Lediga jobb i Vallentuna
På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb i Vallentuna. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.
Visar 20 av 73 jobb
Älskar du hur det känns att hjälpa andra? I din roll som säljare på Key Solutions kommer du att få möjligheten att representera och samarbeta med Sveriges största varumärken och produkter. Arbetet kommer att innebära kontakt med både varma och kalla kunder där telefonen kommer vara ditt främsta verktyg.Vi erbjuder:- Samtliga medarbetare har fast timlön och marknadens bästa bonusprogram! - Arbetstider är måndag-fredag mellan kl. 10.00-19:00- Goda chanser att utvecklas och klättra inom företaget- Inspirerande kontorslokaler mitt i Solna Strand- Prisbelönt utbildningsprogram med personlig coachning- Möjlighet till tjänstebil och andra förmånerVilka är Key Solutions?- Årets #1 Partner enligt Telia, Eon och Global Connect- Team på +200 människor från ~35 nationaliteter, fördelade på 5 kontor i landet- Utsedda till en av Sveriges & Europas Bästa Arbetsplatser 13 år i rad (av Great Place to Work)- Ett av Sveriges största företag på Tiktok med +30 000 följareVi arbetar i en ung miljö med glada och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och högt i tak. Företaget består av intelligenta och drivna människor som sprider positiv energi omkring sig. Vi arbetar hårt samtidigt som vi har väldigt roligt tillsammans på jobbet! Vi söker dig som: - Har god social kompetens och gillar att söka kontakt med nya människor- Är en person som gillar att bidra med din positiva och glada personlighet- Tävlingsinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre- Pratar svenska obehindrat- Tidigare erfarenhet inom service, restaurang eller arbete i butik är meriterande, dock inget krav.Har du ingen tidigare säljerfarenhet? Ingen fara!Då vi har några av Sveriges absolut bästa säljare och coacher till förfogande, samt erbjuder säljutbildning i Key Business School, så har vi inget krav på tidigare säljerfarenhet. Vi tar ansvaret för att ge dig de bästa verktygen för att lyckas inom din karriär.
Är du en engagerad ledare som brinner för kvalitet och utveckling? Har du dessutom ett starkt kundfokus och en förmåga att skapa och bibehålla goda kundrelationer? I så fall ska du söka tjänsten som arbetsledare på Crafttech! Om oss Crafttech, som är en del av Verdis i Sverige, söker nu en driven och engagerad arbetsledare som vill vara med och utveckla vår verksamhet inom trädgårdsanläggning. Som arbetsledare hos oss leder och planerar du det dagliga arbetet för våra trädgårdsanläggare samt säkerställer att arbetet utförs enligt gällande avtal, rutiner och säkerhetsföreskrifter. Som arbetsledare hos oss har du en nyckelroll vad gäller att kommunicera och samarbeta - både med medarbetare och med kunder. Om tjänsten Som arbetsledare hos oss har du en central roll i vår dagliga drift och utveckling. Du rapporterar till produktionschefen och ansvarar för att säkerställa att samtliga funktioner inom Crafttech – trädgård, planering, verkstad, snöröjning, sandsopning m.m. – fungerar optimalt. Du ser till att resurser finns på plats, följer upp mål och arbetar för att hålla hög standard enligt företagets riktlinjer. Du leder och planerar även det dagliga arbetet för våra medarbetare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: - Operativt leda och fördela arbetet för våra ca 20 trädgårdsanläggningsarbetare - Säkerställa att allt arbete utförs enligt företagets rutiner och säkerhetsföreskrifter - Skapa och bibehålla goda relationer med kunder samt delta i försäljningsaktiviteter som mässor, kundmöten samt uppstarts- och uppföljningsmöten - Arbeta aktivt med att attrahera och kovertera nya kunder, samt offertskrivning och avtalshantering - Ansvara för administration i verksamhetssystem och säkerställa korrekt dokumentation Om dig För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi att du har ett starkt driv och en vilja att självständigt ta ansvar för arbetet med kvalitet och utveckling på avdelningen. För att lyckas i rollen är du en motiverande ledare som kan anpassa din kommunikation efter olika situationer och tillämpa ett lösningsorienterat förhållningssätt, samtidigt som du kan vara bestämd och tydlig när situationen kräver det. Vi värdesätter att du uttrycker dig väl i tal och skrift, är ansvarsfull och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning, gärna inom trädgårdsbranschen eller liknande. Du är en naturlig ledare med förmåga att skapa struktur och engagemang i ditt team. Försäljning och kundkontakt är en naturlig del av din arbetsvardag, och du drivs av att bygga långsiktiga relationer. Du bör också ha god dator- och systemvana och administrativ förmåga, eftersom stora delar av tjänsten innebär administration i olika verksamhets- och kvalitetssystem. Vidare är det viktigt att du är stresstålig och kan hantera perioder av hög arbetsbelastning samt oförutsedda händelser på ett effektivt sätt. Vi kommer också att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i samband med den här rekryteringsprocessen. Vi erbjuder en varierad och utvecklande roll i en växande organisation där hållbarhet står i fokus. Hos oss får du möjlighet att vara med och påverka samt utveckla våra arbetsmetoder. Du blir en del av ett engagerat team i en trivsam arbetsmiljö och