Kommunikatör till Tullverket i Stockholm

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • posted: augusti 26, 2024
  • industry: Kontor, Administration
  • apply-by : september 09, 2024
  • roma-no-of-positions: 1
job-expired-message

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Tullverket förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Tullverkets uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har idag cirka 2 100 anställda. Tullverket verkar i hela landet, men finns främst vid gränsorter med större resande- och godsflöden, i huvudsak i Stockholm, Göteborg och Malmö. Arbetsgivare: Novare Bemannig AB

Är du kommunikatör med kunskap inom textproduktion? Trivs du med ett varierande arbete där du får vara med att skapa innehåll? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker en kommunikatör till Tullverket i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en kommunikatör till Tullverket i Stockholm.

Som kommunikatör kommer du att bli en del av Tullverkets kommunikationsavdelning. Där kommer du att bland annat arbeta med textproduktion och publicering av innehåll på myndighetens interna och externa webb i verktyget Sitevision. Du kommer även att skriva, redigera och korrekturläsa texter av innehålls- och nyhetskaraktär. Även arbete med bildredigering och andra löpande arbetsuppgifter kan förekomma.

Till denna roll söker vi dig som arbetar serviceinriktat. Du är trygg i dina kunskaper och tycker att det är roligt att skapa innehåll. Som person är du positiv, driven och lösningsorienterad.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

  • internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå
  • planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser
  • marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
  • utforma informationsmaterial
  • rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
  • varumärkesarbete
  • uppdatera information på extern och intern webbplats
  • arbete med digitala kanaler och sociala medier.

Krav för tjänsten

  • högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre
  • (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
  • kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
  • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt
  • webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
  • erfarenhet av att arbeta med enkäter
  • kunskap om principerna för klarspråk
  • förmåga och erfarenhet att skriva nyhetstexter
  • erfarenhet a att jobba med innehåll för webbplatser
  • erfarenhet av foto- och filmredigeringsverktyg
  • förmåga att följa webbtillgänglighetsriktlinjerna
  • erfarenhet av serviceinriktat arbete
  • kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Meriterande krav för tjänsten

  • erfarenhet av arbete i webbpubliceringsverktyget Sitevision

Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start omgående och pågår tom 2024-12-31, med möjlighet till 12 månaders förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, möjlighet till distansarbete efter ök.  

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-09-06. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. 

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.