Lediga jobb som Verksamhetscontroller
På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb som Verksamhetscontroller. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.
Visar 20 av 294 jobb
Är du en erfaren business controller och söker efter nya utmaningar? Då kan vi ha jobbet för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells en business controller för ett konsultuppdrag en av våra framstående kunder i Västerås. Välkommen med din ansökan redan idag!
Är du en Controller och letar efter ett nytt spännande uppdrag? Vi på Jefferson Wells söker just nu en Controller till vår kund Stora Enso Skog i Falun. I denna roll blir du en del av kundens controllergrupp och ansvarar för ett eget affärsområde. Låter det som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Är du en analytisk och driven Financial Controller som vill arbeta i en internationell miljö? Vi söker nu en Financial Controller till Siemens, där du blir en del av ett team om fem personer som ansvarar för redovisning och intern rapportering** för verksamheterna i Sverige, Norge, Finland och Danmark.
Tycker du om att driva förändringsarbete och har lång erfarenhet från arbete inom controllerområdet? Då kan du vara den controllerchef som Karlskrona kommun söker. Vi erbjuder en arbetsplats full av möjligheter och en roll där du blir en nyckelperson i arbetet med att utveckla controllerenheten för att möta framtidens krav.
Är du er erfaren controller med goda kunskaper i SAP? Har du ett stort eget driv och trivs i en dynamisk och global miljö då kan du vara precis den vi söker!
Vi på Jefferson Wells söker nu en engagerad och erfaren Projektcontroller för ett spännande uppdrag hos ANDRITZ. Om du har en gedigen ekonomibakgrund och goda kunskaper om projektstyrning och organisering, kan detta vara rätt roll för dig!
Är du en erfaren och självgående Controller som vill arbeta i ett dynamiskt bolag? Vi på Jefferson Wells söker nu en Controller till ett spännande konsultuppdrag till vår kund i Karlshamn. Uppdraget innebär att stötta verksamheten i en innovativ och föränderlig miljö. Låter det som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Är du en erfaren och engagerad controller med erfarenhet från tillverkande industri?Rollen som Financial Controller innebär ett övergripande ansvar för den finansiella delen för tillverkningen i Perstorp. Du kommer att supportera verksamheten med ekonomisk input och driva den ekonomiska delen i beslutsfattandet. finansiellt och strategiskt stöd till VD, ledningsgrupp och övriga delar av organisationen. Du kommer att utveckla och analysera finansiella data för att vägleda strategiska och operativa initiativ. I rollen ingår även ansvar för intern och extern rapportering samt SOX kontroller. Du ingår i ett europeiskt ekonomi team och rapporterar till European Operations Financial Controller.Huvudsakliga arbetsuppgifter:Bill of Materials kontrollerNära samarbete med produktonschef och ledningsgruppenCash flow, forecastingMånadsrapportering, forecast och budgetSOX kontrollerEkonomisupport till verksamheten i PerstorpHantera och implementera effektiva ekonomiprocesser och kontrollerKPI uppföljningVem är du?Civilekonom eller motsvarande utbildningMinst 8 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi med fokus på controllingDu har erfarenhet av bokföring (lokal GAAP och US GAAP) samt ekonmistyrningHar arbetat med tillverkningskostnader i tillverkande industriDu har mycket god kunskap och erfarenhet av Excel, databaser och affärssystemDu har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligtVi söker en analytiskt lagd person med stark känsla för struktur och kommersiellt tänkande kopplat till tillverkningsindustri. Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter och är van att ha många kontaktytor både internt och externt. Du arbetar noggrant, effektivt och håller deadlines. Hög integritet samtidigt som du är en teamplayer är också egenskaper som beskriver dig.Har du frågor om rollen, kontakta Marek Palowski e-mail: marek.palowski@esab.plÄr du intresserad av tjänsten, skicka din ansökan på engelska, senast 2025-03-09.
Ansvarsområden: Som Business Controller ingår du i ett dynamiskt team bestående av Assortment Manager, Senior- och Junior buyers, designer och mönsterkonstruktör. Din huvudsakliga uppgift är att driva hållbar försäljningstillväxt och lönsamhet inom ditt ansvarsområde, både på kort och lång sikt. Affärsanalys: Utföra djupgående analyser av försäljning, kundbeteende och marknadstrender för att fatta välgrundade affärsbeslut. Beslutstagande: Implementera strategiska åtgärder baserade på analytiska resultat för att optimera försäljning och vinst, med en balans mellan global styrka och lokal relevans. Sortimentsplanering: Stödja teamet i utvecklingen av det globala sortimentet för att maximera försäljning och vinst, samtidigt som du säkerställer en balans mellan global styrka och lokal relevans. Uppföljning av inköp: Stödja teamet i inköpsuppföljning för att säkerställa rätt sortimentsmix, volymer och priser. Fördelning: Planera och fördela sortimentet per kanal (e-handel, retail och market place). Försäljningsanalys: Kontinuerligt genomföra försäljningsanalyser, identifiera framtida potential och risker samt vidta kortsiktiga och långsiktiga åtgärder för att optimera sortimentet och planeringen. Kvalifikationer: För att lyckas i denna roll bör du ha följande kvalifikationer: Utbildningsbakgrund: Examensbevis inom ekonomi, teknik eller motsvarande område. Kunskap inom Excel samt BI (Qlik) och gärna erfarenhet av sortimentsplaneringsverktyg. Analytiska färdigheter: Starka analytiska färdigheter med förmågan att översätta analys till handlingsbara strategier. Försäljningskunnighet: Förmåga att identifiera kundpreferenser och marknadstrender samt erfarenhet av försäljning. E-handelserfarenhet: Erfarenhet inom e-handelssektorn och market place är en fördel. Kommunikation: Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både skriftligt och muntligt, med förmågan att tydligt kommunicera resultat och påverkan. Ytterligare information: Anställning: Heltid Placering: Malmö (Hyllie) Tillträde: Enligt överenskommelse
Vad gör CSN? Vi har ett av världens mest generösa studiestöd. Tack vare denna möjlighet kan alla i Sverige studera, oavsett bakgrund. Hos oss kan du bidra med din kompetens och kunskap till samhällsnyttan och vårt viktiga uppdrag att göra studier möjligt. Vad erbjuder vi? Som medarbetare på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, möjlighet till distansarbete och generösa förmåner. CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. För att vi ska nå bästa resultat agerar och leder vi med tillit som förhållningssätt. Vi finns från Kiruna i norr till Lund i söder, med huvudkontor i Sundsvall. Vill du också bli en av oss och bidra till laget CSN? Vi behöver förstärka vår inbetalningsverksamhet med två kompetenser med inriktning mot maskininlärning och AI. Vår målsättning är att över tid bygga fördjupad kunskap runt den nya tekniken, för att se hur den bäst kan komma våra kunder till nytta samt förstärka oss i vårt viktiga uppdrag. Du kommer arbeta som controller vid vår Inbetalningsavdelnings ledningsstöd tillsammans med flera kollegor. För att på sikt se hur vi kan förstärka oss med maskininlärning och AI blir ditt uppdrag inledningsvis att gå nära vår kärnverksamhet för att lära dig mer om vårt uppdrag, våra arbetsuppgifter samt vår organisation. Parallellt kommer du även arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter som controller i inbetalningsverksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som: • har relevant högskoleexamen (om minst 180hp) med inriktning inom exempelvis datavetenskap, statistik, ekonomi eller ingenjörsvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer är relevant. • har erfarenhet av att strukturera och analysera stora mängder data. • har kunskaper inom programmeringsspråk samt program för programmering, exempelvis Python eller R. • kan hantera Microsoft Officepaketet • mycket goda kunskaper i tal och skrift. • har goda kunskaper i engelskai i både tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har: • erfarenhet av utvecklingsfrågor med fokus på att ta fram modeller för maskininlärning. • erfarenhet av att arbeta självständigt med BI-verktyg (Business intelligence). • mycket goda kunskaper i Excel • erfarenhet av att analysera resultat och föreslå förbättringsåtgärder. För att lyckas väl i arbetet behöver du ha förmåga att samarbeta med andra, men även att arbeta självständigt när det exempelvis handlar om att strukturera och analysera resultat. Du har ett eget driv och kan lyfta fram idéer samt är kvalitetsmedveten och slutför påbörjade uppdrag. För att trivas i rollen har du god analytisk förmåga och du har lätt för att arbeta behovsdrivet samt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi ser gärna att du har ett intresse och en förmåga att hjälpa andra, samt att du i vardagen delar med dig av dina kunskaper och färdigheter. Det är viktigt att du trivs med att tala och att hålla presentationer inför grupp samt att du har förmåga att förklara komplex information på ett enkelt sätt. Vi värdesätter tillit, öppenhet, ansvarstagande och förändringsvilja. Därför är det viktigt att alla våra medarbetare arbetar aktivt för att detta ska bli verklighet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Placeringsort är vid CSN:s kontor i Sundsvall eller Umeå. Anställningsform Omfattning Heltid Önskat startdatum Enligt överenskommelse Referens HR/2025:36 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-03-23 Anställningsform Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas Omfattning Heltid Referens HR/2025:36 Övrigt Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar. Läs om hur du ansöker om du har skyddade personuppgifter. Läs mer om vår rekryteringsprocess. Så behandlar vi dina personuppgifter. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp. Varmt välkommen med din ansökan!
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Då vår kollega ska gå på föräldraledighet söker vi nu en Business Controller till ett vikariat på ett år. Vi söker dig som vill bli anställd hos oss och som kan börja senast den 2 maj. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen 😊 Som Business Controller kommer ditt främsta fokus kommer att ligga på att stödja och ge rådgivning till vår e-commerce när det gäller lönsamhet, förbättring av processer samt affären. I ett tätt samarbete med vår e-handelsdirektör kommer du att fungera likt en business partner. Detta genom att vara ett stöd i ekonomiska frågor, bidra med analysarbete och delta aktivt i strategiarbete. Din roll I rollen som Business Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta att proaktivt arbeta med att förbättra vår lönsamhet inom e-commerce tillsammans med organisationen. I befattningen ingår även följande arbetsuppgifter och ansvarsområden: - Intäkts-/kostnadsanalyser och finansiell uppföljning. - Lönsamhetsanalyser. - Samordna, utveckla och rapportera operativa KPI:er och komma med konkreta förslag till åtgärder och förändringar. - Budget och prognosarbete. - Kalkyler & business case. - Bygga rapporter i proaktivt syfte för att stötta affären. - Driva och medverka i olika projekt med fokus på e-commerce. - Aktivt delta i ledningsgruppen för e-commerce. Du kommer att ingå i ett team bestående av fem Business Controllers. Vi erbjuder en visstidsanställning och du