Projektadministratör

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • posted: augusti 29, 2024
  • industry: Kontor, Administration
  • apply-by : september 13, 2024
  • roma-no-of-positions: 1
job-expired-message

Vi söker en erfaren projektadministratör till samhällsviktigt bolag!

 

Om uppdraget:


I denna roll kommer du att arbeta med projektadministration där du stöttar och avlastar hela projektorganisationen men främst projektledare och delprojektledare med administrativa arbetsuppgifter inom PMOs projekt.
Arbetsuppgifterna är varierande då projektadministratören är flexibel och anpassar sig efter projektens specifika utformning och behov.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Skapa inköpsrekvisitioner, utökning av inköpsordrar, avsluta/stänga inköpsordrar
  • Uppföljning av fakturor – gentemot avtal/ inköpsordrar, tidssedlar, konsulter
  • Inleveranser av fakturor
  • Fakturahantering, kontroll av inkommande fakturor
  • Agera support i IFS till projektorganisationen.
  • Planering och utförande av inköpsrekvisitioner
  • Avtalshantering – inköp
  • Planering och strukturering tillsammans med projektledare/delprojektledning
  • Uppdatering av kostnadsrapporter; beställningar vs budget, prognos
  • Hantering av reseräkningar / boka tjänsteresor / behjälplig vid planering av tjänsteresor
  • Beställning- och koordinering av IT-system
  • Möteskoordineringar
  • Hantering och bokning av utbildningar för PMO personal inkl konsulter
  • Protokollskrivning
  • Hantera PMO kalender, Sharepoint Online, Intranät info – info till grupperna, behörigheter, mappstrukturer
  • Hantera/skapa mappar/flytta i DM /Sharepoint, Hantering av projektdokumentation
  • Sköta info gällande Projektinfo på intranätet, hantering av resursanskaffning för projektspecifika resurser via Magnit
  • Bistå med Intro vid nya projektspecifika konsulter i projekten, ta fram systemverktyg m.m.
  • Avsluta systemverktyg när projektspecifika konsulter slutar
  • Administrativa stöd till projektcontroller

 

Skallkrav:

 

  • Du som söker bör ha tidigare erfarenhet från en liknande roll som har inneburit assistering eller koordinering
  • Du har en mycket god administrativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt
  • Du kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och är även bra på att prioritera
  • God kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
  • B-Körkort

 

Personlighet:
 

  • Du är positiv, service- och kommunikationsinriktad och trivs i kontakten med många människor runt dig
  • Du beskriver dig själv som ansvarstagande, mogen, som en problemlösare samt service-minded

 

Övrigt:

Du kommer att arbeta på vår kunds kontor i Stockholm.
Tjänsten är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt.

I rollen blir du anställd som konsult genom NXT INTERIM.

 

Visst låter detta som ett spännande uppdrag?

Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.