Systemförvaltare för Public 360

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • posted: oktober 04, 2024
  • industry: IT, Data
  • apply-by : oktober 23, 2024
  • roma-no-of-positions: 1
job-expired-message

Är du beredd på att ta dig an en samhällsviktig uppgift? Vill du jobba både strategiskt och operativt med många kontaktytor? Då kan du vara vår blivande kollega! Samhällsviktiga arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett arbete där du tillsammans med dina kollegor på enheten får möjlighet att förvalta, utveckla och effektivisera Public 360. Public 360 är myndighetens dokument- och ärendehanteringssystem, där vi har vårt diarium, dokumenthantering och våra styrdokument. Ditt ansvar blir främst att hantera den operativa driften av systemet. Arbetet innebär ett nära samarbete med myndighetens IT-enhet där ni tillsammans förvaltar systemets dagliga drift, felsöker systemfel, utvecklar integrationer och i dialog med leverantören genomför leveranser samt uppgraderingar. Utöver detta kommer du också att bidra med kompetens vid vidareutvecklingsinsatser och vara bidragande till myndighetens kompetensutveckling genom att planera och genomföra utbildningar inom Public 360. Du förväntas agera stöd åt myndighetens registratur, handläggare och chefer. Du kommer ges stor möjlighet att bidra till förbättring och förnyelse av myndighetens dokument- och ärendehantering genom egen kunskap och inputs av systemanvändare. Kvalifikationer Vi söker dig som har • minst två års erfarenhet av att arbeta med systemförvaltning av ärende- och dokumenthanteringssystem inom offentlig sektor • godkänd gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig • flerårig erfarenhet av arbete som registrator eller arkivarie vid offentlig förvaltning, företrädesvis statlig myndighet alternativt annan erfarenhet som bedöms likvärdig • kunskap om lagar och förordningar som styr informationsförvaltning i offentlig verksamhet • god förståelse för verksamhetsprocesser och behov inom offentlig förvaltning • goda kunskaper och god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har  • deltagit i utvecklingsprojekt av IT-system • arbetat med säkerhetskyddsklassificerade uppgifter • eftergymnasial registratorsutbildning eller motsvarande • eftergymnasial utbildning inom systemförvaltning, IT, arkivvetenskap eller systemvetenskap för arkivarier Personliga egenskaper Rollen som systemförvaltare hos oss innebär många kontaktytor och samarbeten varför vi ser att du har en mycket god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad samt kunna ta egna initiativ. Du behöver vara pedagogisk och gilla att utbilda och stötta myndighetens medarbetare så att vi kan använda Public 360 på bästa sätt. Slutligen ser vi att du är flexibel och utvecklingsinriktad eftersom vi arbetar i en myndighet i tillväxt. Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt, såväl Vår värdegrund - Strålsäkerhetsmyndigheten (stralsakerhetsmyndigheten.se) som den Statliga värdegrunden (forvaltningskultur.se) Vi erbjuder dig Som medarbetare på Strålsäkerhetsmyndigheten har du ett viktigt samhällsuppdrag! Tillsammans arbetar vi för ett strålsäkert samhälle. Här kan du läsa om vad vi erbjuder: Läs mer om våra villkor och förmåner Anställningsvillkor Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt sett sex månaders provanställning. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap kan komma att krävas för tjänsten. Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation och kan även komma att krigsplaceras vid myndigheten. Krisorganisationen utför strålskyddsbedömningar och kärntekniska analyser och samverkar med andra berörda aktörer för att hantera radiologiska nödsituationer, inklusive situationer vid höjd beredskap. Inom ramarna för krisorganisationen kommer du att ingå i den insatsberedskap som myndigheten upprätthåller för att stötta andra aktörer i samhället med strålningsmätningar.  Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta enhetschef Carolina Brandes, 08-799 43 42. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-handläggare Malin Ringblom, 08-799 41 89. Fackliga företrädare är Mattias Häggblom, Saco-S, 08-799 44 85, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87. Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Placeringsort: Du som söker tjänsten kan välja mellan att vara placerad i Solna eller i Katrineholm. Resor mellan kontoren förekommer. Du uppger önskad placeringsort i samband med din ansökan. Ansökan sker genom att du bifogar CV och svara på urvalsfrågor. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande ber vi dig därför att svara på urvalsfrågorna. Du behöver inte bifoga personligt brev. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgifter så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 21 oktober 2024 --------------------------------------------------------------------------- Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten har kontor i Solna, Katrineholm och Göteborg.  Enheten Informationsförvaltning och registratur tillhör avdelningen Myndighetsstöd och ansvarar för att samordna och utveckla internt, arkiv och registratur. Ansvaret för arkiv och registratur innebär ett övergripande ansvar för myndighetens processer för ärende- och dokumenthantering samt systemförvaltning av de IT-stöd myndigheten har för dessa processer. Enheten är en växande grupp som är tänkt att bestå av en enhetschef och sju registratorer, tre arkivarier och en systemförvaltare. Även resterande enheter på avdelningen utökas för att kunna ge förnyat och förbättrat verksamhetsstöd. Enheten Informationsförvaltning och registratur finns representerad både i Katrineholm och i Solna.  Läs mer om vår verksamhet här www.stralsakerhetsmyndigheten.se

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.