restaurang och event Du är duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift på både svenska och engelska Du är flexibel, tålmodig, snabbtänkt och lösningsfokuserad samt gör allt i din makt för att ge våra gäster en så bra upplevelse som möjligt Låter det här som något för dig? Tveka inte att söka tjänsten redan idag, intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta [kontaktperson (mailadress)]. Vi ser fram emot att höra från dig!Omfattning: 50-75%Arbetstider: Varierande tider, vardagar, kvällar och helger. Telefontiderna är alla dagar 10-21.Plats: Call Center- kontoret, Skolgatan 64, O’Learys Umeå.Lön: Fast månadslön eller timlön beroende på anställningens omfattning. Om O’Learys O’Learys är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats fylld av aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Utöver vårt stora aktivitetsutbud med allt för både stora och små, erbjuder vi även live evenemang och konserter med några av Sveriges största DJ’s, band och artister. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Motiveras du av att skapa långsiktiga kundrelationer och triggas av att göra affärer? Har du lätt för att ta egna initiativ och trivs i en social roll? Är du en lagspelare med ett stort affärsmannaskap som gillar att ge dina kunder en hög servicenivå? Momentum vill förstärka laget och nu har du möjlighet att komma till denna ansvarsfyllda tjänst! TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE Momentum söker en driven person till deras Kundservice. Rollen är bred och därför söker vi efter just dig som trivs med en flexibel och varierande arbetsvardag. Vi letar efter en framåt person som kan vara med och utveckla befintliga och nya affärs- och leverantörsrelationer. Detta kommer bland annat innebära att du arbetar med teknisk rådgivning kring Momentums produkter. Du arbetar med försäljning, ordermottagning, offerthantering och teknisk support. Du kommer arbeta nära utesäljarna och vara ett stöd till dem. Vidare kommer du vara behjälplig med kundservice i butiken och vara en resurs inom lagerhantering och in/ut leveranser av varor. Att leverera förstklassig service är en självklarhet för dig. PERSONPROFIL Vi söker dig som har teknisk och industriell erfarenhet och intresse. Du letar efter ett varierat arbete, där vi tror att du trivs med att koordinera flera arbetsuppgifter parallellt. Du vill få möjligheten att arbeta i ett framgångsrikt företag och i ett engagerat team. Dina vänner beskriver dig som driven och framåt. Vi söker dig som är organiserad, anpassningsbar och alltid sätter kunden i fokus. Som person är du initiativtagande och självgående. Du är social och har lätt för att samarbeta med andra. Det är meriterande om du som söker har relevant branscherfarenhet som innefattar administration, service eller försäljning. Vi ser gärna att du har en bakgrund från industrin och/eller logistik och försäljning. Du har god social förmåga och trivs med att fokusera på relationsbyggande i dina arbetsprocesser. Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en lagspelare som är lyhörd mot din omgivning, har god förmåga att kommunicera samt har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot dina arbetsuppgifter och kollegor. Du kommer att arbeta i en föränderlig miljö vilket ställer krav på att du är lösningsorienterad, har god förmåga att strukturera ditt arbete samt är initiativrik och nyfiken. ÖVRIGT Start: Omgående/enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstid: Kontorstider Plats: Umeå PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41 eller camilla.aurell@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! OM MOMENTUM Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter och tjänster till den svenska och norska industrin. Vår mission är ”Tillsammans för en hållbar industri”, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,3 miljarder SEK och har 330 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen. http://www.momentum-industrial.com/ Sökord: innesälj, kundservice, säljare, kundsupport, administration, ordermottagning, säljsupport, inköp, koordinator, inköpskoordinator, butik, lager
Välj inte Elis om du inte gillar teamwork……men om du vill vara del av ett företag som är ledande inom cirkulära tjänster och tror på såväl individuell som kollektiv framgång – välkommen till oss!Med vår hjälp har svenska företag och organisationer kunnat omge sig med hela och rena textilier sedan 1950. Sedan dag ett har vi hyrt ut, hämtat, tvättat och lagat – om och om igen med kundens behov i centrum. Hundratusentals arbetskläder, mattor, torktrasor, bädd-, bad- och bordstextilier cirkulerar dagligen mellan Elis tvätterier och kunder inom vård och omsorg, industri, handel, renrum, hotell och restaurang. Vi är ett av Sveriges 500 största bolag och har av Karriärföretaget blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och 2024! Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Kundservicechef i världsklass till vår anläggning i UmeåVår kärnverksamhet är att vi levererar hyr- och tvättlösningar till företag inom olika verksamhetsområden. Vår anläggning i Umeå är en av våra anläggningar som servar kunder med bland annat mattor, arbetskläder och arbetsskor. Vi erbjuder "textil som tjänst" och är övertygade om att hyra, i stället för att äga, är vägen framåt.I Umeå är vi ca 20 medarbetare inom kundservice, produktion, lager och distribution. Våra kunder verkar inom många olika verksamhetsområden, såsom tillverkningsindustrin, livsmedel, djursjukhus, bilverkstäder, offentlig verksamhet samt restauranger.Vår nuvarande kundservicechef går vidare internt i en ny roll, och vi söker nu hennes efterträdare. Vi söker en ledare som kan vara med i det dagliga, men som också har förmågan att höja blicken och ta vår kundservice ytterligare ett steg i sin utveckling. I denna roll kommer du att ingå i anläggningens ledningsgrupp och ansvara för vårt kundserviceteam som består av fyra medarbetare med olika ansvarsområden.Vad har Moa Jonsson, platschef, att säga om tjänsten och företaget?"Vi är ett företag som genuint månar om kunden och företaget. Genom tydligt ledarskap och vilja tar du dig an utmaningen och tillsammans ska vi växa med kunden i fokus!" Vad innebär rollen som kundservicechef? Personalansvar Budgetansvar Förhandling Utveckling av befintliga kunder Samordning av kundserviceaktiviteter Uppföljning och utveckling av kundservice Aktivt arbete med merförsäljning tillsammans med dina medarbetare Minskning av kundtapp Ansvarig för att säkerställa, utveckla, implementera och följa upp rutiner Du rapporterar till platschefen.Vem är du och vad kan du? Vi tror att du som söker trivs med och har erfarenhet av en ledande roll. Du drivs av att arbeta mot mål tillsammans med ditt team. Du har erfarenhet av företag i förändring och att driva förändringsprocesser i team. Du är en drivande person med mycket sälj i dig och har ett stort engagemang samt förhandlingsvana. Du kontaktar gärna kunder för att boka möten där du presenterar företaget och etablerar samarbete. Vidare är du strukturerad, ansvarstagande, van att arbeta självständig och inte rädd att "kavla upp ärmarna" när det behövs . Som person är du prestigelös, välorganiserad och gillar att arbeta med många arbetsuppgifter samtidigt.Vi tror också att du har lägst gymnasieutbildning. Normalt kommunicerar vi på svenska men vårt koncernspråk är engelska så vi förutsätter att du även behärskar engelska i tal och skrift. Körkort krävs för tjänsten.Varför ska du välja Elis? Vi ligger i framkant inte bara i frågor kring miljö- och hållbarhetsområdet. Vi är ett företag som satsar på service – service i världsklass och just kundservice är ett prioriterat område de kommande åren. Du kommer att få både produktutbildning och löpande coachning och det finns goda framtida utvecklingsmöjligheter inom företaget.Kontakt och ansökan För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Moa Jonsson, platschef, på +4670-781 46 56 eller moa.jonsson@elis.com Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan.Din ansökan vill vi ha senast måndagen 28 april 2025.Välkommen med din ansökan!
