Lediga jobb i Luleå
På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb i Luleå. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.
Visar 20 av 479 jobb
Är du en strukturerad och serviceinriktad person med erfarenhet av administrativt arbete? Vi söker en administrativ assistent för ett konsultuppdrag med start omgående.
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Avdelningen verksamhetsstöd har fått ett nytt utökat uppdrag att tillhandahålla ytterligare tjänster på våra kontor ute i landet. Eftersom uppdraget är nytt kommer du vara en del i utvecklingen av uppdraget och har möjlighet att påverka utformning och genomförandet av verksamhetens uppdrag. Vi söker nu åtta enhetschefer med placeringsorter: Luleå, Umeå, Linköping, Örebro, Jönköping, Karlshamn, Malmö och Trollhättan. Det övergripande syftet och målet med kontorsansvaret är att säkerställa en god, trivsam och säker kontorsmiljö för alla anställda på det eller de kontor du som chef ansvarar för och i samarbete med de verksamheter som är placerade där. Som enhetschef med kontorsansvar har du verksamhetsansvar, personalansvar och budgetansvar för drift av kontor. Du säkerställer att din enhet tillhandahåller tjänster inom Kontorsservice tjänstekatalog till Försäkringskassan samt andra myndigheter enligt aktuella överenskommelser. Som enhetschef med kontorsansvar har du även en betydelsefull roll inom Försäkringskassans geografiska beredskapsstruktur. Du behöver vara väl insatt i lagkrav, förordningar och styrdokument som påverkar säkerhetsskydd, informationssäkerhet, beredskap och totalförsvar. Utifrån ovan ingår det således i rollen kontorsansvarig chef att leda ett införande av en kultur av främjande för god kontorsgemenskap och effektiv lokal koordinering. Utöver ordinarie ansvar har du som enhetschef inom kontorsservice ansvar inom: • Beslutanderätt (kopplat till budget för driften av kontoret, husgemensamma trivselpengar och inplacering av verksamheter, mindre förändringar gällande nyttjandet av husets ytor och funktioner) • Trivsel, samordning och koordinering för det lokala kontoret • Ansvar för fördelade arbetsuppgifter i det systematiska arbetsmiljöarbetet samt brandskyddsarbetet • Ansvar för kontorets rutiner för säkerhet och beredskap Som enhetschef är du den chef som befinner dig närmast medarbetarna och verksamheten. Du ansvarar för att leda och driva det dagliga arbetet utifrån avdelningens uppdrag och mål där den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Genom ditt ledarskap förmedlar du tydliga förväntningar, följer upp mål och ger dina medarbetare rätt förutsättningar att ta sitt ansvar. Du har personalansvar såväl som resultat- och uppföljningsansvar för teamen i din enhet. Du representerar även Försäkringskassan i externa samarbeten. Enheterna kommer att bestå av ca 6 - 14 medarbetare. Genom ett nära ledarskap skapar du den förutsägbarhet, trygghet och hållbarhet som är nödvändig för att medarbetarna ska kunna ta sitt ansvar samt möta behov av förändring. Du skapar förståelse för sammanhang, riktning och de målbilder avdelningen satt upp och tar fram de planer din verksamhet behöver. Som enhetschef är du ett stöd för områdeschefen och du ingår i områdets ledningsgrupp där du bidrar med din kompetens och ditt engagemang. Du anpassar och utövar ditt ledarskap på ett sätt som skapar förutsättningar för medarbetarna att använda sitt omdöme och kompetens. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har god ledarskapsförmåga • främjar andras professionella och personliga utveckling • arbetar för att nå mål och resultat, följer upp effekterna av egna och andras aktiviteter • har ett systematiskt arbetssätt • har god självkännedom och är stabil som person, främjar ett förtroendeskapande arbetsklimat • främjar ömsesidig dialog, är lyhörd och anpassar sin kommunikation efter behov och situation • har körkort för personbil. Det är meriterande om du • har erfarenhet av operativt ledarskap • har erfarenhet av ledarskap inom Facility Service/Management • har erfarenhet av att leda team • har goda kunskaper i ekonomi och inköpshantering • har erfarenhet av ledarskap i liknande verksamhet • har erfarenhet av coachande ledarskap och att leda i förändring • har erfarenhet av att leda på distans • har erfarenhet av att planera din verksamhet i samarbete med chefskollegor på distans • har god förståelse för Försäkringskassans uppdrag Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Åtta tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Luleå, Umeå, Linköping, Örebro, Jönköping, Karlshamn, Malmö och Trollhättan. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Stefan Skohg, tel 010-116 79 25 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Stefan Dahlberg, tel 010-116 45 16 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Daniel Källström tel, 010-119 61 29. Saco-S: Cecilia Silverson, tel 010-115 26 18. Seko: Johanna Grundström, tel 010-115 30 44. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 2 april 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Letar du efter ett jobb i sommar tillsammans med ett härligt gäng? Fortsätt läs! Om rollen HSB Norr rekryterar lokalvårdare för sommaren till vår fastighetsservice i Luleå. Du kommer tillsammans med andra sommarjobbare samt ordinarie personal jobba för att ge våra kunder och medlemmar en riktigt fin sommar och ha roligt på köpet! ArbetsuppgifterSom lokalvårdare på HSB Norr kommer du i huvudsak att ansvara för den inre skötseln hos våra kunder som främst är bostadsrättsföreningar. Arbetsuppgifterna består framförallt av trappstädning och lokalvård. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor och du får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete.Personliga egenskaperI rollen som lokalvårdare arbetar du nära kunden och är HSBs ansikte utåt. Egenskaper som noggrannhet, ansvarskänsla och engagemang är viktiga för att kunna fullgöra uppdraget och leverera med hög kvalité. Du behöver även kunna vara flexibel då byten av områden och uppgifter sker beroende på verksamheten. Du skall ha förmåga att kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. KvalifikationerVi söker dig som: Har B-körkort för manuell växellåda. Behärskar svenska språket både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lokalvård sen tidigare men det är inget krav. VillkorTjänsten är en säsongsanställning på heltid under sommaren, juni till augusti. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju och tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 18 april 2025. Vill du veta mer? Vill du veta mer, vänligen kontakta arbetsledare Micheal Almqvist på 010-303 21 59 eller michael.almqvist@hsb.se.Varmt välkommen med din ansökan! Om ossHSB Norr är den nordligaste av de regionala HSB-föreningarna och verkar från Umeå i söder till Kiruna i norr. Vi ägs av våra ca 40000 medlemmar och vårt uppdrag är att tillsammans skapa det goda, hållbara boendet. Vårt tjänsteutbud är brett och innefattarförvaltningstjänster och tjänster inomfastighetsutveckling, nyproducerade bostadsrätter, hyresrätter, bosparande och medlemskap för bostadsrättsföreningar och individuella medlemmar. Vi arbetar för ökad resurseffektivitet, minskad klimatpåverkan samt utveckling av hållbara tjänster och produkter. HSB är också en viktig samhällsaktör som bidrar till ett inkluderande samhälle som värdesätter jämställdhet och mångfald.Delar du vår passion för att skapa framtidens hållbara boenden? Vill du läsa mer om oss på HSB Norr, gå gärna in på vår hemsida https://jobb.hsb.se/pages/hsb-norr och få mer information gällande förmåner och roller. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