rapporterar till Head of Business Control. Du välkomnas till vårt nya fina kontor i Stadshagen och vi tillämpar hybridarbete. Som person tror vi att du är analytisk och relationsbyggande samt trivs med att samarbeta över avdelningsgränser. Du har god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift och är bekväm med att översätta stora mängder data till insikter på ett strukturerat tillvägagångssätt. Vidare ser vi gärna att du är prestigelös och lösningsorienterad. Vi befinner oss i en förändringsresa och för att trivas hos oss tror vi att du vill vidareutvecklas inom din roll och inte skräms av att se förändring som nyckeln till framgång. Vi söker dig som har: - Relevant akademisk examen med minst flera års erfarenhet inom affärsnära controlling samt deltagit i ledningsgrupp. - Du har en utmärkt analytisk & kommunikativ förmåga. Du behärskar svenska & engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet från arbete vid större bolag med stora flöden (i.e många transaktioner). - Tidigare erfarenhet från e-commerce, fabrik eller logistikcenter är en fördel. - Erfarenhet av redovisning är meriterande. - God IT/systemvana, erfarenhet att arbeta med BI verktyg (te x PowerBI), god kompetens inom Excel & powerpoint. - Arbetat på ett bolag där lean har varit en del av den dagliga driften. I din roll som Business Controller har du många kontaktytor inom hela bolaget och ett nära samarbete med ekonomifunktionen, inköps- och marknadsorganisationen samt logistik och kundtjänst. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens. Lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Varmt välkommen med din ansökan! Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀
Därför är du viktig"Det här är en otroligt bred roll och vad som är viktigt att understryka är att här jobbar vi med produkter som hjälper människor, ofta de svagaste och sköraste vi har i samhället."Fredrika Östlund Törnqvist, VD på Invacare Spånga har tillsammans med Adi Trokic, VD för Invacare Diö, nyligen besökt Addpeoples poddstudio för att prata om rekryteringarna av två Finance Controllers till respektive site. Det här är en bred roll där du kommer påverka bolagets väg framåt i allra högsta grad! Ena stunden djupdyker du i framtida och strategiska mål, och leder vägen framåt - för att i nästa stund vara hands on med att driva utvecklingen av organisationens uppföljning och lönsamhet.Låter det intressant? Läs vidare och lyssna även på vår podcast där Fredrika och Adi berättar mer om Invacare, rollen och vem de söker: https://open.spotify.com/episode/0dH219udpk8mtpFydsyrNg?si=IOGsYjcyR2O5bEE08QSb_ADet här är InvacareInvacare är en global marknadsledare inom tillverkning och distribution av medicintekniska produkter och hjälpmedel för hemmet och långtidsvården. Vi är kända för våra innovativa och tekniska produkter av hög kvalité, som underlättar användarens vardag. Vårt mål är att hjälpa våra användare att njuta av en bekväm, säker och aktiv livsstil. Vi lever upp till vårt uppdrag Making Life's Experiences Possible.Vår kulturVi är stolta över vad vi gör och kan erbjuda dig en meningsfull vardag med människor i fokus, där du får vara med och göra skillnad. Här hittar du entusiastiska kollegor som kombinerar professionellt allvar med en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Du kan läsa mer om Invacares värderingar och historia på vår hemsida: https://www.invacare.se och www.working4invacare.com.Fokus i din rollSom Finance Controller hos oss på Invacare kommer du att vara en viktig kugge för den fortsatta utvecklingsresan inom bolaget. Du ansvarar för ekonomin både operativt och strategiskt, och förväntas stötta hela verksamheten till ökad tillväxt samt lönsamhet.Din roll innebär ett helhetsansvar för ekonomistyrning och verksamhetsutvecklingHos oss på Invacare kommer du arbeta verksamhetsnära med att analysera och effektivisera vår verksamhet. Du kvalitetssäkrar och analyserar data vid månad- och årsbokslut, samt ansvarar för att upprätta budget och prognoser. Till din hjälp har du en medarbetare som främst arbetar med fakturor och bokföringsuppgifter. Du rapporterar till den nordiska ekonomichefen och ingår i den lokala ledningsgruppen.Om vi får önskaVi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare. Kanske har du en bakgrund inom controlling, revision eller redovisning?Vidare ser vi att du gärna har:Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.En bakgrund med erfarenhet av diverse projekt, investeringsanalyser, lönsamhetsförbättringar samt implementering av nya systemstöd.Intresse för system och dess användning för att optimera en verksamhet.Goda kunskaper i Excel – detta blir ett av dina viktigaste arbetsverktygSvenska och engelska i tal och skrift.Är det rätt plats för dig?Vi tror att du är en prestigelös ledare med kompetensen och drivkraften att axla ett stort ansvar i rollen som Finance Controller hos oss på Invacare. Att du är socialt trygg och har förmågan att skapa goda relationer är en självklarhet för oss. I ditt ledarskap är du ödmjuk och stöttande, samtidigt som du drivs av att nå resultat och förstår vikten av kommunikation för att komma till förändring. För att lyckas i rollen finns även en affärsmässighet och analytisk sida hos dig, och såklart har du viljan att vara med på just Invacares fortsatta resa!Passar vår beskrivning in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!Bra att vetaTjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid.Placering i Diö.Vi tillämpar stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.Visa ditt intresse för tjänsten senast 30 mars, men vänta inte med din ansökan, vi tillämpar löpande urval.Har du frågor om tjänsten, kontakta Johanna Petersson, 072 203 18 89.
