Vi söker en Supply Chain Assistant
Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
- posted: oktober 04, 2024
- industry: Försäljning, marknad, reklam
- apply-by : oktober 11, 2024
- roma-no-of-positions: 1
job-expired-message
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik.
Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag.
Under mottot "Caring for life" sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare.
Vi söker en Supply Chain Assistant till vårt Marknadsbolag som kommer att arbeta med order och demand planning. Inom order kommer du att ge support till våra externa kunder i frågor om order, leveranser, reklamationer och fakturering. Du kommer även att stötta dina kollegor inom Marknadsbolaget gällande specialleveranser, validering och statistik relaterat till order. Inom demand planning kommer du tillsammans med dina kollegor hantera och planera vårt lager samt alla inkommande beställningar. Du kommer att ingå i ett team med många års erfarenhet inom Supply och arbeta på vårt kontor i centrala Uppsala.
Som Supply Chain Assistant kommer du bland annat:
Hantera inkommande orders samt stötta kunder inom lager och orderrelaterade frågor
Planera och boka relevanta transporter som inte hanteras av lager
Skapa och uppdatera kunddata och priser i SAP
Koordinera kommunikation och samarbete mellan in-utleveranser, lager och transport
Handlägga reklamationer för produkter från den svenska marknaden
Hantera avrop från våra tillverkande fabriker och leverantörer
Underhåll av materialinformation i SAP
Förmedla information till intressenter gällande, leveransproblem, produktlanseringar samt vid behov av att återkalla produkter
Du kommer även medverka och ansvara för att tjänsten kontinuerligt förbättras och utvecklas gällande rutiner, system och kvaliteten inom ditt arbetsområde.
Om dig
Vi söker dig som har en Eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller liknande samt dokumenterad arbetslivserfarenhet inom kundservice, orderhantering och/eller logistik. Du har goda kunskaper i att arbeta med Excel och det är meriterande om du har arbetat i SAP.
För att trivas i rollen är du en person som tycker om att samarbeta med andra människor och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att se andras behov och tänker på helheten där kunden står i fokus. Vidare är du tillmötesgående och har ett intresse av att ge god kundservice. Du är också en person som är mån om att hålla hög noggrannhet i ditt arbete och trivs med struktur. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav samt att du har körkort (B).
Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning med start så snart som möjligt till och med Januari 2026. Du kommer ersätta en kollega som går på föräldraledighet.
Tjänsten är placerad i Uppsala men resor mellan Uppsala och vår enhet i Kungsängen kommer att förekomma.
Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.
Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv.
Fresenius Kabi har blivit utsedda till Karriärföretag 202 4 och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter.
Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Christer Ottosson Operations Manager, via telefon 018-644254 eller mail [email protected]
För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till [email protected] för kontakt med Unionen och till [email protected] för kontakt med SACO.
Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.