På IT/MT-avdelningen hos Region Norrbottens arbetar vi långsiktigt med digitala lösningar och ny medicinteknisk utrustning. Vi har ett nära samarbete med andra avdelningar runt om i organisationen där vi tillsammans arbetar mot vårt gemensamma uppdrag – att möjliggöra utvecklingen till att skapa framtidens bästa hälsa och vård.Vi sökerÄr du en person som är intresserad av teknik? Vill du bli en del av en verksamhet som är i ständig utveckling? Då har vi rollen för dig på Region Norrbotten när vi nu söker Förvaltningsledare Teknik till enheten Vård- och Medicintekniska system.För rollen krävs en teknisk universitets- eller högskoleexamen, eller alternativt utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vidare krävs goda språkliga kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du som söker tjänsten ska även inneha B-körkort.Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda uppdrag och projekt, gärna inom IT. Erfarenhet från upphandling och/eller investeringsprocessen inom offentlig sektor ses också som en fördel. Dessutom är ett intresse för och/eller erfarenhet av medicinsk teknik meriterande.Rollen kräver att du arbetar strukturerat, självständigt och ansvarsfullt och kan planera samt genomföra dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du tar egna initiativ på arbetsplatsen och kommer med nya idéer om du ser att det behövs. Du har lätt för att samarbeta med andra och kan anpassa ditt sätt att kommunicera utifrån målgrupper och situationer. Vidare ser vi att du leder, skapar engagemang och motiverar andra för att gemensamt uppnå resultat, mål och effektivisering. Vi uppmanar till kreativitet och nytänkande på Region Norrbotten där du tillsammans med andra har möjlighet att påverka ditt arbete. Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper. Det här får du arbeta medEnheten för Vård- och Medicintekniska system ansvarar för förvaltning av de IT-system och medicintekniska utrustningar som används vårdnära. Nu söker vi en Förvaltningsledare Teknik till ett nyskapat förvaltningsobjekt som innehåller all generell medicinteknisk utrustning som används i vårdverksamheten; till exempel diatermiapparater, defibrillatorer, läkemedelskylskåp och blåsvolymmätare.Arbetsuppgifterna som Förvaltningsledare Teknik innebär att strukturera det nyskapade förvaltningsobjektet genom att ta fram planer, etablera mötesforum, samt ansvara för budget och resurser. Du kommer även att planera, samordna och medverka vid investering, upphandling och inköp av medicinteknisk utrustning. En del av arbetet innebär att administrera och följa upp avtal med externa leverantörer. I rollen ingår det även att självständigt planera, leda och följa upp förvaltningsaktiviteter. Ett nära samarbete med de medicintekniska ingenjörerna och teknikerna på länets fem sjukhus är centralt, likaså att arbeta med ständiga förbättringar och omvärldsbevakning kopplad till förvaltningsområdet.Utöver detta tillkommer annan typ av uppdragsledning inom både medicinsk teknik och IT. Det här erbjuder vi dig- En spännande arbetsplats med många specialistområden som leder till bred kunskap och utmanande utveckling. - Möjlighet till distansarbete utifrån vad verksamheten tillåter - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag - fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagRegion Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
FöretagsbeskrivningVattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar. Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats! Om rollenVill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur! Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi Projektledare inom säkerhet som vill vara med på resan mot ett fossilfritt liv! Är det du? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället. Vattenfall Services söker en engagerad och erfaren Projektledare inom säkerhet till vår avdelning som omfattar operativa HSSEQ-specialister, projektledare och interimschefer. Vi arbetar som internkonsulter inom Vattenfall Services och utför konsulttjänster åt våra kunder.I rollen ingår det att:Ansvara för projektens mål avseende tid och kostnader.Säkerställa att identifierade säkerhets-, kvalitets- och miljökrav uppfylls.Kommunicera internt och externt inom företaget samt med andra företag, myndigheter och organisationer som berörs av projektet.Övervaka projektens genomförande och ha löpande kommunikation med projektmedarbetare och kund.Säkerställa att projekten avslutas och faktureras korrekt.KravspecifikationVi söker dig som har erfarenhet av arbete inom fysiskt skydd. Detta inkluderar arbete med lås-, larm- och passersystem, kamerabevakning samt erfarenhet av regelverk kring fysiskt skydd som exempelvis staket och dörrar. Du bör ha erfarenhet av projektering och projektledning fram till leveransklar anläggning. God kommunikationsförmåga och erfarenhet av att rapportera till både närmsta chef och avtalsansvarig samt till kund. Tidigare erfarenhet av att arbeta som projektledare och specialist inom säkerhetsområdet är nödvändig. Arbetet sker ofta på distans från våra kontor i Sverige, därför behöver du ta ett stort eget ansvar och vara självgående.Vi vet att du kommer att utvecklas tillsammans med oss men utöver ovan ser vi gärna att du redan har:Högskole- eller universitetsutbildning alternativt arbetslivserfarenhet inom säkerhetsområdet/branschen som kan likställas med denna.Datorvana, inklusive Officepaketet, och förmåga att sätta sig in i andra system som används i verksamheten.Flytande svenska och engelska, samt att kunna anpassa din kommunikation beroende på vem mottagaren är.Det är meriterande om du har stora kunskaper inom larm- och passersystem och kunskap om Assa Abloy Arx.Ytterligare informationVi erbjuder En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att arbeta med spännande och utmanande projekt.Möjlighet att utvecklas inom företaget och ta del av våra interna utbildningsprogram.En arbetsplats som sätter medarbetarna främst och värdesätter säkerhet, kvalitet och miljö.En växande verksamhet som ger förutsättningar för dig att påverka och utvecklas. Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här: Dina kollegor - Vattenfall SE Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier! Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB Instagram – Vattenfallservices Placeringsort: Luleå, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Motala, Norrköping, Göteborg, Malmö alternativt någon övrig av Vattenfall Services etableringar. Ange i din ansökan vilken du önskar. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterande chef Anna Bengtsson Lisell, anna.bengtsson@vattenfall.com. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Renée Li, renee.li@vattenfall.com.Fackliga representanter för denna tjänst är Caroline Trogen (Unionen), Robert Lönnqvist (SEKO), Magnus Tjergefors (Ledarna) & Torbjörn Blom (Akademikerna). Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00 Känns detta som ett jobb för dig? Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 2:a april! Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.