Därför är du viktig"Det här är en otroligt bred roll och vad som är viktigt att understryka är att här jobbar vi med produkter som hjälper människor, ofta de svagaste och sköraste vi har i samhället."Fredrika Östlund Törnqvist, VD på Invacare Spånga har tillsammans med Adi Trokic, VD för Invacare Diö, nyligen besökt Addpeoples poddstudio för att prata om rekryteringarna av två Finance Controllers till respektive site. Det här är en bred roll där du kommer påverka bolagets väg framåt i allra högsta grad! Ena stunden djupdyker du i framtida och strategiska mål, och leder vägen framåt - för att i nästa stund vara hands on med att driva utvecklingen av organisationens uppföljning och lönsamhet.Låter det intressant? Läs vidare och lyssna även på vår podcast där Fredrika och Adi berättar mer om Invacare, rollen och vem de söker: https://open.spotify.com/episode/0dH219udpk8mtpFydsyrNg?si=0d0f675c7f15430fDet här är InvacareInvacare är en global marknadsledare inom tillverkning och distribution av medicintekniska produkter och hjälpmedel för hemmet och långtidsvården. Vi är kända för våra innovativa och tekniska produkter av hög kvalité, som underlättar användarens vardag. Vårt mål är att hjälpa våra användare att njuta av en bekväm, säker och aktiv livsstil. Vi lever upp till vårt uppdrag Making Life's Experiences Possible.Vår kulturVi är stolta över vad vi gör och kan erbjuda dig en meningsfull vardag med människor i fokus, där du får vara med och göra skillnad. Runt om i landet hittar du entusiastiska kollegor som kombinerar professionellt allvar med en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Du kan läsa mer om Invacares värderingar och historia på vår hemsida: https://www.invacare.se och www.working4invacare.com.Fokus i din rollSom Finance Controller hos oss på Invacare kommer du att vara en viktig kugge för den fortsatta utvecklingsresan inom bolaget. Du ansvarar för ekonomin både operativt och strategiskt, och förväntas stötta hela verksamheten till ökad tillväxt samt lönsamhet.Din roll innebär ett helhetsansvar för ekonomistyrning och verksamhetsutvecklingHos oss på Invacare kommer du arbeta verksamhetsnära med att analysera och effektivisera vår verksamhet. Du kvalitetssäkrar och analyserar data vid månad- och årsbokslut, samt ansvarar för att upprätta budget och prognoser. Till din hjälp har du två medarbetare som främst arbetar med fakturor och bokföringsuppgifter. Du rapporterar till den nordiska ekonomichefen och ingår i det svenska säljbolagets ledningsgrupp.Om vi får önskaVi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare. Kanske har du en bakgrund inom controlling, revision eller redovisning?Vidare ser vi att du gärna har:Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.En bakgrund med erfarenhet av LOU.Intresse för system och dess användning för att optimera en verksamhet.Goda kunskaper i Excel – detta blir ett av dina viktigaste arbetsverktyg.Svenska och engelska i tal och skrift.Är det rätt plats för dig?Vi tror att du är en prestigelös ledare med kompetensen och drivkraften att axla ett stort ansvar i rollen som Finance Controller hos oss på Invacare. Att du är socialt trygg och har förmågan att skapa goda relationer är en självklarhet för oss. I ditt ledarskap är du ödmjuk och stöttande, samtidigt som du drivs av att nå resultat och förstår vikten av kommunikation för att komma till förändring. För att lyckas i rollen finns även en affärsmässighet och analytisk sida hos dig, och såklart har du viljan att vara med på just Invacare fortsatta resa!Passar vår beskrivning in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!Bra att vetaTjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid.Placering i Spånga, Stockholm.Vi tillämpar stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.Visa ditt intresse för tjänsten senast 30 mars, men vänta inte med din ansökan, vi tillämpar löpande urval.Har du frågor om tjänsten, kontakta Johanna Petersson, 072 203 18 89.
Controller till växande bolagsgrupp.TEG-koncernen är en gotländsk företagsgrupp inom transport-, entreprenad- industritjänster med idag fem dotterbolag, Bingers Mekan, Gotlands Bilfrakt, Gotlands Åkericentral, Translast Transport och TEG Förvaltning och Fastigheter. Koncernen har vuxit till en ledande aktör med en omsättning på cirka 450 miljoner kronor och cirka 120 anställda. TEG har byggts på stark lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och ett fokus på hållbarhet. Med våra dotterbolag samordnar vi resurser för att leverera hållbara och effektiva lösningar inom transport-, entreprenad- och industritjänster. Genom att bygga långsiktiga relationer och leda vägen för innovation och hållbarhet, vill vi skapa värde för våra kunder, samhället och våra ägare. ___________________________________________________Är du en analytisk, ekonomisk och affärsorienterad person som brinner för att följa upp, analysera och föreslå åtgärder för att utveckla resultat och affärer? Då kan du vara vår controller, till en av Gotlands största koncern med en nyckelroll i vår fortsatta tillväxt.Vi tror att du är en analytisk och kommunikativ person som trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du ser positivt på kunskapsutbyte, gillar att utveckla arbetssätt och söker aktivt efter förbättringar. Din förmåga att omvandla siffror till insikter och strategiska beslut gör dig till en viktig rådgivare i verksamheten, för ökad och ständigt förbättrad lönsamhet.I rollen som Controller ansvarar du i huvudsakligen för att:· Arbeta med affärs- och verksamhetsutveckling, tillsammans med koncernens samtliga bolag. · Analysera finansiella rapporter, budgetar och prognoser, identifiera avvikelser, och föreslå förbättringsområden inom såväl bolag som lönsamhet per kund/produkt/område. · Arbeta nära och tillsammans med vd, övriga roller inom ekonomi, styrelse samt dotterbolagens ledning.· Stötta chefer och verksamhetsansvariga med beslutsunderlag, kalkyler och lönsamhetsanalyser. · Utveckla och effektivisera rapporterings- och analysrutiner, metoder och arbetssätt.· Medverka vid affärsplanering och strategiska projekt, kalkyler och uppföljningar.· Överse kassaflödesplanering och säkerställa tillgång till medel för att möta operativa och tillväxtbehov i samordning med koncernens ledning.Erfarenhet och personliga egenskaper:· Du är en person med god och lång erfarenhet av liknande uppgifter, med god förmåga att snabbt sätta dig in i verksamheter och förmedla förslag till åtgärder och beslut.· Starka analytiska färdigheter med förmåga att omvandla finansiella data till handlingsbara insikter och presentera dem på ett lämpligt sätt för olika intressenter.· Strukturerad, noggrann och van att arbeta mot deadlines.· Proaktiv och lösningsorienterad, du ser möjligheter och vågar utmana befintliga arbetssätt. · God samarbetsförmåga och kommunikativ, både muntligt och skriftligt. · Engagerad och nyfiken, med vilja att utvecklas och ta egna initiativ.Välkommen med din ansökan senast den 7 april 2025 till www.lbkarriar.seUrval och intervjuer sker löpande.Har du frågor så kontakta Jan Lager eller Sören Lorentzon, tfn. 0498-201780.