omfattas av kollektivavtal med konkurrenskraftiga anställningsvillkor. Villkor för tjänsten: Startdatum: Enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning (provanställning tillämpas). Låter det här som din nästa utmaning? Tveka inte att ansöka redan idag! Vi genomför urval och intervjuer löpande, så tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar på e-post, men har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta richard.bergstrom@crafttech.se. Crafttech är en del av Verdis - en ledande aktör inom miljöbranschen som arbetar med insamling och transport av avfall. Vår ambition är att alltid leverera hållbara lösningar och bidra till ett grönare samhälle. Med våra tjänster når vi ut till ungefär 1,5 miljoner människor i ett trettiotal kommuner i Sverige. Våra medarbetare spelar en avgörande roll i vår framgång – varje dag bidrar de med sitt engagemang, sin kunskap och sitt starka driv för att skapa hållbara förbättringar. Hos oss är arbetskulturen präglad av samarbete, innovation och en gemensam strävan efter en grönare framtid. Vill du bli en del av vårt team och bidra till en hållbar utveckling? Välkommen med din ansökan!
Jag är en trygg man, 59, som är rullstolsburen på grund av sjukdom och behöver hjälp med det mesta i min vardag. Jag bor i Brottby (18670) i en anpassad villa. Jag behöver hjälp med det mesta som förflyttningar, personlig hygien, träning, mina intressen, vardagliga sysslor. Hemma hos mig finns de hjälpmedel som behövs. Jag har inget problem med kommunikation däremot behöver någon som kan var mina förlängda armar. Jag är utåtriktad som person och har många intressen som matlagning, datorer, fotografering, träning mm. Jag uppskattar om vi kan prata om allt möjlig men nutida världssituation i synnerhet. Jag söker dig som är 40+, talar bra svenska och åtminstone delar något av ovanstående intressen. Du är en lyhörd person som kan sätta sig in i en annan persons situation, är uppmärksam och kan följa mina instruktioner. Körkort är meriterande, men inget krav. Tjänsten: sjukvikariat med möjlighet till fast anställning i fortsättningen. Tillträde: omgående. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobbPå myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjenUnder din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta:Antal barn: 1Ålder: 6 årDagar i veckan de önskar hjälp: 1-3 gånger i veckanTider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som:Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barnHar erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigtKan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningenFlexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardagFölja och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpenIntroduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNannyViktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.seBarnvakt hos https://barnvakt.seAu pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pairPersonlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.sePersonlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nuStudiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholmPersonlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholmPersonlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Vill du ha mer flexibilitet, högre lön och en arbetsgivare som verkligen bryr sig? Som sjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att själv styra din arbetssituation och ta del av branschens bästa villkor.Vi erbjuder bemanningsuppdrag inom kommunal vård, inklusive särskilda boenden och hemsjukvård. Här får du en trygg anställning och ett engagerat team som stöttar dig genom hela uppdraget.Därför ska du välja VårdIX:Konkurrenskraftig lön – individuell lönesättning baserad på erfarenhet och uppdragTrygga anställningsvillkor – vi erbjuder tjänstepension, sjuklön och försäkringarFrihet och flexibilitet – arbeta när och var det passar dig bästResor och boende – vi löser det praktiska så att du kan fokusera på jobbetUtbildningar och utveckling – håll dig uppdaterad med relevanta kurserPersonlig kontakt – en engagerad konsultchef som alltid finns där för digBli en del av VårdIX – bemanningsföretaget som sätter vårdpersonalen i första rummet!Hör av dig till oss redan idag.Ring oss på 030 444 999 eller ansök direkt via länken:https://vardixse.recman.page/sign-upVälkommen till VårdIX – där din kompetens och trivsel står i fokus!Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Vill du bli vår kollega inom städservice? Varmt välkommen med din ansökan Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation, och du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Vi söker serviceinriktade och kvalitetsmedvetna timvikarier till vår verksamhet för städning av bland annat skolor, sporthallar och andra kommunala lokaler. Om verksamheten: Städservice är en servicegrupp inom Teknik och Fastighetsförvaltningen med cirka 40 medarbetare. Vi städar kommunala skolor, förskolor, kontor och andra lokaler i Vallentuna kommun med ett starkt fokus på utveckling och hög kvalité. Arbetsuppgifter: Att arbeta som lokalvårdare hos oss innebär att ge den bästa möjliga städservice till våra kunder. Arbetet är omväxlande och kräver förmåga att ta egna initiativ. I arbetet ingår vanligt förekommande arbetsuppgifter inom