Din blivande arbetsgivare Skogsfrågorna är hetare än någonsin och en regional drivkraft. Nu söker vi dig som vill vara en del i en spännande utveckling där du får vara med och leda Skogsstyrelsen in i framtiden. Vi söker en driven distriktschef som tillsammans med kollegorna i regionala ledningsgruppen och våra engagerade medarbetare på distriktet vill vara med och förverkliga uppdragen från riksdag och regering. Om Norrbottens distrikt Distriktet har sitt arbetsområde inom Norrbottens län. Distriktet har 20 medarbetare som är stationerade på distriktets kontor som finns i Pajala, Gällivare, Jokkmokk, Arvidsjaur, Älvsbyn, Piteå, Luleå, Överkalix och Kalix. Distriktets arbetsuppgifter ligger inom en rad olika myndighetsuppgifter exempelvis lagtillsyn, skydd och skötsel av områden med höga naturvärden, inventeringar och rådgivning. Distriktet arbetar även på uppdrag åt externa kunder med till exempel utbildningar. I arbetet ingår det bland annat att Som distriktschef kommer du att leda distriktet mot uppsatta mål och tillsammans med medarbetarna utveckla distriktets verksamhet. Du har ansvar för verksamhet, ekonomi, arbetsmiljö och personal på distriktet. Du ingår i region nords ledningsgrupp, som arbetar strategiskt och med helhetsperspektiv för hela regionens bästa. Du är en viktig representant för myndigheten och skapar förståelse för vårt uppdrag såväl internt som i skogssektorn. Du är Skogsstyrelsens företrädare gentemot övriga myndigheter, intressenter och skogsbruket i Norrbottens län. Det innebär att du har en kommunikativt viktig roll både internt och externt. Kvalifikationer Du har en akademisk utbildning inom för verksamheten relevanta områden. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om skog och skogsbruk. Du har erfarenhet av ledarskap och verksamhetsutveckling. Du har god kommunikativ förmåga samt har lätt att formulera dig i tal och skrift på svenska språket. Du har en god organisationsförmåga och kan strukturera och prioritera arbetet. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsarbete. Vi lägger stor vikt vid dina ledaregenskaper exempelvis förmåga att motivera och utveckla medarbetarna samt skapa förtroende och delaktighet. Du är även en effektiv och drivande person som presterar med god kvalitet. Vårt erbjudande till dig Skogsstyrelsen tillämpar tidsbegränsade chefsförordnanden i upp till 5 år med möjlighet till förlängning. I grunden finns en tillsvidareanställning inom Skogsstyrelsen. Tjänsten har förtroendearbetstid. Stationeringsort är något av kontoren inom distriktet. Möjlighet till arbete hemifrån finns till en viss del och regleras i distansarbetsavtal. Resor inom och utom länet ingår i tjänsten. Körkort B är ett krav. Kontakt Regionchef - Stina Moberg, 063-194576 Facklig företrädare Lisa Classon, Saco-S, 0680-55445 eller Dennis Sandberg, ST, 0611-83749 Välkommen med din ansökan senast den 30/3 2025 via länken nedan. Det här är Skogsstyrelsen Skogsstyrelsen är en myndighet för frågor som rör skog. Vår vision är Skog till nytta för alla. Vår uppgift är att verka för att skogen sköts så att vi kan nå de skogspolitiska mål som riksdagen har beslutat. Vi finns i hela landet med kontor från Pajala i norr till Hässleholm i söder. Huvudkontoret finns i Jönköping. Tillsammans arbetar vi för att vår myndighet ska vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Allt vårt arbete vilar på den statliga värdegrunden. Som nyanställd genomförs din introduktion i tre steg kompletterat med utbildningar som stärker dig som anställd såväl på Skogsstyrelsen som statsanställd. Vi har en ledaridé med följande värdeord: gemenskap, respekt, ansvar och nyfikenhet. Oavsett om du är ledare eller inte, hoppas vi att du delar dessa värdeord med oss. Små extra arbetsförmåner kan göra stor skillnad för dig. Vi hoppas du kommer att trivas hos oss! Är du nyfiken eller har en fråga, tveka inte att höra av dig om du inte finner svar på vår hemsida: https://skogsstyrelsen.se/om-oss/ samt https://skogsstyrelsen.se/om-oss/var-verksamhet/jobba-hos-oss/ Välkommen till Skogsstyrelsen!
Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Luleå Gymnasieskola är Luleå kommuns samlade gymnasieskola som består av tio skolenheter, varav en skolenhet är anpassad gymnasieskola. Skolenheterna finns i gymnasiebyns fyra kvarter, som bildar ett campusområde centralt i Luleå. Här studerar drygt 2 400 elever och vi är ca 350 som arbetar här. Kontakterna med näringslivet är många och i de lokala styrgrupperna samverkar näringslivet med gymnasieskolan för att skapa goda förutsättningar för eleverna att vara väl förberedda för tiden efter gymnasieutbildningen. Vårt Teknikcollege finns på Kvarteret Kungsfågeln och Nya Hackspetten där Te4 disponerar helt nyrenoverade utbildningslokaler. Teknikcollege är utformat i nära samarbete med regionens företag. Innehållet är anpassat för att matcha företagens behov. Vårt Teknikcollege erbjuder tekniska utbildningar av hög klass. I samverkan med den regionala branschen inom samhällsbyggnad bedriver vi gymnasieutbildning under ett fjärde år på Teknikprogrammet med inriktningen samhällsbyggande. Utbildningen är 1-årig där teoretiska studier varvas med företagsanpassad praktik. Utbildningen leder fram till en examen som gymnasieingenjör inom byggproduktionsledning. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Till vårt fjärde Teknikår TE4 söker vi nu en näringslivsinriktad lärare inom samhällsbyggnadsteknik. Du kommer att undervisa med tyngdpunkt inom kurserna: • Gymnasieingenjören i praktiken • Byggprocessen • Byggproduktionsledning • Tillämpad teknik • Byggnadsverk Kursinnehållet är skräddarsytt för att möta näringslivets efterfrågan inom området och undervisningen kommer därför att ske i nära samarbete med redan existerande företag inom byggsektorn. Att arbeta i projekt är centralt för utbildningen. Största delen av tiden bedrivs undervisningen på plats i skolan och när våra elever är ute på sitt arbetsplatsförlagda lärande under 12 veckor kommer du att ha nära kontakt med kontaktpersoner hos respektive samverkansföretag. Vi kan erbjuda dig en stimulerande undervisningsmiljö där målgruppen är högmotiverade elever! Att du tycker det är roligt att arbeta med ungdomar och ge dem en framtid är självklart. Du ska vara med och driva utbildningen framåt och hålla dig väl informerad om ny teknik. Att jobba kollegialt och med tät branschsamverkan är något som ingår i alla våra tjänster på Teknikcollege. KVALIFIKATIONER Vi är öppna för olika profiler och därför kan din bakgrund härstamma från skolvärlden eller näringslivet. Endera har du en yrkeslärarutbildning, eller så arbetar du inom samhällsbyggnadsområdet och har en utbildningsbakgrund inom civil- eller högskoleingenjörsområdet, eller examen från 4-årigt tekniskt gymnasium och har trivts i den rollen och känner nu att du vill ta chansen att förmedla dina kunskaper till våra ungdomar. Viktigast för oss är att du kan omvandla din tidigare arbetslivserfarenhet och kompetens till att skapa och genomföra en högkvalitativ utbildning för våra elever. Du har gedigna tekniska kunskaper och en positiv grundinställning att hitta ett nära samarbete med kollegor och även med aktörer utanför skolan. Ditt pedagogiska sätt och sociala förmåga gör att du har lätt för att skapa kontakt med människor och du är därför även duktig på att förmedla ditt kunnande till våra elever. Du har god samarbetsförmåga och kan hålla i många frågor samtidigt. Du har förmåga till struktur och organisation. Om du blir aktuell för tjänsten kommer du att behöva visa upp ett godkänt utdrag ur belastningsregistret. Tillträde: 2025-08-13 eller enligt överenskommelse. ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
Vi söker nu efter en incident manager till vår it-avdelning. Som incident manager på Pensionsmyndigheten får du möjlighet att arbeta både reaktivt genom att ta tag i högprioincidenter när de inträffar men även proaktivt genom att långsiktigt arbeta med att förbättra processer och rutiner. På it-avdelningen är vi ca 350 medarbetare och vårt samhällsviktiga uppdrag gör att vi behöver bli fler. Som en del av vår it-avdelning kommer du att jobba i en utvecklande miljö, med fokus på medarbetares engagemang och nya idéer. Vi lägger samtidigt mycket energi på att skapa en inkluderande kultur med fokus på jämställdhet och hållbara medarbetare. Vi tror att olika perspektiv och erfarenheter gör oss bättre! Om jobbet Som incident manager kommer du huvudsakligen ansvara för arbetet med att lösa högprioriterade incidenter. Du kommer ha mycket kontakt med både tekniker, chefer och i vissa fall externa parter. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - leda arbetet med att lösa högprioritetsincidenter, ofta i form av möten med olika kompetenser, och löpande informera organisationen om status - samla in, sammanställa och analysera statistik som visar hur vi pass väl vi lever upp till de krav som ställs på incidentprocessen - delta i relaterade områden som tex kontinuitetsplanering eller jobba med andra it-processer - utvärdera processer och rutiner och att jobba med ständiga förbättringar av dem Målet med arbetet är att all incidenthantering ska ske enligt SLA. Vår it-utveckling sker enligt SAFe-ramverket och vår it-drift och support hanteras enligt ITIL-ramverket. Det huvudsakliga arbetet är operativt men det är en fördel om man kan se strategiskt och tänka på hur processer och rutiner ständigt kan förbättras. Din profil För att trivas som incident manager hos oss är det viktigt att du som person har en god samarbetsförmåga. I de flesta sammanhang jobbar du tillsammans med andra för att lösa incidenter och problem men du behöver även kunna ta egna initiativ och självständigt driva ditt arbete framåt, utan tydliga riktlinjer eller direktiv. Du behöver också ha ett gott omdöme och förmåga att göra väl avvägda bedömningar på problem som uppkommer. Du bör ha god analytisk och problemlösande förmåga. För att nå våra mål har vi stort fokus på vår kultur och hur vi tillsammans påverkar vår arbetsplats. Du bör därför ha ett intresse och vilja att vara med på denna kulturresa. Vi arbetar aktivt med vårt medarbetarskap som omfattar alla på myndigheten och består av tre nyckelområden, vi tar ansvar, möjliggör förändring och driver utveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen. Vi söker dig som har: - gymnasieutbildning - aktuell arbetslivserfarenhet som incident manager eller av operativt arbete som t ex it-tekniker, it-supporttekniker eller systemutvecklare - kunskap om it-infrastruktur - förståelse för ITIL-processer - goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har: - eftergymnasial utbildning inom it eller teknik - erfarenhet från arbete inom en it-kritisk verksamhet - erfarenhet av arbete med utveckling av it-processer Vi erbjuder Ett myndighetsuppdrag som är viktigt på riktigt! En arbetsplats där vi värnar om att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder flexibel arbetstid och möjlighet att jobba delvis hemifrån. Som statligt anställd har du även goda anställningsvillkor och ett förmånspaket med friskvård, lediga klämdagar samt goda semester- och pensionsvillkor. Vårt nybyggda kontor i Luleå ligger på Porsön. Du kan läsa mer om våra förmåner och hur det är att jobba hos oss här. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Anställningen kan komma att placeras i säkerhetsklass. Din ansökan Vi jobbar kompetensbaserat i hela processen och är måna om en inkluderande, rättvis, objektiv och kandidatvänlig process. Därför ber vi dig att besvara ett antal urvalsfrågor istället för att be om personligt brev. Vi kan komma att använda oss av arbetspsykologiska tester. Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 415 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 911 000 fondbyten och skickar ut 8 miljoner orange kuvert. Vi har ca 25 miljoner digitala kundkontakter per år. Vi är cirka 1700 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder. Vi gör pensionen enklare. #LI-HYBRID #VårtJobbBerörAlla https://pensionsmyndigheten.varbi.com/se/apply/positionquick/807069/?where=4
Vi letar efter nätverkstekniker med stort intresse för automation till vår enhet Drift & Infrastruktur! Om du, precis som vi, tycker att det är kul att jobba med teknik som ligger i framkant, möjlighet att arbeta innovativt och ha stort inflytande i vägen framåt för nätverkstekniken du arbetar med så är vårt nätverksteam rätt ställe för dig! Vi har dessutom en bredd i vår arbetsvardag som ger oss möjligheter att både lära oss mer och jobba med en stor variation av uppgifter, samtidigt som vi kan fördjupa oss i områden vi tycker är extra spännande. Om jobbet Hos oss kommer du ha en uppsjö av möjligheter att förändra och förbättra vårt tekniska område tillsammans med övriga i teamet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: - utforska och implementera automationsidéer för vårt område (Tänk ”Infrastruktur som kod”) - upprätthålla och utveckla vår befintliga IT-infrastruktur - nätsäkerhet - vara en idéskapare och problemlösare - ha en positiv inställning och en förmåga att hålla humöret uppe även vid tekniska utmaningar - sist men inte minst ha en stor portion humor, det ska vara kul på jobbet! Som nätverkstekniker hos oss kommer du att vara del i vårt nätverksteam som består av kompetenta kollegor som har roligt tillsammans. Vi arbetar agilt med stöd av ramverket SAFe där vi ständigt jobbar för att bli bättre oavsett vad det gäller med en öppen och positiv kultur. I vår agila organisation kommer du tillhöra tåget Tvärbanan, medans i vår linjeorganisation tillhör du området Infrastruktur där jag, Fredrik, kommer bli din chef och jag ser verkligen framemot att få med dig ombord på vår spännande resa framåt. Är du redo att kombinera din tekniska skicklighet med en dos humor och vara en del av ett team som tror att arbetsglädje är nyckeln till framgång, då är du den vi söker. Skicka in din ansökan idag och låt oss växa tillsammans! Din profil För att trivas i rollen som nätverkstekniker hos oss är det viktigt att du som person har en god analytisk och problemlösande förmåga. Vidare ser vi att du är nyfiken, ansvarstagande och prestationsorienterad. Att arbeta som ett team är för dig en självklarhet, du har en god samarbetsförmåga och trivs med vårt klimat där kompetensspridning är en naturlig del i arbetet. För att nå våra mål har vi stort fokus på vår kultur och hur vi tillsammans påverkar vår arbetsplats. Du bör därför ha ett intresse och vilja att vara med på denna kulturresa. Vi arbetar aktivt med vårt medarbetarskap som omfattar alla på myndigheten och består av tre nyckelområden. Vi tar ansvar, möjliggör förändring och driver utveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen. Vi söker dig som har - Minst tre års arbetslivserfarenhet inom några av följande nätverksområden: switching, routing, lastbalansering, WLAN, brandväggar och fysisk hårdvara för kontorsnätverk - Relevant utbildning/kunskap eller arbetslivserfarenhet av teknisk systemutveckling inom till exempel Python och Ansible samt versionshantering med till exempel Git - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av Atlassians produktsvit (Jira, Bitbucket/Git, Confluence) Vi erbjuder Ett myndighetsuppdrag som är viktigt på riktigt! En arbetsplats där vi värnar om att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder flexibel arbetstid och möjlighet att jobba delvis hemifrån. Som statligt anställd har du även goda anställningsvillkor och ett förmånspaket med friskvård, lediga klämdagar samt goda semester- och pensionsvillkor. Vårt kontor i Stockholm ligger centralt i Hornstull nära tunnelbanan. Du kan läsa mer om våra förmåner och hur det är att jobba hos oss https://www.pensionsmyndigheten.se/om-pensionsmyndigheten/jobba-hos-oss/jobba-pa-pensionsmyndigheten. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänsten kan placeras i Stockholm eller Luleå som är IT-avdelningens kärnorter. Arbetet kommer innebära resor till våra kontor ute i hela landet. I Luleå sitter vi i helt nybyggda lokaler på Porsön vid Science Park i anslutning till universitetet. Vårt kontor i Stockholm är i nära anslutning till Hornstulls tunnelbana. Anställningen kan komma att placeras i säkerhetsklass. Din ansökan Vi jobbar kompetensbaserat i hela processen och är måna om en inkluderande, rättvis, objektiv och kandidatvänlig process. Därför ber vi dig att besvara ett antal urvalsfrågor istället för att be om personligt brev. Vi kan komma att använda oss av arbetspsykologiska tester. Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 415 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 911 000 fondbyten och skickar ut 8 miljoner orange kuvert. Vi har ca 25 miljoner digitala kundkontakter per år. Vi är cirka 1700 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder. Vi gör pensioner enklare. #LIHYBRID #VårtJobbBerörAlla https://pensionsmyndigheten.varbi.com/se/apply/positionquick/807073/?where=4