Vill du göra skillnad med siffror? Som controller på vår nybildade samhällsbyggnadsförvaltning i Lund får du chansen att använda din ekonomiska kompetens för att utveckla effektiv ekonomistyrning och skapa en hållbar, växande stad. Hos oss jobbar du nära verksamheten, stöttar chefer i viktiga beslut och bidrar till smart resursanvändning. Vill du vara med och forma framtidens Lund? Då är det här rollen för dig! Om rollen och dina arbetsuppgifter Ditt huvuduppdrag som controller är att säkerställa ekonomistyrning och uppföljning främst inom tekniska nämndens ansvarsområden. I nära samarbete med övriga stödfunktioner och tillsammans med verksamhetsansvariga bidrar du till att verksamheten når sina uppsatta mål och effektivt använder sina resurser. Du fungerar som ett bollplank och stöd till cheferna i verksamheten du arbetar tillsammans med, där du förser dem med relevanta analyser och beslutsunderlag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Budgetering och prognosarbete – Du tar fram och analyserar budgetunderlag samt följer upp och justerar prognoser löpande. - Ekonomisk uppföljning och rapportering – Du säkerställer att verksamheten har rätt ekonomisk information i rätt tid, och säkerställer att redovisningen speglar verkligheten på ett transparent och tydligt sätt. - Analys och beslutsstöd – Du analyserar ekonomiska utfall, identifierar avvikelser och föreslår åtgärder för att säkerställa att verksamheten når sina mål. - Utveckling av ekonomistyrning – Du deltar aktivt i att utveckla och effektivisera processer och verktyg för ekonomisk uppföljning och styrning. Arbetet sker i nära samarbete med engagerade medarbetare, chefer och såklart även med kollegorna på ekonomiavdelningen i både spännande och samhällsnära frågor. Du kommer vara ett viktigt stöd för verksamheten där du stärker förståelsen för budget och redovisning. Vi söker dig Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi samt flerårig arbetslivserfarenhet inom en liknande roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och, framför allt, om du har arbetat med driftsekonomi på en teknisk förvaltning. Du har goda kunskaper i Excel och erfarenhet av ekonomisystem, vilket är ett krav för tjänsten. Har du dessutom erfarenhet av program som Raindance, Antura, Stratsys och/eller Qliksense är detta meriterande. För att lyckas i rollen behöver du även goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. För att lyckas och trivas i tjänsten ser vi gärna att du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt och serviceinriktat förhållningssätt där du drivs av en vilja att hjälpa och leverera lösningar. Du gillar utmaningen i att både utveckla och förbättra processer själv och tillsammans med andra. I rollen planerar, organiserar och prioriterar du dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du motiveras av att fördjupa dig i detaljer, samtidigt som du har förmågan att lyfta blicken och se helheten. Du gillar siffror, analyser och har lätt för att se samband. Vidare är du lyhörd för behov och har lätt för att skapa relationer. Du har en god förmåga att presentera ekonomisk information på ett lättbegripligt och pedagogiskt sätt, både i tal och skrift. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen Ekonomiavdelningen ansvarar för samhällsbyggnadsförvaltningens ekonomistyrning, vilket innefattar budget, redovisning och uppföljning. Vi stödjer verksamheterna med analys och rådgivning för en hållbar och effektiv resursanvändning samt tar fram beslutsunderlag för en stabil ekonomisk utveckling. På avdelningen är vi totalt åtta medarbetare som arbetar inom olika funktioner inom ekonomi. Vi arbetar med tre nämnders budgetar och investeringsramar: tekniska nämnden, byggnadsnämnden och miljönämnden. Arbetsplatsen är belägen på Bruksgatan 22, precis bredvid järnvägsstationen, och vi arbetar i aktivitetsbaserad kontorsmiljö med möjlighet till hemarbete i viss mån. Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för en bred verksamhet som täcker hela samhällsbyggnadsprocessen. Med cirka 350 engagerade och kompetenta medarbetare arbetar vi med allt från stadsplanering, markförvaltning och exploatering till bygglov, miljötillsyn och naturvård. Vi utvecklar och förvaltar den offentliga miljön och bidrar till en hållbar stadsutveckling som omfattar friluftsliv, vattenvård och naturskydd. Ambitionen är att utveckla kvaliteten på vår service till näringsliv och våra invånare med målet att skapa en attraktiv, levande och hållbar stadsmiljö för alla som bor och verkar här. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i staden och skapar förutsättningar för en god service till göteborgarna. Vi har en central roll i stadens digitalisering och automatisering och våra kunder är Göteborgs alla förvaltningar och bolag. Vi är drygt 700 medarbetare som arbetar i centrala Göteborg. Hoppas du vill bli en av oss! Mer information: http://www.goteborg.se/intraservice ARBETSUPPGIFTER Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som har erfarenhet som verksamhetscontroller, ekonomi med kompetens inom processledning och ekonomiskt analysarbete, till vår ekonomiavdelning. Vi är en stabsfunktion med controllers som stöttar hela förvaltningen. Som verksamhetscontroller arbetar du bland annat med budget, prognos, uppföljning av verksamheten tillsammans med ledningsgrupper och andra stödfunktioner. I arbetet ingår att stötta cheferna för att ge verksamheterna rätt bild av förutsättningarna för att bedöma styrningen och resursfördelningen inom verksamheten. Förvaltningen arbetar med digitalisering av processer och utveckling av effektiva arbetssätt och en viktig del av avdelningens arbete är att ansvara för den förvaltningsövergripande kostnads-fördelningen av vår totala tjänsteleverans. Detta innebär att uppdraget som controller även innehåller ansvar för processen att månadsvis fördela kostnader ut till kund och att följa upp intäkterna. I detta arbete ingår att styra och samordna arbetet och det görs i nära samarbete med övriga controllers på avdelningen, controllers i tjänsteområden samt inom avdelning kund- och tjänstestyrning samt övriga funktioner i förvaltningen som är involverade i processen. Arbetet som controller innehåller att kunna göra bedömningar i samband med bokslut, budget- och prognosmöten. För våra processer inom redovisning, bokslut samt kund- och leverantörsreskontror samarbetar vi med förvaltningens serviceorganisation under