Om företaget Nu söker vi en serviceinriktad och engagerad kollega som vill sommarjobba tillsammans med oss på VK Medias Kundservice. Du kommer ingå i ett tajt och glatt gäng i en utvecklande och lärande miljö där ärenden inom bland annat prenumerationer, bredband och privatannonser hanteras. Med feedback från läsare och prenumeranter bidrar avdelningen till att vidareutveckla koncernens produkter och tjänster. Har du stenkoll på bredband, är serviceinriktad, driven och gillar försäljning? Då kommer du trivas bra i denna roll! VK Media är ett mediehus i Västerbotten med flera olika varumärken, produkter och tjänster. Med teknik i världsklass, passion och initiativkraft når koncernen över 100 000 människor i Sverige med och genom våra produkter, varje dag. På VK Media arbetar vi alla för samma syfte: öppenhet, demokrati och det fria ordet. Här arbetar cirka 160 medarbetare och experter inom en mängd områden. Följ med på vår förflyttning från ett klassiskt tidningshus till Europas ledande lokala mediehus. Läs mer på: https://vkmedia.se/ Dina arbetsuppgifter Rollen som kundservicemedarbetare innefattar en rolig mix av försäljning, kundservice och teknisk support där du ger såväl nya som befintliga kunder en bra upplevelse när de kontaktar VK Media. Ditt arbete innebär allt från prenumerationsfrågor, fakturafrågor, teknisk support samt försäljning. Du kommer att erbjudas ett spännande och varierande jobb i en engagerande miljö där du och dina kollegor varje dag utvecklas tillsammans. Din profil För att lyckas i denna roll ser vi att du har erfarenhet av bredband och kundservice/support sedan tidigare samt gillar försäljning. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och din vilja att utvecklas. Du har ett tekniskt intresse och gillar försäljning. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt, är duktig på att uttrycka dig i såväl tal som skrift och kan bemöta alla kunder med en positiv attityd. Du gillar att arbeta i team och kan dela med dig av kunskap till andra. Vidare är du ansvarstagande och ser en utmaning i att överträffa kundens förväntningar. Vi tror att du är i början av dina högskolestudier, har flexibilitet i ditt schema och söker efter ett roligt och givande extrajobb. Ansökan För mer information är du varmt välkommen att kontakta Konsultchef Jennifer Åström Gustafsson via tfn: 073 351 27 14. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför snarast möjligt, men absolut senast den 30 april via www.clockworkpeople.se. Varmt välkommen med din ansökan!
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Hjälpmedel Västerbotten är en specialistfunktion inom hjälpmedels- och tolkområdet. Vårt uppdrag är att stödja kunder i deras arbete att tillgodose hjälpmedelsanvändares behov av hjälpmedel och ge tolktjänst till tolkanvändare. Vi är verksamma i hela länet och finns representerade i Umeå, Skellefteå och Lycksele med drygt 100 medarbetare fördelade på tre avdelningar. Denna tjänst ingår i avdelningen Förskrivarstöd och administration. Förskrivarstöds huvuduppdrag är att vara ett stöd till de professioner som förskriver hjälpmedel, genom konsultation, utbildning, anpassningar samt specialanpassningar för att tillmötesgå individuella lösningar. I förskrivarstöd ligger även vår kundtjänst som är vägen in och ger generell rådgivning till förskrivare i region och kommun samt direkt till patienter. Verksamheten är till stora delar intäktsfinansierad via avtal med kommuner och interna kunder. Vi lägger stort fokus på att skapa en hälsofrämjande arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag alternativt en friskvårdstimme per vecka. ARBETSUPPGIFTER Som rehabiliteringspersonal hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Du arbetar i kundtjänst, som är vägen in i vår verksamhet. Som kundtjänstmedarbetare möter du förskrivare, hjälpmedelsanvändare och patienter via telefon, e-post samt på plats i receptionen på Hjälpmedel Västerbotten i Umeå. Du tar även emot besökare och visar dem till rätta, tar emot telefonsamtal och ger rådgivning, guidar och kopplar vidare när det behövs. I kundtjänst arbetar du aktivt i vårt hjälpmedelssystem Sesam, i Outlook och med telefonsystemet TeleQ. I tjänsten ingår även administrativa uppgifter och uppdrag av varierande karaktär. Till stor del handlar det om att skapa och uppdatera olika typer av dokument. Internt arbetar du i nära samarbete med hjälpmedelskonsulenter, hjälpmedelstekniker samt logistiktekniker. Arbetet sker i enlighet med verksamhetens övergripande mål och är en viktig del i de tjänster som Hjälpmedel Västerbotten tillhandahåller. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter och är legitimerad arbetsterapeut, fysioterapeut eller har annan kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Som person är du noggrann, strukturerad, ansvarstagande och har en utpräglad känsla för service. Du har en positiv inställning, är flexibel och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter, planering och organisering är en förutsättning. För att trivas i rollen behöver du kunna prioritera och tycka om att lära nytt. Du har mycket goda datorkunskaper och kan växla mellan olika uppgifter i olika program. Du arbetar obehindrat i Office 365 och har stor erfarenhet av dokumenthantering i Word. Erfarenhet av samarbetsytor såsom Microsoft Teams och SharePoint är önskvärt. Erfarenhet av hjälpmedelssystemet Sesam/Websesam är meriterande. Dina kunskaper i svenska är mycket goda i både tal och skrift. Du är bra på att kommunicera och förmedla information samt har hög känsla för service och gott bemötande. Du värnar om goda kundrelationer och har stor förståelse för affärsmässighet. Har du arbetat som förskrivare av hjälpmedel och varit i kontakt med Hjälpmedel Västerbotten i dina tidigare uppdrag är det meriterande. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
