Administratörer till receptionen, Örnsköldsvik - Vikariat
Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
- Inlagd: oktober 04, 2024
- Yrkesområde: Kontor, Administration
- Ansök senast : oktober 15, 2024
- Antal tjänster : 2
Det här jobbet är inte tillgängligt längre
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Polisregion Nord omfattar de fyra nordligaste länen i Sverige och har drygt 2000 anställda i de fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som i sin tur är indelade i 12 lokalpolisområden.
I lokalpolisområdena arbetas det med lokala mål och mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.
Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten - en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service.
Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för Polismyndigheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet.
Vi söker nu två administratörer till receptionen i Norra Ångermanland med placering i Örnsköldsvik.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och arbeta med polismyndighetsärenden såsom receptionsarbete, passansökningar, anmälningsupptagning, godshantering. Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad.
KVALIFIKATIONER
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet som arbetsgivare bedömer som motsvarande
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift.
• Arbetslivserfarenhet inom service och administration liknande receptionsarbete med många externa direktkontakter i form av personliga möten.
• God datavana och lätt för att lära dig nya IT-system.
• B-körkort
Meriterande
• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning som arbetsgivaren bedömer som relevant förtjänsten.
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, Gods och Durtvå.
Personliga egenskaper
Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:
• att kunna arbeta i ett växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande
• ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt
• en god samarbetsförmåga
• social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Har du frågor om upp uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jessica Bast Viklund 070-3123585, [email protected]
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Hanna Lundbäck, HR-konsult [email protected]
Anställning
• Anställningsform: Särskild visstidsanställning
• Placeringsort: Örnsköldsvik
• Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid. Arbetstiden är dagtid, måndag-fredag, viss tjänstgöring annan tid kan förekomma
• Omfattning: Heltid
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV samt besvarade urvalsfrågor. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering . Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan senast den 14:e oktober!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.