Registrator till Must
Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
- posted: september 20, 2024
- industry: IT, Data
- apply-by : oktober 11, 2024
- roma-no-of-positions: 1
job-expired-message
Vill du ha ett meningsfullt arbete och bidra till ett säkrare Sverige i en osäker värld? Det förändrade omvärldsläget medför att vårt försvar behöver förstärkas och den ökade underrättelseverksamheten mot Sverige och Försvarsmakten är omfattande. Den militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (MUST) bedriver verksamhet inom försvarsunderrättelsetjänst, militär underrättelsetjänst och militär säkerhetstjänst. Avdelningen för kommunikation och samband på MUST söker medarbetare till underrättelse- och säkerhetscentralen (USC).
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som registrator passar dig som är en positiv lagspelare med ett intresse för ärende- och dokumenthanteringsfrågor, och vill vidare inom detta område. Du trivs att arbeta med text och information i en tekniktät miljö. Du kommer arbeta administrativt och operativt i en teambaserat expeditions- och sambandstjänst. Den miljön du och dina kollegor arbetar tillsammans i är relativt sluten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter skulle bestå av administrativa uppgifter såsom registrering, filhantering och informationsstrukturering i olika IT-system, samt att ta emot och delge information via olika sambandssystem. Arbetet genomförs enligt fastställda förlopp och rutiner och vi förutsätter att du vill vara delaktig i arbetet att vidareutveckla dessa. Att ge god service och stödja andra i organisationen, både via personliga möten men även via administrativa stödsystem är en viktig arbetsuppgift. De kontakter som du kommer att arbeta med finns både nationellt och internationellt.
Kvalifikationer (krav)
• Gymnasieexamen med godkända betyg
• Några års arbetslivserfarenhet inom registratur eller motsvarande arbete så som ärendehandläggning, informations- dokumenthantering eller arkiv
• Dokumenterat god datorvana med erfarenhet av arbete i digitala ärendehanteringssystem
• En väl utvecklad läsförmåga och kommunikativ förmåga i tal och skrift, på svenska och engelska
Meriterande
• Eftergymnasial utbildning inom områdena registratur, informationsförvaltning, arkivvetenskap, offentlig förvaltning eller motsvarande
• Erfarenhet av arbete med komplexa informationsflöden, databaser eller kommunikationssystem
• Utbildning inom eller arbete med offentlighet och sekretess
• Vana att arbeta i Försvarsmaktens IT-system
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behövs en fallenhet för att kunna organisera ärendeflöden och information på ett effektivt sätt, samt att du trivs med arbetsuppgifter som baseras på tydliga rutiner. Du är noggrann och strukturerad, och besitter en flexibel sida då rollen kräver att du anpassar dig till nya förutsättningar, även under pressade förhållanden. Du har lätt för, och tycker det är roligt, att samarbeta med andra och ge service till andra, samtidigt som du har en god förmåga att ta eget ansvar. Då du kommer att arbeta med säkerhetsskyddsklassificerad information kommer det ställas mycket höga krav på integritet, omdöme och säkerhetsmedvetande. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Övrig
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Personlighets- och problemlösningstest kommer ske som en del av urvalsprocessen. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Frågor om befattningen eller rekryteringsprocessen mejlas till: [email protected], vänligen skriv ”Registrator- CA” i ämnesraden.
Fackliga företrädare
Fackliga representanter är Anders Markow för SACO, Roger Ericsson för OFR/O, Katarina Kruse för SEKO samt Maria Ekelund för OFR/S, vilka nås via 08-788 75 00.
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2024-10-10. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Du ansöker via jobb.forsvarsmakten.se.
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) är en del av Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm. Vi ger regeringen och Försvarsmakten kvalificerade beslutsunderlag om omvärldsutvecklingen och hot mot Sveriges och Försvarsmaktens säkerhet. Vår vision är ”Ett säkrare Sverige i en osäker värld”. Must är en kunskapsorganisation och erbjuder både spännande och för Sverige angelägna arbetsuppgifter. Här arbetar både officerare och civila experter inom olika områden, t ex statsvetenskap, IT, ekonomi, teknik, matematik och HR.
En stor del av Must verksamhet omfattas av sekretess och vi ber dig därför att inte berätta att du sökt jobb hos Must för andra personer än dina närmaste. Läs gärna mer om Must och vår verksamhet här
Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.
Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra.
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.
Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.
En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.
Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.