Skanska Rental är ett helägt dotterbolag till Skanska Sverige AB och ingår i verksamhetsgrenen Skanska Industrial Solutions. Vi levererar tjänster till företag inom byggbranschen och industrin för att skapa förutsättningar för produktiva, säkra och hållbara arbetsplatser. Vi är en del av den viktiga delningsekonomin – att hyra är hållbart! Vi söker dig med sälj- och ledarerfarenhet! De senaste åren har Skanska Rental fokuserat på att förbättra interna och externa processer, vilket har skapat större tydlighet i både arbetssätt och kunderbjudande. Nu är vi redo att ta nästa steg på marknaden från en stabil plattform. Vill du vara med på vår resa? För att stärka vår position ytterligare söker vi dig med sälj- och ledarerfarenhet för att driva vårt kundcenter i Luleå. Vi arbetar idag med att stötta våra kunder i olika projekt inom byggbranschen. Vårt mål är att vara med från start i projekten, skapa en bättre förståelse för våra kunders behov och stötta dem genom hela deras projekt. Som kundcenterchef kommer du att: - Rekrytera, utbilda och motivera medarbetarna - Säkerställa att kunderna får snabb och effektiv service - Analysera och rapportera om kundserviceprestanda och identifiera förbättringsområden - Utveckla och implementera strategier för att förbättra kundnöjdheten Din profil Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av personalansvar samt försäljning med framgångsrika resultat. Du har även tidigare erfarenhet från uthyrning eller byggbranschen. Som person är du skicklig på att skapa långsiktiga relationer med dina kunder och har en god förståelse för affären som helhet. Du har ett inkluderande ledarskap och är skicklig på att uppmärksamma dina medarbetare. Med framgångsrik erfarenhet av att leda personal är du tydlig och ansvarstagande i din kommunikation. B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor. Det är även krav på flytande svenska och engelska i tal och skrift. Är detta ditt nästa karriärsteg och vill du vara med på Skanska Rentals resa? Sista ansökningsdag är den 30 mars, men vi utför löpande urval så tveka inte att söka. Vid frågor, kontakta distriktschef Peter Hansson på telefon 073-820 57 64 eller HR Business Partner Lena Forsblad på telefon 070-830 36 67. Välkommen med din ansökan! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå. Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven. Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige. Arbetsbeskrivning Rollen som systemutvecklare ställer krav på kunskap, drivkraft, initiativförmåga och ett brinnande intresse av utveckling. Du kommer ingå i funktionen Systemutveckling där du kommer att utveckla webbapplikationer i .NET-teknik. Dina primära arbetsuppgifter är att ingå i något av våra utvecklingsteam och utveckla webbapplikationer, fullstack med fokus mot backend. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter att arbeta på distans. Kvalifikationer Vi söker dig som har arbetat som systemutvecklare, gärna inom någon myndighet. Du har goda kunskaper inom .NET och löser uppgifterna i C# och JavaScript/TypeScript som språk. För att lyckas med rollen kommer du behöva använda dina utvecklar-kunskaper i samspel med din kommunikativa förmåga. Du har kompetens att arbeta med agila arbetssätt och med DevOps-kultur i nära samarbete med verksamheten och driften och arbetar i team med korta iterationer. Du är en lagspelare med ödmjuk attityd som tillsammans med kollegor trivs med att samtala dig fram till bästa lösningarna för verksamheten. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i svenska och professionell engelska, både muntligt och skriftligt. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten till våra team och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Bra att veta Anställningsform: Särskild visstidsanställning, fram till 2025-12-31. Urval och intervjuer sker löpande. Läs mer om oss på vår webb https://www.lansstyrelsen.se/vastra-gotaland/om-oss/jobba-hos-oss/jobba-pa-it-avdelningen.html Vi finns också på https://se.linkedin.com/company/lansstyrelsernas-itavdelning Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. För en del anställningar kan därför svenskt medborgarskap komma att krävas. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se). Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor om hanteringen av skyddade personuppgifter, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till rekryterande chef, se kontaktuppgifter nedan.
Är du en AI/ML-utvecklare med bakgrund inom mjukvaruutveckling? Är du prestigelös och vill jobba med likasinnade kollegor som värdesätter kunskapsdelning och ha roligt på jobbet? Då hade du gillat oss på Softhouse!Vad vi kommer att göra tillsammans AI och Machine Learning blir allt viktigare i många av våra projekt. Som AI-utvecklare bidrar du och leder regionens arbete inom AI/ML-området och delar din tid i flera aktiviteter. Vi tror att dina arbetsuppgifter kan se ut såhär: I tidiga faser av projekt, som t.ex. införsäljning och förstudier, bidrar du med att se potential, affärsmöjligheter och hjälper kunden att förstå AI. Du tar fram Proof-of-Concepts och utvecklar lösningar, från datahantering till ML-träning och deploy. I utvecklingsfasen bidrar du hands-on och driver arbetet med att integrera AI samt stötta våra utvecklare och kunder. I projektens slutfas hjälper du till med lösningar och rutiner för att säkerställa långsiktig förvaltning av modeller och dataflöden. Då området är nytt för oss i regionen kommer du att vara först in på rollen lokalt, men ingår i koncernens AI-grupp med fler kollegor från olika kontor. Vi ser flera möjligheter där du också kommer kunna bidra lokalt genom att tillföra kunskap kring AI/Data engineering, och hämta inspiration och kunskap från t.ex. lokala nätverk, för att sedan sprida vidare på vårt kontor i form av workshops, föreläsningar samt i projekten. Om dig För oss handlar det inte bara om antal års erfarenhet - vi värdesätter vår konsultmässighet och hur vi agerar mot varandra i team och i dialog med kund. Vi tror att du är kommunikativ och lyhörd, och agerar förtroendeingivande gentemot både kund och kollegor. Du har driv och förmåga att ta dig an varierande roller, viljan att söka förbättring, lyfta teamet runt dig och hjälpa kollegor att växa.För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har: Ca 5 års arbetslivserfarenhet från liknande roll och vana att arbeta med hantering och analys av data. Solida kunskaper inom tekniker för Deep learning, Neurala Nätverk och optimering av modeller för effektiv hantering. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vad du får hos oss På Softhouse blir du en del av ett framåtsträvande bolag med korta beslutsvägar och högt i tak. Vi är prestigelösa teamspelare och drivs av att leverera produkter, tjänster och mjukvara av högsta kvalitet. Och, förutom kollegor i världsklass och garanterat roligt på jobbet erbjuder vi även: Möjlighet att vara med och forma strategi och lokalt erbjudande för hur vi arbetar med AI på Softhouse i Norr. Möjlighet att utmanas tekniskt med kompetenta kollegor i en mix av kunduppdrag och leveransmodeller. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra Softhouse-kollegor, både lokalt och över kontoren. En given plats i ett tight team som gillar att ha roligt tillsammans på jobbet, varje dag. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord:Team, Enkelhet, Mod och Passion. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Låter det intressant? Då ser vi fram emot att ta del av din ansökan och lära känna dig bättre!