lokalvård och du kommer att arbeta inom hela kommunen i alla våra olika typer av lokaler. Arbetstiderna varierar mellan kl.06.00 till 20.00 och omfattar daglig lokalvård samt periodiska insatser, lokalvård med skurmaskin och skötsel av städmaskiner. Kvalifikationer: • Uppvisat certifikat SRY BAS eller PRYL eller en annan utbildning som arbetsgivare bedömer som likvärdig. • Uppvisat SFI \ SAS grund slutbetyg, eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivare bedömer som likvärdig. • Erfarenhet av golvvård • 1-2 års erfarenhet inom lokalvård • Grundläggande datakunskaper Personliga egenskaper: • Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. • Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information. • Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ. • Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar. • Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande. • Du är noggrann, ansvarsfull och har en god samarbetsförmåga. • Du har förmåga att anpassa dig till nya förutsättningar och kunna se helheten • Du planerar ditt arbete självständigt enligt befintliga städinstruktioner inom vår enhet så att kvalitet och städresultat uppnås. Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg. Anställningen är ett timvikariat vid behov, med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll. Arbete utförs i kommunens lokaler inklusive på skolor och förskolor. Alla som anställs för arbete med barn och ungdomar ska lämna ett registerutdrag ur polismyndighetens belastningsregister. Blankett hittar du här: Utdrag ur belastningsregistret för arbete inom skola och förskola För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta angiven person i annonsen. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 18 Maj. För mer information kontakta: Edyta Loranc edyta.loranc@vallentuna.se Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb.
Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Har du tidigare erfarenheter av städ, är flexibel och noggrann? Då ska du söka dig till oss. Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Vi söker nu en serviceinriktad och kvalitetsmedveten medarbetare för städning av bland annat skolor, sporthallar och andra kommunala lokaler. Om verksamheten: Städservice är en servicegrupp inom Teknik och Fastighetsförvaltningen med cirka 40 medarbetare. Vi städar kommunala skolor, förskolor, kontor och andra lokaler i Vallentuna kommun med ett starkt fokus på utveckling och hög kvalité. Arbetsuppgifter: Att arbeta som lokalvårdare hos oss innebär att ge den bästa möjliga städservice till våra kunder. Arbetet är omväxlande och kräver förmåga att ta egna initiativ. I arbetet ingår vanligt förekommande arbetsuppgifter inom lokalvård och du kommer att arbeta inom hela kommunen och i alla våra olika typer av lokaler. Arbetstider är förlagda i skift kl.06.00 till 15.00 och 11.00 till 20.00 och omfattar daglig lokalvård samt periodiska insatser, lokalvård med skurmaskin och skötsel av städmaskiner. Kvalifikationer: • Uppvisat certifikat SRY BAS eller PRYL eller en annan utbildning som arbetsgivare bedömer som likvärdig. • Uppvisat SFI \ SAS Grund Slutbetyg, eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Du behöver tala och skriva tillräckligt god svenska då arbetet kräver kommunikation och dokumentation. • Erfarenhet av golvvård (polish, vax) och underhåll av trägolv. • Minst 3 års erfarenhet inom lokalvård, storstädning eller flyttstädning. • Grundläggande datakunskaper • Körkort klass B (manuell växel) är ett krav för tjänsten. • Tekniskt kunnande för service av diverse städmaskiner. • Du är miljömedveten och kan dosera tekniska-, kemiska medel. • Du kan bedöma och utföra extra städbeställningar. • Du kan hantera städmaskin, ångmaskin, skurmaskin, poleringsmaskin och textiltvätt. • Då arbetet kan vara fysiskt ansträngande krävs god fysik. Personliga egenskaper: • Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. • Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information. • Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ. • Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar. • Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande. • Du har förmåga att anpassa dig till nya förutsättningar och att kunna se helheten. • Du kan på ett självständigt sätt planera det dagliga arbetet enligt befintliga städinstruktioner på enheten så att kvalitet och städresultat uppnås. • Du är noggrann och ansvarsfull. Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg. Anställningen är tillsvidare på heltid (100%) med start datum enligt överenskommelse, provanställning kan komma att tillämpas. Vi tillämpar individuell lönesättning. Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll. Arbete utförs i kommunens lokaler inklusive på skolor och förskolor. Alla som anställs för arbete med barn och ungdomar ska lämna ett registerutdrag ur polismyndighetens belastningsregister. Blankett hittar du här: Utdrag ur belastningsregistret för arbete inom skola och förskola För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta angiven person i annonsen. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 18 Maj. För mer information kontakta: Reza Soltani reza.soltani@vallentuna.se Edyta Loranc edyta.loranc@vallentuna.se Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb.
Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Trivs du i en roll med varierande arbetsuppgifter där du fungerar som spindeln i nätet? Är du den som ser helheten och samtidigt håller koll på alla detaljer? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som administrativ chef hos oss på barn- och ungdomsförvaltningen. Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som ledare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Om verksamheten: Barn- och ungdomsförvaltningen i Vallentuna kommun har det övergripande ansvaret för kommunens utbildning och pedagogiska verksamhet, från förskola till gymnasium och vuxenutbildning. Organisationen omfattar i egen regi; åtta kommunala förskolor, åtta grundskolor, en anpassad grundskola och ett gymnasium. Förvaltningen ansvarar även för måltidsverksamheten i våra kommunala förskolor och skolor, liksom inom kommunens äldreomsorg. Förvaltningen är organiserad i en avdelning för verksamhetsutveckling och en för ekonomi och administration, som båda arbetar stödjande och styrande gentemot de olika verksamheterna. Rollen som administrativ chef tillhör avdelningen för ekonomi och administration och du rapporterar till avdelningschefen. Arbetsuppgifter: Den övervägande delen av tjänsten som administrativ chef innebär att vara ett nära ledningsstöd till utbildningschef och övriga i förvaltningsledningen, som du också blir en del av. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att planera, koordinera och dokumentera förvaltningens övergripande möten och aktiviteter, både inom egen regi och mot andra aktörer. I tjänsten ingår ett viktigt ansvar för förvaltningens interna kommunikation samt HR-administration för personal på förvaltningskontoret. Du kan också få uppdraget att driva vissa förvaltningsövergripande utvecklingsfrågor. I tjänsten ingår dessutom att vara enhetschef för vårt team med skoladministratörer som är lokalt placerade i de olika verksamheterna. Ditt ansvar blir att leda och utveckla teamet samt att tillsammans skapa effektiva administrativa processer och ge ett kvalificerat chefsstöd till våra rektorer och andra chefer. Kvalifikationer: • Akademisk högskoleexamen, minimum på kandidatnivå inom relevant område, till exempel pedagogik, ledarskap, ekonomi, beteendevetenskap, administration eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. • Gedigen arbetserfarenhet från skolområdet, till exempel från ledande befattningar eller från att ha arbetat nära skol- eller förvaltningsledning. • Erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation. • Erfarenhet av att hantera många olika processer och arbetsuppgifter parallellt. • Erfarenhet och intresse av att leda personal och åstadkomma utveckling inom ansvarsområdet. • Mycket god skriftlig kommunikationsförmåga • Intresse för digitalisering och hög digital kompetens Personliga egenskaper: • Du trivs med att arbeta i en komplex organisation med högt tempo, där du ofta har en “spindel i nätet-funktion”. • Du har en stark organisatorisk förmåga och du driver processer och prioriterar arbetsuppgifter självständigt. • Du är en relations- och dialogskapande person med mycket god samarbetsförmåga. • Du uppmuntrar innovation och digital utveckling, lärande och skapar anpassning till externa förändringar. • Du förbättrar och ökar medarbetarnas kompetens, bygger chefs- och medarbetarrelationer, skapar delaktighet med samsyn om verksamheten och Vallentuna kommun. • Du försäkrar dig om att medarbetare, processer och resurser organiseras för att nå mål så effektivt som möjligt. • Du är länken och representerar din verksamhet och Vallentuna kommun. • Vallentunas värderingar syns i ditt och dina medarbetares beteenden. Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ge så goda förutsättningar som möjligt har Vallentuna kommun en chefsakademi, för chefer och ledare, där du får utbildning och verktyg. Anställningen är en tillsvidare på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Provanställning kan komma att tillämpas. Alla som anställs för arbete med barn och ungdomar ska lämna ett registerutdrag ur polismyndighetens belastningsregister, e-tjänst för ansökan via digitalt utdrag eller blankett hittar du här; https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta angiven person i annonsen. