Customer Service
- posted: oktober 03, 2024
- industry: Kontor, Administration
- apply-by : oktober 30, 2024
- roma-no-of-positions: 1
Om företaget
Guide Gloves utvecklar professionella arbetshandskar som stärker skyddet och ökar prestationsförmågan för användarna. Vi gör det med hjälp av ledande teknologi, ständig produktutveckling och ett distinkt fokus på nya idéer. Genom att vara den snabbaste, mest hållbara och innovativa tillverkaren av arbetshandskar ser vi till att fler kan vara säkra och trygga på jobbet.
Vi arbetar ständigt med nya material och produkter för att möta kraven på säkerhet och hållbarhet, och utvecklar digitala hjälpmedel som underlättar valet av rätt handskar. www.guidegloves.com
Din roll
I rollen som Customer Service hos Guide Gloves kommer du att vara den viktiga länken mellan kunden och verksamheten där dupå ett smidigt och professionellt sätt hanterar kunders olikafrågor och behov.Du kommer även att stöttaden interna säljorganisationen. Du kommer att tillhöra Operations - ett mindre och sammansvetsat team och rapportera till Head of Operations.Tjänsten är ett konsultuppdrag via Clevry på minst 1 år där du kommer täcka upp för ett föräldavikariat hos Gudie Gloves. Det finns goda möjligheter till att din anställning fortsätter och att du blir erbjuden en anställning direkt hos Guide Gloves efter slutdatum.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Orderhantering
- Nyregistrering av kunder
- Reklamationer och returer
- Daglig kundsupport:svara på kundfrågor via telefon, e-post och chatt, exempelvis gällande orderadministration, lagerstatus och leveranser, prislistor, fakturafrågor, produktrekommendationer
- Stötta säljavdelningen med provutsändningar, kataloger, kampanjer, mässor, butiksinredningar och lagerkontroller
- Växelansvar: ta emot och besvara samtal till Guide, utöver kundsamtal
- Support till ekonomiavdelningen: hjälpa till med fakturahantering och eventuella problem
Placering: Ulricehamn
Omfattning/ Arbetstider: 40tim/vecka - från kl08.00-16:30
Startdatum:December 2024 alt enligt överenskommelse
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av en liknade roll sedan innan, exempelvis har du arbetat somkundtjänstmedarbetare eller i annan serviceinriktad roll. Du behöver varaflytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är ett stort plus ifall du kan franska. Gällande system så har dugoda kunskaper i MS Office. Det är meriterandeom du har erfarenhet avBusiness Central, Easit/Centiro och webbshopssystem.
Som person söker vi dig somhar en positiv och serviceinriktad inställning. Du är även noggrann, strukturerad och har förmåga att bygga goda relationer.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocesssamarbetar Guide Glovesmed konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför genomföra ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet och du kommer kunna ta del av enfeedback-rapport direkt efter du är klar med testet. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden