Customer Relations Coordinator | Samsung Nordics | Stockholm

  • Inlagd: oktober 23, 2024
  • Typ av jobb: Konsultuppdrag
  • Yrkesområde: Kundtjänstarbeten
  • Ansök senast : Snarast
  • Antal tjänster : 2
  • På plats/På distans: På plats

Är du serviceinriktad och van att hantera kundärenden inom reklamation och försäkringshantering? Vi på Manpower söker två Customer Relations Coordinator till Samsung Nordics i Stockholm. I denna roll får du lösa kundklagomål, hantera produktansvarsfrågor och bidra till förbättrade kundprocesser. Vill du utvecklas inom kundservice hos ett världsledande teknikföretag? Ansök redan idag!

Ort: Stockholm
Start: Så snart som möjligt
Uppdrag: Heltid

Om jobbet som Customer Relations Coordinator
Rollen som Customer Relations Coordinator innebär att korrekt registrera kundinteraktioner för framtida referens och etablera positiva kundrelationer. Du kommer att samla in relevant information och initiera kontakt med berörda parter för att utreda klagomål.Du kommer att arbeta nära interna och externa intressenter för att säkerställa att ärenden hanteras på ett effektivt och rättvist sätt, samtidigt som du bidrar till att förbättra och utveckla befintliga processer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

  • Du hanterar specifika ärenden som RMA-frågor, försäkringskrav och konsumentklagomål, samt ärenden rörande produktansvar och personskador.
  • Fastställa rimliga ersättningar för kundärenden
  • Registrera och dokumentera kundinteraktioner korrekt
  • Träning av nya medarbetare och stötta teamet genom att analysera arbetsbelastning.
  • Bidra till förbättring och förebyggande av dålig kundhantering genom projektledning och analys

Den vi söker
Vi söker dig som trivs i en kundnära roll och har erfarenhet av att hantera försäkringsärenden och regresskrav. Du har ett starkt engagemang för kundservice och känner dig trygg i att självständigt fatta beslut kring kundklagomål. Du är detaljorienterad, professionell och har ett stort intresse för konsumentlagstiftning.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du uppfyller följande krav:

  • Flera års erfarenhet av att hantera komplexa ärenden, helst inom konsumentelektronik eller liknande branscher.
  • Du är bra på att kommunicera och samarbeta med både kollegor och kunder
  • Vana att arbeta med kundärenden via telefon
  • Goda kunskaper i Outlook, Word och Excel
  • Flytande i både tal och skrift i ett nordiskt språk (svenska, finska, norska eller danska) samt engelska

Meriterande är: Flytande kunskaper i ett andra nordiskt språk

Om Manpower:
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals populära arbetsgivare som våra kunder. På manpower.se hittar du mängder av lediga jobb över hela landet. Du kan söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Oavsett vilket får du en trygg och flexibel anställning med stora möjligheter att bygga nya erfarenheter.

Hur du ansöker:
För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.