Välkommen till Bahnhof! Vi är företaget som levererar de snabbaste bredbandsuppkopplingarna - till de nöjdaste kunderna i branschen. Sedan starten 1994 har vi försvarat friheten på nätet och utmanat konventionerna. Nu söker vi en finsktalande kundtjänstmedarbetare som vill vara en del av vårt team under sommaren 2025!Om jobbetSom kundtjänstmedarbetare hos oss blir du den trygga rösten i luren när våra kunder behöver hjälp. Du svarar på frågor om internetanslutningar, leveranser och hjälper till att felsöka teknikproblem. Det är ett kreativt arbete som kretsar kring teknik i framkant, med goda möjligheter till egen utveckling.Innan du tar dina första samtal får du en veckas utbildning där du lär dig om Bahnhofs tjänster, lyssnar på kundsamtal och får stöd av en erfaren kollega – så att du känner dig trygg i din roll från start!Vem är du?Du pratar och skriver finska flytande.Du är framåt och social.Du älskar när det händer saker.Du är en problemlösare som vet hur man förklarar svåra saker på ett enkelt sätt.Erfarenhet från kundtjänst är ett plus, men inget krav!Varför Bahnhof?Hos oss blir du en del av ett företag som värnar om datasäkerhet och individens rätt till integritet på nätet. Vi erbjuder en arbetsmiljö som präglas av innovation, samarbete och en vilja att utmana status quo. Vill du jobba kvar efter sommaren? För rätt person finns goda möjligheter till förlängning!AnsökanSkicka din ansökan märkt ”Kundtjänst Umeå [Finska]” till ansokan@bahnhof.net senast den 30 april 2025. Bifoga CV och personligt brev. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.Vi ser fram emot att höra från dig!
Brinner du för försäljning, struktur och kundservice? Har du erfarenhet av B2B inom automotive och/eller reservdelar? Då är det här jobbet för dig! Vi söker nu dig som vill arbeta inom rollen som företagssäljare för vår B2B avdelning, Motonet PRO i Umeå! Vad söker vi i dig? Erfarenhet av företagsförsäljning Erfarenhet av eller ett intresse för försäljning av reservdelar, tekniska produkter eller liknande Du är flytande i svenska i både tal och skrift samt har god förståelse för engelska i tal och skrift Att du har B-körkort. Som person har du ett kommersiellt och resultatinriktat tänkande Du är kommunikativt skicklig, självgående, strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Rollen som företagssäljare Motonet PRO är ett viktigt tillväxtprojekt hos oss, med målet att vara en modern och kundorienterad partner för företagskunder. Motonet PRO levererar helhetslösningar till företagskunder inom bilverkstäder, fordonshandel, byggnation, renovering, fastighetsunderhåll, VVS, elektroteknik, jord- och skogsbruk. I rollen som företagsförsäljare kommer du att ansvara för: Kundtjänst och försäljningsarbete i flera kanaler Kundbearbetning från kontoret samt uppsökande av nya kunder Kontakt med befintliga och nya kunder Inmatning av beställningar i systemet Öppnande och administrerande av företagskonton och kundnätverk Övervakning och samordning av in och utgående beställningar Administrera beställningar samt jobba kort- och långsiktigt för förbättrade resultat Varför ska du välja Motonet?Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel.Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom: Månadslön utifrån branschvana och nivår i detaljhandelsavtalet Friskvårdsbidrag Tjänstepension Månatlig bonus En möjlighet att få vara med på Motonets uppbyggnation i Sverige RekryteringsprocessenLåter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den XXX och vi kommer att hantera ansökningarna efter att sista ansökningsdatum har passerat. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryterande chef jonas.stenergard@motonet.se. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige.
Är du intresserad av att arbeta i ett marknadsledande företag med många kundkontakter och en produkt som sprider glädje? Är du sugen på en rolig utmaning inom service med varierande utmaningar? Trivs du med att arbeta med mycket frihet under ansvar, Då är det dig vi söker!Selecta har kaffe- och varumaskiner placerade ute hos våra klienter och söker nu en Servicekonsulent (Joy Ambassador) för att säkra den dagliga driften. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att åka ut och besöka företag och på egen hand fylla på och utföra service på våra maskiner. I denna roll finns viss möjlighet att utgå hemifrån men du kommer att tillhöra vårt kontor i Umeå. Tjänsten är en deltidsantsällning på 50%.Vem är duSöker du en möjlighet att sprida glädje och ge service? Vi letar efter entusiastiska Joy Ambassadors från olika bakgrunder – kanske har du erfarenhet inom detaljhandeln, kundservice, vård, leverans eller som förälder och letar efter flexibilitet – oavsett din bakgrund är du välkommen att ansöka! För att passa in i rollen behöver du: Ha en metodisk och självgående arbetsstil. Trivas med praktiska uppgifter och ha ett intresse för teknik. Besitta B-körkort då tjänsten kan innebära resor. Kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska. Ha fokus på kunden och kunna erbjuda en trevlig service. Vara noggrann och ha öga för hög kvalitet. Ha god fysik och trivas med en arbetsmiljö där du är i rörelse. Selecta erbjuderPå Selecta får du arbeta i en dynamisk miljö med varierande uppgifter. Arbetet erbjuder mycket frihet under ansvar där du själv har möjlighet att bestämma dagens upplägg. Du får även möjlighet till starka sociala kontakter med våra klienter där du ses som rockstjärnan som kommer som räddaren i nöden!Förutom detta erbjuder Selecta även: Friskvårdsbidrag Tillgång till Benify portalen med ett stort utbud av personalförmåner Stort utbud av kaffe samt rabatterad mat från våra foodtech lösningar Lunchförmån med subventionerad lunch. Tycker du att rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Linda Brykt Linda.Brykt@Selecta.com Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urvalet kommer ske löpande, dock senast 25-05-07Vi på Selecta strävar efter en jämställd arbetsplats, där olikheter tas tillvara. Mångfald ger fler perspektiv och vi strävar efter diversifiering, varför vi gärna ser kvinnliga sökande.Välkommen med din ansökan!Om företagetSelecta är ett av Europas ledande företag för innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar, både på kontoret och On the go. Med ett brett utbud av kända varumärken i världsklass erbjuder vi något för alla. Vårt primära syfte är att sprida glädje och förhöja dagen för alla de vi når med våra produkter och tjänster. För det är runt kaffemaskinen det händer. Det är där gemenskap och det sociala kittet kollegor emellan sker. Selecta finns i 16 länder i Europa, med huvudkontor i Schweiz. Här i Sverige finns vi på 32 orter och har över 400 medarbetare. Här kan du läsa mer om oss www.selecta.se