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality.Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med ett intresse för de senaste trenderna inom mjukvaruutveckling. Vi ser gärna att du har bra koll på backend och Java-utveckling, men det är också ett plus om du trivs med att arbeta över hela stacken. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Har god kunskap inom system- och mjukvaruutveckling. Du behärskar Java men har också vana att navigera inom flertalet olika teknikstackar. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Drivs av att utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!
Det brottsbekämpande området är inne i en expansiv fas och behöver förstärkas med skickliga och engagerade systemutvecklare till vårt team i Luleå. Du kommer få möjlighet att vara med i ett team där ni gemensamt ansvarar för att utveckla och förvalta ett antal av Tullverkets IT-system som stödjer den brottsbekämpande verksamheten. De nya systemstöden skrivs i JavaEE i Backend och Angular i Frontend. Vad kommer du att göra Som systemutvecklare hos oss kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara att utveckla och underhålla system inom Tullverkets IT-miljö. Förutom utveckling kopplat till verksamhetsbehov jobbar teamen med att ständigt förbättra sina leveranser. I ett team på Tullverkets IT-avdelning ansvarar vi gemensamt för att förvalta och vidareutveckla Tullverkets IT-system och bidra med innovation och nytänkande genom att omvärldsbevaka och ta till oss det som händer inom branschen. Det är bra om du har arbetat med JBoss som applikationsplattform, GIT, Jira, samt har erfarenhet av agilt arbetssätt, men det är inte ett krav. Har du dessutom erfarenhet av containerlösningar, docker, openshift så är det ytterligare en merit. Din profil • Relevant utbildning inom IT eller annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. • Gedigen erfarenhet av systemutveckling. • Goda kunskaper inom olika programmeringsspråk. • Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. • Ett analytiskt sinne och en problemlösningsförmåga som gör skillnad. Vad vi erbjuder • Trygga anställningsvillkor. • Individuell lönesättning. • Goda utvecklingsmöjligheter för din karriärutveckling och lärande. • En flexibel arbetsplats som främjar en sund balans mellan arbete och fritid. • Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka för att stödja din hälsa och ditt välbefinnande. • Förmåner för att underlätta din hälsovård. • Generösa semester- och pensionsvillkor som säkerställer långsiktig trygghet. • Återkommande utbildningar för att utveckla din kompetens. Sista ansökningsdag Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 1:a april 2025. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Linda Persson, 079-062 14 39. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 och för Saco-S, Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Ta chansen att bli en del av Tullverket och bidra till att skapa ett tryggare samhälle! Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Övrigt Referensnummer: TV-2025-08021 Placeringsort: Luleå Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning Individuell lönesättning tillämpas Tillträdesdag: Efter överenskommelse Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kommer du att krigsplaceras i Tullverket. Om Tullverket Tullverket ser till att rätt varor kommer in och ut ur landet, och bekämpar både organiserad och storskalig brottslighet. Vi arbetar proaktivt och främjar internationellt samarbete för att säkerställa att lagar och regler efterföljs. Vår vision är enkel - endast godkända varor ska passera våra gränser. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av tillförordnad generaltulldirektör Johan Norrman.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?OM TJÄNSTENVi på Kura Omsorg söker nu personliga assistenter till vår kund i centrala Luleå. Vi erbjuder dig möjligheten att jobba som timvikarie vid behov. Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja inskolas omgående.Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 07.00-16.00 Kl. 16.00-07.00 (delar av nattpasset består av väntetid) OM KUNDENKunden är en glad man som har cerebral pares och epilepsi. Arbetsuppgifterna är varierande men innebär i korthet att vara ett pedagogiskt stöd, hjälpa kunden med vardagliga moment, kommunikation, hushållssysslor samt följa med på aktiviteter utanför hemmet. Kunden tycker om att spela tv-spel, se film, gå promenader och cykla. Vidare har han ett stort intresse för sport och är själv aktiv. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är flexibel, lyhörd, strukturerad och arbetsvillig. Vi uppmuntrar alla kvalificerade sökanden oavsett kön och bakgrund, det viktigaste för oss är att du och vår kund trivs i varandras sällskap då personkemin mellan dig och kunden är avgörande för en god assistans. Det är ett stort plus om du delar något av kundens intressen.MERITER Erfarenhet inom vård och omsorg Erfarenhet av tecken som kommunikationsstöd Erfarenhet av lågaffektivt bemötande Erfarenhet av epilepsi Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov.Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan!För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ATT ARBETA PÅ KURA OMSORGSom anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGENDin ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖDOm du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Som operationssjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en vikarie – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje.Varför välja VårdIX?Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål gällande arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö.Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder uppdrag anpassade efter dina behov och preferenser inom operationssjukvård.Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar i operationssalen. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas.Starta eget? Vi hjälper dig! – Är du intresserad av att starta eget bolag? Vi guidar dig genom processen och ger dig det stöd du behöver för att komma igång.Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt team får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till:Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål?Vi kontaktar dig inom 48 timmar – Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig.Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att ge patientsäker vård under operationer – samtidigt som du har balans i livet.Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd?Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig!Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Som anestesi och intensivvård speciallist sjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en vikarie – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje.Varför välja VårdIX?Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål gällande arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö.Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder uppdrag anpassade efter dina behov och preferenser inom anestesi och intensivvård.Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar i akutsjukvården. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas.Starta eget? Vi hjälper dig! – Är du intresserad av att starta eget bolag? Vi guidar dig genom processen och ger dig det stöd du behöver för att komma igång.Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt.Så här går det till:Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål?Vi kontaktar dig inom 48 timmar – Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig.Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll.Hos VårdIX får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att rädda liv – samtidigt som du har balans i livet.Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd?Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig!Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Som specialistläkare i allmänmedicin hos oss får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en ersättare – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje.Varför välja oss?Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål vad gäller arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö.Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder en rad uppdrag inom primärvården anpassade efter dina behov och preferenser.Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar för patienterna. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas.Starta eget? Vi hjälper dig – Om du är intresserad av att starta eget bolag kan vi guida dig genom processen och ge dig det stöd du behöver för att komma igång.Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt.Så här går det tillSkicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål?Vi kontaktar dig inom 48 timmar– Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig.Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll.Hos oss får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att hjälpa patienter – samtidigt som du har balans i livet. Vi tror på att bygga långsiktiga relationer där både du och patienterna får det bästa.Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd?Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig!Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Som bemanningssjuksköterska på VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer. Hos oss är du inte bara en ersättare för någon annan, du är en viktig del av vårt team, och vi ser och lyssnar på dig. Din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje är viktiga för oss. Varför välja VårdIX?Personlig kontakt: Hos oss är du mer än en resurs. Vi lyssnar på dina önskemål och ser till att du får uppdrag som passar just dig, både när det gäller arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö.Flexibilitet: Vi erbjuder en rad olika uppdrag inom sjukvården som kan anpassas efter dina behov. Du väljer när och var du vill arbeta.Respekt och värde: Vi uppskattar den viktiga roll du spelar för patienterna och för oss. Din kompetens och engagemang är något vi verkligen värdesätter och vill belöna på bästa möjliga sätt.Starta eget? Vi hjälper dig – Om du är intresserad av att starta eget bolag kan vi guida dig genom processen och ge dig det stöd du behöver för att komma igång.Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till:Skicka en intresseanmälan och berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vad är viktigt för dig när det gäller arbetsuppdrag? Vad har du för förutsättningar?Vi ringer upp dig inom 48 timmar för att prata vidare. Vi vill förstå dina behov, önskemål och hur vi bäst kan matcha dig med uppdrag som passar dig perfekt.När vi hittat den bästa matchningen för dig, ser vi till att du får de bästa förutsättningarna för att trivas i ditt arbete och kunna göra skillnad för dina patienter. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som verkligen bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill skapa förutsättningar för att du ska kunna göra det du älskar, samtidigt som du har balans i livet. För oss handlar det om att bygga långsiktiga relationer med våra sjuksköterskor, där både du och patienterna får det bästa. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du verkligen blir sedd och hörd?Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig!Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Vad roligt att du är intresserad av att jobba med oss på Tallkronaskolan! Vår verksamhet är inne i en spännande resa där vi utvecklar lustfyllda, vällagade, näringsbalanserade och hållbara vardagsmåltider. Genom barn- och elevinflytande och i nära samarbete med den pedagogiska verksamheten har vi ambitionen att sätta Luleås skolmåltider på kartan. Om du vill jobba i en organisation med stark framåtanda, högt engagemang och stark yrkesstolthet för mat och måltider kan detta vara helt rätt för dig. Tallkronaskolan ligger i Kronanområdet. Vi är ett produktionskök som varje dag tillagar cirka 1000 portioner lunch där cirka 300 portioner är till barn på skolan i årskurserna F-6 och cirka 100 portioner till Spira förskola som ligger i samma byggnad, resterande portioner tillagas till mottagande enheter inom Luleå Kommun. Vi erbjuder dig en spännande vardag i ett härligt team där du får vara med och utveckla våra måltider till nya höjder. Här blir du inte bara en kock du blir också en inspiratör för både kollegor och barn. Vi arbetar tätt tillsammans med pedagoger och övrig skolpersonal och har en stark Vi-känsla på skolan. Tillsammans får du vara med och forma nästa generations syn på mat och hållbarhet, samt lägga grunden för goda och hälsosamma matvanor som håller livet ut. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I rollen som kock är du självgående och har förmågan att ta egna initiativ samtidigt som du är delaktig i alla arbetsuppgifter inom kök och matlagning. Du ansvarar för att tillaga och leverera god, näringsriktig, hållbar och säker mat till barn och elever, alltid med fokus på kvalitet och matglädje. En viktig del av ditt arbete är att, i nära samarbete med dina kollegor, ständigt arbeta för att utveckla och förbättra verksamheten. Med ditt positiva bemötande och en hög servicenivå skapar du en välkomnande och trivsam miljö för våra matgäster. Din passion, ditt engagemang och din kreativitet är avgörande för att skapa en måltidsupplevelse som gör skillnad i barnens och elevernas vardag. Genom din samarbetsförmåga och ditt professionella förhållningssätt bidrar du till en arbetsplats där matglädje och matgästen står i fokus. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen behöver du ha en gymnasial utbildning inom restaurang/livsmedel eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Utöver din utbildning har du yrkeserfarenhet som kock och är van vid att arbeta med service och kundbemötande. I den här rollen behöver du kunna kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift, och ha erfarenhet av att använda digitala hjälpmedel i ditt arbete. Om du blir aktuell för tjänsten behöver du kunna uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Som person är du en naturlig relationsbyggare som har lätt för att samarbeta med andra. Vi tror att du är en kreativ och initiativtagande person som vågar tänka nytt och testa nya idéer. Samtidigt har du förmågan att behålla fokus på de långsiktiga målen och sätter alltid matgästens upplevelse i centrum. ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn