Larmoperatör / Kundtjänst för student
- posted: november 26, 2024
- industry: Kontor, Administration
- apply-by : december 19, 2024
- roma-no-of-positions: 1
Om företaget
Länsförsäkringar Larmcentral startades av Länsförsäkringar under våren 2008 som ett naturligt steg i ett redan etablerat trygghetskoncept. Med moderna larmtjänster skapar vi ett bra och tryggt skydd mot inbrott och brand.
Tillsammans med Länsförsäkringar kan vi erbjuda helhetslösningar som är unika i vår bransch, från att spara, försäkra, låna och skydda till fastighetsförmedling.
Din roll
Är du student och villarbeta extra vid sidan av studierna och heltid under sommaren 2025?Då är denna roll perfekt för dig!
I rollensom Larmoperatör kommer du hantera inkommande larm från privat- och företagskunder eller arbeta med skadejour för alla Länsförsäkringars kunder. Det handlar om brand-, inbrotts- och driftlarm där du gör en bedömning och därefter sätter in rätt hjälpresurs. För oss är kunden i centrum och ett av våra viktigaste mål är att skapa nöjda och trygga kunder som ökar sitt engagemang inom Länsförsäkringars hela produktsortiment. Du kommer arbeta med inkommande såväl som utgående samtal samtuppföljning på tidigare ärenden. Du kommer även hantera first-line support kring våra produkter och tjänster. Under studierna kommer du att arbeta varannan helg och extra ströpass vid behov, under sommaren arbetar du heltid med varierat schema förlagda på veckodagar och helg.
För detta uppdrag kommer du att vara konsult via Clevry och arbeta på Älvsborgs Larmcentral.
Start:omgående
Kontor: Borås
Omfattning: deltid under vårterminen och heltid under sommaren 2025
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Bedriva arbetet enligt de styrande dokument, processer och arbetsinstruktioner som finns föreskrivna.
- Löpande dokumentera kundärenden och överenskommelser i verksamhetens systemstöd.
- Ta del av och använda den information som presenteras vid såväl regelbundna interna möten, intranät och andra informationskanaler.
- Kontrollera installatörernas arbete vid installation.
- Ge första linjens support till kunder på larmcentralens tjänster och produkter samt rapportera dessa vidare till andra linjens support då ärendet inte löses.
- Vara rådgivare när andra funktioner eller medarbetare söker kompetensstöd.
- Delta i projektarbete på såväl avdelnings- som bolagsnivå.
Din profil
Vi ser att du som söker är tillgänglig för deltidsarbete vid sidan av studiernaoch heltid under sommaren 2025.Vi söker dig som vill ge våra kunder trygghet i världsklass och genom ditt engagemang alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av kundservice via telefon. Meriterande är också om du har arbetat inom någon form av bevakningsföretag och/eller försäkringsbolag. Vi vill också att du har goda IT-kunskaper och god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Då kunden arbetar med säkerhet och trygghet i våra kunders hem krävs att du är prickfri i polisens belastningsregister för att bli godkänd för arbete i bevakningsföretag.
Som person behöver du vara handlingskraftig, ha hög social kompetens och en stark ansvarskänsla. Vi ser att du som vill jobba hos oss är kommunikativ och bra på att tolka både skriven och talad information och utifrån det fatta beslut så vår kund alltid upplever sig trygg och omhändertagen. Du trivs med att arbetet växlar snabbt i tempo och att ta egna initiativ under arbetspasset. Du behöver behärska svenska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.