Verksamhetsutvecklare/ledningskoordinator till serviceresor

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
  • Inlagd: december 23, 2024
  • Yrkesområde: Kontor, Administration
  • Ansök senast : januari 19, 2025
  • Antal tjänster : 1

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Är du intresserad av att jobba med ett samhällsviktigt uppdrag där planering och utförande av transporter för samhällsbetalda resor är grunden? Då har vi en tjänst för dig! Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till serviceresor. Vi erbjuder en tjänst med stor variation, strategisk höjd och eget ansvar i att utföra dina arbetsuppgifter. Du kommer ingå i en ledningsgrupp bestående av fem enhetschefer, där klimatet präglas av dialoger och kreativitet för att tillsammans uppnå kloka beslut. Som verksamhetschefens högra hand och som stöd till ledningsgruppen kommer du samordna ledningsgruppens arbete genom uppföljning och utveckling för att säkra kvalitetsarbete inom verksamheten. Du kommer också samarbeta med andra funktioner i verksamheten, samt ingå i ett större sammanhang på avdelningsnivå. I arbetet ingår även samverkan förvaltningsövergripande, samt med extern part. I rollen planerar och utvecklar du verksamhetens arbete genom att koordinera uppdrag och processer. Du bistår i ledning, styrning och uppföljning av verksamheten samt med övriga prioriterade uppgifter utifrån verksamhetens uppdrag. Uppgifter som ingår är bland annat: • Samordna, kvalitetssäkra och bistå verksamhetschefen i att leda arbetet med planering, uppföljning och internkontrollarbete. • Samordna och stödja ledningsgruppen och enheternas planering, uppföljning och utvecklingsarbete. • Hantera statistik, reglemente och andra styrande dokument • Samordna och bereda tjänsteutlåtanden och samverka med nämndsekreterarna inför råd och nämnd. • Stötta i budget- och prognosarbete. • Hantera administrativa arbetsuppgifter, även andra arbetsuppgifter kan tillkomma. KVALIFIKATIONER För tjänsten ska du ha en relevant högskoleutbildning på minst kandidatnivå. Du har flera års erfarenhet av lednings- och utvecklingsarbete. Det är en stor fördel om du har arbetat inom offentlig sektor och har kunskap från liknande frågor eller verksamheter. Du har ett stort intresse av samhällsfrågor och verksamhetsutveckling. I rollen behöver du vara utåtriktad och trivas i nära samarbete med andra. Du är strukturerad, analytisk, ser samband och följer upp lösa trådar. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. För att lyckas i uppdraget vill vi att du är lyhörd och öppen för vad andra säger eller uttrycker. Det är viktigt att du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du samverkar med andra i övergripande frågor för att skapa värde. För tjänsten är det viktigt att du trivs med samt är duktig på det administrativa eftersom du kommer utgöra ett viktigt administrativt stöd åt verksamhetschefen. Du är en skicklig kommunikatör och förbereder kommunikationsinsatser tillsammans med verksamhetschef och ledningsgrupp. Du behärskar det svenska språket både i tal och skrift. Du har förmåga att ligga steget före och med god framförhållning agera på kommande händelser i verksamheten. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden har vi arbetsplatser på Åvägen 17E. Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.