Vad gör CSN? Vi har ett av världens mest generösa studiestöd. Tack vare denna möjlighet kan alla i Sverige studera, oavsett bakgrund. Hos oss kan du bidra med din kompetens och kunskap till samhällsnyttan och vårt viktiga uppdrag att göra studier möjligt. Vad erbjuder vi? Som medarbetare på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, möjlighet till distansarbete och generösa förmåner. CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. För att vi ska nå bästa resultat agerar och leder vi med tillit som förhållningssätt. Vi finns från Kiruna i norr till Lund i söder, med huvudkontor i Sundsvall. Vill du också bli en av oss och bidra till laget CSN? Arbetsuppgifter Vi söker nu studiestödutredare till inbetalningsavdelningen, placeringsort Umeå, vilket innebär att du kommer att arbeta med att hjälpa kunder gällande deras återbetalning och återkrav. Som studiestödsutredare har du till uppgift att lösa kundens situation på bästa möjliga sätt, utifrån gällande lagar och regler. Du kommer att möta många individer med olika bakgrund och förutsättningar. Oavsett vilken kanal kunden valt att kontakta oss via har du förmåga att anpassa kommunikationen till mottagaren och som målsättning att lösa kundens hela ärende. En stor del av arbetet som studiestödsutredare innebär kontakt med våra kunder via telefonsamtal och e-post, i arbetet ingår även handläggning och utredning. Du arbetar för att varje kundmöte upplevs enkelt, jämställt och hjälpsamt. En naturlig del i ditt arbete är att guida kunden till självhjälp i våra e-tjänster. I gruppen är du en viktig lagspelare som stöttar dina kollegor, bidrar till en god arbetsmiljö och att vi tillsammans når de effekter vi eftersträvar. Att utveckla och förbättra verksamheten är en naturlig del av arbetet. Som studiestödsutredare på CSN tar du ett aktivt ansvar för att ständigt förbättra verksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som har; • Aktuell och relevant högskoleutbildning (minst 180 hp) gärna med inriktning mot statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer motsvarande. • Minst 1 års relevant och aktuell erfarenhet av kundservice via telefon, exempelvis bank/försäkringsbolag/myndighet. • Erfarenhet av att obehindrat navigera i datasystem samt förmåga att snabbt sätta sig in i och använda digitala verktyg. • Du har mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och goda kunskaper i tal och skrift i engelska. • Vi förväntar oss också att du kan hantera Microsoft Officepaket, företrädesvis Word, Excel och Outlook. Dina personliga egenskaper Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har förmåga att på ett bra sätt möta olika människor på olika nivåer och behov. Du är flexibel och arbetar bra med andra, relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt och är ansvarstagande och självgående. I ditt dagliga arbete driver du dina processer framåt, ser förbättringsmöjligheter och tar ansvar för dina uppgifter. Gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vid frågor är du välkommen att kontakta någon av oss gruppchefer i Umeå. Lilja Johannsdottir Ronnling Gruppchef 070-2311001 lilja.j.ronnling@csn.se Erik Olofsson Gruppchef 072-2050953 erik.olofsson@csn.se Susanne Sjögren Gruppchef 070-2939447 susanne.sjogren@csn.se Önskat startdatum 2025-09-01 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-04-27 Anställningsform Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas Omfattning Heltid Referens HR/2025:59 Övrigt Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar. Läs om hur du ansöker om du har skyddade personuppgifter. Läs mer om vår rekryteringsprocess. Så behandlar vi dina personuppgifter. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp. Varmt välkommen med din ansökan!
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som säljare Den viktigaste uppgiften för dig som säljare är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Det handlar om att hjälpa kunden genom hela processen från första mötet till färdigt köp det tar såklart inte slut här, kanske behövs din support även efter köpet. Du kommer i rollen som säljare även arbeta med att fylla på varor och hålla butiken uppdaterad enligt koncept. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi tror att du: • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera stort i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder: • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidara med inledande provanställning Omfattning: 75% Deltid arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-04-30 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Är du en social och glad do:er med ett brinnande intresse för träning, hälsa och välmående? Vill du arbeta med ett inspirerande team och göra skillnad i människors liv varje dag?Gaudii Clinic är en snabbväxande klinikkedja med fyra kliniker i Stockholm, Uppsala och Umeå med stora ambitioner att förbättra människors livskvalitet. Vi söker nu en nyexaminerad sjuksköterska till vår klinik i Umeå för att hjälpa oss att fortsätta leverera överlägsen service och resultatfokuserade behandlingar mot bäckenbottenproblem som inkontinens, tyngdkänsla och erektil dysfunktion.Om rollenSom sjuksköterska kommer du att välkomna kunder på kliniken, ta konsultationer, föra journal samt utföra behandlingar med Emsella (vi lär dig allt!). Kundservice är av yttersta vikt hos oss - ditt bemötande skapar första intrycket och präglar kundens hela upplevelse. Därför är ditt uppdrag centralt i företaget; du säkerställer att varje kund känner sig professionellt bemött, respekterad och trygg genom hela upplevelsen hos oss - före, under och efter behandling. Arbetsuppgifter Ta konsultationer Utföra och sälja behandlingar med Emsella och Emsculpt Neo (utbildning ingår) Välkomna och ge stöd till kunder genom hela deras besök. Journalföra Säkerställa att kliniken alltid är i toppskick. Informera och utbilda kunder i bäckenhälsa. Vi söker dig som: Brinner för kundservice och har ett stort intresse för träning, hälsa och välmående. Är en do:er med unik social kompetens och förmåga att skapa trygghet och tillit. Är proaktiv och strukturerad Är nyexaminerad sjuksköterska och vill göra skillnad på riktigt! Är handlingskraftig och lösningsorienterad Det är meriterande om du: Har erfarenhet av att jobba på andra tillväxtbolag Har erfarenhet inom försäljning Har erfarenhet av serviceyrken Har erfarenhet av att arbeta inom hälsa och/eller vård Vad vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att växa och utvecklas. Entreprenöriell kultur och ett inspirerande team. Möjlighet att göra skillnad för män och kvinnors hälsa och livskvalitet - på riktigt En företagskultur som präglas av samarbete, pepp och engagemang. Anställningsform: Hel eller deltidssanställning, enligt överenskommelse Plats: Västra Kyrkogatan, Umeå Startdatum: Så fort som möjligt eller enligt överenskommelseAnsökanKänns det som att vi beskriver dig? Skicka in ditt CV och en kort presentation till varför du passar för jobbet. Vi ser fram emot din ansökan och intervjuer sker löpande.Din hälsa. Din styrka. Gaudii Clinic.
