Mydighetscontroller

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • posted: september 13, 2024
  • industry: Kontor, Administration
  • apply-by : oktober 07, 2024
  • roma-no-of-positions: 1
job-expired-message

Vill du vara med och forma framtidens statliga verksamhet?  Riksrevisionen söker en engagerad och driven myndighetscontroller som vill vara med och göra skillnad. Hos oss får du en central roll i att styra, planera och följa upp verksamheten. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med stort handlingsutrymme på en myndighet i framkant.   Riksrevisionen är en oberoende myndighet under riksdagen med ett unikt mandat. Vårt uppdrag är att granska vad statens pengar går till, hur de redovisas och hur effektivt de används. Med fakta och kunskap bidrar vi till att gemensamma resurser används på rätt sätt och att den statliga verksamheten blir bättre. Hos oss är du en viktig del i den demokratiska kedjan.  Dina arbetsuppgifter Som myndighetscontroller på avdelningen för ledningsstöd kommer du arbeta med uppgifter som stärker myndighetens förmåga att styra, planera och följa upp verksamheten. Du kommer ansvara för Riksrevisionens myndighetsövergripande processer så som långsiktig planering, årlig planering, tertialuppföljning, årsredovisning, riskhantering och intern styrning och kontroll. I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med interna utredningsuppdrag och utreda myndighetsövergripande frågeställningar.  Hos oss kommer du ha en central roll i mydighetens arbete med att planera och följa upp verksamheten. Arbetet utförs i nära samarbete med myndighetens ledning och övriga chefer. I rollen ingår även att vara kontaktperson för intern och extern revision samt ha återkommande kontakt och avstämningar med ekonomichef och finansiella controllers. Du har också en viktig roll att stötta avdelningschefen för ledningsstöd i att planera och följa upp avdelningens arbete. Vem du är Vi söker dig som har:  • Minst fem års relevant arbetslivserfarenhet. Exempelvis som verksamhetscontroller eller annat arbete som innefattar styrning, planering och uppföljning.  • Relevant akademisk examen.  • Erfarenhet av att leda eller samordna komplexa uppdrag.  • Erfarenhet av att arbeta med ledning och/eller chefsgrupper.  • God förståelse för ekonomi och budgetarbete.  • Mycket goda kunskaper i statlig styrning.  • Goda kunskaper i Office-paketet.  • Erfarenhet av förändringsledning är meriterande. För att trivas i rollen har du har en god analytisk förmåga, är van att läsa, skriva och processa olika typer av underlag samt producerar egna dokument av hög kvalitet. Du har förmågan att se till helheten och ta hänsyn till flera perspektiv. Du arbetar strukturerat, tar ansvar för dina uppgifter och kan självständigt initiera och driva processer.  Du är van vid att ha en nyckelroll i en organisation med många olika kontaktytor, är bekväm med att facilitera diskussioner och presentera budskap och analyser på ett pedagogiskt sätt. Vidare är du trygg i yrkesrollen, har en god samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Vårt erbjudande Du får en tillsvidareanställning hos en arbetsgivare som erbjuder statens alla förmåner och lite till. Anställningen är på heltid och inleds med en sex månaders provanställning. Vi kommer tillsammans överens om när du börjar. Vi har ett modernt aktivitetsbaserat kontor på Sankt Eriksgatan 117 i Stockholm som erbjuder goda möjligheter till såväl tyst arbete som samtal och möten med kollegor. För oss är det självklart att våra medarbetare har förutsättningar för balans mellan arbetsliv och privatliv. Därför har du förtroendearbetstid och viss frihet att anpassa din arbetstid så att både ditt arbete och din fritid fungerar för dig. Inom ramen för din anställning finns det också möjlighet att arbeta på distans hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.  Kompetensutveckling och verksamhetsutveckling är viktiga inslag och du formar din utvecklingsplan med din chef. Det kan handla om att delta i utbildningar eller i olika utvecklings- eller verksamhetsuppdrag där du kan både växa och göra skillnad. För anställda med intresse och erfarenhet finns även möjlighet att inom ramen för din tjänst, delta i internationella projekt och utvecklingssamarbeten. Ansök senast 6 oktober Skicka in din ansökan genom att besvara urvalsfrågorna och bifoga ditt cv, personligt brev är valfritt att skicka in. Du behöver ha skickat in din ansökan via rekryteringsverktyget senast 6 oktober. Vi kan komma att tillämpa arbetsprov i rekryteringsprocessen. Om du vill veta mer Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Kontakta Lena Moriz avdelningschef ledningsstöd på 073-445 21 66 Du kan även kontakta våra fackliga representanter • Lena Lakso, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 4155 • Tobias Hamfelt, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4113 Läs mer om hur det är att arbeta hos oss på riksrevisionen.se Om Riksrevisionen Riksrevisionen tar fram fakta om hur statens verksamhet fungerar. Vi granskar vad statens pengar går till, hur effektivt myndigheterna arbetar och om politiska beslut leder till det de var menade till. Det är kunskap, som kan användas för att förbättra regeringens och myndigheternas arbete och spara skattepengar. När det finns brister ger vi rekommendationer till regeringen och myndigheterna för att förbättra verksamheten. Vår oberoende ställning och den insyn vi bidrar med är viktig för ett väl fungerande demokratiskt land. Vårt mål är att våra granskningar gör skillnad för människor både nu och i framtiden.  Vi företräder också Sverige i revisionssammanhang och har utvecklingssamarbete med revisionsmyndigheter i Afrika, sydöstra Europa och Asien. Mer information hittar du på riksrevisionen.se

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.