Kundtjänstmedarbetare vikariat till Micasa Fastigheter

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • posted: september 27, 2024
  • industry: Kontor, Administration
  • apply-by : oktober 14, 2024
  • roma-no-of-positions: 1
job-expired-message

Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Drivs du av att ge bästa möjliga service och trivs i att arbeta i en miljö med högt tempo? Då kan det vara dig vi söker! Tjänsten är ett vikariat under 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om oss Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden.  Micasa Fastigheter har fått ett utökat uppdrag av Stockholms stad och kommer behöva bygga och renovera vårt fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter. Vi söker nu en kundtjänstmedarbetare (vikariat) som vill vara med och bygga framtidens Stockholm! Om tjänsten  Som kundtjänstmedarbetare tillhör du till enheten Kundservice där du tillsammans med sex kollegor ansvarar för att ta emot ärenden och vidareförmedla dessa för åtgärd internt eller till våra upphandlade entreprenörer. Du har kontakt med kunder och leverantörer framförallt via telefon men också mail. Tillsammans bidrar ni till att Micasas kundtjänst uppfattas som en serviceinriktad och effektiv organisation som skapar goda relationer till våra hyresgäster och entreprenörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att: ta emot ärenden via telefon och mail vidareförmedla ärendena för åtgärd internt eller till våra upphandlade entreprenörer följa upp ärenden och återkoppla till våra hyresgäster beställa vitvaror fakturahantering göra avrop från ramavtal. Rollen innebär daglig kontakt med förvaltare, teknisk förvaltare, bostadsförvaltare och driftsamordnare gällande ärenden i fastigheterna. Kvalifikationer Avklarad gymnasieutbildning.  Erfarenhet från en renodlad kundtjänstmedarbetarroll där det dagliga arbetet bestått av telefon- och mailkontakt med kunder. Erfarenheten ska vara från närtid.  Erfarenhet av ärendehanteringssystem. Goda datorkunskaper. Goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift.  Meriterande kvalifikationer Erfarenhet av Fast2. Erfarenhet från kundtjänst inom fastighetsbranschen. Om du talar andra språk än svenska och engelska.  Vi tror att du som söker tidigare har arbetat i en roll som kundtjänstmedarbetare eller kundservicemedarbetare.  Personliga egenskaper Då våra kundtjänstmedarbetare är en viktig länk mellan oss och våra hyresgäster söker vi dig som brinner för service och förstår vad som driver kundnöjdhet. Du är van vid att ha många kontaktytor och för att lyckas har du en god kommunikativ förmåga, värderar samarbete med andra och har ett strukturerat arbetssätt. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och svara på urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar på något annat sätt. Urval och intervjuer sker löpande vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Charlotte Warping, enhetschef Kundservice, eller Teresa Kärrström, HR-generalist. Du kan också kontakta oss via [email protected].  Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande  Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation. Vi äger och förvaltar ca 102 fastigheter som omfattar knappt 1 miljon kvadratmeter. Vårt sätt att driva verksamheten är certifierat enligt ISO 14 001 för miljö och ISO 50 001 för energi.  Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Läs mer om vår värdegrund här Stockholm stads förmåner Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även friskvårdsbidrag, lunchkort, samtalsstöd och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter. Då Micasa Fastigheter är en del av Stockholm stad får du även möjlighet att ta del av stadens förmånspaket. Du kan läsa mer om förmånerna för anställda inom Stockholms stad här: Förmåner för medarbetare - Stockholms stad (jobba.stockholm)  Mer information Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.