Är du en do:er med ett brinnande intresse för hälsa och välmående? Söker du ett inspirerande sommarjobb där du gör skillnad i människors liv varje dag? Gaudii Clinic är en snabbväxande klinikkedja med fyra kliniker i Stockholm, Uppsala och Umeå med stora ambitioner att förbättra människors livskvalitet. Vi söker nu dig som studerar och söker sommarjobb till vår klinik i Umeå för att hjälpa oss att fortsätta leverera överlägsen service och resultatfokuserade behandlingar mot bäckenbottenproblem som inkontinens, tyngdkänsla och erektil dysfunktion. Om rollenSom klinikpersonal på Gaudii Clinic är din roll avgörande för kundupplevelsen. Du kommer att välkomna kunder på kliniken och utföra behandlingar med Emsella (vi ger dig all utbildning!). Kundservice är av yttersta vikt hos oss på Gaudii Clinic – ditt bemötande skapar första intrycket och präglar kundens hela upplevelse. Därför är ditt uppdrag centralt i organisationen; du säkerställer att varje kund känner sig professionellt bemött, respekterad och trygg genom hela besöket hos oss. Du kommer att: Ta konsultationer Utföra behandlingar med Emsella och Emsculpt Neo (utbildning ingår) Välkomna och ge stöd till kunder genom hela deras besök. Journalföra. Säkerställa att kliniken alltid är i toppskick. Informera och utbilda kunder i bäckenbottenhälsa. Vi söker dig som: Studerar och söker ett sommarjobb. Brinner för kundservice och har ett stort intresse för hälsa och välmående. Är en do:er med unik social kompetens och förmåga att skapa trygghet och tillit. Det är meriterande om du: Studerar till ex. sjuksköterska, läkare, idrottsfysiolog, fysioterapeut etc. Har ett stort hälso- och träningsintresse. Har erfarenhet inom försäljning. Kan fortsätta jobba kvällar/helger även i höst. Vad vi erbjuder: Flexibla arbetstider som passar dig som studerar eller har andra åtaganden. En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att växa och utvecklas. Entreprenöriell kultur och ett inspirerande team. Möjlighet att göra skillnad för män och kvinnors hälsa och livskvalitet - på riktigt Anställningsform: Sommarjobb med möjlighet till timanställning efter Plats: Uppsala, Bangårdsgatan 14 Startdatum: Enligt överenskommelseLåter detta som något för dig?Skicka in ditt CV och personliga brev så snart som möjligt – vi ser fram emot att höra från dig!
Välj inte Elis om du vill kasta bort din framtid......vi gör allt för att inte slänga saker - i över hundra år har vi utvecklat cirkulära lösningar för alltifrån arbetskläder till hotellakan. Tycker du det låter som en framtid för dig? Välkommen!Med vår hjälp har svenska företag och organisationer kunnat omge sig med hela och rena textilier sedan 1950. Sedan dag ett har vi hyrt ut, hämtat, tvättat och lagat – om och om igen med kundens behov i centrum. Hundratusentals arbetskläder, mattor, torktrasor, bädd-, bad- och bordstextilier cirkulerar dagligen mellan Elis tvätterier och kunder inom vård och omsorg, industri, handel, renrum, hotell och restaurang. Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag?DistributionsledareTill vår anläggning i UmeåBrinner du för logistikfrågor och vill vara med och skapa en verksamhet som ständigt är på topp? Då har du möjligheten hos oss! Vår nuvarande distributionssamordnare kommer inom kort att gå vidare till nya utmaningar och därför letar vi efter vår nästa stjärna. Vi har ett tydligt mål satt till 2030 att ha en fossilfri fordonsflotta så missa inte möjligheten att vara med på denna omställningsresa mot ett bättre klimat!Vad innebär rollen som distributionsledare? Som distributionsledare kommer du att ha en nyckelroll med personalansvar för 9 servicemän. Du kommer ansvara för planeringen som möjliggör att vi levererar textilier till alla våra kunder. Distributionsområdet är stort och sträcker sig från Ö-vik i syd till Skellefteå i norr.På arbetsplatsen i Umeå jobbar totalt ca 20 personer och i ditt närmsta team är ni 9 chaufförer. Utöver dessa ansvarar du även för de timvikarier och externa partners som hjälper oss med kundleveranser. Tillsammans säkerställer vi att vi levererar utmärkt service till våra kunder och all distribution sker i en cirkulär hyreslösning.Övriga arbetsuppgifter: Ansvara för planering, schemaläggning, rekrytering, kompetensutveckling och utbildning av medarbetarna. Driva förbättringsarbete såsom turoptimering. Ansvara för våra fordon samt att vi följer satta säkerhetsföreskrifter, kundspecifika krav samt företagets policys och värderingar. Se till att våra kunder får sina textilier i rätt tid och på rätt plats. Det förkommer även att du tillsammans med kundservice besöker våra kunder för bästa kundvård och kundnöjdhet. Coacha och motivera personal för att ni som ett team ska nå uppsatta mål. Bidra och verka för ett gott samarbetsklimat mellan våra olika avdelningar. I denna roll kommer du att ingå i den lokala ledningsgruppen och rapportera till platschefen. Vem är du? Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter rätt matchning till teamet och anläggningen. Det viktigaste är att du är driven och engagerad och är sugen på att vara med på våran resa framåt. Vad har du med dig? Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Vi ser gärna att du har en analytisk ådra, har förmågan att se helheten och är strukturerad Meriterande om du har kunskap kring utbildningskrav, lagkrav, kör- och vilotidsförordning, rapporteringar, transportplanering mm. rörande chaufförsarbetet Meriterande med någon typ av transportutbildning eller annan akademisk utbildning. Varför ska du välja Elis? Vi är ett bolag som ligger i framkant inte bara i frågor kring miljö- och hållbarhetsområdet.Våra kunder är viktiga för oss och vi har tagit ett strategiskt beslut att jobba för att ge en service i världsklass. Du erbjuds både produktutbildning och löpande coachning och det finns goda framtida utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi kan dessutom erbjuda dig en variationsrik och utmanande vardag tillsammans med ett härligt gäng!Kontakt och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Moa Jonsson, platschef, på tfn 070-781 46 56. Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan. Välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och forma framtidens digitala kundkommunikation? Vi söker en passionerad och nyfiken utvecklare som vill vara en del av vårt team! Hos oss får du möjligheten att växa, utvecklas och skapa innovativa lösningar som gör skillnad. Vi letar efter dig som drivs av kreativitet och innovation, gillar att samarbeta och trivs i en dynamisk miljö där vi tillsammans skapar värde. Hos oss blir du en viktig del av ett mindre, men högspecialiserat team där samarbete och kunskapsdelning står i fokus. Vi arbetar med en egenutvecklad plattform och innovativa lösningar inom kommunikation. Genom att integrera AI skapar vi ännu mer intelligenta och effektiva arbetsflöden som hjälper våra kunder att kommunicera bättre. Om rollenSom utvecklare hos oss får du arbeta med både vår egen roadmap och kundanpassade förändringar. Du kommer att vidareutveckla vår plattform genom backend- och frontend-utveckling, där du bygger stabila, skalbara och användarvänliga lösningar.Arbetet innebär även att du hanterar systemintegrationer och databashantering samt bidrar till prestandaoptimering, säkerhet och arkitekturförbättringar. Vi arbetar agilt enligt Scrum/Kanban, och du blir en del av ett team där vi delar kunskap och driver utvecklingen framåt tillsammans. Vi söker dig som har: Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom Java-utveckling Erfarenhet av Angular eller liknande frontend-ramverk Erfarenhet av backend-utveckling i Spring och/eller liknande ramverk Erfarenhet av att utveckla och integrera system via via REST API eller MQ Erfarenhet av databashantering, t.ex. SQL (MSSQL/PostgreSQL/MySQL) Erfarenhet av att arbeta enligt agila metoder (Scrum/Kanban) Erfarenhet av versionshantering med Git Goda kommunikationsfärdigheter och vana att samarbeta med externa leverantörer och kunder Kompetens att behärska både svenska och engelska på en professionell nivå Meriterande: Erfarenhet av Generativ AI och arbete med Azure OpenAI Erfarenhet av kundkommunikationstjänster (exempelvis marketing automation, CRM eller kundserviceplattformar) Erfarenhet av DevOps-principer och CI/CD-pipelines Om Nexer Unified Commerce På Nexer Unified Commerce hjälper vi företag att optimera kundkommunikation, e-handel och PIM-system genom strategiska och tekniska lösningar. Vi har en egen plattform för kundkommunikation som möjliggör smidig och automatiserad kommunikation över flera kanaler. Inom e-handel och PIM samarbetar vi med marknadens ledande plattformar för att skapa skräddarsydda lösningar anpassade efter våra kunders behov. Genom en holistisk approach – från strategi till implementering och förvaltning hjälper vi företag att effektivisera processer, öka försäljning och stärka kundupplevelsen. Vi värdesätter samarbete och tror på möjligheten att skapa framgång genom att arbeta tillsammans. Oavsett om du sitter på vårt kontor i Stockholm, Borås eller Umeå, erbjuder vi en flexibel arbetsmiljö som stöder hybridarbete. Om Nexer Group Nexer Unified Commerce är en del utav Nexer Group som är en entreprenörsdriven arbetsgivare med över 2500 anställda i 16 länder. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Ansök idagVi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sofie Bruksås på sofie.bruksas@nexergroup.com.Vill du veta mer? Besök oss på nexergroup.com. #LI-SB2
Sommarjobbare olika avdelningar ICA Kvantum Ersboda, Umeå Kan du överträffa våra kunders förväntning? Är du en stjärna på service? Vi på ICA kvantum Ersboda söker nu dig som vill vara med och skapa kundservice i världsklass. Vi håller på att skapa en fantastisk butik och för det behöver vi nu fler engagerade Sommarjobbare som brinner för kundservice och att jobba i ett högt tempo. Som en stark lagspelare hos oss så kommer du vara med och skapa en ny butik från grunden så det gäller att du trivs med förändring. Om tjänsten: Som Sommarjobbare arbetar du med kundkontakt, kassaarbete, lager och varuplock. Vi prioriterar alltid kunden och ger ett kundbemötande som bidrar till servicekänsla, inspiration och (mer)försäljning. Vidare är det viktigt för oss på ICA Kvantum Ersboda att alltid ta ansvar för att hjälpa kunden samt att ständigt medverka i butikens förbättringsområden och utveckling. Som medarbetare i kassalinjen är du butikens ansikte utåt och ofta den sista personen som våra kunder träffar under sitt besök hos oss. Din främsta arbetsuppgift är att professionellt, snabbt och trevligt hjälpa våra värdefulla kunder genom kassalinjen samt att avsluta deras besök på bästa möjliga sätt Som medarbetare på golvet är din uppgift att säkerställa att varorna fylls på i hyllorna på ett effektivt sätt samtidigt som din viktigaste uppgift är att hjälpa våra kunder. Arbetet är fysiskt krävande där vi ofta jobbar i lag och du ska gilla att arbeta i ett högt tempo Som medarbetare i produktion (bageri/kök) är din uppgift att producera artiklar till butiken. Du behöver trivas i ett tight team med effektivitet och nogrannhet som starka egenskaper. Det är också väldigt viktigt att ha ett bra tänk för kvalitet och säker matproduktion Som person: Vi ser att du som person är ödmjuk, driven, engagerad och inspirerande. Du trivs med en utvecklande miljö och framåtanda då du aktivt kommer att arbeta med avdelningarnas utveckling. Som person tycker du om nära kundkontakt och samarbete med dina medarbetare. Du har en mycket god känsla för service, eftersom våra kunder alltid kommer i första hand. Några års erfarenhet av butiksarbete är meriterande. Vi ser gärna att du är kommunikativ och ordningsam samt har en positiv inställning. Egenskaper som vi värdesätter är prestigelöshet och ansvarstagande. Det är viktigt att du är medveten om att det är en butik under uppbyggnad och gillar förändring Anställningsform Deltid där kvällar och helger ingår Tillträde Varierande tider under juni eller enligt överenskommelse. Kontaktperson Försäljningschef Andreas Andersson Sista dag för ansökan 2025-04-20 Rekrytering sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan så sök redan idag! OM ICA Kvantum Ersboda Butiken är belägen på det väl etablerade handelsområdet Ersboda. Vi jobbar mot att skapa Umeås mest personliga butik som ska förknippas med låga priser, bra sortiment och enkelhet. Det ska vi uppnå genom högt engagemang och att arbeta som ett lag, tillsammans kommer vi längst!
