Enhetsadministratör till Rågen hemtjänst
Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
- posted: oktober 03, 2024
- industry: Kontor, Administration
- apply-by : oktober 17, 2024
- roma-no-of-positions: 1
job-expired-message
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?
Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.
Rågen hemtjänst erbjuder stöd och omsorg i hemmet, där varje individ sätts i centrum. Tillsammans arbetar vi för att främja självständighet och välbefinnande. Vi söker nu en enhetsadministratör till vår hemtjänstgrupp, som består av cirka 42 undersköterskor. Vi är en grupp som strävar efter att fortsätta utveckla våra tjänster och förbättra vår omsorg. Bli en del av vårt engagerade team och bidra till att göra skillnad i människors liv!
ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar tillsammans med hemtjänstpersonal, biståndshandläggare och i ett nära samarbete med enhetschefen, tillsammans har ni en tät dialog för verksamhetens bästa.
I samråd med enhetschefen följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal. Du är hemtjänstgruppens kontakt med kommunens bemanningsenhet som tillhandahåller timvikarier. För ditt område ansvarar du för att bemanna upp vid frånvaro och informerar gruppen om eventuella schemaförändringar. Du arbetar aktivt i time care i färdigt schema där all frånvaro och ändring av resurstid sker.
Du kommer i vårt planeringsverktyg Pulsen planera brukares dagliga insatser, utifrån deras enskilda biståndsbeslut där du är den som verkställer. Denna viktiga plan för dagen styr sedan hela verksamheten så att brukaren får sin beviljade hemtjänst. I Avesta kommun arbetar vi med fast omsorgskontakt, som bland annat ska öka kontinuiteten för våra brukare, där du är delaktig i fördelningen av det uppdraget.
Övrigt som ingår i arbetet är att arbeta med rutinöversikter, viss SoL-dokumentation samt administrativa uppgifter som exempelvis kontering i lönesystem, tar fram statistik och gör partiella scheman. I samarbete med enhetschef är du även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar. Du är med och planerar för introduktion av nya medarbetare och praktikanter. Du täcker också för andra administratörer vid eventuell frånvaro.
Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre. Tjänsten är 100%.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och snabbt kan fatta egna beslut när det krävs. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimera verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du trivs med att ha mycket på ditt bord samtidigt, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.
Du har en gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning. Du har tidigare erfarenhet av bemanning och schemaläggning. Erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter och arbete inom vård och omsorg är meriterande.
Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. I samtal med andra kommunicerar du på ett tydligt sätt där du säkerställer att budskapet nått fram till alla berörda parter.
Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap samt systemkunskap och intresse att lära dig. Vi söker dig som har erfarenhet eller intresse av att lära dig planeringsverktyg så som timecare/multi access, Pulsen eller Visma. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift.
ÖVRIGT
Vi inom Avesta Kommun månar om våra anställda. Du som medarbetare på Avesta kommun har möjlighet att använda både friskvårdstid och ett friskvårdsbidrag, du har fri tillgång till personalgym, upp till 30 fria bad i något av kommunens badhus varje år samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.