Operativ inköpare | Saab | Göteborg

Det här jobbet tillsätts av Jefferson Wells som är en del av ManpowerGroup.
  • Inlagd: september 09, 2024
  • Typ av jobb: Konsultuppdrag
  • Yrkesområde: Inköp, Logistik
  • Ansök senast : Snarast
  • Antal tjänster : 1
  • På plats/På distans: Både på plats och på distans
Det här jobbet är inte tillgängligt längre

Är du en strukturerad och kommunikativ person med erfarenhet av inköp och administration? Vill du vara en del av en innovativ och högteknologisk arbetsmiljö? Just nu söker vi på Jefferson Wells en junior operativ inköpare till Saab i Göteborg. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ort: Göteborg
Start: Enligt överenskommelse

Om uppdraget som operativ inköpare
Som operativ inköpare hos Saab kommer du att spela en central roll i Surveillance procurement-organisationen. Du kommer att arbeta med administration och koordinering av materialflöden, hantera inköpsprocesser och leverantörskontakter, samt ansvara för att transaktioner i IFS-systemet genomförs på ett korrekt sätt. I denna roll har du en nyckelfunktion inom materialdistribution och supply chain, med fokus på komponenter inom elektronik och mekanik.

Arbetsuppgifterna inkluderar:

  • Koordinera och administrera Saab-levererade komponenter till underleverantörer och hantera transaktioner i IFS.
  • Hantera försäljning av Saab-säkrade komponenter till leverantörer, inklusive IFS-transaktioner.
  • Delta i processutveckling kring komponentdistribution och konsignationslager i nära samarbete med intressenter.
  • Ansvara för konsignationslagerhantering och stödja i avtalsförhandlingar.
  • Följa upp och agera utifrån definierade nyckeltal.
  • Hantera intern komponentdistribution mellan olika anläggningar, inklusive exportlicenser.
  • Ansvara för reklamationshantering gällande levererade komponenter.

Vem vi söker
Vi söker dig som är strukturerad, kommunikativ och trivs med administrativa arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i IFS-systemet och erfarenhet av att arbeta med materialflöden och inköp. Du kommer att samarbeta med kollegor och leverantörer, och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från liknande roller inom inköp, supply chain eller logistik.

Kvalifikationer och egenskaper vi söker:

  • Erfarenhet av inköp, materialflöden och administration.
  • Vana att arbeta i affärssystemet IFS.
  • Strukturerad och lösningsorienterad med god förmåga att koordinera och följa upp processer.
  • God kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga.
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.