Säljledare Kök/Bageri Säljledare till ICA Kvantum Ersboda, Umeå Söker du nya utmaningar där du får ansvara för att driva din avdelning på bästa sätt? Hos oss är du ansvarig för ditt område där du har möjlighet att påverka försäljning, drift och kunderbjudandet Kan du överträffa våra kunders förväntningar? Vill du skapa en avdelning i världsklass och tillsammans med kollegor göra det på ett effektivt sätt för att kunna lägga tid på våra kunder? Vi på ICA Kvantum Ersboda söker nu dig som brinner för att arbeta proaktivt med kundservice och försäljning. Som en stark lagspelare hos oss så kommer du vara med och skapa en ny butik från grunden och kunna sätta din prägel på ditt område. Vi söker en säljledare till våra avdelningar Kök och Bageri. Om tjänsten: Som säljledare skapar du tillsammans med dina kollegor en effektiv drift med en säljande avdelning för att uppnå avdelningens nyckeltal. Detta görs genom bra rutiner, samarbete, god planering och en fantastisk kundservice. Avdelningarna ska drivas med fokus på prisvärde och enkelhet för kund. Du arbetar nära din försäljningschef och tillsammans säkerställer ni att den dagliga driften i avdelningen håller hög lägstanivå och utvecklas framåt. Du säkerställer att avdelningen går med lönsamhet med fokus på försäljning, marginal och svinn. Utöver det ansvarar du för att avdelningen ser inbjudande ut för kunderna och skapar (mer)försäljning. Du planerar, genomför och engagerar personalen för olika säljkampanjer och måltidsexponeringar med mera. Som person: Du är resultatorienterad och handlingskraftig med förmågan att genomföra aktiviteter som skapar en effektiv butiksdrift. Du ska välkomna nya trender och vara öppen för nya utmaningar samtidigt som du hela tiden gör det med lönsamhet och effektivitet i åtanke. Vi ser att du är social och lyhörd inför kundernas behov samt trivs med att vara aktiv bland både medarbetare och kunder. Du trivs i ett högt tempo och att ta beslut där det inte alltid finns gott om betänketid. Du är en lagspelare som tydligt fokuserar på att göra ditt bästa för kund, medarbetare och försäljning där du drivs av att skapa god lönsamhet. Kvalifikationer: Erfarenhet och god kunskap inom kundservice Kunskap i grundläggande butiksekonomi God vana av att arbeta i producerande avdelningar i butik Meriterande (vissa meriter är för specifika roller): Erfarenhet av butiksledarutbildningar Erfarenhet av att driva egna projekt/förbättringsåtgärder Erfarenhet av att leda grupper Erfarenhet av LEAN-koncept Ansvarig för egenkontrollprogram Anställningsform Tillsvidareanställning, 35h/vecka där kvällar och helger ingår, med provanställning på 6 månader Tillträde Enligt överenskommelse Kontaktperson Försäljningschef Färskvaror: Cassandra Rydén mailto:cassandra.ryden@kvantum.ica.se Sista dag för ansökan 2025-04-20 OM ICA Kvantum Ersboda Butiken är belägen på det väl etablerade handelsområdet Ersboda. Vi jobbar mot att skapa Umeås mest personliga butik som ska förknippas med låga priser, bra sortiment och enkelhet. Det ska vi uppnå genom högt engagemang och att arbeta som ett lag, tillsammans kommer vi längst!