verksamhetsområde Ekonomi. Som verksamhetscontroller arbetar du på ett pedagogiskt sätt, bidrar till att implementera ekonomiskt strategi- och analysarbete så att cheferna har ett naturligt ekonomiskt tänkande kopplat till verksamheterna i organisationen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning i ekonomi eller med annan inriktning som vi bedömer likvärdig. Du har minst 5 års erfarenhet av ekonomiskt strategi- och analysarbete samt processledning, gärna inom en större organisation. Du är van vid att arbeta med budget, prognos, uppföljning och rapportering. Det är en självklarhet för dig att arbeta i styrnings-, rapporterings- och ekonomisystem och du har goda kunskaper i Office 365 och mycket goda kunskaper i Excel. I rollen ingår att skriva rapporter och göra presentationer av ekonomisk information vilket innebär att du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Uppdraget att fördela kostnader förutsätter att du har erfarenhet av att processleda och hantera stora datamängder och att navigera i system som Power BI och liknande verktyg. Förvaltningen använder i dagsläget ServiceNow för kostnadsfördelning och det är meriterande om du har erfarenhet av detta system. Du ska vara bekväm med att presentera och förmedla flöden och resultat på ett kommunikativt sätt. Övriga system som används är Proceedo, Agresso, Hypergene och det är meriterande om du har erfarenhet från dessa. För att trivas i rollen behöver du vara analytisk och ha god förmåga att dra slutsatser och skapa dig en överblick i ett komplext arbete med mycket informationsinhämtning. Du är trygg i din yrkesroll och trivs med att arbeta självständigt i en roll med mycket ansvar. Rollen innebär även många kontaktytor och mycket samarbete med andra, vilket betyder att du både behöver gilla teamarbete, och vara skicklig på att samarbeta med andra. Du ska också kunna uttrycka dig pedagogiskt och kommunicera ekonomisk information till verksamheten på ett smidigt sätt. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang och hur detta kan omsättas i praktiken samt leda till förbättringar. Du har förmågan att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt och du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. I den här rollen har du lätt för att se helheten och fånga viktiga detaljer. Du får energi av att bidra till andras lärande och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. ÖVRIGT Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer, där du är med och bidrar till samhällsnytta för stadens verksamheter och i förlängningen för medborgarna. Vi arbetar både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat, erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Hos oss får du flera friskvårdsförmåner såväl som andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare! Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Till vår kund söker vi nu en Key User/Procurement controller. Uppdragsbeskrivning: Som SAP Superuser eller Key User har du arbetat inom operativt inköp och jobbat med t ex inköpsorderläggning, master data, systemtestning och processer. Vi söker en profil som generellt är intresserad och kunnig inom administration, gillar att lära sig nya datasystem (leverantörssytem, arkiveringssystem, system för analys av data, kommunikationsportaler etc) och kunna lära ut dem till sina kollegor, driva mindre utrullningsprojekt, samt att arbeta med ständiga förbättringar. Någon som är en ”early adapter” , lär sig snabbt och gillar att arbeta strukturerat. Kravspecifikation: Erfarenhet av att uppdatera olika typer av masterdata i SAP. (Fördjupad kunskap om MS Office och SAP) Analytisk förmåga och vana att ta fram olika typer av rapporter. Erfarenhet kring Self-billing Förmåga att behärska olika datasystem och robotar. Erfarenhet från olika leverantörssystem och arkiveringssystem samt kunskaper inom Supply Chain. Goda kunskaper i Engelska både i skrift och tal.Erfarenhet av att arbeta med tvärfunktionella projektteam.Ett effektivt och självständigt arbetssätt, Noggrann och inlyssnande Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Vi söker en driven och prestigelös produktionscontroller till ett snabbväxande bolag. Vår kund Swedish Smokeless Solutions är en del av GIVITON Holding AB och befinner sig i en expansiv fas med i dagsläget ca 300 anställda. Tjänsten är förlagd på Swedish Smokeless Solutions lokaler i Enköping. Din nästa utmaning? Vi söker en driven och prestigelös produktionscontroller till ett snabbväxande bolag. Vår kund Swedish Smokeless Solutions är en del av GIVITON Holding AB och befinner sig i en expansiv fas med i dagsläget ca 300 anställda. Tjänsten är förlagd på Swedish Smokeless Solutions lokaler i Enköping. Arbetsuppgifter Som produktionscontroller kommer du att: Arbeta nära produktionen och verksamheten för att hitta effektiva metoder och verktyg för att utveckla verksamheten. Detta innebär att arbeta aktivt för att få en god kännedom och förståelse för produktionen för att i sin tur sedan kunna lokalisera och prioritera bland relevanta nyckeltal och förbättringsområden. Du kommer på sikt även stödja produktionsledningen i att implementera processer och säkerställa kontinuerlig förbättring enligt identifierade områden. Du kommer rapportera nyckeltal och sammanställa data gentemot kravställare. I rollen kommer du framgent arbeta med ett agilt förhållningssätt för att säkerställa en hållbar, effektiv och lönsam utveckling för företaget. Du kommer vara länken mellan produktion, ekonomi och ledning. Ditt mål är implementera, följa upp och utveckla standardiserade mätmetoder, processer och arbetssätt för siten. Kvalifikationer Vi söker dig som har: * Utbildning på högre nivå inom ekonomi, finans, industriell ekonomi eller motsvarande. Ingenjörsutbildning med liknande erfarenhet ses också som meriterande. * Ca 5-10 års relevant arbetslivserfarenhet kopplat till tjänsten. * Erfarenhet av att arbeta inom tillverkande industri. * Goda kunskaper i svenska och engelska. * Erfarenhet av att arbeta med Business Central eller liknande system ses som meriterande. Vi söker dig med kunskap inom områden som ekonomistyrning, produktionsplanering, kalkylering och kvalitetskontroll. Du har förståelse för budgetering, kostnadsanalys och lönsamhetsberäkningar och har kunskap om produktionsflöden, kapacitetsutnyttjande och resursplanering. Du har förmåga att beräkna självkostnad, marginaler och prissättning, har ...