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. I den här rekryteringen använder vi oss av testning i urvalet för att på ett fördomsfritt sätt kunna bedöma de egenskaper som är viktiga för tjänsten. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 25 mars 2025. För mer information kontakta: Ida Liljeros Avdelningschef, ekonomi och administration E-post: ida.liljeros@vallentuna.se eller Helena Högberg HR-partner, barn- och ungdomsförvaltningen E-post: helena.hogberg@vallentuna.se Mer information och fackliga representanter hittar du på https://www.vallentuna.se/naringsliv-och-arbete/arbeta-hos-oss/lokala-fackliga-foretradare/
UPPDRAG & PERIODVi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag inom kommunala verksamheter under perioden. Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONERDina arbetsuppgifterSedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom kommun.ATT JOBBA MED OSSTillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön.Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt.Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi.Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm.Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd.Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande.VIRALIVMålsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet.Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ANSÖKANAnsök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050
UPPDRAG & PERIODVi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag inom kommunala verksamheter under perioden. Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONERDina arbetsuppgifterSedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom kommun.ATT JOBBA MED OSSTillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön.Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt.Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi.Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm.Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd.Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande.VIRALIVMålsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet.Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ANSÖKANAnsök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050
Hej, Vi söker en assistent till vår 12-åriga son. Arbetstiderna kan variera men just nu söker främst vardagar efter fritids 17.30-21.00, men om någon av våra andra assistenter är lediga eller sjuka så kan det även finnas möjlighet att arbeta på helg. Om vår son Adam: Adam är en glad och pigg pojke som älskar att vara aktiv. Han tycker om att åka på utflykter, särskilt till lekparker, 4H-gårdar och träningsspår i natursköna miljöer. Han tycker också om att resa med buss och tåg, bada, lyssna på musik på TV och leka med sin iPhone. Adam har en sällsynt kromosomavvikelse som medfört en intellektuell funktionsnedsättning och autistiskt tillstånd. Han är motoriskt stark och kan förflytta sig själv men är på ett yngre barns kognitiva nivå och behöver därför hjälp med alla moment i sin vardag såsom hygien (blöjbyten), klädsel, måltider, förflyttning, träning med mera. Adam saknar verbalt tal och övas i att använda PECS (bildstöd). Om dig: Vi vill att Adam ska utvecklas på bästa möjliga sätt och vi ser gärna att du: * Är initiativrik och vågar utmana dig själv och Adam att hitta på roliga aktiviteter. * Är nyfiken av att lära dig barnets begränsningar och potential * Är trygg, ordningsam och ansvarstagande och har en förmåga att anpassa dig efter olika arbetssätt och situationer * Är empatisk och har en god kommunikativ förmåga * Är rökfri Arbetstider: Arbetstiderna är förlagda måndag-torsdag ca 17.30-21 Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av assistans, är aktiv och inte har några problem med att ta egna initiativ. Ange löneanspråk när du söker i din ansökan. Intervjuer sker löpande via telefon och/eller vid träff. Kundansvarig Therese Elmqvist Kollektivavtal finns och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se .
