Nordisk Sälj- och Marknadskoordinator till Ehrmann

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • posted: oktober 01, 2024
  • industry: Försäljning, marknad, reklam
  • apply-by : oktober 17, 2024
  • roma-no-of-positions: 1
job-expired-message

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Om tjänsten

I rollen som Sälj- och Marknadskoordinator kommer du att ha ett övergripande ansvar för Ehrmanns olika marknadsaktiviteter i Norden. Uppgifterna är både operativa och analytiska och sträcker sig från att ta fram marknadsmaterial, till analys av sälj- och kampanjdata, omvärldsbevakning samt arbete med digital marknadsföring och event. Ehrmann Sverige är ett team om 5 personer och rollen rapporterar direkt till Country Manager, Åsa Wendt. Eftersom teamet är litet kommer du att få stor insikt i företagets samtliga processer och funktioner. Dessutom är Ehrmann på en kraftig tillväxtresa och det finns stora möjligheter att utvecklas och driva initiativ! Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Kartlägga, analysera och skapa förutsättningar till försäljning både vad gäller nya och existerande produkter och kunder
  • Ansvara för sociala marknadsföringskanaler
  • Ansvara för framtagande av POS-material
  • Ansvara för projekt i samband med mässor, event och nya lanseringar, samt kategoriprojekt initierade av Country Manager eller KAM
  • Bevaka och analysera sälj- och kampanjdata (BI, POS-data, Nielsen IQ)
  • Säljkårsadministration, ex. koordinering av promotionmaterial, presentationer, varuprover och produktdata
  • Bevaka och analysera konkurrentaktiviteter såsom lanseringar, aktiviteter, prissättningar och kampanjer
Ytterligare uppgifter:
  • Hantera frågor och rapportera aktiviteter rörande marknadsmaterial i samarbete med huvudkontoret i Tyskland
  • Ansvara för konsumentrelaterade frågor
  • Delta i veckovisa forecastmöten
  • Supporta vår Säljkoordinator i order- och fakturahantering, samt kundspecifika frågor
 

Erfarenheter och kvalifikationer

För att lyckas tror vi att du har:
  • Högskoleutbildning med fokus på marknadsföring eller liknande
  • Arbetat inom retail/FMCG, gärna inom dagligvarubranschen
  • Några års erfarenhet av marknadsföringsarbete, category management eller liknande
Det är starkt meriterande om du har arbetat med POS och Nielsendata, har förståelse för SoMe-plattformar och SAP-system, samt har kunskap inom grafisk design. Kanske har du till och med jobbat med verktyg som in-design eller photoshop, då en del material skapas lokalt. Som person är du proaktiv och initiativtagande med starkt självledarskap. Du är en kommunikativ lagspelare, samtidigt som du med enkelhet strukturerar upp ditt eget arbete. Du är noggrann, driven, prestigelös, öppen och idérik. Du har ett stort intresse för marknadsföring, FMCG och det flexibla arbetet som en mindre organisation innebär. Du behöver behärska Officepaketet, har B-körkort samt talar och skriver flytande svenska och engelska.

Om Ehrmann

Ehrmann Sverige AB startades 2019 och distribuerar idag mejeriprodukter till den svenska och nordiska marknaden. Huvudkontoret ligger i Lomma och förser dagligen kunderna med förstklassiga mejeriprodukter. Ehrmann är en av Tysklands ledande tillverkare av mejeriprodukter med produktion i flera länder och med över 3 300 anställda i hela världen. Men en sak har alltid varit oförändrad genom alla generationer: den kärlek och omsorg som vi ger åt våra produkter. Nöjda medarbetare, nöjda affärspartners och nöjda konsumenter är de viktigaste tillgångarna och grundpelarna för ett framgångsrikt företag. Läs mer på https://www.ehrmann.se/

Ansökan

Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Sista ansökningsdagen är fredagen den 18/10. Ehrmann samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta vårt rekryteringsteam. Jennifer Friman Mail: [email protected] Tel: 0703-20 12 12 Gustav Strandberg Mail: [email protected] Tel: 0760-49 53 31

Om EQuality Rekrytering & Interim

Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering. Våra värderingar är professionalism, transparens och engagemang. EQuality står för:
  • EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ
  • Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss
  • Quality - Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat
Logga beige.png

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.