Vill du arbeta verksamhetsnära och bidra till att utveckla ekonomistyrningen inom vård och omsorg? Vi söker en Ekonomicontroller som vill skapa hållbara ekonomiska lösningar! Vilka är vi? Vård- och omsorgskontoret huvuduppdrag är att tillgodose en god vård och omsorg till innvånarna i Norrköpings kommen. Inom ramarna för kontorets verksamhet inbegrips särskilda boenden, hemtjänst, hemsjukvård, myndighetsutövning samt kommunens kostverksamhet. Med våra cirka 3000 medarbetare utgör vi kommunens näst största kontor. Tillsammans skapar vi en meningsfull och trygg vardag för alla som är i behov av vår hjälp. Läs gärna mer om vård- och omsorgskontoret och vårt erbjudande: vård- och omsorgskontoret Nu söker vi efter en ekonomicontroller till ekonomifunktionen på vård- och omsorgskontoret. Vårt team består i dagsläget av 7 medarbetare i de olika professionerna controllers, redovisningsekonomer och ekonomiassistenter. Tillsammans utgör vi en stödfunktion i ekonomiska frågor för olika målgrupper inom kontoret. Vi genomgår just nu en spännande förändringsresa där vi stärker upp vår service ut mot verksamheten. Genom att ha en god förståelse för verksamhetens frågor skickliggör vi chefer i organisationen i det ekonomiska perspektivet. Hos oss blir du del av en arbetsplats där vi värderar samarbete, engagemang och långsiktig utveckling med fokus på kvalitet för de vi finns till för. Arbetsplatsen är belägen på Lindövägen 5A i centrala Norrköping, med närhet till kollektivtrafik. På kontoret finns även en trevlig daglig verksamhet som driver café där kollegor kan träffas över enhetsgränserna för en kopp kaffe och nybakat. Dina arbetsuppgifter Som Ekonomicontroller har du en nyckelroll där du ansvarar för ekonomiuppföljning och analys inom ett eller flera specifika verksamhetsområden. Du fungerar som en viktig länk mellan ekonomifunktionen och kärnverksamheten och ser till att chefer och ledning har rätt beslutsunderlag för att styra och utveckla verksamheten på ett ekonomiskt hållbart sätt. Du arbetar nära ekonomichefen och rapporterar direkt till denne. Du har en verksamhetsnära roll med stort inflytande över ekonomistyrning inom vår samhällsviktiga verksamhet, vilket innebär att du inte bara hanterar siffror – utan också hjälper verksamheten att förstå och använda ekonomisk data i sin planering och utveckling. Rollen innefattar: • Ekonomisk uppföljning och analys – Du följer upp ekonomiskt resultat, identifierar avvikelser och föreslår förbättringsåtgärder. • Verksamhetsstöd i ekonomiska frågor – Du ger rådgivning och skapar förståelse för ekonomiska konsekvenser av olika beslut. • Budget och prognosarbete – Du leder och stödjer i budget- och prognosprocessen tillsammans med verksamhetschefer. • Samarbete och rapportering – Du sammanställer och presenterar ekonomiska rapporter till chefer, ekonomichef och ledning. Vem är du? Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande samt erfarenhet av arbete som controller, gärna inom offentlig sektor och/eller vård och omsorg. Du har goda kunskaper i ekonomisk analys, budgetering och prognosarbete. Vi ser positivt på om du har erfarenhet av raindance, power BI eller andra uppföljningssystem. Som person är du ödmjuk och serviceinriktad med ett genuint intresse för att stötta och vägleda inom ekonomi. Du är duktig på att förklara komplexa frågor på ett enkelt och pedagogiskt sätt anpassat utifrån mottagaren. Du trivs i samarbetet med andra där du bidrar med din kunskap, erfarenhet och positiv energi. Du tar dig an uppgifter självständigt och säkerställer framdrift i dina processer. Med ett strategiskt tänkande och en skarp analytisk förmåga hanterar du numeriska underlag och föreslår genomförbara lösningar som ligger i linje med organisationens målsättningar. Du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis utifrån verksamhetens behov Sista ansökningsdatum: 30 mars Kontakt: Vid frågor om tjänsten och verksamheten, kontakta kvalitetschef Johan Ljungkvist på johan.ljungkvist@norrkoping.se och för frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringsspecialist Therese Silvstam på therese.silvstam@norrkoping.se Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du vara med och säkerställa att våra avtal håller högsta kvalitet och samtidigt bidra till att utveckla framtidens samhällsfastigheter? Nu söker vi en engagerad teknisk avtalscontroller för stadens driftavtal till Fastighetsenheten. Hos oss får du en nyckelroll i att säkerställa att våra driftavtal håller högsta standard – samtidigt som du bidrar till att forma framtidens samhällsfastigheter. Dina arbetsuppgifter Som avtalscontroller ansvarar du för att säkerställa att alla delar inom våra avtal är väl fungerande och levereras enligt uppställda krav, både tekniskt, kvalitativt och ekonomiskt. Du fungerar som en viktig länk mellan leverantörer och vår förvaltarorganisation. Genom nära samarbete och regelbundna avstämningar säkerställer du att både vår organisation