Administratör med ordonnansuppdrag, Göteborg
Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
- Inlagd: november 12, 2024
- Yrkesområde: Kvalitet, Miljö
- Ansök senast : december 03, 2024
- Antal tjänster: 1
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Läs mer om häktet Göteborgs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/hakte/goteborg/#verksamhet
Häktet Göteborg är ett av Sveriges fem säkerhetshäkten med placering i kriminalvårdens hus i centrala Göteborg. Häktet Göteborg har plats för ca 350 klienter. På häktet Göteborg arbetar bland annat kriminalvårdare, psykologer, sjuksköterskor, administratörer och underrättelseoperatörer. Totalt är vi cirka 300 medarbetare som dagligen arbetar med Kriminalvårdens viktiga uppdrag och med att bryta den onda cirkeln.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör ordonnans består ditt uppdrag av att på beställning och genom daglig planering genomföra leveranser, hantera beställningar och administrera inköp. Leveranserna består i huvudsak av bud, paket/post till och från olika verksamheter. Du utgår från häktet Göteborg och rör dig både till fots och med tjänstefordon. Leverensuppdragen varierar och sker till andra verksamhetsställen i Kriminalvården samt till externa verksamheter inom Göteborgsområdet såsom Polis, domstol och regionala vårdgivare.
Ordonnansen är till för att serva verksamheterna med att effektivt hämta/lämna betydande leveranser för att verksamheterna ska kunna genomföra sitt uppdrag, det ingår även att bistå med hämtning/lämning av leveranser till verksamheterna i syfte att skapa smidiga flöden i vardagen. Ordonnansen ansvarar även i viss mån med att vara Kriminalvårdens enheter behjälpliga med beställningar och hämta leveranser för personalfrämjande.
Som ordonnans har du ett helhetsövergripande perspektiv där ett ekonomiskt fokus är en del av uppdraget och en förutsättning vid inköp och planering av behov för verksamheten. Arbetet omfattar till stor del säkerhetsrelaterad information och du kommer arbeta utifrån styrande dokument och kravställning inom upphandling och inköp.
I dagsläget omfattar uppdraget att löpande ansvara för kontroll och service av häktets fordonspark. Du kommer ingå i en nybildad grupp som omhändertar service- och logistik för hela häktet.
KVALIFIKATIONER
Arbetet som administratör ordonnans är en servicefunktion och kräver en mycket god förmåga att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra, internt och externt. Du representerar Kriminalvården gentemot våra samverkansparter i rättskedjan och behöver därmed kunna bemöta olika behov och förfrågningar obehindrat.
Uppdraget är varierande och du behöver ha god förmåga att kommunicera och hantera ärenden professionellt. Vi söker dig som är självgående och strukturerad. Du har ett gott omdöme, är kvalitetsmedveten och kan göra rätt prioriteringar samt är van vid att tidvis arbeta i ett högt tempo.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har:
• Lägst gymnasiekompetens i form av slutbetyg/gymnasieexamen
• Flerårig erfarenhet av arbete inom Kriminalvården
• Kunskap och erfarenhet av att jobba i ekonomisystem
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• Goda IT-kunskaper
• B-körkort
Det är meriterande om du har:
• Tidigare erfarenhet av ekonomiskt ansvar
• God kunskap om uppföljning och kontroll gällande fordon
• Erfarenhet av administrativa uppgifter
• God kännedom om förvaltningslagen
• God kännedom om offentlighetsprincipen
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.