Juniora redovisningskonsulter till Klara Consulting!

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • Inlagd: oktober 04, 2024
  • Yrkesområde: Kontor, Administration
  • Ansök senast : november 30, 2024
  • Antal tjänster : 1
Det här jobbet är inte tillgängligt längre

Om bolaget och tjänsten

Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 400 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Nusöker vi fler juniora medarbetare som vill starta sin karriär hos oss i början på 2025. Så närmar du sig slutet av dina studier och vill ta första steget i din karriär inom redovisning? Då har du hittat rätt - detta är tjänsten för dig som vill utvecklas inom redovisning! Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och samtidigt ser till att ha riktigt kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och roliga team-aktiviteter.

Vi söker nu flera juniora kollegor som vill vara en del av vår tillväxtresa till flera av våra affärsområden. Våra olika affärsområden jobbar bland annat mot tjänstebolag, fastighetsbolag och storbolag. Vilket affärsområde du kommer tillhöra kommer att bestämmas under rekryteringsprocessen. Kanske finns det något affärsområde som lockar dig lite extra? Hos oss kommer du få en stark grund inom redovisning med stora utvecklingsmöjligheter och en tydlig karriärväg framåt!

Du erbjuds:

  • En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling
  • Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm
  • En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil

Arbetsuppgifter

I rollen som Junior redovisningskonsult kommer du under din första tid jobba med leverantörsreskontrans flöde - och på sätt skapa en stabil grund för din fortsatta utvecklingsresa hos oss. Du kommer initialt att ansvara för leverantörsprocessen gentemot våra olika kunder och se till att våra kunder får bästa möjliga service. Du arbetar tätt tillsammans med dina kollegor och har dessutom god stöttning från de andra redovisningskonsulterna som arbetar inom leverantörsreskontra. Du kommer få lära dig alla delar inom leverantörsreskontran för att sedan snabbt växa i rollen som redovisningskonsult hos oss. Här är karriärvägarna många och detta är starten på din resa! Tjänsten innefattar, till en början, bland annat följande arbetsuppgifter:

  • Hantering av fakturaflöde i diverse system
  • Hantering av påminnelser och inkassokrav
  • Delaktig i betalningsprocessen gentemot kund
  • Agera professionellt mot kunder, besvara deras förfrågningar och bistå med åtgärder som innefattar leverantörsreskontran
  • Hantering av mail, post och administrering av bolagsakter och arkivering av leverantörsmaterial
  • Arbeta aktivt för att digitalisera vår process
  • Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi

Vem är du?

För att trivas i rollen är du en kommunikativ teamplayer som trivs i en miljö där man stöttar och hjälper varandra. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande.

Vi söker dig som:

  • Är nyexaminerad och har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från antingen YH eller universitet
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Det är extra meriterande om du:

  • Om du har en eftergymnasial utbildning med inrikning mot redovisning eller fastighetsekonomi
  • Har tidigare erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra via praktik eller sommarjobb
  • Har tidigare erfarenhet av arbete inom ett serviceyrke
  • Har tidigare erfarenhet av Fortnox

Låter detta som du? Sök rollen redan idag och bli vår nya juniora redovisningskonsult och påbörja din resa till en av organisationens nyckelspelare!

Praktisk information

Start: Januari 2025

Placering: Stockholm, viss möjlighet tillhybridarbete

Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning

Lön: Fast enligt överenskommelse

Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på [email protected] eller Gabriella Palmqvist på [email protected]

Om Klara Consulting

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 400 medarbetare och har kontor i runt om i landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.