och våra leverantörer arbetar tillsammans på bästa sätt mot våra gemensamma mål. Du arbetar sida vid sida med din närmsta kollega, som är avtalscontroller med en analytisk och kommersiell profil. Tillsammans kompletterar era kompetenser och erfarenheter varandra och ni driver arbetet med att säkerställa att våra avtal uppfyller alla krav och att verksamheten utvecklas långsiktigt. Du planerar och genomför kvalitetskontroller av våra fastigheter och du fungerar som ett stöd för förvaltarna vid tolkning av tekniska avtalsfrågor. Dina arbetsuppgifter innefattar också att medverka vid granskning av fakturaförslag från leverantörer för att säkerställa att de stämmer överens med avtalet, samt att deltaga vid fakturagenomgångar tillsammans med förvaltare och leverantörer. Vid behov tar du fram underlag till nämnd, såsom tjänsteutlåtanden och lägesrapporter. Vidare medverkar du vid planering och genomförande av driftmöten och ombudsmöten enligt avtalskraven. En viktig del av rollen handlar om att utveckla och förbättra våra avtal över tid, vilket gör ditt driv för utveckling avgörande. Du bidrar aktivt i upphandlings- och förhandlingsprocesser och tillsammans med din kollega arbetar ni för att uppnå mål och driva Fastighetsenhetens utveckling framåt. Din kompetens Vi söker dig som har en bred teknisk kompetens, flerårig erfarenhet av att arbeta med driftavtal som baseras på AFF/ABFF samt har ett genuint intresse för utveckling. Du har en utbildningsbakgrund inom det tekniska området eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, och känner dig trygg med att hålla presentationer. Det är positivt om du har erfarenhet från beställar- eller leverantörsledet inom fastighetsdrift eller om du har arbetat med upphandling, gärna enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU). Erfarenhet av förhandling och arbete i olika fastighetssystem är också något vi värdesätter. Du har ett stort intresse för fastighetstekniska installationer och är kommunikativ med förmåga att argumentera för din sak på ett tydligt och övertygande sätt, samtidigt som du är lyhörd för andra perspektiv. Du trivs med att samarbeta och har lätt för att bygga och behålla goda relationer, även i utmanande situationer. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi erbjuder Hos oss blir du en del av en engagerad arbetsgrupp med ett brett och betydelsefullt uppdrag – att tillsammans utveckla och förbättra stadens samhällsfastigheter. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka både din egen roll och framtidens fastighetsförvaltning i Västerås.Vi tror på kompetensutveckling och ger dig möjlighet att växa inom din yrkesroll. Hos oss får du en varierad vardag där du arbetar både strategiskt och operativt, i en organisation där vi värdesätter samarbete, engagemang och långsiktig utveckling. Du får vara en del av ett team där vi stöttar och inspirerar varandra för att tillsammans skapa hållbara och välfungerande fastigheter för Västerås invånare. Vi tror på tillit och frihet under ansvar. Det innebär att du själv planerar din arbetsdag, har flextid och möjligheten att viss del av tiden arbeta på distans. Här blir du en del av något större! Med värme och respekt visar vi handlingskraft i det stora och det lilla. Vi lever vår värdegrund i mötet med varandra och de vi är till för. Varje dag, året runt ser vi till att Västerås fungerar. Tillsammans med dina ca 11 500 kollegor runt om i staden får du Sveriges viktigaste jobb. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:https://www.vasteras.se/jobbochkarriär (https://www.vasteras.se/jobbochkarriär) Övrig information Innan du kan anställas behöver du visa upp ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Visar 20 av 294 jobb
Som verksamhetscontroller kan du arbeta för många olika typer av företag och offentliga institutioner. En arbetsplats med många nivåer i organisationen kan behöva en verksamhetscontroller för att dokumentera, beskriva och utveckla verksamhetens olika processer. Du följer upp och mäter kundnöjdhet, hanterar synpunkter och sammanställer statistik för verksamheten.
Du hamnar mitt i centrum för att förbättra resultatutvecklingen och för att kunna styra verksamheten mot bättre resultat, både vad gäller kundnöjdhet och ekonomiska resultat. I vissa fall kan du ta mer ansvar för bland annat likviditetsplanering och för att följa upp företagets investeringar.
Kvalifikationer
Eftersom positionen som verksamhetscontroller är krävande och mångsidig bör du som söker ha en relevant högskoleexamen inom ekonomi, organisation eller ledning/styrning. Du bör ha tidigare arbetslivserfarenhet inom administration och känna till branschen väl.
Du ska vara kommunikativ och tydlig, kunna göra korrekta analyser men också presentera dem på ett lättförståeligt sätt. God datorvana och särskild kunskap om Excel är nödvändigt, samt svenska i både tal och skrift. Många företag lägger också stor vikt vid din personliga lämplighet.