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 60% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-04-24 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Om VR Sverige: På VR arbetar vi tillsammans för världens bästa kollektivtrafik. På den svenska marknaden bedriver vi busstrafik och tågtrafik på det nationella tågnätet. Tillsammans med våra kollegor i Finland är vi en av de största operatörerna inom kollektivtrafik i Norden. Vårt mål är att öka vår konkurrensförmåga genom att jobba med utveckling och innovationer samt förbättrad operativ kvalitet. Vi arbetar utifrån våra värderingar Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi bidrar till utveckling. Om rollen: Som trafikledare hos VR Sverige får du en central roll i att leda och samordna den dagliga tågtrafiken för Norrtåg. Du arbetar nära både tågpersonal och driftledning för att säkerställa att trafiken går enligt plan, med hög kvalitet och säkerhet. Rollen innebär ett högt tempo där du snabbt behöver kunna fatta beslut vid störningar och samtidigt hålla en god dialog med interna och externa aktörer. Du blir en viktig del av ett engagerat team och rapporterar till trafikchefen. För att trivas i rollen ser du positivt på att arbeta i skift med varierande arbetstider, då verksamheten pågår dygnet runt. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Ansvara för den operativa trafikledningen av Norrtågs trafik samt fungera som arbetsledare för tågpersonalen i den dagliga driften. • Övervaka och leda trafiken enligt gällande säkerhetsföreskrifter och lagar. • Besluta om och genomföra lösningar vid störningar för att minimera påverkan på resenärer och säkerställa ekonomiskt hållbara åtgärder. • Säkerställa att alla trafikavvikelser, olyckor och tillbud dokumenteras korrekt i avvikelsehanteringssystemet. • Ansvara för intern/extern kommunikation vid trafikstörning. • Besluta om behov av ersättningstrafik vid störning. • Vid behov stötta upp Norrtågs kundtjänstverksamhet som kommer arbeta tätt tillsammans med Trafikledningen. Dina egenskaper: För att trivas och lyckas i rollen som trafikledare ser vi att du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i ett team där tempot stundtals är högt. Du är stresstålig och flexibel, och har förmågan att behålla lugnet även när förutsättningarna snabbt förändras. Med ett logiskt tänkande, god planeringsförmåga och förmåga att fatta snabba beslut kan du prioritera rätt och agera effektivt i stunden. Du är serviceinriktad och har ett lösningsfokuserat arbetssätt – alltid med verksamheten i fokus. Vi ser gärna att du har: • Tidigare arbetslivserfarenhet från roller där god kommunikationsförmåga och ett logiskt tänkande varit avgörande för att lyckas. • Mycket god datavana. • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av fordonsplanering, omloppshantering eller produktionsledning inom transportbranschen. Placering: VR:s kontor i Umeå. Övrigt: VR Sverige tar över driften av tågtrafiken den 14 december 2025. För att säkerställa en smidig övergång och att våra anställda är väl förberedda för trafikstarten, kommer vi att börja rekrytera till denna roll under maj 2025. Uppstart för tjänsten kommer att vara under den senare delen av hösten 2025. De som anställs kommer att genomgå utbildning och förberedelser innan trafikstarten, så att de är fullt rustade för sina arbetsuppgifter när verksamheten startar. Vill du bli en del av VR? Skicka in ditt CV och ditt personliga brev via länken nedan. Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I denna rekrytering tillämpar vi personlighets- och färdighetstester.
Ligula Hospitality Group har sitt huvudkontor på ett mycket centralt läge i Göteborg. Det är lätt att ta sig till oss då kontoret ligger ett stenkast från Korsvägen och Avenyn. Ett 30 tal anställda sitter i våra vackra och luftiga lokaler, rikt utsmyckade med vacker konst och mattor. Här är det lätt att trivas! Profilhotels Aveny Umeå Umeås första designhotell med sin härliga historik ligger mitt i stadens centrum, några få minuter från centralstationen. ". ProfilHotels Aveny ingår i Ligula Hospitality Group AB, som är moderbolaget i en koncern som äger, förvaltar och utvecklar koncept och varumärken inom hotell- och restaurangnäringen. Förutom hotellrum innefattar hotellet även restaurangverksamhet och möteslokaler. Hotellet står inför uppgraderingar och nyheter. Vill du vara med och skapa morgondagens ProfilHotels Aveny? Vi söker dig som vill vara med och utveckla och sälja in vår fina produkt. Corporate Sales till ProfilHotels Aveny Umeå Vi förstärker vårt team på ProfilHotels Aveny med en tjänst som Corporate Sales för logi, möten och event. Din roll blir att aktivt sälja hotellet i sin helhet med möten, grupper samt events. Du kommer även att arbeta med att teckna företagsavtal och utveckla relationerna med hotellets befintliga och blivande kunder. Vem är du? - Du drivs av försäljning, att göra affärer och tycker det är givande att arbeta mot tydliga mål. - Du har en positiv inställning och tycker om att ge service av högsta klass. - Du trivs att arbeta med både telefon, mail och även via sociala medier. - Du är strukturerad och är duktig på att formulera dig i tal och skrift. - Du är proaktiv och social i ditt arbetssätt och tar ansvar. - Du är lösningsorienterad och du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Du är en ”teamplayer” och gillar att skapa goda relationer. Det är meriterande om du har arbetat med försäljning av möten och event tidigare eller om du har jobbat med kundservice eller annan typ av försäljning, men det är i slutänden din personlighet och inställning som avgör. B-körkort är ett krav. Tjänsten är heltid och arbetstiderna är förlagda främst måndag-fredag på dagtid, men säljaktiviteter och visningar kan komma att förläggas till kvällstid och helger. Ansökan: Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev snarast. Du kommer att rapportera direkt till General Manager Andreas Edgarsson och din placering är på hotellet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Senaste datum för ansökan är 2025-04-30. Sök gärna idag eftersom vi intervjuar löpande. För mer information kontakta Head of Sales Andreas K-son Edman via mail andreas.kson.edman@ligula.se Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 46 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.
Söker du efter en ny utmaning där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice och merförsäljning. Hos oss arbetar man även med: • Kassahantering (försäljning, byten, returer). • Håltagning/piercing i öron/näsa (utbildning i det får man när man börjar hos oss). • Skyltning, påfyllning av varor och byte av kampanjer. • Inventering. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 18h/v med 6 månaders provanställning, start 2025-04-22 Placering: Avion Shopping OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, och intresserar dig för mode och våra produkter. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift. MERITERANDE • Tidigare arbetslivserfarenhet inom detaljhandel. • En fullständig gymnasieutbildning. • Ytterligare språkkunskap utöver svenska. OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd. Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer. VAD VI HAR ATT ERBJUDA • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling. • En positiv och familjär arbetsmiljö. • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 21/4 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!
Visar 20 av 37 jobb
Är du serviceinriktad och kommunikativ?
Då är jobbet som kundservicemedarbetare rätt jobb för dig. Ett jobb inom kundtjänst innebär vanligen mycket kontakt med kunder där du får svara på frågor och ge information om företagets produkter och tjänster. Du kan bland annat få svara på inkommande samtal och mejl samt arbeta med företagets chatt och sociala medier. Du behöver vara pedagogisk och kunna anpassa din kommunikation efter varje kunds behov. Det är även viktigt att du tycker om att ge service och är en lösningsorienterad person som tillsammans med kunden försöker komma fram till den bästa lösningen på problemet.
Läs mer om hur det är att jobba inom kundtjänst i Umeå.
Registrera ditt CV hos oss
Registrera ditt CV hos oss och sök lediga jobb inom kundtjänst i Umeå. När du registrerar ditt CV blir du även tillgänglig för våra rekryteringskonsulter som letar talanger till några av Sveriges mest populära företag. Kom ihåg att du även kan skapa en jobbevakning om du inte hittar en tjänst som passar dig för tillfället!