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill arbeta som personlig assistent på 65% hos vår kund i Vallentuna. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 16.00-08.00 (väntetid 2 timmar) Då det är långa pass innebär tjänsten endast ca 7 pass i månaden. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kundenKunden är en man i 60-års åldern med intresse för plantering och korsord. Han gillar även att titta på fotboll. Personen behöver din hjälp som assistent i sin vardag på grund av MS och stroke. Rullstol och taklyft förekommer.Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Assistera vid förflyttning Är du den kunden söker?Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Du är en empatisk person och har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav: Erfarenhet som personlig assistent Rökfri (kunden tål inte rök) Sysselsättningsgrad: 1 st, 65%Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.För dig med Anställningsstöd:Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.Att tänka på inför din ansökan:En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Gillar du att arbeta fysiskt, är noggrann och en lagspelare? Då är det här jobbet för dig! Hos Paragon Nordic i Vallentuna blir du en del av ett team som arbetar med tillverkning av många olika slags produkter till våra kunder, från hårspray och schampo till solskydd och handsprit. Jobba som BlandareBlandning är det första steget vid produkttillverkning, där du som Blandare ser till att rätt ingredienser används i rätt mängd, i rätt ordning och vid rätt temperatur. En koncentratblandning är oftast mellan 500 och 1500 liter. Att vara blandare är en ansvarsfull roll, med stort fokus på kvalitet.I arbetsuppgifterna ingår att:Med största noggrannhet följa instruktionerna för hur koncentratet ska blandasVäga upp kemikalier, både för hand och med mekanisk assistansTillsammans med dina kollegor se till att produktionslinjerna är försedda med de koncentrat som ska användas för tillverkningDu bör vara väldigt noggrann, ha en god fysik, vara arbetsam och kapabel att hantera ett högt tempo. I och med att du ska följa skrivna instruktioner vid varje blandning bör du kunna flytande svenska i såväl tal som skrift. Arbetslivserfarenhet värderas högt och även truckkort är meriterande, men inte ett krav.Tjänsten är på heltid, tillsvidare, med sex månaders provanställning. Du jobbar måndag-fredag och arbetstiderna är 06.42-16.10 måndag-torsdag, och 06.42-13.00 på fredagar. Bli en av ossParagon Nordic är en av Nordens största inom utveckling och kontraktstillverkning av produkter inom områden som hårvård & styling, hud & solskydd, hushåll, färg och maskinunderhåll. Företaget har funnits i mer än 65 år och består idag av ca 200 anställda i Sverige och Norge. Hos oss får du kollegor med många olika bakgrunder och en arbetsplats med härlig stämning.Vår anläggning i Vallentuna ligger på Fabriksvägen 2, några minuters promenad från Vallentuna Centrum.Paragon Nordic ger alla anställda trygga villkor genom kollektivavtal. Du har också förmåner som företagshälsovård, friskvårdsbidrag och massage. Som produktionsmedarbetare har du 5 veckors semester. Förutom detta är du också ledig mellan jul- och trettonhelgen tack vare inarbetad tid under året. Vi ser fram emot att lära känna dig!
Nu söker vi sommarvikarierande boendestödjare till vårt team på Sommaralléns serviceboende. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är ett vikariat med chans att fortsätta jobba som vikarie på vår enhet. Om Sommaralléns serviceboende Hos oss bor vuxna individer med autism, autismliknande tillstånd eller intellektuell funktionsnedsättning. Boendet erbjuder 12 platser och ligger mitt i Vallentuna centrum nära till kollektivtrafiken och mataffärer. Vissa lägenheter ligger i samma hus som baslägenheten och vissa ligger på promenadavstånd. På verksamheten finns även en gruppledare som kommer jobba nära dig och som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida [OBS Tas bort om du söker timanställda] samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Vikariat Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Senast introduktion under maj Sista ansökningsdag: 30/4-25 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Amanda Österberg 070-166 57 23 amanda.osterberg@nytida.se och josefine.hakansson@nytida.se Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.seAnsökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Har du erfarenhet av arbeta med barn och unga och söker ett flexibelt extrajobb? Då har vi uppdraget för dig! Om uppdraget Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag med 35 års erfarenhet av bemanning och rekrytering. Vi har i nuläget avtal med Vallentuna kommun för att stötta upp med engagerade vikarier till deras kommunala grundskolor och gymnasium. Dina arbetsuppgifter Som lärarvikarie ersätter du skolans ordinarie personal vid frånvaro, oftast av akut karaktär samt kortare vakanser. Du behöver vara förberedd på att bokas på arbete med kort varsel, oftast samma morgon. Du ansvarar för- och leder undervisningen i enlighet med den planering som ordinarie lärare överlämnar. Dina kvalifikationer Avslutad gymnasieexamen eller motsvarande. Tidigare erfarenheter av arbete med barn och unga, exempelvis som läxhjälpare, idrottstränare, lägerledare eller liknande. Du ska kunna arbeta minst två vardagar per vecka och vara bekväm med att bokas till pass samma morgon. För att passa i rollen som lärarvikarie är du en tydlig ledare men också en god lagspelare och en bra förebild. Du har även ett brinnande engagemang för arbete med barn och unga.Är du utbildad lärare, studerar du till att bli lärare eller har du erfarenhet av undervisning är detta meriterande. Vad vi erbjuder digSom konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till vikarie@bemannia.se alternativt 08-122 00 450 under kontorstid. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vi söker både timvikarier samt sommarvikarier med stora möjlighet till fast rad. Uppdragen finns i norra delarna av Stockholm, Upplands-Väsby, Sollentuna, Vallentuna, Täby, Vaxholm! Företagsinformation Addera assistans AB är måna om sina kunder och sina assistenter. Vi tror på att ta hand om vår personal på bästa sätt, då det är de som finns nära kunden. För att lyckas med det har vi ett nära samarbete med varandra. Vi finns alltid till hands. Vi sätter våra värderingar högt och lever efter dessa för att ha ett sunt och öppet klimat runt varje kund och i varje personalgrupp. Addera assistans har kontor i Hälsingland, Hudiksvall och Ljusdal.www.adderaassistans.se
Vi söker just nu en Personlig servicetekniker som kan bilar, har struktur och ordning och reda till Volvos anläggning i Vallentuna. Den stora skillnaden från en vanlig verkstad är att du som Personlig Servicetekniker sköter hela processen med kunden. Dina arbetsuppgifter I tjänsten som Personlig servicetekniker kommer du att arbeta med service och reparationsarbeten av Volvo personbilar, alltid med kunden i fokus. Arbetsuppgifterna innefattar service, reparationer och felsökning men även fakturering och inbokning av bilar med kunder. System som du arbetar i är bl.a. Tacdis och märkesstyrda system. Eftersom du bokar in alla dina kunder själv har du mycket kundkontakt och frihet i att lägga upp en effektiv dag. Vem är du? Du är serviceinriktad, social, positiv och uthållig och gör det som krävs för att varje kund ska bli nöjd. Det är också viktigt att du är en person som är administrativt noggrann och bidrar till en god arbetsmiljö. Du är nyfiken och vill alltid prova nya saker och din personlighet bidrar till den unika lagkänslan inom Volvo Car Retail. Vad kan du? -Du har yrkeserfarenhet som bilmekaniker/personlig servicetekniker -Du har en fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet -Tidigare jobbat med Volvo och systemet Tacdis är en stor fördel -Likaså är det meriterande med fördjupat kunnande inom elektronik och felsökning som du erhållit dig genom utbildning eller erfarenhet -Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska -B-Körkort är ett krav. Vi erbjuder -Ett spännande arbete som ger stimulans och där du kan vara med och påverka. -En trygg och förmånlig anställning som omfattas både av kollektivavtal och generösa personalförmåner. -Ett företag som tror på mångfald. Du får arbeta med människor från alla möjliga typer av bakgrunder och med olika perspektiv. -En arbetsplats där du får vara med och bidra till att driva innovation, utveckla nya koncept och skapa en miljö där alla trivs och vill vara. Där idéer skapas och innovationskraften är påtaglig.
Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Vill du arbeta flexibelt, i en expansiv kommun, där du som inspektör bidrar till kommunens positiva miljö- och hälsoskyddsarbete? Nu har du möjlighet att få utvecklas med oss på miljöavdelningen i Vallentuna kommun. Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Om verksamheten: Miljöavdelningen ingår i Samhällsbyggnadsförvaltningen. På miljöavdelningen arbetar 15 trevliga kollegor. Avdelningen arbetar nära tillsammans med handläggning inom både miljöbalks- och livsmedelsområdet. Arbetet som inspektör erbjuder en kombination av fältarbete och administrativt arbete med stor möjlighet till flexibelt arbete både på kontoret och på distans. Vi är nyligen inflyttade i ett mycket modernt, fräscht och trevligt kontor med aktivitetsbaserat arbetssätt. Arbetsuppgifter: I rollen som miljöinspektör ingår arbetsuppgifter inom miljöbalkens område. Du kommer främst att arbeta med tillsynsområdet enskilda avlopp. Det innebär att du tillsammans med dina kollegor ansvarar för att bedriva planerad tillsyn av enskilda avloppsanläggningar samt hantera ansökningar och anmälningar om enskilt avlopp. I arbetet kommer du även hantera klagomålsärenden och besvara bygglovsremisser. I huvudsak handlar det om att med stöd i lag och med stöd av dina kollegor hantera många olika ärenden, kontakter och diverse situationer. Det är ett mångsidigt, ansvarsfullt och händelserikt arbete som ständigt utvecklas. Därför innebär arbetet även att du tillsammans med kollegorna utvecklar tillsynen och är delaktig i vårt förbättringsarbete. Du är tätt sammansvetsad med din arbetsgrupp och är inriktad på ett kul lagarbete där vi hjälper varandra att utveckla bästa möjliga tillsyn och ge ett mycket gott bemötande och en god service till kommuninvånare, entreprenörer och övriga verksamhetsutövare. Kvalifikationer: • Vi söker dig med akademisk utbildning inom miljö- och hälsoskyddsområdet eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. • Erfarenhet från myndighetsutövning som miljöinspektör är meriterande. • Du behöver ha goda datakunskaper och god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. • Körkort krävs Personliga egenskaper: • Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. • Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information. • Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ. • Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar. • Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande. • God samarbetsförmåga. • Du kommunicerar på ett tydligt och transparent sätt och är trygg i din roll. Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg. Anställningen är en tillsvidare på heltid med start enl. överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning, provanställning kan komma att tillämpas. Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss enligt nedan. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 2025-03-16. För mer information kontakta: Matilda Johansson, Miljöchef 08-587 856 94 matilda.johansson@vallentuna.se Mer information och fackliga representanter hittar du på https://www.vallentuna.se/naringsliv-och-arbete/arbeta-hos-oss/lokala-fackliga-foretradare/
Våra medarbetare gör skillnad, nu och i framtiden! Nu behöver vi dig - distriktsläkare, som vill vara en del vårt gemensamma team! HLM Korallen har ca 7600 listade invånare. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet! Vi finns i Vallentuna centrum som du når med buss eller Roslagsbanan som tar cirka 25 minuter från Östra station. På HLM Korallen arbetar läkare, distriktssköterskor, mottagningssköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, receptionist, psykoterapeut, behandlare och rehabiliteringskoordinator. Totalt är vi cirka 20 personer som arbetar tillsammans för att ta hand om våra patienter. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet! I huset finns även vår BVC, en rehabmottagning där arbetsterapeuter, sjukgymnaster, kiropraktor och dietister arbetar, barnmorskemottagning, barnläkarmottagning, gynekologmottagning samt ett KS lab. Du kan läsa mer om oss på Vallentuna (regionstockholm.se) HLM Korallen ingår i Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) som är en av Sveriges största vårdgivare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i livets alla skeden. Vi bedriver psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, somatisk specialistvård, närakuter, habilitering, hjälpmedel och centrum för forskning. Tillsammans är vi drygt 11 500 medarbetare. SLSO skapar goda förutsättningar för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. Vi erbjuder flextid, generös friskvårdsersättning, fri sjukvård samt löneväxling. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Om tjänsten Vi erbjuder ett omväxlande arbete kring akuta och kroniska sjukdomar, förebyggande insatser kring levnadsvanor samt patienter i alla åldrar. Handledning av AT- och ST-läkare ingår. Möjlighet till BVC uppdrag finns. Vi värnar om god fortbildning och hög medicinsk kvalité. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Kvalifikationer: Specialistläkare i allmänmedicin med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Erfarenhet som färdig specialist och av att ha arbetat i svensk sjukvård, gärna primärvård är meriterande. Erfarenhet av journalsystemet TakeCare är meriterande. Anställningsform: Tillsvidareanställning. Heltid 100 %, deltid kan eventuellt diskuteras. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Personliga egenskaper: Vi söker dig som är leg. läkare med specialistkompetens inom allmän medicin. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och flexibilitet. Vi ser gärna att du är intresserad av att arbeta med kvalitetsarbete. Övrigt Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Vår fina 8-åriga pojke har ganska nyligen blivit beviljad personlig assistans. Vi vill skapa det bästa teamet runt honom! Vår son har autism, adhd och en lindrig intellektuell funktionsnedsättning. Han är en glad, aktiv och viljestark kille som gillar allt som är typiskt killigt; bilar, tåg, flygplan, ja alla typer av fordon, spela fotboll, cykla, vara utomhus och leka, gå och bada, göra praktiska saker. Han kan gå och prata själv men behöver mycket stöd, motivation och påputtning inför och i samband med olika aktiviteter. Han behöver hjälp med impulskontroll och att man hela tiden finns vid hans sida då han är kreativ och påhittig. Även praktisk hjälp som på och avklädning och hjälp vid matsituationer ingår i jobbet. Vår härliga kille kan ha ett utåtagerande beteende vid rutinövergångar men blir man hans vän har man en idol för livet! Vi söker dig som är initiativrik och glad och delar vår sons intressen. Du behöver ha har ett gott tålamod och ett inre lugn. Har du erfarenhet av NPF-diagnoser eller har arbetat med barn är det meriterande. Det är även en fördel om du bor i Täby eller Vallentuna-området då föräldrarna är separerade och bor i dessa områden. Vi ser helst att du är över 25 år. Vi söker personliga assistenter som kan arbeta: ett par vardagskvällar (2,5 timmars pass) i veckan och ibland helg lör eller sön 4-8h/pass Övrigt: * God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. * Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) * Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Blanketten finner du HÄR. Du beställer själv registerutdraget, gärna innan intervjun. Kontaktperson på God Assistans: Petra Lindström